Volkswagen: Οδηγούμε το T-Cross στην έκδοση 1.0 TSI - 115hp DSG
Το T-Cross ξεφεύγει από τον όρο "υπερυψωμένο Polo", διαλέγοντας να δώσει έμφαση στην ευρυχωρία και στη χρηστικότητα. Οδηγούμε την ισχυρότερη έκδοση βενζίνης με τους 115 ίππους.
Η Volkswagen μπορεί να άργησε -λίγο- να μπει στην ραγδαία αναπτυσσόμενη κατηγορία των μικρών B-SUV, όμως με αυτόν τον επιπλέον χρόνο είχε την ευκαιρία να διαπιστώσει με ακρίβεια τον προσανατολισμό που έπρεπε να έχει η δική της πρόταση στην κατηγορία, το T-Cross.
Ο κύριος δρόμος, έτσι, που φαίνεται να ακολουθεί το T-Cross είναι αυτός της πρακτικότητας και της δυνατότητας να αποτελέσει το μοναδικό αυτοκίνητο μιας οικογένειας. Σε αντίθεση με άλλα B-SUV που προτάσσουν τη νεανικότητα ή ακόμα και το σπορ προσανατολισμό, το T-Cross δείχνει να φλερτάρει εσκεμμένα με το συντηρητισμό με στόχο την όσο το δυνατόν καλύτερη αξιοποίηση των χώρων, τη μέγιστη δυνατή λειτουργικότητα και άνεση.
Παρότι βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα MQB-A0 του ομίλου, απέχει πολύ από το να χαρακτηριστεί "υπερυψωμένο Polo". Πλησιάζοντας περισσότερο με τα 4,110 μέτρα του προς το μήκος (αλλά όχι και το πιο προοδευτικό design) του μεγαλύτερου T-Roc, το T-Cross με την τετράγωνη λογική της σχεδίασης της καμπίνας του, με την τοποθέτηση των τροχών στις άκρες του αμαξώματος και με την αύξηση του μήκους κατά 5,5 ολόκληρα εκ. σε σχέση με το -ήδη διογκωμένο- Polo, κάνει σαφείς τις επιλογές της Volkswagen.
Κατά συνέπεια, τέσσερις επιβάτες ταξιδεύουν άνετα και ένας πέμπτος επίσης χωρά χάρη στο αυξημένο πλάτος - με κάποιους συμβιβασμούς για τα πόδια του, λόγω του κεντρικού τούνελ. Ιδιαίτερα βολικό και λειτουργικό είναι ότι η πίσω σειρά καθισμάτων σύρεται σε διαδρομή 14 εκατοστών, αναλόγως της ανάγκης για χώρο επιβατών ή αποσκευών. Βάσει αυτού, ο χώρος αποσκευών κυμαίνεται από 347 ως 417 λίτρα, ενώ με την πτώση των πίσω καθισμάτων φτάνει τα 1.243 λίτρα.
Την ίδια στιγμή, με τη γενναία αύξηση του ύψους από το έδαφος στα 18,4 εκ. και του ύψους που κάθονται οι επιβάτες κατά 10 εκ., καλύπτει πλήρως τις ελαφρά Crossover προδιαγραφές της πολυδιάστατης αυτής κατηγορίας: την κίνηση σε χωμάτινο ή ελαφρώς σκληρό τερέν ή χαλασμένη άσφαλτο χωρίς πρόβλημα - και μέχρις εκεί, καθώς, όπως είναι αναμενόμενο (και λογικό), δεν υπάρχει τετρακίνητη έκδοση.
Μένοντας στο σχεδιασμό, πάντως, οι δυναμικές γραμμές και νευρώσεις του αμαξώματος, οι διογκωμένοι θόλοι των τροχών και τα φωτιστικά σώματα δεν αφήνουν το T-Cross χωρίς δυναμισμό - όπως και οι επιλογές εξατομίκευσης με διαφορετικά χρώματα σε αρκετά σημεία του αμαξώματος δεν το αφήνουν χωρίς κάποια νεανικότητα.
Αντίθετα, το εσωτερικό είναι λίγο περισσότερο «βαρύ» -αν και γίνεται λίγο πιο ευχάριστο με την προσθήκη «φιλέτων» χρώματος-, με υλικά λίγο πιο σκληρά αλλά με εξαίρετη συναρμογή, για να κάνει επίσης σαφές ότι βασικός του στόχος είναι η εργονομία και λειτουργικότητα, τα πολυμέσα, η συνδεσιμότητα και η γενικότερη άνεση με προηγμένες τεχνολογίες.
Στο κέντρο της κονσόλας δεσπόζει η οθόνη αφής 8 ιντσών. Διαθέτει το σύστημα infotainment Composition Media, το οποίο μεταξύ άλλων απεικονίζει το smartphone με τα συστήματα Apple CarPlay και Android Auto, τους χάρτες Google Maps, το περιεχόμενο των USB σας από τέσσερις αντίστοιχες θύρες, αλλά και το Volkswagen Connect που επιτρέπει την απομακρυσμένη σύνδεση με το αυτοκίνητο μέσω smartphone. Πίσω από το τιμόνι, η HD έγχρωμη οθόνη 10,25 ιντσών του ψηφιακού πίνακα οργάνων Active Info Display είναι μια προαιρετική επιλογή.
Η έκδοση του T-Cross που οδήγησα σε ένα σύντομο ταξίδι μέχρι τη Βοιωτία είναι και η πιο πλήρης έκδοση βενζίνης: ο χιλιάρης τρικύλινδρος TSI κινητήρας σε αυτή την ισχυρότερη εκδοχή του αποδίδει 115 ίππους (υπάρχει και η έκδοση με 95 hp) και εδώ συνδυάζεται με το αυτόματο 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG. Με την ολίγον τι κοντή ρύθμιση των σχέσεων του κιβωτίου ο 1.0 TSI είναι εξαιρετικά ζωηρός σε όλο το φάσμα στροφών, η επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα σε 10,2 δευτ.) εκπλήσσει ευχάριστα, και δεν αισθάνεσαι ποτέ ότι σου λείπει η ροπή.
Μάλιστα, με το αυτόματο κιβώτιο στη ρύθμιση S τα πράγματα γίνονται ακόμα πιο δυναμικά στην απόκριση του γκαζιού και στον χρονισμό του kickdown - ο οποίος, ακόμα και στη νορμάλ ρύθμιση D, είναι αρκετά μελετημένος και δεν κουράζει. Η ομαλότητα των αλλαγών των σχέσεων σε συνδυασμό με την ποιότητα κύλισης που εξασφαλίζει η ανάρτηση και με την ηχομόνωση δίνουν την αίσθηση ότι ταξιδεύεις με μεγαλύτερο αυτοκίνητο.
Στο ταξίδι η κατανάλωση μπορεί να κρατηθεί κάτω από τα 7 λίτρα/100 χλμ., αλλά στην πόλη προσεγγίζει αρκετά κοντά τα 8 λίτρα/100 χλμ. Επίσης στην πόλη, και γενικώς σε εγκάρσιες ανωμαλίες του δρόμου, γίνεται λίγο αισθητή η σκληρή ρύθμιση της ανάρτησης και του ημιάκαμπτου άξονα στους πίσω τροχούς - όμως, ως αντάλλαγμα, αυτό εξασφαλίζει καλό έλεγχο των κλίσεων στις στροφές, αρκετά στιβαρή αίσθηση του πατήματος και το κλασσικό υψηλό επίπεδο ουδετερότητας των Volkswagen σε σβέλτο ρυθμό. Το τιμόνι ελάχιστα υστερεί, σε ακρίβεια, σε αυτή την διαδικασία, σε αντίθεση όμως με τα άκρως αποτελεσματικά και ακούραστα φρένα.
Με την τιμή του T-Cross 1.0 TSI - 115hp να ξεκινά από τα 18.850 Ευρώ (συν 1.500 Ευρώ για την έκδοση του αυτόματου διπλοσύμπλεκτου DSG) το γερμανικό B-SUV έχει αρκετά καλή σχέση αξίας-τιμής. Διότι, εκτός όλων των παραπάνω, και του ιδιαίτερα πλούσιου εξοπλισμού ήδη από τη βασική έκδοση Life, διανθίζεται και με ένα αρκετά ευρύ «μπουκέτο» ηλεκτρονικών τεχνολογιών. Αυτό περιλαμβάνει τεχνολογίες υποβοήθησης του οδηγού όπως τα Lane Assist, Front Assist με αναγνώριση πεζών (Pedestrian Monitoring) και αυτόνομο φρενάρισμα (City Emergency Braking), Hill Start Assist, Blind Spot Detection και Rear Traffic Alert...