WRC Πορτογαλία: Ανίκητος ο Τάνακ το δεύτερο πρωί
Ο Εσθονός της Hyundai κέρδισε και τις τρεις Ειδικές του πρωινού loop της δεύτερης ημέρας του Ράλι Πορτογαλίας, 4ου φετινού γύρου του WRC, κι έτσι επέκτεινε τη διαφορά του από τους Έβανς και Σόρδο στα 19 και 25 δευτερόλεπτα αντίστοιχα.
Ο Τάνακ ήταν κατά σειρά 7,5 και 4,8 και 0,9 δευτερόλεπτα ταχύτερος του Έβανς στις τρεις αυτές Ειδικές, παρά το γεγονός ότι η τρίτη ήταν η μεγαλύτερη του αγώνα. Και σε έναν αγώνα που παίζει σημαντικό ρόλο η προστασία των (μαλακών) ελαστικών, το προβάδισμά του δεν είναι αποτέλεσμα μόνο της ταχύτητας αλλά και την ευφυούς διαχείρισης της γόμας.
«Είμαι πολύ περισσότερο ικανοποιημένος από το αυτοκίνητο σήμερα, μου δίνει πολύ πιο φυσική αίσθηση», εξήγησε ο Τάνακ. «Αλλά μπορούμε να βελτιωθούμε για το επόμενο loop. Γενικώς, το αυτοκίνητο αποδίδει πιο σταθερά σήμερα και αναμφίβολα το διασκεδάζω πιο πολύ από χθες. Προσπαθήσαμε να είμαστε πιο ήπιοι σε αυτό το loop για να κρατήσουμε τα ελαστικά ζωντανά».
Πίσω από τον Εσθονό, ο Έβανς έκανε και στις τρεις Ειδικές τον δεύτερο χρόνο κι έτσι αύξησε τη διαφορά του από τον Ντάνι Σόρδο της Hyundai στα 6,1 δευτερόλεπτα. Ο Ισπανός συνέχισε, πάντως, να έχει προβλήματα φθοράς των ελαστικών, ενώ το πρωί με την ομίχλη είχε και ορισμένα με τις σημειώσεις του.
Η μόνη εναλλαγή θέσεων στην κορυφαία οκτάδα του αγώνα έγινε μεταξύ του Σεμπαστιάν Οζιέ και του Τακαμότο Κατσούτα, με τα δύο Toyota Yaris WRC, στη μάχη για την 4η θέση. Ο Οζιέ το πρωί πέρασε τον Ιάπωνα κατά 1 δέκατο στη γενική, αλλά στη 10η Ειδική ό Γάλλος έκανε μισό τετ-α-κε και ο Κατσούτα μια εντυπωσιακή επίδοση (έχοντας στην απλή κάνει αλλαγές στο στήσιμο του Yaris WRC), με αποτέλεσμα ο Ιάπωνας να ανέβει και πάλι 4ος, με διαφορά 10,2'' απο τον Οζιέ.
Όμως, στη μεγάλη ΕΔ11 ο πρωταθλητής απάντησε με εντυπωσιακό τρόπο, πήρε 9,7 δευτερόλεπτα από τον Ιάπωνα και τον πλησίασε σε απόσταση μισού δευτερολέπτου. «Εντάξει, δεν με απασχολεί αυτό, εξάλλου είναι επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής» είπε ο Κατσούτα! Ενώ ο Οζιέ από την πλευρά του σημείωσε: «Δεν ένιωθα απόλυτα άνετα, μου έλειπε λίγη πρόσφυση αλλά είναι το ίδιο για όλους. Ίσως πρέπει να κάνουμε κάτι με το αυτοκίνητο».
Ο Κάλε Ροβάνπερα κάνει μοναχικό αγώνα της 5η θέση, χωρίς να απειλείται αλλά ούτε και να απειλεί. Το βασικό του πρόβλημα είναι τα ελαστικά - το γεγονός ότι για σήμερα επέλεξε τρεις μαλακές και τρεις σκληρές γόμες. Δεν ήταν και τόσο ανταγωνιστικός με τρια μαλακά και ένα σκληρό ελαστικό στις τέσσερις γωνίες του Yaris WRC, και έχανε σταθερά πάνω από 10 δευτ. σε κάθε Ειδική από τον Κατσούτα.
Όσο για τον Τιερί Νεβίλ, μετά τη χθεσινή του εγκατάλειψη επέστρεψε σήμερα, αλλά με τη σκληρή γόμα για να περισώσει τέσσερα μαλακά ελαστικά για την τελευταία βαθμολογύμενη Power Stage της Κυριακής. Ωστόσο, η Hyundai αποφάσισε την οριστική εγκατάλειψη του Βέλγου μετά το πρώτο loop, λόγω προβλημάτων του αυτοκινήτου και της απόφασης να το προστατεύσει ενόψει του επόμενου αγώνα, το Ράλι Σαρδηνίας.
Όμως, νωρίτερα, ο Νεβίλ και η Hyundai προκάλεσαν μια σχετική αναστάτωση όταν έφτασαν με 'καπέλο' στην τελευταία πρωινή Ειδική, τη μεγαλύτερη του αγώνα. Η καθυστέρησή τους έφερε τον Νέβιλ να εκκινεί μετά τους Οζιέ και Κατσιούτα και πριν τον Σόρδο - γεγονός που θα βοηθούσε τον Ισπανό ομόλογό του να συναντά καθαρότερο δρόμο, σε αντίθεση με τους οδηγούς της Toyota.
Η Hyundai αρνήθηκε κατηγορηματικά ότι αυτός ήταν ο σκοπός, και περιορίστηκε να αναφέρει ότι στην απλή διαδρομή πριν την ΕΔ11 το αυτοκίνητο παρουσίασε προβλήματα - τα οποία και εντέλει οδήγησαν στην εγκατάλειψη του Νεβίλ.
Η σημερινή (22/5) δεύτερη μέρα του Ράλι Πορτογαλίας συνεχίζεται με το δεύτερο, απογευματινό, loop των ίδιων τριών Ειδικών και το βράδυ με την Υπερειδική στο Πόρτο.
ΡΑΛΙ ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑΣ 2021 - ΕΔ11
1. Τάνακ (Hyundai) 2:13:02.3
2. Έβανς (Toyota) +19.2
3. Σόρδο (Hyundai) +25.3
4. Κατσούτα (Toyota) +1:04.4
5. Οζιέ (Toyota) +1:04.9
6. Ροβάνπερα (Toyota) +1:44.8
7. Γκρίνσμιθ (M-Sport Ford) +2:03.4
8. Φουρμό (M-Sport Ford) +3:30.5
9. Λάπι (Volkswagen) +6:19.1
10. Σούνινεν (M-Sport Ford) +6:33.1
Photo credits: Hyundai Motorsport Media