X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Ξέρεις τι είναι να οδηγείς λιμουζίνα και να καις 2 λίτρα στα 100 χλμ.;

Όσοι νομίζουν ότι η μικρή κατανάλωση καυσίμου επιτυγχάνεται μόνο με μικρά αυτοκίνητα και με μικρούς κινητήρες, μάλλον θα πρέπει να το σκεφτούν καλύτερα. Διότι όταν έχεις ένα δίλιτρο υβριδικό plug-in αυτοκίνητο, όπως είναι η BMW 530e iPerformance, και κυκλοφορείς χωρίς να σκέφτεσαι το βενζινάδικο, είναι μεγάλη υπόθεση.

Οδήγησα για πολλά χιλιόμετρα το μοντέλο της γερμανικής μάρκας που αποδεικνύει η υβριδική, ηλεκτρική τεχνολογία, έχει μπει αρκετά στη ζωή μας. Μπορεί η BMW να έχει αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο όπως είναι το i3 (έχει και έκδοση με μικρό κινητήρα βενζίνης), εντούτοις έχει περάσει την plug-in hybrid τεχνολογία σε ευρεία σειρά μοντέλων.

Η BMW530eiPerformance βασίζεται στην έβδομη γενιά της BMW Σειράς 5 Sedan, που έκανε την εμφάνισή της τον Φεβρουάριο του 2017. Η υβριδική έκδοση εμφανίστηκε αργότερα από το λανσάρισμα, δημιουργώντας αίσθηση με τις επιδόσεις της. Σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις, η BMW δίνει μέση κατανάλωση βενζίνης από 1,9 έως 2,3 λίτρα/100 χλμ., που αντιστοιχεί σε εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από 47 έως 52 γρ./χλμ. Βέβαια, για να πετύχεις αυτά τα νούμερα, πρέπει να είσαι εγκρατής στις επιδόσεις σου, διότι όταν είσαι τέρμα γκάζι δεν ισχύει τίποτα από τα παραπάνω. Ισχύει όμως, σχεδόν απόλυτα, μέσα στην πόλη.

Εκεί που δεν χρειάζεται να τρέχεις. Δηλαδή, οδηγούσα μέχρι τις 4.000 σ.α.λ. στο στροφόμετρο και δεν ξεπερνούσα τα 90 χλμ./ώρα και είχα μόνο ηλεκτροκίνηση, δηλαδή δεν επενέβαινε ο κινητήρας βενζίνης. Σε αυτή τη διαδικασία είχα αθόρυβη λειτουργία και αυτονομία κοντά στα 30 χλμ. Μόλις ήθελα να προσπεράσω και ανέβαζα στροφές, τότε έμπαινε στη λειτουργία το μοτέρ της βενζίνης. Αυτή η επαναστατική τεχνολογία BMWeDrive συνδυάζει έναν δίλιτρο τετρακύλινδρος κινητήρα βενζίνης, που παράγει 184hp και ροπή 320Nm, με έναν προηγμένο ηλεκτροκινητήρα ισχύος 113hp και άμεσα διαθέσιμη μέγιστη ροπή 250Nm (λειτουργεί και ως γεννήτρια στο φρενάρισμα, μαζεύοντας ενέργεια). Συνδυαστικά, η μέγιστη ισχύς του συστήματος είναι 252hp και η μέγιστη ροπή 420Nm.

Αξίζει να σημειώσω ότι ο ηλεκτροκινητήρας και ο κινητήρας καύσης μεταφέρουν την ισχύ στους πίσω τροχούς, μέσω οκτατάχυτου κιβωτίου Steptronic. Η τοποθέτηση του ηλεκτροκινητήραπριν τη μετάδοση επιτρέπει τη χρήση των σχέσεων του κιβωτίου και στο πλήρως ηλεκτρικό πρόγραμμα. Αυτό καταργεί την ανάγκη για μετατροπέα ροπής, κάτι που βοηθά στην αντιστάθμιση της αύξησης βάρους λόγω του πρόσθετου κινητήρα.

Τώρα, για τις επιδόσεις. Με επιτάχυνση στα 6,2 δευτ. με τα δύο μοτέρ σε λειτουργία, απλά σε κοιτούν στο δρόμο, ενώ για την τελική ταχύτητα απλά πρέπει να ξέρεις ότι αγγίζει τα 235χλμ./ώρα. Κι όσο για τη συνολική αυτονομία, δηλαδή μέχρι να αδειάζει το ρεζερβουάρ βενζίνης και η μπαταρία, θα αντέξεις για περίπου 650 χλμ. Βέβαια, καλό είναι να μην φθάσεις στο όριο, αν και όσο πιο άδεια είναι η μπαταρία, τόσο πιο γρήγορα τη φορτίζεις, ακόμα και από την οικιακή πρίζα, όπως έκανα εγώ στο γκαράζ του σπιτιού.

Πάντως, ένα θέμα είναι το πώς παράγεται ο ηλεκτρισμός, αν προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας ή από λιγνίτη. Στην πρώτη περίπτωση, το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της ΒMW530eiPerformanc είναι 47% λιγότερο από την συμβατική έκδοση με τον κινητήρα βενζίνης, ενώ στη δεύτερη είναι 15% χαμηλότερο.

Τώρα, κάτι που ίσως χρειάζεται να γνωρίζετε, είναι ότι η μπαταρία υψηλής τάσης που αποτελείται από κυψέλες ιόντων λιθίου συνολικής χωρητικότητας 9,2kWh, τοποθετείται κάτω από το πίσω κάθισμα και απελευθερώνει 410λίτρα στο χώρο αποσκευών. Φορτίζεται πλήρως σε λιγότερο από πέντε ώρες σε μία στάνταρ οικιακή πρίζα, και σε λιγότερο από τρεις ώρες εάν συνδεθεί σε έναν επιτοίχιο πίνακα BMWiWallbox (ισχύς φόρτισης 3,7kW).

Ωστόσο, στο εξωτερικό υπάρχει και ψηφιακή υπηρεσία φόρτισης - BMW Digital Charging Service, για καλύτερη φόρτιση της μπαταρίας βάσει τιμολογίου του παρόχου ηλεκτρισμού και χρήσης ηλιακής ενέργειας.

Επιπλέον, η γερμανική μάρκα μόλις λανσάρισε στη Γερμανία και θα ακολουθήσουν Ηνωμένο Βασίλειο, ΗΠΑ, Ιαπωνία και Κίνα, την υπηρεσία ασύρματης φόρτισης - BMW Wireless Charging. Θα διατίθεται κατόπιν παραγγελίας ως μακροχρόνια μίσθωση προαιρετικού εξοπλισμού.

Όπως γίνεται με τα κινητά τηλέφωνα και τις… οδοντόβουρτσες, έτσι και στο αυτοκίνητο, ο BMW Wireless Charging επιτρέπει τη μεταφορά ηλεκτρικής ενέργειας από το δίκτυο ηλεκτρισμού στη μπαταρία του οχήματος, χωρίς τη χρήση καλωδίων – όταν είναι σταθμευμένο πάνω από μια ειδική επιφάνεια, έναν Σταθμό Επαγωγικής Φόρτισης - Inductive Charging Station (GroundPad), που μπορεί να είναι εγκαταστημένος στο γκαράζ ή σε υπαίθριο χώρο, και η διαδικασία φόρτισης να ξεκινά μόλις το όχημα σταθμεύει εκεί (χωρίς περαιτέρω ενέργειες από τον οδηγό), αρκεί να έχει τοποθετημένο στο πάτωμα του αυτοκίνητο ένα δευτερεύον εξάρτημα (CarPad).

Η ανέπαφη μεταφορά ενέργειας μεταξύ GroundPad και CarPad πραγματοποιείται σε απόσταση περίπου οκτώ εκατοστών. Το GroundPad παράγει ένα μαγνητικό πεδίο. Στο CarPad επάγεται ηλεκτρικό ρεύμα, το οποίο στη συνέχεια φορτίζει την μπαταρία υψηλής τάσης. Το σύστημα έχει ισχύ φόρτισης 3,2 kW, που επιτρέπει την πλήρη φόρτιση των μπαταριών υψηλής τάσης της BMW 530e iPerformance σε περίπου τρεισήμισι ώρες. Και με συντελεστή απόδοσης περίπου 85%, η φόρτιση με το BMW Wireless Charging είναι και πολύ αποδοτική.

Αναφορικά με την εμφάνιση, διάφορα οπτικά στοιχεία διαφοροποιούν την BMW 530e iPerformance, όπως οι μπλε γρίλιες στη μάσκα, τα μπλε καλύμματα στις πλήμνες των τροχών, η πρίζα φόρτισης που βρίσκεται ανάμεσα στο θόλο του εμπρός τροχούς και στην κολώνα Α στην πλευρά του οδηγού, τα εμβλήματα “eDrive” στις κολώνες C και, ασφαλώς, το σήμα “530e” στο πορτ μπαγκάζ είναι τα πιο χαρακτηριστικά στοιχεία ταυτότητας της plug-in υβριδικής έκδοσης.

Οδηγικά, εκτός από τον διακόπτη Driving Experience Control, με τα προφίλ οδήγησης SPORT, COMFORT και ECO PRO, είχα στη διάθεσή μου και τον διακόπτη eDrive, με τρία προγράμμα λειτουργίας: AUTO eDRIVE, MAX eDRIVE και BATTERY CONTROL. Πατώντας το, είχα τελική ταχύτητα 90 χλμ.ώρα, όπως ανέφερα αρχικά, ώστε να κινούμε μόνο ηλεκτρικά, ενώ στο ΜΑΧ η τελική ταχύτητα φθάνει και τα 140 χλμ./ώρα, μόνο ηλεκτρικά. Σε κάθε περίπτωση, εάν το γκάζι πατηθεί τέρμα ενεργοποιώντας τοkickdown, τότε θα εμπλακεί και ο κινητήρας, ο οποίος βρίσκεται σε ετοιμότητα εάν χρειαστεί στιγμιαία αύξηση κινητήριας ισχύος, π.χ. γιαμία προσπέραση.

Καταλήγοντας, το μοντέλο διαθέτει όλα τα συστήματα υποστήριξης οδηγού, ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας…

www.driveandtravel.gr



ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ