Δοκιμή του Mazda MX-5 2.0 Homura με το μπλοκέ και τους 184 ίππους
Το MX-5 είναι ήδη 23 χρόνια στην αγορά και αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες επιτυχίες της Mazda, που βάζει στο στόχαστρο όσους αναπολούν την ατόφια οδήγηση και θέλουν όλες τις παραδοσιακές χαρές ενός πισωκίνητου.
Δεν χρειάζονται ιδιαίτερες συστάσεις για το roadster μοντέλο της Mazda, ένα αυτοκίνητο που έχει φτάσει 23 χρόνια τώρα, να αποτελεί τη “σημαία” μιας ελευθερίας στη διάθεση του οδηγού και του συνεπιβάτη. Στην τελευταία του γενιά και ιδιαίτερα στην έκδοση Homura που έχουμε εδώ, το Mazda MX-5 έρχεται να θυμίσει για τα καλά το ένδοξο παρελθόν, ξυπνώντας για τα καλά τη νοσταλγική διάθεση.
Η πολύ καλή βάση του αυτοκινήτου, με το δίλιτρο κινητήρα G–Skyactiv που αποδίδει 184 ίππους και 205 Nm ροπής, είναι “ότι πρέπει” για να μπει κανείς στη διαδικασία της ελαφράς βελτίωσης που θα το κάνει ακόμα πιο διασκεδαστικό, ασφαλές και ευχάριστο. Η Mazda λοιπόν, με την έκδοση Homura, έρχεται να γλιτώσει τους υποψήφιους από τη βάσανο της after market διαλογής.
Με τη συνεργασία της με κορυφαίους οίκους, η Mazda εφοδιάζει το roadster μοντέλο της με ό,τι καλύτερο υπάρχει σε έξτρα. Με την ανάρτηση της έκδοσης Homura έχει ασχοληθεί η Bilstein, με τα φρένα η Brembo και με τα καθίσματα που στηρίζουν άψογα τα σώματα των δύο, η Recaro. Με τον τρόπο αυτό, το σύνολο έχει γίνει πραγματικά “άπαιχτο” και μπαίνει στην κατηγορία των “δεν του λείπει τίποτα” από όσα θα μπορούσε να ζητήσει κανείς μετά την αγορά του.
Προφανώς το κορυφαίο 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, με το μικρό επιλογέα και τις απίθανα μικρές διαδρομές για τις αλλαγές, έρχεται και αυτό με τη σειρά του να παίξει σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση της οδηγοκεντρικής εικόνας του μοντέλο στο δρόμο. Δεν πρέπει να ξεχάσουμε και τη συμβολή του εξαιρετικού μηχανικού μπλοκέ διαφορικού, που καθιστά το κοντρόλ του αυτοκινήτου υπό πίεση, πραγματικά εξαιρετικό μια και φροντίζει για τη συνέπεια στις αντιδράσεις του “κοντού” μεταξονίου.
Φυσικά και το ESP απενεργοποιείται για να πάρει ο οδηγός στα χέρια του τον έλεγχο των 184 ίππων, στην κυριολεξία. Η πρόσφυση σπάει σχετικά εύκολα (θέλει στροφάρισμα ο ατμοσφαιρικός δίλιτρος) και η διασκέδαση ξεκινά και τελειώνει από τα χέρια και τη διάθεση του οδηγού. Το μεταξόνιο των 2,3 μέτρων, ορίζει σχετικά απότομες αντιδράσεις σε ότι έχει να κάνει με την πρόκληση της απώλειας πρόσφυσης από τους κινητήριους.
Το άμεσο και με καλή αίσθηση τιμόνι είναι αρωγός του οδηγού, όπως και το άκαμπτο πλαίσιο με τη σφιχτή ανάρτηση -της Bilstein βοηθούσης, που κάνει λιγότερο “αισθητά” τα 1.395 κιλά του απόβαρου. Τα διπλά ψαλίδια εμπρός και η διάταξη πολλαπλών συνδέσμων πίσω, είναι έτσι και αλλιώς εντυπωσιακά ακόμα και ως προδιαγραφή- αν και στη πράξη ακόμα και η πιο “φουσκωμένη” προσδοκία, ξεπερνιέται.
Ούτε λόγος για την ύπαρξη του πλήρους πακέτου ηλεκτρονικών βοηθημάτων που κάνει ιδιαίτερα φιλικό στη χρήση το Ιαπωνικό roadster, ακόμα και για τους λιγότερο έμπειρους οδηγούς. Σε αυτό το πλήρες πακέτο, πρέπει να συνυπολογίζεται και η υπεροπλία του σε ότι έχει να κάνει με τα συστήματα διασύνδεσης και συνδεσιμότητας, που το τοποθετούν ανάμεσα στις πλέον σύγχρονες προτάσεις της αγοράς.
Η μαλακή οροφή μπορεί στα χαρτιά να “ξενίζει” που είναι χειροκίνητη αλλά από την πρώτη κιόλας επαφή μαζί της, η επιλογή αυτή δικαιολογείται. Δεν υπάρχει στην αγορά αυτοκινήτου παγκοσμίως, πιο εύκολη στο χειρισμό οροφή roadster αυτοκινήτου. Με το ένα χέρι γίνονται οι διαδικασίες ασφάλισης- απασφάλισής της και με ένα ελαφρύ σπρώξιμο πάει στην προβλεπόμενη θέση της πίσω από τα κεφάλια οδηγού και συνοδηγού.
Εκεί “κουμπώνει” πολύ εύκολα και μένει σταθερά τοποθετημένη. Αναμενόμενο πρέπει να θεωρείται και το σχετικό “στριμωξίδι” στο διαθέσιμο χώρο, μια και δεν είναι ο μεγαλύτερος που μπορεί να αναζητήσει κανείς. Είπαμε: το αυτοκίνητο είναι μικρό και αυτό φαίνεται και στο διαθέσιμο για τους επιβάτες αλλά και τις αποσκευές τους χώρο (130 λίτρα).
Είναι τόσο πλήρες το πακέτο στην έκδοση Homura, που πραγματικά μαθαίνεις να ζεις με αυτή την ιδιαιτερότητα. Η επέμβαση της Brembo στα φρένα, προσφέρει μνημειώδη αντοχή στη σκληρή χρήση, προσθέτοντας τόνους αυτοπεποίθησης στον οδηγό που θα εκμεταλλευτεί τη συνολική εικόνα του αυτοκινήτου και θα θελήσει να το ευχαριστηθεί ακόμα και σε κλειστό ελεγχόμενο περιβάλλον κάποιας πίστας στο πλαίσιο ενός track day.
Υπό αυτό το πρίσμα, το MX-5 στην έκδοση Homura, είναι ένα αυτοκίνητο που θα καλύψει μια σειρά από ανάγκες που έχουν να κάνουν με την οδηγική libido και θα το κάνει με τρόπο εμφατικό. Σε αυτή την κατηγορία χρημάτων όπου τοποθετείται, το κορυφαίο MX-5 αυτή την περίοδο στην αγορά, μπορεί να παίξει το ρόλο του αυτοκινήτου αναψυχής για τον οδηγό του, με την ίδια ευκολία που στέλνει πίσω την οροφή και κάνει μια χαλαρή βόλτα στην παραλιακή, όσο απολαυστική μπορεί να γίνει.
Πέραν πάσης αμφιβολίας είναι και το ότι έχουμε μπροστά μας το καλύτερο MX-5 στην ιστορία του μοντέλου, κάτι που μας οδηγεί στο να βλέπουμε την τιμή αγοράς του, λίγο καλύτερη από ότι αντικειμενικά μπορεί να θεωρηθεί. Ούτως ή άλλως όμως, έχει τόσες και τόσο καίριες επεμβάσεις στην κορυφαία του έκδοση, που το MX-5 Homura μπορεί να πάρει μια θέση στο αυτοκινητικό πάνθεον της εποχής, με σχετική ευκολία και να σε κάνει να μην ασχολείσαι με την τιμή που πλησιάζει τα 40 χιλιάρικα.
Τεχνικά χαρακτηριστικά Mazda MX-5 2.0 Homura 184 ps
Κινητήρας: 1.998 κ.εκ.
Ισχύς: 184 ps/ 7.000 σ.α.λ.
Ροπή: 205 Nm/4.000 σ.α.λ.
Μετάδοση: Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
0-100 χλμ./ώρα (δλ.): 6,5”
Τελική ταχύτητα: 219 χλμ./ώρα
Κατανάλωση (εργ./ δοκ.): 6,9 λτ/100 χλμ / 8,4 λτ/100 χλμ.
Εκπομπές CO2: 155 γρ./χλμ.
Βάρος: 1.395 κιλά
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 3.915x1.735x1.225 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.310 χιλ.
Χώρος αποσκευών: 130 λίτρα
Τιμή: Από 37.801 € (40.159 € Homura)