WRC

WRC Πορτογαλία: Εκτός μάχης ο Τάνακ, στην κορυφή ο Έβανς

WRC Πορτογαλία: Εκτός μάχης ο Τάνακ, στην κορυφή ο Έβανς

Ο Έλφυν Έβανς της Toyota ανέβηκε επικεφαλής του Ράλι Πορτογαλίας στο τέλος της επεισοδιακής δεύτερης ημέρας του αγώνα, καθώς ο Οττ Τάνακ που όδευε προς τη νίκη εγκατέλειψε με σπασμένη ανάρτηση στην προτελευταία Ειδική της ημέρας.

Ο Έβανς, ωστόσο, μόνο εγγυημένη δεν έχει την πρώτη του φετινή νίκη, στον 4ο φετινό γύρο του WRC, καθώς ο Ντάνι Σόρδο, τρίτος οδηγός της Hyundai, βρίσκεται στα 10,7 δευτερόλεπτα πίσω του.

Στο τρίτο και τελευταίο σκέλος της Κυριακής ο Ισπανός θα πιέσει για τη νίκη της Hyundai - η οποία κινδυνεύει να φύγει από την Ιβηρική αύριο χωρίς τη νίκη σε έναν αγώνα που κυριάρχησε, αρχικά με τον Σόρδο και έπειτα με τον Τάνακ.

Ο Εσθονός ήταν ανίκητος -σημειώνοντας τον πρώτο χρόνο και στις τρεις Ειδικές- στο πρωινό loop, και συνέχισε με τον ίδιο ρυθμό και το απόγευμα. Έχασε για 0,6 δευτ. τη νίκη στην πρώτη απογευματινή Ειδική, ενώ στη δεύτερη (ΕΔ13 του αγώνα) έγραψε τον 250ό του πρώτο χρόνο σε Ειδική του Παγκοσμίου. Με αυτή, αύξησε τη διαφορά του από τον Έβανς στα 22 δευτερόλεπτα.

Όμως, στο μέσον της τελευταίας Ειδικής του loop, στην Αμαράντε που με τα 38 της χιλιόμετρα είναι η μεγαλύτερη του αγώνα, κάθε ελπίδα του Τάνακ για τη δεύτερη φετινή του νίκη (μετά το χιονισμένο Arctic) έληξε στην άκρη του δρόμου - όπου σταμάτησε το Hyundai i20 WRC με κατεστραμμένη πίσω δεξιά ανάρτηση. Ο Εσθονός προσπάθησε να φτάσει μέχρι τον τερματισμό της Ειδικής, αλλά ήταν αδύνατον: σταμάτησε στο 34,1 χιλιόμετρο, τέσσερα μόλις πριν το τέλος.

Καθώς ο Έβανς περιέσωζε όσο μπορούσε τα μαλακά ελαστικά του για την Κυριακή, και το πετύχαινε με αρκετά σβέλτο ρυθμό, ο Σόρδο κατάφερνε να παραμένει στην ουρά του, σε απόσταση βολής. Κι όταν στη μεγάλη Αμαράντε ο Έβανς πήρε 6 δευτερόλεπτα από τον Ισπανό, ο Σόρδο απάντησε στην τελευταία Υπερειδική παίρνοντας πίσω 5,7 δευτ. από τον Ουαλό.

Ο Σόρδο είχε το απόγευμα ένα πρόβλημα με τη μίζα που τον γέμιζε ανασφάλεια ότι ανά πάσα στιγμή μπορούσε να παύσει η λειτουργία του κινητήρα του Hyundai i20 WRC. «Δεν ήθελα να σβήσω τον κινητήρα [πριν την τελευταία Ειδική], διότι είχα ορισμένα προβλήματα», είπε σχετικά ο Ισπανός.

Ο Έβανς, από την πλευρά του, τόνισε: «Με σόκαρε ο χρόνος του Ντάνι σε αυτή την (Υπερειδική). Ήταν απογοητευτικό, εγώ προσπαθούσα να σώσω μερικά ελαστικά για αύριο. Η σημερινή μέρα πήγε πολύ καλά και λογικά θα είμαστε σε καλή θέση αύριο, όμως πρέπει να μείνουμε απόλυτα αφοσιωμένοι.

Για την 4η θέση, η μάχη του Οζιέ με τον φέρελπι Ιάπωνα της Toyota Καταμότο Κατσούτα συνεχίστηκε και το απόγευμα της δεύτερης ημέρας - βρίσκοντας νικητή τον Γάλλο, αλλά με διαφορά μόλις 1,5 δευτερολέπτου. Μάλιστα, ο Οζιέ είχε και ένα σβήσιμο του κινητήρα του σε ένα donut της Υπερειδικής, χάνοντας λίγο χρόνο ακόμα.

Ωστόσο, ο πρωταθλητής αποκάλυψε ότι αυτό το απόγευμα χρησιμοποίησε τα σκληρά ελαστικά, που γλιστρούν πολύ στις συνθήκες αυτές του Ράλι Πορτογαλίας, με αποτέλεσμα να χάνει χρόνο σε σύγκριση με τον Κατσούτα, που είχε στις τέσσερις γωνίες του δικού του Yaris WRC τη μαλακή γόμα. «Η αυριανή είναι μεγάλη μέρα. Αποφασίσαμε να σώσουμε τα μαλακά ελαστικά μας για αύριο, κι εκείνος [ο Κατσούτα] δεν το έκανε, οπότε θα δούμε», δήλωσε ο Γάλλος.

Κάνοντας τον ίδιο χρόνο με τον Οζιέ στην Υπερειδική, ο Αντριέν Φουρμό κατάφερε στο τέλος της ημέρας να πάρει την 5η θέση της γενικής από τον ομόλογό του στην M-Sport Ford Γκας Γκρίνσμιθ.

Ο τελευταίος, πάντως, αντιμετώπισε ένα πρόβλημα με την απόκριση του γκαζιού στη μεγαλύτερη διάρκεια της ημέρας - ενώ κέρδισε και μια θέση με την εγκατάλειψη και του Κάλε Ροβάνπερα, πριν την 14η μεγάλη Ειδική Αμαράντε, λόγω τεχνικού προβλήματος του Yaris WRC.

Η τρίτη και τελευταία μέρα του Ράλι Πορτογαλίας 2021, την Κυριακή (23/5), περιλαμβάνει κατά κύριο λόγο δύο περάσματα από την Ειδική Φάφε, με το μεγάλο άλμα. Η μέρα έχει άλλη μία επαναλαμβανόμενη Ειδική και μία ακόμη - σύνολο 5 Ειδικές, αλλά μικρές, με ολικό αγωνιστικό μήκος 49,47 χιλιομέτρων.

Η τελευταία, Power Stage, θα εκκινήσει στις 14:18 ώρα Ελλάδος, και μετά θα γίνει ο τερματισμός στο κέντρο του αγώνα, το προάστιο Ματοσίνιος του Πόρτο.

ΡΑΛΙ ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑΣ 2021 - ΗΜΕΡΑ 2

1. Έβανς (Toyota) +3:07:09.1

2. Σόρδο (Hyundai) +10.7

3. Οζιέ (Toyota) +1:04.2

4. Κατσούτα (Toyota) +1:05.7

5. Φουρμό (M-Sport Ford) +4:21.8

6. Γκρίνσμιθ (M-Sport Ford) +4:28.2

7. Λάπι (Volkswagen) +8:21.2

8. Σούνινεν (M-Sport Ford) +9:01.6

9. Όστμπεργκ (Citroen) +10:46.6

10. Γκριάζιν (Volkswagen) +11:01.1

Photo credits: Toyota Gazoo Racing

TAGS WRC
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ