Crash test σε 1/1000ό του δευτερολέπτου: Πώς γίνονται οι δοκιμές πρόσκρουσης σε ένα νέο μοντέλο
Με την ευκαιρία του νέου SUV Ariya, η Nissan μας εξηγεί σε ένα κατατοπιστικό video πώς πραγματοποιεί τα crash test στα νέα της μοντέλα.
Μπαμ! Συμβαίνει πιο γρήγορα από ότι το λες! Σε ένα μόλις χιλιοστό του δευτερολέπτου συμβαίνουν τόσα πολλά και τόσο σημαντικά, που ούτε ο ανθρώπινος νους δεν τα χωρά! 1/1000ό του δευτερολέπτου: Αυτός είναι ο χρόνος που χρειάζεται ένα καινούριο αυτοκίνητο για να εκπληρώσει τον ρόλο του σε ένα crash test της Nissan.
Μεταφερόμαστε στο Τεχνικό Κέντρο της Nissan στο Atsugi της Ιαπωνίας. Εκεί όπου μια ομάδα μηχανικών εργάζεται ακούραστα για να διασφαλίσει ότι τα οχήματα της Nissan, διαθέτουν υψηλό επίπεδο ασφάλειας σε περίπτωση σύγκρουσης. Και μπαίνουμε στο παρασκήνιο των δοκιμών πρόσκρουσης του ολοκαίνουργιου ηλεκτρικού SUV Ariya.
Όπως βλέπουμε και στο παραπάνω video, στην περίπτωση του Ariya περισσότερα από 100 σημεία δεδομένων αξιολογούνται, ενώ γίνονται περισσότερες από 400 δοκιμές, από τα πρώτα στάδια ανάπτυξης έως την κυκλοφορία του SUV στην αγορά.
Τα αποτελέσματα των δοκιμών είναι εξαιρετικά χρήσιμα στην εξέλιξη των οχημάτων. Για παράδειγμα, επειδή η μπαταρία του Ariya είναι υψηλής τάσης, οι μηχανικοί χρειάστηκε να διασφαλίσουν ότι θα διατηρήσει τη δομική της ακεραιότητα μετά από μια σύγκρουση χωρίς διαρροή των ηλεκτροδίων.
Φυσικά, η Nissan υποβάλλει κάθε όχημά της σε αυστηρές δοκιμές πρόσκρουσης που περιλαμβάνουν μετωπικές, πλευρικές και οπίσθιες συγκρούσεις, καθώς και εκείνες που προσομοιώνουν ατυχήματα όταν οι πεζοί βρίσκονται στο δρόμο.
Κατά τη διάρκεια των διαδικασιών δοκιμών, μηχανικοί από την Ομάδα Αξιολόγησης Παθητικής Ασφάλειας της Nissan μετρούν τη δύναμη της πρόσκρουσης στο αμάξωμα και στα δομικά στοιχεία του οχήματος, καθώς και τις επιπτώσεις της στον οδηγό και τους επιβάτες, μέσω δοκιμαστικών ανδρεικέλων διαφόρων μεγεθών και τύπων, εξοπλισμένα με πολλαπλούς αισθητήρες.
Λειτουργώντας ως βάση για την ανάπτυξη ασφαλέστερων αυτοκινήτων, η φιλοσοφία Safety Shield της Nissan περιλαμβάνει μέτρα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας για την υποστήριξη της ασφάλειας των επιβατών του οχήματος, σε διάφορα σενάρια. Ο γενικός στόχος είναι η αποτροπή συγκρούσεων όπου είναι δυνατόν και, σε περίπτωση αναπόφευκτων συγκρούσεων, ο μετριασμός των ζημιών και των τραυματισμών.