"Βγάζει μάτι" το νέο Honda Civic
Ακόμα πιο εντυπωσιακό σχεδιαστικά, με νέους κινητήρες turbo, νέα κιβώτια ταχυτήτων, νέα σχεδίαση ανάρτησης, ελαφρύτερο και πιο άκαμπτο.
Το Honda Civic αποτελεί ένα σύμβολο στην αυτοκίνηση. Ελάχιστα αυτοκίνητα έχουν διατηρήσει διαχρονικά το όνομά τους, κάτι που σημαίνει ότι είναι επιτυχημένα εμπορικά. Το Civic, με παράδοση από το 1972 είναι ένα αυτοκίνητο το οποίο περνώντας στις 9 γενιές της ζωής του για να φθάσουμε στη δέκατη τώρα, άλλαξε πολλά.
Να σκεφτείτε ότι το μοντέλο του 1972 ήταν 1.170 κ.εκ. με 50 ίππους, ζύγιζε 600 κιλά και είχε μήκος 3,5 μ., ενώ το σημερινό, αυτό που σας παρουσιάζω και που μόλις έφθασε στην Ελλάδα, φοράει κινητήρα turbo 988 κ.εκ. με 129 ίππους, ζυγίζει 1348 κιλά και έχει μήκος 4,5 μ. Τεράστια εξέλιξη, αφού οι ανάγκες των εποχών αλλάζουν άρδην.
Η δέκατη γενιά του Honda Civic λανσάρεται σε σπορ πεντάθυρο και λίγο πιο κλασικό τετράθυρο αμάξωμα. Η ομάδα εξέλιξης της Honda πραγματοποίησε εκτενείς δοκιμές υπό πραγματικές συνθήκες, προκειμένου να κατασκευάσει (στο εργοστάσιο της Μ. Βρετανίας) ένα αυτοκίνητο που να ταιριάζει στις απαιτήσεις των Ευρωπαίων αγοραστών σε θέματα ποιότητας κύλισης, ισχύος και ασφάλειας.
Το νέο Civic είναι 3 εκ. φαρδύτερο, 13,6 εκ. μακρύτερο και 2 εκ. χαμηλότερο από το προηγούμενο, ενώ μακρύτερο είναι και το μεταξόνιο. Εχει κοντούς προβόλους, επιθετική φυσιογνωμία, προτεταμένους θόλους των τροχών και ανάγλυφες εμπρός και πίσω εισαγωγές αέρα. Το μοντέλο σχεδιάστηκε εξ αρχής, είναι κατά 16 κιλά ελαφρύτερο από το προηγούμενο αλλά κατά 52% περισσότερο άκαμπτο (12% ατσάλι υψηλής αντοχής), με χαμηλότερο κέντρο βάρους κατά 1 εκ.
Η νέα φαρδύτερα και μακρύτερη πλατφόρμα (αυτοφερόμενο αμάξωμα) δημιουργεί ένα εξαιρετικά ευρύχωρο εσωτερικό, ενώ η χαμηλωμένη θέση των καθισμάτων αποτελεί μία σημαντική αλλαγή σε σχέση με την ένατη γενιά του μοντέλου.
Ανάρτηση
Οσον αφορά στην ανάρτηση, μπροστά υπάρχουν τα κλασικά γόνατα McPherson, το σύστημα διεύθυνσης έχει ηλεκτρική υποβοήθηση είναι ειδικά ρυθμισμένη για τις ευρωπαϊκές αγορές, ενώ πίσω τοποθετήθηκε ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, κάτι που δεν είχε το προηγούμενο μοντέλο (ημιάκαμπτο άξονα).
Κινητήρες
Το νέο Civic είναι το πρώτο Honda στην Ευρώπη που διατίθεται με τους υπερτροφοδοτούμενους βενζινοκινητήρες 1.0 lt (τρικύλινδρος) και 1.5 lt (τετρακύλινδρος), με τον δεύτερο να τον γνωρίζουμε και από το HR-V, που φορά μεν ατμοσφαιρικό αλλά αποτελεί εξέλιξή του.
Η Honda για πρώτη φορά κατασκεύασε χιλιάρι μοτέρ. Ο ολοκαίνουργιος τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.0 lt VTEC TURBO (988 κ.εκ.), αποδίδει 129 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. έχοντας μέγιστη ροπή 200 Nm (με εξάρι κιβώτιο) στις 2.250 σ.α.λ. (180 Nm με CVT μεταξύ 1.700 και 4.500 σ.α.λ.). Τα εργοστασιακά στοιχεία φέρουν 106 γρ./χλμ. εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα για το μοντέλο με CVT, και μικτή κατανάλωση 4,7 λίτρα/100 χλμ.
Ο μεγαλύτερος τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.5 lt VTEC TURBO αποδίδει 182 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. (6.000 σ.α.λ. με CVT). Με το εξάρι μηχανικό κιβώτιο, η μέγιστη ροπή των 240 Nm παράγεται μεταξύ 1.900 και 5.000 σ.α.λ., ενώ με CVT, η ροπή των 220 Nm αποδίδεται μεταξύ 1.700 και 5.500 σ.α.λ. Οι επίσημες εκπομπές CO είναι 133 γρ./χλμ. για το μοντέλο με το εξατάχυτο κιβώτιο, με κατανάλωση μικτού κύκλου 5,8 λίτρα/100 χλμ.
Μετάδοση
Στα κιβώτια ταχυτήτων, όπως προανέφερα, υπάρχει αναβαθμισμένο, εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο με αίσθηση άνεσης και ακρίβειας, ενώ το αυτόματο κιβώτιο CVT έχει ανασχεδιαστεί ειδικά για να ενσωματώνεται στους νέους κινητήρες VTEC TURBO. Περιλαμβάνει δε δύο πρόσθετα προγράμματα που βελτιώνουν την ασφάλεια και οδηγησιμότητα ανάλογα με τις συνθήκες. Το Early Downshift During Braking (EDDB) χρησιμοποιεί τον κινητήρα για να υποστηρίξει τον οδηγό στο φρενάρισμα.
Το Fast Off καταγράφει πόσο γρήγορα ο οδηγός αφήνει το γκάζι και διατηρεί τις στροφές του κινητήρα για να αξιοποιήσει το φρένο του σε περιπτώσεις που η πίεση του πεντάλ είναι ανεπαρκής.
Χώροι
Η θέση οδήγησης βρίσκεται 3,5 εκ. χαμηλότερα από αυτή της προηγούμενης γενιάς Civic δημιουργώντας μία αίσθηση μεγαλύτερης ασφάλειας και προστασίας για τον οδηγό και το συνοδηγό, ενώ το καπό έχει χαμηλώσει κατά 6,5 εκ., με αποτέλεσμα να βελτιωθεί η προς τα εμπρός και κάτω ορατότητα. Ο χώρος αποσκευών είναι στα 478 λίτρα, ενώ με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων (διαιρούμενα 60:40), αυξάνει περισσότερο, με τον κρυφό, υποδαπέδιο θάλαμο να προσφέρει έναν πρόσθετο, ασφαλή αποθηκευτικό χώρο (εξαιρούνται τα μοντέλα S, Sport and Sport Plus).
Εσωτερικό
Το προηγούμενο Civic ήταν πολύ φουτουριστικό στο εσωτερικό, ενώ πολύ πιο συμβατικό, αλλά συνάμα σπορτίφ. Τριάχτινο τιμόνι με χειριστήρια, κονσόλα με έγχρωμη οθόνη αφής επτά ιντσών Honda, νέα διάταξη των οργάνων, νέο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας με όλες τις συνδεσιμότητες (πλήρης ενσωμάτωση smartphone με Apple CarPlay και Android Auto) και σύστημα εκκίνησης με διακόπτη, χωρίς κλειδί.
Ασφάλεια
Πέραν την ισχυρής δομής του αμαξώματος και τους 6 αερόσακους, τα χαρακτηριστικά παθητικής ασφάλειας του νέου Civic συμπληρώνονται από τη σειρά τεχνολογιών ενεργητικής ασφάλειας και υποστήριξης οδηγού Honda SENSING, που – για πρώτη φορά σε Honda – προσφέρονται με όλες τις εκδόσεις.