WRC

WRC: Αποκλεισμός ενός αγώνα με αναστολή για τον Οζιέ

WRC: Αποκλεισμός ενός αγώνα με αναστολή για τον Οζιέ

Με ποινή αποκλεισμού ενός αγώνα και πρόστιμο 7.000 ευρώ τιμωρήθηκε ο Σεμπαστιάν Οζιέ για τα όσα έγιναν στο Ράλι Κροατίας.

Ο Σεμπαστιάν Οζιέ τιμωρήθηκε με ποινή αποκλεισμού από ένα Ράλι του WRC με αναστολή και με πρόστιμο 7.000 Ευρώ για το ατύχημά του με πολιτικό αυτοκίνητο το τελευταίο πρωί του Ράλι Κροατίας.

Η απόφαση αυτή των αγωνοδικών επικυρώνει οριστικά τη νίκη του Γάλλου στον 3ο γύρο του φετινού Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι, ενώ η ποινή με αναστολή έχει διάρκεια 6 μηνών.

Ο Οζιέ συγκρούστηκε με πολιτικό αυτοκίνητο, μια BMW Σειράς 1, το πρωί της Κυριακής (25/4), στην απλή διαδρομή καθώς όδευε με το Toyota Yaris WRC προς την πρώτη Ειδική της τελευταίας μέρας του Ράλι Κροατίας.

WRC: Αποκλεισμός ενός αγώνα με αναστολή για τον Οζιέ

Έπειτα από την κατάθεση του ίδιου, του συνοδηγού του Ζουλιέν Ινγκρασιά, του αγωνιστικού διευθυντή της ομάδας της Toyota Κάι Λίνστρομ και του οδηγού της BMW, ενώπιον των αγωνοδικών, η ποινή επεβλήθη στον Γάλλο όχι για το ατύχημα, αλλά για τον τρόπο που το χειρίστηκε και αποχώρησε από το σημείο.

Συγκεκριμένα, η απόφαση των αγωνοδικών αναφέρει πως "[...] Μετά το ατύχημα, και ενώ ένας αστυνομικός στεκόταν μπροστά από το αυτοκίνητο, ο οδηγός Σεμπαστιάν Οζιέ αποχώρησε οδηγώντας από το σημείο του ατυχήματος".

"[...] Ο κ. Οζιέ εξήγησε πως έχοντας φύγει από το Σέρβις Παρκ, χρειάστηκε να σταματήσουν για να ελέγξουν κάτι στο αυτοκίνητο. Μόλις ξεκίνησαν από το φανάρι, είδαν ένα άνοιγμα στη στάση λεωφορείου στα δεξιά τους και άλλαξαν λωρίδα για να το προσεγγίσουν. Ένα άλλο αυτοκίνητο πλησίαζε ταυτόχρονα με μεγάλη ταχύτητα στην ίδια λωρίδα και προσέκρουσε στο αυτοκίνητο με το Νο1. Αμέσως ο κ. Οζιέ σταμάτησε στην άκρη του δρόμου για να ελέγξει ότι κανείς δεν τραυματίστηκε και μοιράστηκε τις πληροφορίες επαφής με τον άλλο οδηγό".

WRC: Αποκλεισμός ενός αγώνα με αναστολή για τον Οζιέ

"Όταν έφτασε στο σημείο η αστυνομία, μιας και οι αστυνόμοι δεν μιλούσαν αγγλικά, ένα μέλος της ομάδας κλήθηκε στο σημείο για να διεκπεραιώσει τη γραφειοκρατική διαδικασία. Όταν έφτασε εκεί ο κ. Λέτινεν, υπήρξε τηλεφωνική επαφή μεταξύ του κέντρου του αγώνα και το αστυνομικού. Φαινόταν σαφές ότι το πλήρωμα θα συνέχιζε, αλλά, σύμφωνα με τον κ. Οζιέ, αυτή η πληροφορία δεν γνωστοποιήθηκε στον αστυνομικό που στεκόταν εμπρός από το αυτοκίνητο. Καθώς το πλήρωμα έδωσε όλες τις πληροφορίες και βρισκόταν στο σημείο ένα μέλος της ομάδας, ο κ. Οζιέ εκτίμησε ότι μπορούσε να αποχωρήσει".

"Ο κ. Οζιέ πρόσθεσε πως καταλαβαίνει απόλυτα ότι αυτό δεν έπρεπε να είχε συμβεί και ότι έκανε τη συμπεριφορά του να δείχνει πολύ άσχημη στα videos που μεταδίδονται στα social media. Ο κ. Οζιέ απολογήθηκε για το παράπτωμά του, υποσχέθηκε να επικοινωνήσει με τον οδηγό του άλλου αυτοκινήτου που ενεπλάκη στο ατύχημα, καθώς επίσης και με τον αστυνομικό που στεκόταν εμπρός από το αυτοκίνητο, για να εκφράσει τις απολογίες του και σε αυτούς".

Οι αγωνοδίκες κατέληξαν πως «η συμπεριφορά του κ. Οζιέ δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή» και πως το συμβάν "είναι επιζήμιο για το συμφέρον του μότορσπορ". Έτσι, του επέβαλλαν πρόστιμο 5.000 Ευρώ, στο οποίο προστέθηκαν άλλα 2.000 Ευρώ για την παραβίαση του κόκκινου σηματοδότη μετά την αποχώρησή του από το σημείο.

Επίπληξη, επιπλέον, έγινε και στην Toyota Gazoo Racing για το γεγονός ότι επέτρεψε σε ένα μέλος της ομάδας, τον Γιάρμο Λέτινεν, να βρεθεί σε απόσταση μικρότερη του ενός χιλιομέτρου από ένα αυτοκίνητο της ομάδας μετά την αποχώρηση του τελευταίου από το Σέρβις Παρκ.

Μιλώντας για το συμβάν αργότερα, στο Σέρβις Παρκ, ο Οζιέ είπε: "Ήμασταν στο φανάρι, ξεκινήσαμε αργά και ήθελα να σταματήσω στην άκρη, όταν κάποιος ήρθε με πολύ μεγάλη ταχύτητα από τη δεξιά λωρίδα. Δεν μπορούσα να το προβλέψω με την ταχύτητα που έγινε, και μας χτύπησε στην πόρτα. Εκείνη τη στιγμή σίγουρα θέλεις μερικές στιγμές για να συνειδητοποιήσεις τι έγινε. Δεν είδα καν το αυτοκίνητο να περνά. Ήταν τρελό. Τότε ελέγξαμε, φυσικά, αν ο άνθρωπος ήταν καλά, και ήταν.

Ήταν κι εκείνος λίγο σοκαρισμένος φυσικά. Τότε έπρεπε να του εξηγήσουμε τα πάντα, του δώσαμε όλα τα στοιχεία μας, του είπαμε ότι δεν θα υπάρξει πρόβλημα και ότι θα το λύσουμε - ίσως μετά τον αγώνα, γιατί έπρεπε να τηρήσουμε τα ωράρια. Ήταν λίγο δύσκολο να το εξηγήσουμε, αλλά τότε ήρθε ο διευθυντής της ομάδας και μας υποστήριξε σε αυτό το θέμα. Ευτυχώς, καταφέραμε να συνεχίσουμε το Ράλι".

WRC: Αποκλεισμός ενός αγώνα με αναστολή για τον Οζιέ

Στη συνέχεια, οι αγωνοδίκες έδωσαν την άδεια στον Γάλλο να συνεχίσει, διότι η ζημιά στην πόρτα της δεξιάς πλευράς του Yaris WRC ήταν μόνο επιφανειακή, και ο κλωβός ασφαλείας του αυτοκινήτου είχε μείνει άθικτος. Παρόλα αυτά, η ζημιά άφηνε όλη τη σκόνη (από το πολύ χώμα στις ασφάλτινες Ειδικές της Κροατίας) να μπαίνει στην καμπίνα των επιβατών, και ο Ζουλιέν Ινγκρασιά διάβαζε τις σημειώσεις με ειδικά γυαλιά που θύμιζαν αυτά του σκι.

Όλοι αυτοί οι περισπασμοί, πάντως, αγωνιστικά κάνουν ακόμα πιο εκθαμβωτικό το επίτευγμα του Σεμπαστιάν Οζιέ, να κερδίσει στο τέλος το Ράλι Κροατίας - παίρνοντας στην τελευταία Ειδική 4,5 δευτερόλεπτα από τον Έλφυν Έβανς, από τον οποίο από το πρωί της Κυριακής είχε απολέσει το προβάδισμα στη γενική.

Ο Οζιέ είπε σχετικά: "Στην Power Stage ήμασταν στο απόλυτο όριο, αν και δεν ήμουν πλήρως συγκεντρωμένος, είχαμε ένα μικρό σοκ από όσα συνέβησαν το πρωί. Και προφανώς το αυτοκίνητο δεν ήταν 100% εντάξει. Στην προτελευταία Ειδική πίεσα πολύ, σκέφτηκα ότι αν δεν την κερδίζαμε αυτή τότε η μάχη [για τη νίκη] είχε τελειώσει. Όμως, η τελευταία Ειδική ήταν τρελή, με αυτές τις συνθήκες. Έπρεπε να πιέσουμε, τουλάχιστον για να σώσουμε τη 2η θέση μου, και ήταν μια καλή έκπληξη ότι αυτή μεταμορφώθηκε σε νίκη".

Photo credits: Toyota Gazoo Racing Media

TAGS WRC
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ