X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

MERCEDES-BENZ

Δοκιμή της Mercedes-Benz EQA 250+

Mercedes_EQA_230615 P. DIAMANTIS

Η ηλεκτρική εκδοχή της GLA, είναι εδώ για να προσφέρει τα πλεονεκτήματα της compact σχεδίασης, με την αυξημένη αυτονομία που προσφέρει η νέα μεγαλύτερη μπαταρία στο βασικό μοντέλο της γκάμας EQ της Mercedes-Benz.

Δεν είναι πολλά αυτά που χρειάζεται να ξέρεις για τη νέα έκδοση του μοντέλου που βάζει τη Mercedes-Benz στην καρδιά της ανταγωνιστικής διεκδίκησης σημαντικού μεριδίου από την “πίτα” της σχετικής κατηγορίας. Η EQA είναι το τρίτο μοντέλο της “οικογένειας” EQ που παρουσίασε η Mercedes-Benz, μετά τις EQC και EQV.

Mercedes-Benz EQA 250+ S24Auto K. BOIDANIS


Με την “κλειστή” εμπρός μάσκα και τη LED ταινία που καλύπτει όλο το πλάτος εμπρός “συνδέοντας” τα φωτιστικά σώματα στο επάνω τους μέρος, η EQA κάνει αισθητή την παρουσία της στο δρόμο ανά πάσα στιγμή. Για να είμαστε ακριβείς, όλο το αμάξωμα έχει “δουλευτεί” προς αυτή την κατεύθυνση, μια και οι διαφορές από τη συμβατική GLA θα έπρεπε να είναι πραγματικά χαρακτηριστικές.

Σε αυτό το μήκος κύματος κινούνται και οι τροχοί του αυτοκινήτου που είναι διαθέσιμοι από 18 έως και 20 ίντσες (με το αυτοκίνητο που έχουμε στη διάθεσή μας, να είναι εφοδιασμένο με την πρώτη επιλογή και 235/55 ελαστικά της Bridgestone) και έχουν αισθητική προσδιορισμένη από την καλύτερη δυνατή αεροδυναμική συμπεριφορά.

Mercedes-Benz EQA 250+ S24Auto K. BOIDANIS


Αξίζει να σημειωθεί πως διαφορές στις διαστάσεις σε σχέση με τη GLA, δεν εντοπίζονται, πλην του μήκους όπου η EQA είναι κατά 5,3 εκατοστά μεγαλύτερη. Η πλατφόρμα που χρησιμοποιείται στην EQA, είναι μια τροποποιημένη εκδοχή της MFA από την GLA και αυτό “προδίδεται” και από το γεγονός πως κάτω από το εμπρός καπό έχουμε το κινητήριο σύνολο, ενώ στο πάτωμα είναι ενσωματωμένες οι μπαταρίες- με την αυξημένη στην προκειμένη περίπτωση χωρητικότητα.

Αυτό σημαίνει άλλωστε και το “+” δίπλα στο EQA 250 που εμφανίζεται στην πόρτα του χώρου των αποσκευών. Η μπαταρία πλέον είναι 70,5 kWh και εξασφαλίζει καλύτερη αυτονομία στο μοντέλο, που σε επίπεδο απόδοσης, δεν έχει κάποια αλλαγή. Αυτό σημαίνει πως η ισχύς που έχει στη διάθεσή του οδηγός είναι 190 ίπποι και η ροπή 385 Nm- στοιχεία παραπάνω από ικανοποιητικά για το χαρακτήρα και το μέγεθος του αυτοκινήτου.

Mercedes-Benz EQA 250+ S24Auto P. DIAMANTIS


Αυτό που έχει κάνει η μεγαλύτερη μπαταρία, είναι να επεκτείνει την αυτονομία του μοντέλου με μια φόρτιση και να ξεπερνά άνετα τα 500 χιλιόμετρα- που έχει την τάση να γίνει “ψυχολογικό όριο” για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Για να εξηγούμαστε: η EQA 250, εμφανίζει τα διόλου αμελητέα 492 χιλιόμετρα αυτονομίας, ενώ η EQA 250+, “δηλώνει” πάνω από 530 (κατά WLTP).

Είναι μια πολύ θετική εξέλιξη αυτή για το μοντέλο, στο οποίο δεν μπορεί να του καταλογιστεί κάποιο ψεγάδι, πλην κάποιων λεπτομερειών που έχουν να κάνουν με την πρακτικότητα και την εκμετάλλευση των χώρων. Ένα τέτοιο είναι για παράδειγμα και το ότι δεν υπάρχει κάποιος έξτρα αποθηκευτικός χώρος που να κάνει τη διαφορά σε σχέση με τη “συμβατική” έκδοση του αυτοκινήτου.

Mercedes-Benz EQA 250+ S24Auto K. BOIDANIS


Αυτό, θα μπορούσε να γίνει με μια διαφορετική εκμετάλλευση του χώρου κάτω από το εμπρός καπό, προκειμένου να προκύπτει και ένα -έστω και μικρό- “frunk” (το trunk του μπροστινού μέρους που έχουν καθιερώσει οι αμερικάνικες εταιρείες που ασχολούνται με τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα). Αυτό προφανώς θα είναι κάτι που περιμένουμε να δούμε στα μοντέλα που δεν θα “συνδέονται” με το συμβατικό παρελθόν.

Επιστρέφοντας στην EQA 250+, πρέπει να επισημάνουμε πως όλα τα στοιχεία που υπογραμμίζουν τον premium χαρακτήρα των μοντέλων της Mercedes-Benz, είναι εδώ. Στην καμπίνα το MBUX δίνει το ρυθμό, ταιριάζοντας ιδιαίτερα στο σύνολο. Οι δύο οθόνες υψηλής ευκρίνειας με διαγώνιο 10,25 ίντσες που χαρακτηρίζουν τις πιο πλούσιες εκδόσεις (στις πιο “βασικές” έχουμε 2 οθόνες 7 ιντσών), έχουν πολλές πληροφορίες που αφορούν στο ηλεκτρικό σύνολο.

Mercedes-Benz EQA 250+ S24Auto K. BOIDANIS


Ο φωτισμός και οι αεραγωγοί δίνουν ένα διαφορετικό ύφος στο σύνολο, τονίζοντας την ιδιαιτερότητα της ηλεκτροκίνησης. Οι χώροι για τους εμπρός είναι πολύ καλοί, με την κονσόλα μεταξύ τους να έχει πολλά χειριστήρια αλλά και χώρους για αντικείμενα. Στο πίσω κάθισμα, οι συνθήκες για τους επιβάτες είναι λίγο πιο “μαζεμένες” σε σχέση με εκείνες που συναντούν στην GLA.

Πιο πίσω, ο χώρος αποσκευών μοιάζει να έχει αρκετά ψηλά τοποθετημένο το πάτωμά του, ορίζοντας ένα κανονικό σε σχήμα χώρο, του οποίου η χωρητικότητα εξαντλείται στα 340 λίτρα. Φυσικά υπάρχει και η δυνατότητα αναδίπλωσης της πλάτης του πίσω καθίσματος σε δύο τμήματα, προκειμένου η μεταφορική ικανότητα της EQA να φτάσει έως και τα 1.320 λίτρα (σε διθέσια διαμόρφωση).

Mercedes-Benz EQA 250+ S24Auto K. BOIDANIS


Ποιοτικά, η καμπίνα είναι άψογη. Όπως περιμένει κανείς από ένα μοντέλο της Mercedes-Benz, όλα τα υλικά με τα οποία έρχονται σε επαφή οδηγός και επιβάτες, είναι ποιοτικά και η συναρμογή τους είναι άριστη. Η αίσθηση της πολυτέλειας και την premium διάθεσης του μοντέλου, αναδεικνύεται έτι περαιτέρω από την αθόρυβη κίνηση της EQA 250+, που καθιστά την καμπίνα ένα πραγματικό κουκούλι απομόνωσης των επιβαινόντων από τους εξωγενείς θορύβους.

Οι 190 ίπποι καταλήγουν στους εμπρός τροχούς του αυτοκινήτου και είναι αρκετοί για να επιταχύνουν τα 2.040 κιλά του από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα σε 8,6 δευτερόλεπτα (όπως ισχυρίζεται ο κατασκευαστής) ενώ η τελική ταχύτητα είναι -προς χάριν της διατήρησης της αυτονομίας- περιορισμένη στα 160 χλμ./ώρα. Λίγη σημασία έχουν αυτά βέβαια για τους συνειδητοποιημένους χρήστες ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

Mercedes-Benz EQA 250+ S24Auto P. DIAMANTIS


Το βασικό είναι πως με την EQA 250+ δεν “σέρνεσαι”, έχοντας ικανοποιητικά δεδομένα απόδοσης για να κινείσαι άνετα σε κάθε είδους περιβάλλον. Τα οδηγικά προφίλ που είναι διαθέσιμα, έχουν σημαντικές διαφορές μεταξύ τους στην αίσθηση που προσφέρουν στον οδηγό. Η ανάρτηση είναι σχετικά σφιχτή, κάτι που προφανώς ορίζεται από το αυξημένο βάρος του συνόλου και την ανάγκη της Mercedes-Benz να εφοδιάσει το μοντέλο της με όλο το πακέτο ηλεκτρονικών βοηθημάτων για τον οδηγό.

Η σταθερότητα που προκύπτει σε κάθε περιβάλλον είναι πραγματικά αξιοσημείωτη και ένα μεγάλο μέρος της οφείλεται στην επανασχεδιασμένη διάταξη της πίσω ανάρτησης με τους πολλαπλούς συνδέσμους. Οι κλίσεις στις στροφές είναι περιορισμένες και όταν ο οδηγός προσπαθήσει να ξεπεράσει τα όρια της πρόσφυσης, η επαναφορά στην τάξη έρχεται με τόση φυσικότητα που η ηλεκτρονική παρέμβαση περνάει σχεδόν απαρατήρητη.

Mercedes-Benz EQA 250+ S24Auto P. DIAMANTIS


Η τεχνολογία που εφαρμόζεται στο σύστημα ανάκτησης ενέργειας είναι επίσης αξιοσημείωτη, μια και επιβραβεύει τον οδηγό με εύκολη επίτευξη αυτονομίας πολύ κοντινής σε αυτή που ανακοινώνει ο κατασκευαστής. Εξίσου σημαντικό είναι πως η EQA 250+ έχει on-board φορτιστή 11 kW, κάτι που σημαίνει πως με τη χρήση αντίστοιχου wallbox, η φόρτιση από το 10 στο 100%, είναι διαδικασία που διαρκεί σχεδόν 6 ώρες μόνο.

Αυτό ούτως ή άλλως αφορά στη φόρτιση που κάνει κάποιος στο σπίτι ή στη δουλειά, προκειμένου να έχει το αυτοκίνητό του “ετοιμοπόλεμο” για κάθε διαδρομή. Αξίζει να σημειωθεί πως η EQA 250+ μπορεί να φορτίσει και σε ταχυφορτιστή έως 100 kW, στον οποίο από τελείως άδεια έως το 80%, θα κάνει μόνο μισή ώρα.

Mercedes-Benz EQA 250+ S24Auto K. BOIDANIS


Συμπερασματικά να πούμε πως η Mercedes-Benz EQA 250+ δεν θα περίμενε κανείς (μας) να είναι φτηνή. Τα 52.200 ευρώ που είναι η τιμή της βασικής της έκδοσης (της + με τη μεγαλύτερη μπαταρία και την αυξημένη αυτονομία) ακούγονται πολλά και πρέπει κανείς να βάλει στη ζυγαριά τη σοβαρή ποιότητα του αυτοκινήτου αλλά και τον premium χαρακτήρα του για να αρχίσει να αντισταθμίζει.

Οι εταιρικές πωλήσεις μοιάζουν να είναι ένα πιο ταιριαστό περιβάλλον στο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο με τη μεγάλη μπαταρία που του εξασφαλίζει ικανοποιητική αυτονομία- με τα δεδομένα των παραδοσιακών “βενζινοκίνητων” υποψήφιων αγοραστών. Η EQA δεν στερείται λάμψης σε σχέση με τα υπόλοιπα μοντέλα της Mercedes-Benz αλλά μπορεί να παίξει το ρόλο του “κράχτη” για τους ενδιαφερόμενους προκειμένου να μπουν στον πειρασμό της premium ηλεκτροκίνησης.

Mercedes-Benz EQA 250+ S24Auto K. BOIDANIS


Τεχνικά Χαρακτηριστικά* Mercedes EQA 250+

Κινητήρας: Ηλεκτρικός ασύγχρονος

Ισχύς: 190 PS

Ροπή: 385 Nm

Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς

Χωρητικότητα μπαταρίας: 70,5 kWh

On-board φορτιστής: 11 kW

Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8,9 sec

Τελική ταχύτητα: 160 km/h

Μέση κατανάλωση: 15,6 kwh/100 km

Αυτονομία: 530 km

Εκπομπές CO2: 0 gr/km (WLTP)

Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.463 x 1.834 x 1.620 mm

Μεταξόνιο: 2.729 mm

Βάρος: 2.040 kg

Χώρος αποσκευών: 340 lt

Τιμή: Από 25.200 ευρώ

Mercedes-Benz EQA 250+ S24Auto K. BOIDANIS

* Εργοστασιακές τιμές

TAGS MERCEDES-BENZ MERCEDES-BENZ EQA 250+ ΔΟΚΙΜΗ TEST DRIVE
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ