X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

RENAULT ARKANA

Δοκιμή Renault Arkana 1.3 Turbo Hybrid Auto: Στο δρόμο με το ήπια υβριδικό SUV των 140 ίππων

Δοκιμή Renault Arkana 1.3 TCe Mild Hybrid 140 PS EDC 24MEDIA / ΠΑΝΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ

Το Renault Arkana καταφέρνει στη mild hybrid έκδοσή του, να ταξιδέψει ήπια με κατανάλωση μέχρι και 5,7 lt/100km - χωρίς η Coupe του σχεδίαση να κάνει συμβαβασμούς στους χώρους που περιμένεις από ένα SUV.

Πριν ακόμη φτάσουμε στα δύο βασικά ερωτήματα των καιρών μας, αν στην ήπια υβριδική του έκδοση καίει πολύ -που δεν καίει, όχι τόσο- και αν έχει χώρους -που έχει- πρέπει να σταθούμε σε μια ζωτικής σημασίας πτυχή του Renault Arkana: τη σχεδίαση.

Τι άλλο μπορεί να σημαίνει ένα Coupe SUV αμάξωμα, πέραν του ότι υπάρχουν πολλοί άνθρωποι ακόμη για τους οποίους το σχέδιο είναι το άγιο δισκοπότηρο από το οποίο θα γευθούν το -παροδικό- νέκταρ του καινούριου τους αυτοκινήτου. "Εμένα αυτό μου αρέσει": να ένα κριτήριο που το marketing, ευτυχώς ίσως, δεν θα μπορέσει ποτέ να αποτινάξει.

Δοκιμή Renault Arkana 1.3 TCe Mild Hybrid 140 PS EDC 24MEDIA / ΠΑΝΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ

Πόσα και πόσα SUV, αυτές τις δύο δεκαετίες που βρίσκονται μπροστά-μπροστά στο πάλκο της αυτοκίνησης, δεν έμοιαζαν σαν άχαροι μαντραχαλάδες; Μεγάλα ενεργοβόρα τετράγωνα περίπτερα με ρόδες, που προσπαθούσαν να ικανοποιήσουν κάθε επιθυμία για χώρους ή για επίδειξη, ή κάθε συντηρητικό ένστικτο των πετυχημένων αλλά όχι-πια-νέων που μπορούν να τα αγοράσουν;

Τέλος πάντων, καλό θα ήταν να γυρίσουμε στο Renault Arkana. Το Arkana είναι από τους πρωτεργάτες αυτού που θα λέγαμε ως «εκδημοκρατισμό του Coupe SUV» αμαξώματος. Στα πρώτα χρόνια από τότε που επινοήθηκε αυτό το αντιφατικό σχέδιο -Coupe και SUV μέχρι τότε ήταν δύο αντίθετες έννοιες- ήταν προνόμιο ακριβών και πολυτελών αυτοκινήτων, όπως η BMW X6.

Δοκιμή Renault Arkana 1.3 TCe Mild Hybrid 140 PS EDC 24MEDIA / ΠΑΝΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ

Το Arkana είναι από τα πρώτα που κάνουν το Coupe-SUV σχέδιο προσιτό για να φέρουν την εναλλακτική του δυναμικού σχεδιασμού σε μια κατηγορία που υποτίθεται θα είχε τετράγωνα -για να είναι όσο το δυνατόν πιο ευρύχωρα- αυτοκίνητα. Όμως, για τη Renault το ρόλο αυτό είχε μέχρι πρότινος το Kadjar, και σύντομα θα έχει το νέο Austral.

Κι όντως, αν κάνεις βαθύ κάθισμα πίσω από ένα απ' τα πίσω φώτα του Arkana, και αντικρύσεις την κεκλιμένη γραμμή της τρίτης κολόνας, ξαφνικά θα νιώσεις τη νοσταλγία του αρχέγονου coupe σχήματος - από τότε που τα Coupe ήταν αληθινά Coupe, δηλαδή δίθυρα τριών όγκων, σαν τον General Lee. Αυτή είναι μια ωραία -και κυρίως άσβεστη- αίσθηση των νυν ώριμων γενεών για ένα οικογενειακό αυτοκίνητο, όπως ένα SUV, και το αυτοκινητικό marketing το έχει καταλάβει.

Renault Arkana 1.3 TCe 140 MHEV: Σχεδίαση

Δοκιμή Renault Arkana 1.3 TCe Mild Hybrid 140 PS EDC 24MEDIA / ΠΑΝΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ

H κεκλιμένη τρίτη κολόνα, οι πιο μυώδεις θόλοι των πίσω τροχών, η ενσωματωμένη πτέρυγα της πίσω πόρτας και οι γραμμές των πίσω παραθύρων, είναι τα σχεδιαστικά στοιχεία στα οποία βασίζεται ο δυναμισμός του Arkana. Όμως, αν κανείς το απομονώσει απο τη μέση και μπροστά, ή το δει μόνο ανφάς, θα διαπιστώσει ότι είναι ένα μεγάλο Captur. Ένα κανονικό SUV.

Ένα SUV με 19,9 εκατοστά απόστασης από το έδαφος, με πλαστικά προστατευτικά από τις πέτρες και τις γρατζουνιές στους θόλους και στα μαρσπιέ, και με τα LEC φώτα σχήματος C των τελευταίας γενιάς Renault.

Δοκιμή Renault Arkana 1.3 TCe Mild Hybrid 140 PS EDC 24MEDIA / ΠΑΝΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ

Ένα Captur του Segment C. Πόσω μάλλον αν αναλογιστεί κανείς ότι βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα CMF-B με το Captur, που απλώς έχει επιμηκυνθεί κατά 52 εκατοστά σε μήκος και 14 εκατ. σε μεταξόνιο. Όμως δεν είναι έτσι: το SUV της Renault στο Segment C θα είναι το Austral. Το Arkana είναι το Coupe-SUV. Και δεν μπορεί, έτσι που κλίνει πίσω η οροφή του, ο συμβιβασμός στους χώρους θα είναι μεγάλος.

Renault Arkana 1.3 TCe 140 MHEV: Εσωτερικό

Δοκιμή Renault Arkana 1.3 TCe Mild Hybrid 140 PS EDC 24MEDIA / ΠΑΝΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ

Δεν είναι, όμως. Το Arkana είναι σχεδόν 12 εκατοστά μεγαλύτερο με μήκος από όσο ήταν το Kadjar, και μόνο 2,4 εκατ. χαμηλότερο σε ύψος. Που σημαίνει ότι με το μεγαλύτερο μήκος και το παρεμφερές πλάτος εξασφαλίζει την άνεση για τους εμπρός και -κυρίως- τους πίσω επιβάτες, και ταυτόχρονα έχει μεγαλύτερο χώρο αποσκευών: 513 λίτρα, σε αυτή τη mild hybrid έκδοση.

Δοκιμή Renault Arkana 1.3 TCe Mild Hybrid 140 PS EDC 24MEDIA / ΠΑΝΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ

Ακόμα και στην πλήρως υβριδική του, τα 480 λίτρα των αποσκευών είναι περισσότερα από τα 472 του Kadjar. Οπότε καταλαβαίνετε. Και η κλίση της οροφής δεν στερεί τον αέρα από τα κεφάλια ακόμα και λίγο μεγαλύτερου αναστήματος επιβατών, ούτε και το αρκετό μέγεθος των παραθύρων – αποφεύγοντας τα όποια φαινόμενα κλειστοφοβικής αίσθησης.

Οι χώροι, με λίγα λόγια, είναι αρκετοί για ένα φουλ φορτωμένο ταξίδι. Όχι κορυφαίοι στην κατηγορία, αλλά αρκετοί. Η οπτική γωνία πίσω από το πίσω φως έχει και ένα κάποιο τίμημα, δεν θα μπορούσε να μην είχε.

Δοκιμή Renault Arkana 1.3 TCe Mild Hybrid 140 PS EDC 24MEDIA / ΠΑΝΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ

Στην καμπίνα δεν υπάρχει κάποιο έλλειμα ποιότητας ή κάποιο ψεγάδι. Είναι άλλωστε αλήθεια ότι συναντάς σκληρά και λεπτά πλαστικά σε πολύ ακριβότερα αυτοκίνητα. Στο Arkana δεν είναι πολλά, ούτε και σε καίριες θέσεις.

Δοκιμή Renault Arkana 1.3 TCe Mild Hybrid 140 PS EDC 24MEDIA / ΠΑΝΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ

Η σχεδίαση του εσωτερικού είναι καλαίσθητα λιτή, και η μεγάλη, κάθετη κεντρική οθόνη των 9,3 ιντσών είναι και έγχρωμη, και εύχρηστη (που είναι σημαντικό), και διαθέτει υπέροχα γραφικά. Οι πιο ακριβές εκδόσεις έχουν και την οθόνη 10,2 ιντσών για πίνακα οργάνων, αντί 4,2 ή 7 ιντσών, που παρέχει τρεις διαφορετικές απεικονίσεις - ανάλογα των οδηγικών προφίλ Normal, Eco και Sport. Συνδέεται με το smartphone μέσω Android Auto και Apple CarPlay, συνδέεται στο δίκτυο 4G με το Easy Connect και έχει υπέροχους χάρτες πλοήγησης.

Renault Arkana 1.3 TCe 140 MHEV: Επιδόσεις

Δοκιμή Renault Arkana 1.3 TCe Mild Hybrid 140 PS EDC 24MEDIA / ΠΑΝΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ

Το Arkana διατίθεται αποκλειστικά σε δύο υβριδικές εκδόσεις, με αυτόματο κιβώτιο: ήπια και πλήρως υβριδική. H συγκεκριμένη είναι η mild hybrid, όπου το έργο του 1.3 Turbo βενζίνης υποβοηθά στις χαμηλές και μέσες στροφές μια μπαταρία 12V χωρητικότητας 0,13 kWh. Παράλληλα, επιτρέπει το σβήσιμο του κινητήρα στο ροαλάρισμα, μέχρι και 140 km/h.

Πρώτα θα απαντήσουμε ένα από τα δύο καίρια ερωτήματα, του προλόγου: το Arkana, με το περιορισμένων δυνατοτήτων ήπιο υβριδικό σύστημα, μπορεί και να μην καίει πολύ - η επίσημη τιμή που ανακοινώνει η Renault είναι 5,8-6,1 lt/100km κατά μέσο όρο, αναλόγως την έκδοση εξοπλισμού. Το γαλλικό SUV Μπορει να οδηγηθεί με τρόπο που να μην κάψει στο ταξίδι -σε αυτοκινητόδρομο και ανοιχτό επαρχιακό, αλλά όχι ορεινό δρόμο- πάνω από 5,6-5,7 lt/100km.

Στο προφίλ Eco, που περιορίζει την απόκριση του γκαζιού και την αύξηση των στροφών του κινητήρα, η μέση κατανάλωση είναι στα 7,8 lt/100km, ενώ σε ένα ορεινό δρόμο ξεπερνά πριν το καταλάβεις τα 8,5 lt/100km, ειδικά αν είναι μεγάλο το φορτίο. Και φυσικά και τα 9 lt/100km ήταν αξιοποιήσεις στο έπακρο, με το σπορ προφίλ, τις δυνατότητες του κινητήρα.

Δοκιμή Renault Arkana 1.3 TCe Mild Hybrid 140 PS EDC 24MEDIA / ΠΑΝΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ

Σε αυτό το σενάριο, αν εξαιρέσεις μια αρχική βαρυθυμία, ο 1.3 TCe είναι ιδιαίτερα ζωηρός καθώς μπαίνει στο φάσμα 1.750-3.500 της μέγιστης ροπής των 260 Nm, με γραμμικό ξεδίπλωμα της δύναμής του, πολιτισμένος και σχετικά αθόρυβος. Βοηθά και το καλορυθμισμένο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, στη σβέλτη κίνηση.

Το κιβώτιο εναλλάσσει γρήγορα τις 7 σχέσεις του και τις περισσότερες φορές έξυπνα, με εξαίρεση τις χαμηλές ταχύτητες που τείνει να αγνοεί την απελπισμένη σου ανάγκη να ανεβάσει σχέση. Όμως στις μέσες και ψηλές στροφές είναι τέλειο, κι έτσι η επιτάχυνση 0-100 km/h έρχεται σε λιγότερα από 10 δευτερόλεπτα, και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 205 km/h. Ακριβώς ό,τι πρέπει για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Renault Arkana 1.3 TCe 140 MHEV: Οδική συμπεριφορά

Δοκιμή Renault Arkana 1.3 TCe Mild Hybrid 140 PS EDC 24MEDIA / ΠΑΝΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ

Το ίδιο μπορεί να ειπωθεί και για την οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου: είναι ένας πολύ καλός συμβιβασμός των δύο αρικών ασυμβίβαστων, SUV και Coupe. Δηλαδή, η ανάρτηση πρέπει να είναι αρκετά σκληρή για να ελέγξει τις κλίσεις που αποφέρουν τα 20 εκατοστά από το έδαφος, και να το κάνει με τρόπο που το Arkana να απορροφά τις κακοτεχνίες του δρόμου ικανοποιητικά για οικογενειακό, και να ταξιδεύει με ποιοτική κύλιση. Το καταφέρνει σε όλες τις περιπτώσεις.

Στη σβέλτη οδήγηση, σε ένα ορεινό πέρασμα λόγου χάρη, μπορείς να ελέγχξεις τις μετατοπίσεις βάρους χωρίς να επιφυλάσσει απρόβλεπτες αντιδράσεις και να χαρείς ό,τι έχουν να προσφέρουν οι 140 ίπποι με αρκετή πρόσφυση - στα απόλυτα όρια που ορίζει ο ημιάκαμπτος πίσω. Με τη ρύθμιση Sport βελτιώνεται σε αίσθηση το σχετικά ελαφρύ -ιδανικό για την πόλη- τιμόνι και η απόκριση του γκαζιού, ώστε να μπεις στο τέμπο του ξεκούραστου -επίσης για την πόλη- αυτόματου κιβωτίου. Και όταν χρειαστεί μπορείς να φρενάρεις με δύναμη.

Δοκιμή Renault Arkana 1.3 TCe Mild Hybrid 140 PS EDC RENAULT

Ο έλεγχος πρόσφυσης επεμβαίνει όταν και όσο χρειάζεται, στον αυτοκινητόδρομο το cruise control ζορίζει λίγο απότομα τον κινητήρα για να επανέλθει στο όριο που έχεις ορίσει, ενώ για κίνηση στην πόλη επενεργούν όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα της ηλεκτρονικής σουίτας Easy Drive που κάνουν λίγο πιο ανέμελη -και ασφαλή- τη ζωή. Και, βεβαίως, με τα 19,9 εκατ. του ύψους από το έδαφος το Arkana μπορεί να πάει και off-road, όσο βεβαίως επιτρέπει η κίνηση μόνο εμπρός και τα ασφάλτινα ελαστικά.

Renault Arkana 1.3 TCe 140 MHEV: Γιατί αξίζει να το αγοράσεις

Δοκιμή Renault Arkana 1.3 TCe Mild Hybrid 140 PS EDC 24MEDIA / ΠΑΝΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ

Αρχικά, επειδή η Renault έχει καταφέρει να προσδώσει τον Coupe «αέρα» και έναν σχετικό σπορ οδηγικό δυναμισμό σε ένα SUV χωρίς να στερήσει τα SUV χαρακτηριστικά του - και κυρίως τους οικογενειακούς χώρους και την ικανότητα κίνησης και λιγάκι εκτός δρόμου, αντίστοιχα. Το Arkana είναι από όλες τις απόψεις όσο καλό μπορεί να είναι σε όλες του τις πτυχές.

Στο σκηνικό τρόμου των τιμοκαταλόγων των σημερινών αυτοκινήτων, τα 28.980 ευρώ της πρώτης έκδοσης του Arkana 1.3 TCe 140 MHEV μοιάζουν ως τιμή αρκετά αντιπροσωπευτική όσων το γαλλικό μικρομεσαίο Coupe-SUV έχει να προσφέρει: των χώρων, της τεχνολογίας, της συμπεριφοράς στο δρόμο, της περιορισμένης κατανάλωσης, του σχεδιασμού του. Η πλήρως υβριδική έκδοση κοστίζει 3.300 ευρώ περισσότερα, και σημειώνει φυσικά καλύτερες επιδόσεις στην κατανάλωση.

Αλλά και από άποψη εξοπλισμού, η σχέση αξίας-τιμής είναι καλή κι από τη βασική έκδοση. Διότι αυτή -μεταξύ άλλων- παρέχει αυτόματο κιβώτιο, κάμερα οπισθοπορείας, αυτόματο κλιματισμό, cruise control, και την πλήρη σουίτα ηλεκτρονικών τεχνολογιών υποβοήθησης της οδήγησης - από το αυτόματο φρενάρισμα με ανίχνευση πεζών και δικύκλων μέχρι την προειδοποίηση και υποβοήθηση αλλαγής λωρίδας.

Δοκιμή Renault Arkana 1.3 TCe Mild Hybrid 140 PS EDC 24MEDIA / ΠΑΝΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ

Renault Arkana 1.3 TCe 140 MHEV: Τεχνικά* / Τιμή

  • Κινητήρας / Καύσιμο: 1.3 Turbo / Βενζίνη
  • Κιβώτιο / σχέσεις: Αυτόματο / 7
  • Κίνηση: Εμπρός
  • Μέγιστη ισχύς: 140 PS
  • Μέγιστη ροπή: 260 Nm
  • 0-100km/h: 9,8 sec
  • Μέγιστη ταχύτητα: 205 km/h
  • Κατανάλωση: 5,8-6,1 lt/100km
  • Εκπομπές CO2: 132-138 g/km
  • Μήκος: 4.568 mm
  • Πλάτος (χωρίς καθρέπτες): 1.821 mm
  • Ύψος: 1.576 mm
  • Μεταξόνιο: 2.720 mm
  • Απόβαρο: 1.336 kg
  • Απόσταση από το έδαφος: 200 mm
  • Πορτμπαγκάζ: 513 lt
  • Τέλη Κυκλοφορίας: 84,5 €
  • Τιμή: από 28.980 €

*Στοιχεία κατασκευαστή

Δοκιμή Renault Arkana 1.3 TCe Mild Hybrid 140 PS EDC 24MEDIA / ΠΑΝΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ


TAGS RENAULT ARKANA ΔΟΚΙΜΗ RENAULT SUV ΥΒΡΙΔΙΚΑ ΔΟΚΙΜΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ