Δοκιμή της Ford Mustang Mach-E GT
Μετά τις πιο “ταπεινές” εκδόσεις της νέας ηλεκτρικής εποχής της Mustang, ήρθε η ώρα της εκρηκτικής Mach-E GT που με τους 487 ίππους της, συναρπάζει ακόμα και σταματημένη.
Είναι και αυτό το εντυπωσιακό χρώμα του αμαξώματος που μοιάζει να έχει βγει από τη διαφημιστική μπροσούρα της Ford, σε συνδυασμό με τις πολύ όμορφες 20άρες ζάντες με το δίχρωμο φινίρισμα, οι οποίες αφήνουν διακριτικά να φαίνονται και οι κόκκινες δαγκάνες της Brembo στα αναβαθμισμένα φρένα. Όπως και να τη δεις, είναι πραγματικά εντυπωσιακή η GT εκδοχή της Mach-E.
Είναι και οι επιβλητικές της διαστάσεις που την κάνουν να κρατάει τα βλέμματα πάνω της. Ενώ στην πραγματικότητα, δεν έχει κάτι το χτυπητό πάνω της -του Grabber Blue αποκλειστικού γαι την έκδοση GT χρώματος, εξαιρουμένου- που να την κάνει να ξεχωρίζει από τις υπόλοιπες εκδόσεις. Το αμάξωμα των 4,71 μέτρων, είναι αν μη τι άλλο μια ενδιαφέρουσα μίξη εντυπωσιακών γραμμών και λεπτομερειών.
Το ότι είναι ένα αυτοκίνητο που διατίθεται τόσο στην αγορά των ΗΠΑ, όσο και σε εκείνη της Ευρώπης που γεωγραφικά ανήκουμε και εμείς, αποτελεί ένα ακόμα στοιχείο άξιο θαυμασμού. Αντίστοιχα, θαυμασμό προκαλεί και η μεγάλη σταθερή ηλιοροφή, που εκτείνεται σε όλη την επιφάνεια τη οροφής, πάνω από τα κεφάλια τόσο των εμπρός, όσο και των πίσω επιβατών.
Όπως και στο αμάξωμα, έτσι και στην καμπίνα, τη διαφορά στην πραγματικότητα από τις υπόλοιπες εκδόσεις της Mach-E, κάνουν τα “σταμπωτά” GT στις πολυτελείς δερμάτινες επιφάνειες αλλά και στα γραφικά των μεγάλων οθονών που βρίσκονται στο ταμπλό: Η μια, η μικρή των 10,2 ιντσών, πίσω από το τιμόνι που προβάλλει τα απολύτως απαραίτητα για την πληροφόρηση του οδηγού και η άλλη των 15,5 ιντσών με την κάθετη τοποθέτηση, που δεσπόζει στο κέντρο του ταμπλό.
Στη μεγάλη αυτή οθόνη, προβάλλονται όλα όσα “λείπουν” από φυσικούς διακόπτες στον περιβάλλοντα του οδηγού χώρο: το γράφημα του αυτοκινήτου δίνει πρόσβαση σε μια σειρά από λειτουργίες, όπως είναι για παράδειγμα και το άνοιγμα του “frunk” -όπως έχει καθιερωθεί να λέγεται ο εμπρόσθιος χώρος αποσκευών, που στην προκειμένη περίπτωση είναι γενναιόδωρος με 81 λίτρα χωρητικότητα.
Ένα στοιχείο που κάνει τη διαφορά στην περίπτωση της GT και προβάλλεται εδώ, είναι και το πρόγραμμα οδήγησης Untamed Plus, που με την επιλογή του, μπαίνουν σε αναμονή τα συστήματα ανάκτησης ενέργειας (λειτουργία one redal, κλ.π.) και όλη η ηλεκτρική ενέργεια είναι διαθέσιμη για να ικανοποιήσει τον οδηγό που θέλει το μέγιστο από τους 487 ίππους.
Στην απόδοση αυτή, οφείλονται και τα εκρηκτικά χαρακτηριστικά των επιδόσεων του μοντέλου, που επισήμως χρειάζεται 4,4 δευτερόλεπτα για να φτάσει την ταχύτητα των 100 χλμ./ώρα από στάση. Μάλιστα, η Ford, για να “τσιγκλήσει” λίγο και την Tesla που στο “δικό της κόσμο” η επιτάχυνση αυτή μετριέται λίγο διαφορετικά (τα αυτοκίνητα δεν είναι τελείως ακίνητα αλλά ρολάρουν προς τα εμπρός), στο φυλλάδιο των τεχνικών χαρακτηριστικών αναφέρεται πως “in Tesla way” τα 100 έρχονται σε 3,7 δευτερόλεπτα.
Φυσικά, ο χρόνος αυτός είναι απλά συγκλονιστικός, ιδιαίτερα για ένα αυτοκίνητο με το μέγεθος της Mach-E και το βάρος των 2,3 τόνων. Οφείλεται σε μεγάλο ποσοστό στα εξωφρενικά 860 Nm της ροπής που προσφέρουν συνδυαστικά οι δύο κινητήρες, που όπως αποδεικνύεται στο δρόμο, “παίζουν στα δάχτυλα” το μεγάλο SUV της Ford.
Ιδιαίτερη μνεία αξίζει στα ηλεκτρονικά βοηθήματα του αυτοκινήτου, που κοντρολάρουν τα πάντα υποδειγματικά, διατηρώντας τον οδηγό ψύχραιμο και ωραίο. Ακόμα και στο τέρμα γκάζι με το τιμόνι στριμμένο και την άσφαλτο- “σαπούνι”, η GT θα γυρίσει πολύ προοδευτικά χάρη και στο σχεδόν 3μετρο μεταξόνιο, θυμίζοντας τα καλά τετρακίνητα του παρελθόντος, με τα μπλοκέ (τουλάχιστον πίσω) διαφορικά.
Οι δύο ηλεκτροκινητήρες μόνιμου μαγνήτη του Mach-E GT, “εξαφανίζουν” σε επίπεδο αίσθησης το αυξημένος βάρος και προσφέρουν διάθεση υπεραυτοκινήτου στα χέρια του οδηγού. Η τοποθέτηση της μεγάλης μπαταρίας των 98,7 kWh κεντρικά στο πάτωμα, προσφέρει πολύ καλή ισορροπία στο σύνολο, που σε κάθε περίπτωση δείχνει ιδανικά ζυγισμένο.
Όλη αυτή η εικόνα ικανότητας του αυτοκινήτου, δεν θα γινόταν να μην έχει επιβάλλει κάποιες επεμβάσεις στην ανάρτηση, που αν θέλετε, είναι μάλλον “ο αδύναμος κρίκος” όντας αρκετά σφιχτή. Σε βαθμό που γίνεται κουραστική όταν ο άσφαλτος δεν είναι φρέσκια και καλοστρωμένη. Είναι και η μικρότερη κατά 10 χιλιοστά απόσταση από το έδαφος σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις του μοντέλου, που “επιβάλλει” αυξημένη σκληρότητα.
Οι ιδιαιτερότητες αυτές έχουν ως αποτέλεσμα η GT να δίνει μεν αίσθηση αυξημένης ακαμψίας αλλά με κόστος που έχει να κάνει με την άνεση των επιβατών, που στη συγκεκριμένη κατηγορία μεγέθους, θα έπρεπε να είναι μάλλον πιο ψηλά στη λίστα με τις προτεραιότητες του κατασκευαστή. Είπαμε όμως: εδώ έχουμε να κάνουμε με την πιο σπορ εστιασμένη εκδοχή της Mustang Mach-E.
Οπότε, είναι μια περίπτωση take it or leave it. Μια περίπτωση που θα μπορούσε να αναμετρηθεί μόνο με το Tesla Model Y Dual Motor στην Performance έκδοση. Ακόμα και εκεί, το μοντέλο της Tesla μοιάζει να είναι πιο “στρογγυλό” αλλά αυτό είναι κάτι που θα δούμε στο μέλλον. Για να επιστρέψουμε στα της GT, ερχόμαστε στον νευραλγικό τομέα της φόρτισης της αντικειμενικά μεγάλης μπαταρίας.
Προκειμένου το αυτοκίνητο να “δηλωθεί” με αυτονομία που φτάνει τα 600 χιλιόμετρα (πάντα κατά WLTP), η μπαταρία προσεγγίζει σε χωρητικότητα τις 100 kWh. Αυτό σημαίνει πως η χρήση wall box στο σπίτι ή στο γραφείο για τη φόρτιση σε λογικό χρόνο, είναι επιβεβλημένη, ενώ -δεδομένα- ο οδηγός της GT θα χρειαστεί και πρόσβαση σε ταχυφορτιστές (DC)- με ότι κι αν σημαίνει αυτό σε επίπεδο προγραμματισμού των διαδρομών, ειδικά των μεγάλων.
Αξίζει να σημειώσουμε πως η αυτονομία της μπαταρίας, πρακτικά ανέρχεται σε περίπου 500 χιλιόμετρα διαδρομών, με μπόλικο αστικό τοπίο και αρκετή εγκράτεια από τη μεριά του οδηγου σε ότι έχει να κάνει με τη χρήση του δεξιού πεντάλ. Η Ford, για τη φόρτιση της μπαταρίας από το 10 έως το 80% σε ταχυφορτιστή 150 kW, ανακοινώνει χρόνο 45 λεπτών της ώρας.
Χρήσιμη και αρκετά εύκολη στη χρήση (αν και χωρίς πολλές δυνατότητες αλληλεπίδρασης με το αυτοκίνητο) είναι η εφαρμογή Ford Pass, με την οποία ο οδηγός μπορεί να είναι πάντα ενημερωμένος σχετικά με την πορεία της φόρτισης ή τη θερμοκρασία της καμπίνας, την οποία και μπορεί να ορίσει εξ αποστάσεως.
Το μεγάλο ηλεκτρικό SUV της Ford, έρχεται να πάρει τη θέση του στην Ελληνική αγορά, υπό ένα πρίσμα που το καθορίζει ως εξτραβαγκάντζα. Αφού δεν προσφέρει κάτι που δεν υπάρχει στην αγορά αλλά απλά παίζει το ρόλο της σκληροπυρηνικής ηλεκτρικής πρότασης για όσους θέλουν να… υποκύψουν στη γοητεία του πολιτισμού της ηλεκτροκίνησης αλλά δεν θέλουν να στερηθούν τις κορυφαίες επιδόσεις.
Θα κόψει την ανάσα οδηγού και επιβατών με τις επιταχύνσεις και την εν γένει συμπεριφορά του υπό πίεση, ενώ εντυπωσιάζει “άμα τη εμφανίσει” χάρη και στα χαρακτηριστικά της έκδοσης (όχι ότι δεν τα καταφέρνει καλά στον τομέα και στις υπόλοιπες εκδόσεις). Ο εξοπλισμός του είναι πλούσιος και δεν αφήνει περιθώρια για παράπονα, μια και όλη η “επόμενη μέρα” της αυτοκίνησης, δίνει το παρόν στη λίστα του εξοπλισμού του.
Στην πραγματικότητα, αυτό που πρέπει να πιστωθεί στη Ford είναι το γεγονός πως η Mustang, ακόμα και ως Mach-E (ακόμα και ως ηλεκτρική δηλαδή) καταφέρνει και διατηρεί το “WOW Factor” των παραδοσιακών coupe με τα οποία έχει συστηθεί στον κόσμο της αυτοκίνησης εδώ και 6 δεκαετίες. Το αυξημένο κόστος για την αγορά της Mach-E GT, είναι προφανώς αναμενόμενο.
Τα 85.760 ευρώ της τιμής για να αποκτήσει κανείς την κορυφαία έκδοση του δημοφιλούς ηλεκτρικού μοντέλου της Ford, είναι αντικειμενικά πολλά αλλά, όπως θα έχετε καταλάβει, είναι έτσι και αλλιώς για λίγους.
Τεχνικά χαρακτηριστικά Ford Mustang Mach-E GT AWD 487 PS
Ισχύς: 487 PS
Ροπή: 860 Nm
Κινητήρες: 2 (ένας ηλεκτροκινητήρας ανά άξονα)
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο κιβώτιο 1 σχέσης
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 4,4 sec
Τελική ταχύτητα: 200 km/h
Μεικτή κατανάλωση εργοστασιακή: 20,6 kWh/100 km
Αυτονομία εργοστασιακή: 600 km
Εκπομπές CO2: 0
Βάρος: 2.348 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.743/ 1.881/ 1.586 mm
Μεταξόνιο: 2.984 mm
Χώρος αποσκευών: 402 lt (+81 lt μπροστά)
Τιμή: Από 85.760 ευρώ