X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

MAZDA

Δοκιμή του Mazda 2 Homura Aka 90ps

Mazda 2 Homura Aka K.BOIDANIS

Εν όψει της έλευσης του νέου που έχει “υπογραφή” Toyota, το υπάρχον Mazda 2 αποχαιρετά την αγορά και εμείς οδηγούμε την πιο πλούσια και εκλεκτή έκδοσή του, που μοιάζει να απευθύνεται μόνο σε όσους έχουν τατουάζ το σήμα της μάρκας.

Ανέκαθεν το Mazda 2 ήταν ένα από τα πιο ευχάριστα στην οδήγηση αυτοκίνητα της κατηγορίας κι όταν λέμε “ανέκαθεν” εννοούμε από το 2007, όταν είδαμε για πρώτη φορά την “μετά-Demio” εποχής της μάρκας στην κατηγορία. Ήταν ευέλικτο, πολύ καλορυθμισμένο για να εξυπηρετεί όλες τις ανάγκες που θα είχε κάποιος που “ψαχνόταν” στην κατηγορία, με ένα πλαίσιο εξαιρετικά δοτικό για τους “ανήσυχους” φίλους της μάρκας.

Mazda 2 Homura Aka K.BOIDANIS


Για τότε, το 2007 είπαμε, τα 75 άλογα από τον 1.300άρη και τα 90 από τον 1.500άρη, ήταν μια τιμή που έδινε μια ισορροπία ανάμεσα στις επιδόσεις και το κόστος χρήσης για τα δεδομένα της εποχής. Σήμερα, που τα πράγματα έχουνε αλλάξει άρδην, οι 90 ίπποι του μικρού Ιαπωνικού μοντέλου είναι μάλλον λίγοι και ας συνδυάζονται με τον κορυφαίο επιλογέα 6 ταχυτήτων της κατηγορίας.

Οι σχέσεις είναι μακριές και έτσι αναδεικνύεται η ελαστικότητα του κινητήρα, που όμως όπως μπορεί εύκολα να καταλάβει κανείς, χρειάζεται “ξεζούμισμα” για να δώσει ότι έχει σε επίπεδο απόδοσης. Είναι χαρακτηριστικό πως η 2η ταχύτητα σχεδόν στον κόφτη, έχει φτάσει να δίνει πάνω από 100 χιλιόμετρα ανά ώρα στο κοντέρ.

Mazda 2 Homura Aka K.BOIDANIS


Αυτό και μόνο θα μπορούσε να πει κανείς πως είναι ένα αναχρονιστικό στοιχείο που καθορίζει και την αποδοχή του αυτοκινήτου από το κοινό. Όταν η αγορά έχει γεμίσει με τεχνολογικά πιο προηγμένα turbo σύνολα μικρότερου κυβισμού, με τρεις ή τέσσερις κυλίνδρους, που έχουν καλύτερη (και πιο αβίαστη) απόδοση ενώ εμφανίζουν και μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου σε μέσο όρο χρήσης, τότε καταλαβαίνεται πόσο “συμπιεσμένο” είναι το κοινό στο οποίο απευθύνεται το Mazda 2.

Η Mazda, θέλοντας να δώσει το κάτι παραπάνω στους πιστούς της πελάτες, παρουσίασε και την έκδοση Homura αλλά και τη Homura Aka που έχουμε εδώ και στο Mazda 2, με την οποία προσφέρει επιπλέον εξοπλισμό σε ένα πακέτο που γίνεται λίγο πιο θελκτικό. Στην καμπίνα βρίσκουμε παντού ταπετσαρία εν μέρει δερμάτινη, ενώ δε λείπουν και οι κόκκινες ραφές που υπογραμμίζουν τη σπορ διάθεση.

Mazda 2 Homura Aka K.BOIDANIS


Με τα φώτα ημέρας τεχνολογίας LED και τους αντίστοιχους προβολείς, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέφτες, ασημί απόληξη εξάτμισης και επένδυση στην οροφή του αμαξώματος που δίνει το εφέ του ανθρακονήματος και κάνει διχρωμία, το Mazda 2 Homura Aka ξεχωρίζει. Στα μηχανικά μέρη διαφορές δεν ορίζονται από τη συγκεκριμένη έκδοση.

Οπότε αυτό που έχουμε στα χέρια μας, είναι το κλασικό Mazda 2- απλά στην πιο όμορφη εκδοχή που έχουμε δει από καταβολής του μοντέλου. Ο κινητήρας είναι ο τετρακύλινδρος Skyactiv-G των 1.496 κ.εκ. που στην προκειμένη περίπτωση αποδίδει με την ήπια υβριδική συνταγή του, 90 ίππους και 151 Nm ροπής. Την απόδοση του κινητήρα βοηθάει τον οδηγό να την εκμεταλλευτεί, το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο που λέγαμε πιο πριν, με πολύ ευχάριστη αίσθηση από τον επιλογέα.

Mazda 2 Homura Aka K.BOIDANIS


Μην φανταστείτε πως ο παραπάνω συνδυασμός βοηθάει τον περιορισμό της κατανάλωσης χωρίς τη σχετική προσπάθεια από τον οδηγό. Κινούμενοι πολύ χαλαρά, στα όρια του κορναρίσματος από τον πίσω, είδαμε τη μέση κατανάλωση να πέφτει λίγο κάτω από τα 7,0 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα απόστασης. Χωρίς ιδιαίτερο “φύλαγμα”, το μοτέρ δεν διστάζει να “σπάσει” το 8άρι, ακόμα και σε συνθήκες καθημερινής οδήγησης στο κέντρο της πόλης.

Ένα πολύ δυνατό χαρτί του Mazda 2 το οποίο προφανώς και παραμένει, διατηρώντας για λογαριασμού του Ιαπωνικού μικρού το δικαίωμα να ξεχωρίζει, είναι το συμμετοχικό πλαίσιο. Η ρύθμιση της ανάρτησης αλλά και η στιβαρότητα του συνόλου, ορίζουν ένα ιδιαίτερα ευχάριστο αποτέλεσμα που φτάνει στα χέρια και στη λεκάνη του οδηγού, με τρόπο που τείνει να εκλείψει από την αγορά.

Mazda 2 Homura Aka K.BOIDANIS


Το τιμόνι του είναι πολύ καλό και σίγουρα σε περιβάλλον με “απαιτήσεις”, ο οδηγός θα χρειαστεί λίγη περισσότερη πλευρική στήριξη από το κάθισμα, για να απολαύσει την αποτελεσματικότητα του αυτοκινήτου που μπορεί να αποδειχτεί σε ένα γεμάτο στροφές κομμάτι της διαδρομής, ιδιαίτερα διασκεδαστικό. Η καλή ποιότητα στην κατασκευή του αυτοκινήτου, έρχεται να υποστηρίξει την “κακομεταχείριση” που μπορεί να του προσφέρει ο οδηγός.

Τίποτα δεν τρίζει και όλα μοιάζουν τόσο καλά συναρμολογημένα, που ακόμα και σε αυτή τη μικρή κατηγορία, το έμβλημα της Mazda μοιάζει να λάμπει περισσότερο. Χωροταξικά, το Mazda 2 θα ικανοποιήσει 4 ενήλικους στην καμπίνα του. Οι αποσκευές τους θα πρέπει να είναι ελαφρώς περιορισμένες, καθώς ο σχετικός χώρος είναι 255 λίτρων.

Mazda 2 Homura Aka K.BOIDANIS


Δύσκολα θα είναι τα πράγματα για τους πίσω, αν και οι τέσσερις έχουν ανάστημα πάνω από 1,80 μέτρα, καθώς ο χώρος για τα γόνατα περιορίζεται αρκετά. Όλα τα παραπάνω, συνθέτουν μια εικόνα που μπορεί να είναι οριακά μέσα στη σύγχρονη εποχή της κατηγορίας, από την άποψη της απόδοσης και της τεχνολογίας που μπορεί να αναζητήσει κανείς σε ένα καινούργιο αυτοκίνητο.

Καθώς όμως η ποιότητα είναι μια διαχρονική αξία που εκτιμάται ανάλογα, το Mazda 2 προβάλλεται ως πραγματικά αξιόλογο και σίγουρα ανταποκρίνεται ιδανικά σε όσους “την ψάχνουν” ιδιαίτερα στον τομέα. Η τιμή εκκίνησης των 17.596 ευρώ του μοντέλου στην έκδοση Centre Line, μοιάζει πολύ καλή για να αποκτήσει κανείς το βασικό μεταφορικό του μέσο.

Mazda 2 Homura Aka K.BOIDANIS


Τώρα για την κορυφαία σε εξοπλισμό έκδοση Homura Aka που έχουμε εδώ, με τις 16άρες δίχρωμες ζάντες αλουμινίου, τα 22.077 ευρώ μοιάζουν πάρα πολλά, ακόμα και αν αναλογιστεί κανείς τις διαφορές ως τόσο κοστοβόρες που θα επέλεγε να τις έχει ακόμα κι αν δεν τις πρόσφερε η Mazda.

Mazda 2 Homura Aka K.BOIDANIS

Τεχνικά χαρακτηριστικά – Mazda 2 1.5 e-Skyactiv G «Homura Aka»

Κινητήρας: τετρακύλινδρος 1.496 cc

Ισχύς: 90 PS στις 6.000 rpm

Ροπή: 151 Nm στις 3.500 rpm

Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων

Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9,8 sec

Τελική ταχύτητα: 183 km/h

Μέση κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής: 4,7/6,6 lt/100 km

Εκπομπές CO2: 107 gr/km

Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 4.080/1.695/1.495 mm

Μεταξόνιο: 2.570 mm

Βάρος: 1.037 kg

Χώρος αποσκευών: 255 έως 887 lt

Τιμή: 22.077 ευρώ («Homura Aka»)

TAGS MAZDA MAZDA2 ΔΟΚΙΜΗ TEST DRIVE
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ