VW: Ρομπότ θα φορτίζουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Η Wolkswagen παρουσίασε ένα αυτόνομα κινούμενο ρομπότ φόρτισης, που φροντίζει για την επαναφόρτιση των μπαταριών οποιουδήποτε ηλεκτρικού αυτοκινήτου, που βρίσκεται σε μία κοινή θέση στάθμευσης
Ο δρόμος προς την ηλεκτροκίνηση και την αυτόνομη οδήγηση, έχει παράλληλη κίνηση. Πολλές ενέργειες μπορούν να συνδυαστούν, με τη Volkswagen να παρουσιάζει ένα αυτόνομα κινούμενο ρομπότ φόρτισης, που φροντίζει για την επαναφόρτιση των μπαταριών οποιουδήποτε ηλεκτρικού αυτοκινήτου, που βρίσκεται σε μία κοινή θέση στάθμευσης.
Η όλη διαδικασία ξεκινά είτε με ενεργοποίηση μέσω εφαρμογής (app) σε smartphone είτε με V2X (vehicle to everything – όχημα με οτιδήποτε) επικοινωνία. Ακολούθως, το αυτόνομα κινούμενο ρομπότ πλησιάζει το όχημα που χρειάζεται φόρτιση και επικοινωνεί μαζί του. Από το άνοιγμα του πλαισίου υποδοχής φόρτισης για τη σύνδεση του σχετικού βύσματος μέχρι και την τελική αποσύνδεση, η όλη διαδικασία φόρτισης πραγματοποιείται χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση.
Το ρομπότ είναι συνδεμένο με μία συσκευή αποθήκευσης ενέργειας, θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και ως ένα όχημα μπαταρίας, το οποίο ρυμουλκεί, το φέρνει κοντά στο αυτοκίνητο και στη συνέχεια συνδέει αυτοκίνητο και όχημα μπαταρίας, ώστε να ξεκινήσει η φόρτιση.
Το όχημα μπαταρίας παραμένει συνδεμένο με το αυτοκίνητο κατά τη διάρκεια όλης της διαδικασίας φόρτισης. Το ρομπότ, εν τω μεταξύ, μπορεί να αποχωρήσει και να προχωρήσει σε αντίστοιχη άλλη φόρτιση, άλλου αυτοκινήτου, καθώς μπορεί να μεταφέρει πολλά οχήματα μπαταρίας ταυτόχρονα. Μόλις ολοκληρωθεί η υπηρεσία φόρτισης, το ρομπότ συλλέγει το όχημα μπαταρίας και το επαναφέρει σε ένα κεντρικό σταθμό φόρτισης.
Το κάθε όχημα μπαταρίας έχει ενεργειακό περιεχόμενο περίπου 25 kWh. Με τα ενσωματωμένα ηλεκτρονικά συστήματα φόρτισης, είναι εφικτή ταχεία φόρτιση DC έως και 50 kW για το κάθε αυτοκίνητο. Το ρομπότ, είναι εξοπλισμένο με κάμερες, σαρωτές λέιζερ και αισθητήρες υπερήχων. Ο συνδυασμός όλων αυτών όχι μόνο επιτρέπει στο ρομπότ να πραγματοποιεί πλήρως τη διαδικασία φόρτισης, αλλά και να κυκλοφορεί ελεύθερα στο χώρο στάθμευσης, να αναγνωρίζει πιθανά εμπόδια και να αντιδρά σε αυτά.
Το Volkswagen Group Components διερευνά διαφορετικές προσεγγίσεις όσον αφορά στην υποδομή φόρτισης. Ο ευέλικτος σταθμός γρήγορης φόρτισης και τα DC wallboxes είναι ήδη πρακτικές λύσεις φόρτισης, ενώ πολλές άλλες είναι σε στάδιο εξέλιξης. Το αυτόνομα κινούμενο ρομπότ φόρτισης αποτελεί μία από αυτές, χωρίς να έχει οριστεί πιθανή ημερομηνία για την κυκλοφορία του στην αγορά.
Η Volkswagen αναλαμβάνει πολυεπίπεδες πρωτοβουλίες για τη δημιουργία μιας υποδομής φόρτισης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η εταιρεία προγραμματίζει την εγκατάσταση συνολικά 36.000 σημείων φόρτισης σε ολόκληρη την Ευρώπη έως το 2025, με μεγάλο μέρος αυτών διαθέσιμων στο κοινό. Η Volkswagen έχει παρουσιάσει επίσης το δικό της wallbox για οικιακή φόρτιση, με την ονομασία ID.Charger. Και ως συνιδρυτής της κοινοπραξίας IONITY, η Volkswagen συμμετέχει στην εγκατάσταση 400 πάρκων ταχείας φόρτισης σε μεγάλους ευρωπαϊκούς αυτοκινητόδρομους. Μεσοπρόθεσμα, η φόρτιση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου θα είναι τόσο εύκολη όσο η φόρτιση ενός smartphone…