MG

Δοκιμή του νέου ηλεκτρικού MG4

MG4
MG4 P.DIAMANTIS

Άρτι αφιχθέν, μαζί με την υπόλοιπη γκάμα της MG που “γράφει” επανεμφάνιση μετά από μια εικοσαετία στην ελληνική αγορά, το MG4 έρχεται να μας δείξει πως το άμεσο μέλλον ανήκει σε αυτούς που δουλεύουν και κερδίζουν το σεβασμό μας.

Η εικόνα της ελληνικής αγοράς απέναντι σε μια αυτοκινητοβιομηχανία από την Κίνα, είναι -για να το πούμε κομψά- περίεργη. Ένας ανεκδιήγητος τύπος, πριν από δέκα και βάλε χρόνια, έφερε μια φτηνή μάρκα με μικρά αυτοκίνητα στην αγορά, θεωρώντας πως θα έπιανε τους υπόλοιπους στον ύπνο. Όμως όλα είχαν γίνει λάθος.

MG4 S24AutoTest
MG4 S24AutoTest KBOIDANIS

Από την επιλογή της μάρκας και τον τρόπο του λανσαρίσματός της, έως και την τιμολογιακή πολιτική, με το τελικό "αποτέλεσμα" να είναι η ύπαρξη μιας πολύ "κρατημένης" διάθεσης απέναντι σε κάθε τι Κινέζικο με τροχούς. Σήμερα, η εικόνα είναι πολύ διαφορετική. Όπως συμβαίνει παντού, σε όλους τους τομείς της αγοράς όπου υπάρχουν επιλογές, έτσι και στην Κίνα, τα προϊόντα που μπορείς να βρεις στην αγορά έχουν ποιοτικές διαβαθμίσεις.

Αφού λοιπόν αυτό καθίσταται ξεκάθαρο, εμείς εδώ θα “συστηθούμε” με κάτι από το επάνω ράφι: Τα προϊόντας της νέας MG- και ειδικότερα, το “πυρηνικό” της όπλο, το αμιγώς ηλεκτρικό MG4. Το background της εταιρείας που ανέλαβε την εισαγωγή και την επανατοποθέτηση της μάρκας στην ελληνική αγορά, δεν αμφισβητείται. Το έκανε με μεγάλη επιτυχία και στη Mazda πρόσφατα, ενώ και μόνο ως όνομα, μπορεί να κερδίσει πόντους με το “καλημέρα” σε οποιαδήποτε σύγκριση.

MG4 S24AutoTest
MG4 S24AutoTest KBOIDANIS


Ο Όμιλος Συγγελίδη δε χρειάζεται άλλωστε περαιτέρω συστάσεις, καθώς διαχειρίζεται μαεστρικά στην ελληνική αγορά με όλες τις στρεβλώσεις που την καθορίζουν, τις περισσότερες μάρκες της Stellantis και έχει ένα παραπάνω από επαρκές δίκτυο συνεργατών για να υποστηρίξουν και το νέο εγχείρημα.

Πάμε λοιπόν να δούμε τι είναι αυτό που έρχεται τώρα ως “νέο φρούτο” για εμάς, ενώ σε άλλες χώρες έχει ήδη “γράψει” χιλιόμετρα και έχει κερδίσει “δύσκολα κοινά” όπως εκείνο του Ηνωμένου Βασιλείου. Εκεί, που έχει πάρει διάφορες διακρίσεις, μεταξύ των οποίων και τον τίτλο του “Aυτοκινήτου της Xρονιάς”, που όσο νά ‘ναι, κάτι “λέει” για τη συνολική αξία του αυτοκινήτου.

MG4 S24AutoTest
MG4 S24AutoTest KBOIDANIS


Κοιτώντας το, μοιάζει να είναι δύο διαφορετικές προσεγγίσεις. Από εμπρός το επιθετικό του στυλ σε κερδίζει, με το αρχοντικό MG στο κέντρο της μάσκας να δεσπόζει και τα ανοίγματα στον προφυλακτήρα να δίνουν μια σπορ διάθεση που η αλήθεια είναι πως δεν αναδεικνύεται από το γκρι χρώμα του αυτοκινήτου της δοκιμής. Ίσως και καλύτερα όμως, μια και η διακριτική προσέγγιση είναι πολλές φορές και η καλύτερη.

Τα χαρακτηριστικά LED φώτα ημέρας, ολοκληρώνουν την εικόνα ενός αυτοκινήτου που είναι σύγχρονο και το δείχνει. Όπως και από το πλάι, που η γραμμή του αυτοκινήτου είναι πολύ αρμονική για τα δεδομένα των hatchback, αναδεικνύοντας και τη στιβαρότητα του συνόλου γενικότερα. Μια στιβαρότητα που θα τη δούμε να λάμπει παρακάτω, αφού παίζει το ρόλο της στην εικόνα του αυτοκινήτου σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς.

MG4 S24AutoTest
MG4 S24AutoTest KBOIDANIS


Στο πίσω μέρος τώρα, έχουμε μια διαφορετική εικόνα. Μια σαν “ανεστραμμένη” λογική στο επάνω μέρος της πόρτας του χώρου των αποσκευών, που διαμορφώνει ένα “σκαλοπάτι” στο κάτω μέρος του πίσω παρμπρίζ. Στις πλευρές, διακρίνονται φωτισμένα κάποια σχέδια που “ελαφραίνουν” την όποια κριτική διάθεση, μια και συνολικά το πίσω μέρος υπογραμμίζει τη διάθεση διαφοροποίησης.

Ούτως ή άλλως, μιλάμε για ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο και σε αυτά, χωρούν πολλές καινοτομίες αισθητικές (και όχι μόνο- όπως είναι η ύπαρξη των φιμέ μεμβρανών, που είναι προσφορά της ελληνικής αντιπροσωπείας). Η υπογραφή της μητρικής SAIC, στα πίσω φώτα, δίνει ένα κύρος στην εικόνα του πίσω μέρους, υπενθυμίζοντας παράλληλα πως η πρόοδος έχει γίνει με αλματώδεις ρυθμούς στον εξευρωπαϊσμό των εταιρειών της Κίνας.

MG4 S24AutoTest
MG4 S24AutoTest KBOIDANIS


Έχουμε πει και στο παρελθόν πως η σοβαρή και επίμονη προσέγγιση στην αυτοκινητοβιομηχανία από κολοσσούς όπως είναι η SAIC εκ Κίνας, έχει αποτελέσματα που θα μας εκπλήξουν και προφανώς έχουμε μπροστά μας το πρώτο “δείγμα γραφής”. Στην καμπίνα του MG4, η ποιότητα που αναδεικνύεται από τα υλικά που συναντάμε, διώχνει με τη μια τη διάθεση συγκαταβατικότητας.

Η MG το δείχνει με το καλημέρα πως θέλει να “παίξει μπάλα” στη μεγάλη κατηγορία και όπως μας δείχνει το MG4, έχει πλούτο επιλογών και μια πολύ Ευρωπαϊκή προσέγγιση. Στο ταμπλό, δεσπόζουν οι δύο οθόνες. Πίσω από το τιμόνι μια πλούσια σε πληροφορία και προσαρμόσιμη ανάλογα στο τι θέλει να παρακολουθεί ο οδηγός και στο κέντρο του ταμπλό η κεντρική μονάδα ελέγχου όλων των υποσυστημάτων του αυτοκινήτου.

MG4 S24AutoTest
MG4 S24AutoTest KBOIDANIS


Η δεύτερη ειδικά, είναι 10 ιντσών και θα μπορούσε να είναι μεγαλύτερη “συμπαρασύροντας” και τις γραφικές απεικονίσεις σε μέγεθος αλλά όσο τη βλέπουμε, τη συνηθίζουμε, ενώ και εδώ δεν λείπει τίποτα από widgets και προτάσεις παραμετροποίησης για τις λειτουργίες του αυτοκινήτου και τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, που δίνουν εμφατικό παρόν εδώ και σου “κλείνουν το στόμα” μια και υπογραμμίζουν το πόσο σύγχρονο είναι το σύνολο.

Από εκεί (και από πλήκτρο στο τιμόνι για πιο άμεσα) ρυθμίζεις το βαθμό ανάκτησης ενέργειας, ενώ εκεί “κρύβεται” και η λειτουργία οδήγησης με το ένα πεντάλ- που στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ιδιαίτερα χρήσιμη (και επιθυμητή από το κοινό τους). Μέσω του σχετικού μενού επίσης, θα ρυθμίσεις την ευαισθησία των ειδοποιήσεων για την εγγύτητα του μπροστινού αυτοκινήτου, της διατήρησης λωρίδας, κλ.π.

MG4 S24AutoTest
MG4 S24AutoTest KBOIDANIS


Το τιμόνι με τις δύο ακτίνες του αυτοκινήτου, είναι ωραίο στη λαβή και άμεσο. Ο περιβάλλον χώρος δείχνει την ευρωπαϊκή προσέγγιση της σχεδίασης, με τους αρκετούς χώρους για τα αντικείμενα, το εξυπηρετικό ράφι με την αντιολισθητική επιφάνεια για το τηλέφωνο (μπροστά από το στρογγυλό επιλογέα της κίνησης), τη μεγάλη θήκη χαμηλά που έχει δύο ποτηροθήκες στο μπροστινό μέρος της και συρόμενο κάλυμμα αλλά και το υποβραχιώνιο με τη δερμάτινη επένδυση στο καπάκι του.

Κάτω από την κεντρική οθόνη, υπάρχουν και ορισμένοι “φυσικοί” διακόπτες, που δίνουν άμεση πρόσβαση σε επιμέρους λειτουργίες και είναι αρκετά χρήσιμοι στην καθημερινότητα με το MG4. Πίσω από το τιμόνι και οι δύο μοχλοδιακόπτες είναι πολυλειτουργικοί, εξυπηρετώντας αρκετές ανάγκες, δίνοντας και αυτοί με τη σειρά τους μια συνέπεια στην αίσθηση της ποιοτικής κατασκευής του συνόλου.

MG4 S24AutoTest
MG4 S24AutoTest KBOIDANIS


Όλα δείχνουν πως είναι εκεί για να κάνουν τη ζωή πιο εύκολη. Αυτό τονίζεται και από το γεγονός πως δεν υπάρχει μίζα για την εκκίνηση του κινητήρα, ούτε κουμπί. Μόλις ανοίξεις την πόρτα και μπεις, έχει ενεργοποιηθεί το αυτοκίνητο, ο κλιματισμός (που είναι εξαιρετικός σε απόδοση) και το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να πατήσεις το φρένο και να επιλέξεις αν θα κινηθείς προς τα εμπρός (D) ή προς τα πίσω (R) με τον περιστροφικό επιλογέα.

Αντίστοιχα και όταν φτάσεις στον προορισμό σου, επιλέγεις “P”, το ηλεκτρικό χειρόφρενο ενεργοποιείται αυτόματα και βγαίνεις από το αυτοκίνητο, που θα σταματήσει να λειτουργεί, όταν κλειδώσεις. Τι γίνεται όμως στο μεσοδιάστημα θα πείτε- και θα έχετε δίκιο. Ε, λοιπόν, εκεί είναι και η μεγαλύτερη έκπληξη απ’ όλες όσες επιφυλάσσει το MG4.

MG4 S24AutoTest
MG4 S24AutoTest KBOIDANIS


Όταν ρολάρεις αντιλαμβάνεσαι με τη μία πως έχει να κάνεις με ένα στιβαρό σύνολο που η… ησυχία του ηλεκτροκινητήρα του “πηγαίνει” πολύ. Το MG4 στην καμπίνα του εκπέμπει πολιτισμό, κρατώντας σε ένα εξαιρετικά αθόρυβο και καλά μονωμένο περιβάλλον τους επιβάτες του. Η μπαταρία των 64 kWh που είχαμε στη διάθεσή μας, υπόσχεται αυτονομία της τάξης των 450 χιλιομέτρων.

Ο ηλεκτροκινητήρας του αυτοκινήτου αποδίδει 204 ίππους και 250 Nm ροπής, που είναι παραπάνω από αρκετά για την κίνηση, ακόμα και όταν ο οδηγός επιθυμεί να οδηγήσει λίγο πιο σπορ. Στα προγράμματα οδήγησης (που επιλέγονται και από διακόπτη στο τιμόνι) περιλαμβάνεται το Sport που επιλέγοντάς το, το MG4 δείχνει να γίνεται λίγο πιο “στακάτο” σε απόκριση συνολικά.

MG4
MG4 P.DIAMANTIS


Τα 100 χλμ./ώρα από στάση, έρχονται σε 7,9 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 160 χλμ./ώρα, προς όφελος της αυτονομίας. Αξίζει να σημειωθεί πως ανάλογα του τρόπου οδήγησης και του προγράμματος που επιλέγει ο οδηγός (από στα 3+1 διαθέσιμα- Normal, Sport, Eco και ένα ακόμα που “φτιάχνει” ο οδηγός με σύνθεση στοιχείων από τα τρία πρώτα), προσαρμόζεται και η πρόβλεψη της αυτονομίας που προβάλλεται στην οθόνη 7 ιντσών πίσω από το τιμόνι.

Το πλαίσιο ανταποκρίνεται θαυμάσια στις απαιτήσεις του οδηγού, υποστηρίζοντας ακόμα και τις πιο σπορ διαθέσεις. Η πλατφόρμα πάνω στην οποία έχει “χτιστεί” το MG4, είναι η MSP (Modular Scalable Platform), είναι η καινούργια της εταιρείας και θα τη δούμε και σε άλλα μοντέλα. Στην προκειμένη περίπτωση, αυτό που εισπράττουμε είναι απόλυτα θετικό, μια και υποστηρίζει όλο το σύγχρονο πακέτο εξοπλισμού σε όλες του τις παραμέτρους, ενώ ορίζει και εξαιρετική εικόνα στο δρόμο.

MG4 S24AutoTest
MG4 S24AutoTest K.BOIDANIS


Το ρόλο της παίζει φυσικά και η ανάρτηση (μαζί με τους τροχούς των 17 ιντσών, με τα ελαστικά 215/50) που είναι η λειτουργική απόδειξη πως η σκληρή απόσβεση δεν είναι “παράπλευρη απώλεια” των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Το MG4 είναι άνετο χωρίς να πλέει, κρατώντας τους επιβάτες του ανεπηρέαστους από τις ανωμαλίες του δρόμου και μάλιστα, χωρίς να ακούγεται τίποτα.

Την ίδια στιγμή, διατηρεί ένα λογικό επίπεδο κλίσεων και είναι ιδιαίτερα ευχάριστο το πως “συνδέει” τις απαιτήσεις του οδηγού, μέσω του άμεσου τιμονιού του, με το δρόμο. Η κίνηση μεταδίδεται στους πίσω τροχούς και αυτό είναι κάτι ακόμα που παίζει το ρόλο του, μια και οι μπροστινοί τροχοί έχουν μόνο τον κατευθυντήριο ρόλο και δεν επιβαρύνονται με πρόσθετη λειτουργία.

MG4
MG4 P.DIAMANTIS


Το MG4 κινείται λοιπόν αθόρυβα, άνετα και με εξαιρετική σταθερότητα στο δρόμο χάρη και στα 2,7 μέτρα του μεταξονίου του (στο οποίο χρωστάει και την ευρυχωρία της καμπίνας και του ικανοποιητικού χώρου για τις αποσκευές που ξεκινά από τα 363 λίτρα με τα καθίσματα στη θέση τους- 1.177 ρίχνοντας τι πίσω πλάτες), όπου κληθεί να προσφέρει τις υπηρεσίες του.

Η μπαταρία επαληθεύει όλα όσα υπόσχεται σε επίπεδο αυτονομίας, ενώ σημαντικό είναι και το γεγονός πως φορτίζει γρήγορα με τον 11 kW onboard φορτιστή (η μικρότερη μπαταρία συνδυάζεται με 6,6 kW), ενώ μπορεί να συνδεθεί σε ταχυφορτιστή έως και 140 kW αντίστοιχα. Στον ταχυφορτιστή, από το 10% στο 80%, η μπαταρία φτάνει σε 26 λεπτά της ώρας.

MG4 S24AutoTest
MG4 S24AutoTest KBOIDANIS


Τα φρένα αποδεικνύονται πολύ δυνατά στην έντονη χρήση και παρά τα “κλειστά” τάσια στους τροχούς (που κρύβουν από κάτω κομψές ζάντες αλουμινίου), δεν δείχνουν σημάδια αδυναμίας όταν χρησιμοποιηθούν παρατεταμένα. Εδώ έχει ενδιαφέρον να αναφέρουμε πως υπάρχει και η λειτουργία "κρατήματος" (Auto Hold) του αυτοκινήτου στα φανάρια ή κατά την εκκίνηση σε ανηφόρα, με την απότομη πίεση του πεντάλ των φρένων όταν το αυτοκίνητο είναι ακινητοποιημένο- όπως γίνεται και στα μοντέλα της Mercedes-Benz.

Εντίστοιχα, έχει ενδιαφέρον να σημειωθεί πως και η γραφική αναπαράσταση σε πραγματικό χρόνο, της κίνησης του αυτοκινήτου και των οχημάτων που βρίσκονται γύρω του θυμίζει Tesla- και αυτά προφανώς είναι στα υπέρ του αυτοκινήτου που δεν έχει καμία σχέση σε κόστος αγοράς με τα προαναφερθέντα. Η συνολική αίσθηση που αποκομίσαμε από την οδήγηση και τη γενικότερη χρήση του MG4 σε αυτή την πρώτη δοκιμή του επί ελληνικού εδάφους, είναι απόλυτα θετική. Το MG4 δεν έχει τίποτα να ζηλέψει σε σχέση με τον ανταγωνισμό από άλλες “κραταιές” μάρκες της αγοράς.

MG4
MG4 P.DIAMANTIS


Ακόμα και σε ότι αφορά την παθητική του ασφάλεια, αξίζει να σημειωθεί πως ανήκει στο “club” των 5άστερων μοντέλων του ανεξάρτητου Οργανισμού Euro NCAP, με επιμέρους βαθμολογία 83% στην προστασία των ενήλικων επιβατών και 80% σε εκείνη που αφορά στα παιδιά. Κάνοντας “ταμείο”, η αμιγώς ηλεκτρική πρόταση της MG στην κατηγορία αυτή που θα βρεθεί “απέναντι” από μια σειρά ικανών ανταγωνιστικών μοντέλων, έρχεται με φόρα να υπογραμμίσει τη σιγουριά της για το προϊόν.

Η απόκτησή του συνοδεύεται από εγγύηση 7 ετών (ή 150.000 χιλιομέτρων) και αυτό αν μη τι άλλο, είναι μια “σφραγίδα” στη διάθεσή της να προσφέρει όπως η ίδια λέει “ξενοιασιά στους οδηγούς”. Για το τέλος όμως, η MG μας είχε το καλύτερο, το οποίο έχει να κάνει με το ταμπελάκι της τιμής. Το MG4 στην ελληνική αγορά, έχει τιμή “εκκίνησης” για την έκδοση με τη μπαταρία των 51 kWh, τα 32.250 ευρώ, που μετά την αφαίρεση του ποσού της κρατικής επιδότησης, διαμορφώνεται στα 24.448 ευρώ- και είναι μια πραγματικά “άπαικτη” περίπτωση αγοράς.

Το “δικό μας” με το Andes Grey χρώμα του (που κοστίζει 550 ευρώ επιπλέον- όπως και οι 5 άλλες επιλογές μεταλλικού χρώματος από την παλέτα των διαθέσιμων, αφήνοντας μόνο το λευκό Dover White χωρίς χρέωση) που του ταιριάζει πολύ και τη μπαταρία των 64 kWh, έχει τιμή εκκίνησης τα 37.300 ευρώ. Με την εφαρμογή της κρατικής επιδότησης, η τιμή του διαμορφώνεται στα 29.300 ευρώ που είναι και αυτή, εξαιρετική για όποιον θέλει να κάνει το βήμα προς την ηλεκτροκίνηση και δεν θέλει να του λείπει τίποτα.

MG4 S24AutoTest
MG4 S24AutoTest KBOIDANIS


Τεχνικά χαρακτηριστικά του MG4 (64 kWh)

Κινητήρας: Hλεκτρικός, 204 ίπποι, 250 Nm

Μετάδοση: Αυτόματο κιβώτιο μονής σχέσης

Κίνηση: Στους πίσω τροχούς

0-100 χλμ./ώρα (δλ.): 7,9”

Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 160

Κατανάλωση: 17 kWh/100 χλμ.

Εκπομπές CO2: 0 γρ./χλμ.

Αυτονομία (WLTP): έως 450 χλμ.

Χωρητικότητα μπαταρίας: 64 kWh

Διαστάσεις (ΜxΠxΎ): 4.287x1.863x1.504 χιλ.

Μεταξόνιο: 2.705 χιλ.

Βάρος: 1.648 κιλά

Χώρος αποσκευών: 363 λτ.

Τιμή: Από 36.750 ευρώ (28.750 ευρώ με την κρατική επιδότηση)

TAGS MG MG4 ΔΟΚΙΜΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΔΟΚΙΜΗ TEST DRIVE MG MOTOR
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ