Δοκιμή του πολυτελούς SUV GLC 400e της Mercedes-Benz που στρίβουν και οι πίσω τροχοί
Ένα SUV από τη Mercedes-Benz, δεν είναι ποτέ μια “απλή” υπόθεση υπεροχής. Όπως όλα τα μοντέλα της Γερμανικής μάρκας, έτσι και η GLC στην υβριδική της εκδοχή με τη μεγάλη μπαταρία που υπόσχεται αντίστοιχη αυτονομία, έχει το δικό της ξεχωριστό ενδιαφέρον.
Υπάρχουν κάποιες σταθερές αξίες στην αυτοκίνηση, όπως και σε κάθε άλλη πτυχή της καθημερινότητας. Μια από αυτές, βάζει τη Mercedes-Benz σε ρόλο “τοποτηρητή” της premium διάθεσης κάθε κατηγορίας όπου έχει εκπροσώπηση. Έτσι και τώρα, σε αυτή την ενδιαφέρουσα κατηγορία με τις πολλές και ως επί το πλείστον, premium προτάσεις, η Mercedes-Benz έχει μια σημαντική τοποθέτηση να κάνει.
Ως “ιδρυτικό μέλος” αυτής της σχετικά κλειστής κάστας των premium προτάσεων της ελληνικής αγοράς, η Mercedes-Benz φέρνει κάποια δεδομένα που έχουν από μόνα τους το κύρος του πρωτοπόρου. Σε αυτή εδώ την περίπτωση της ανανεωμένης εκδοχής του μοντέλου, που έχει τη μεγαλύτερη μπαταρία με δυνατότητα φόρτισης με καλώδιο στο σπίτι ή αλλού, το Γερμανικό κατεστημένο δείχνει να εδραιώνει τη θέση του στην κορυφή.
Σε ότι έχει να κάνει με την εμφάνιση, το μοντέλο παραμένει εντυπωσιακό, επιβλητικό και με ένα δικό του τρόπο, κομψό. Ο “δικός του τρόπος” έχει να κάνει με τη σχεδιαστική μαεστρία που “μασκάρει” ικανοποιητικά τις διαστάσεις του αυτοκινήτου που έχουμε μπροστά μας. Τα 4,7 μέτρα του μήκους, είναι μια καταγραφή στα τεχνικά, που δεν μπορεί να ισχυριστεί κανείς πως το “βλέπει” κοιτώντας το αυτοκίνητο από κοντά.
Όπως θα δούμε πιο κάτω, αυτό -το κρύψιμο των διαστάσεων- γίνεται ακόμα πιο έντονα αντιληπτό στο δρόμο, όταν η GLC κινείται. Για να μείνουμε λίγο ακόμα στα της εμφάνισης, αξίζει να πούμε πως η διαμόρφωση του αμαξώματος είναι ευχάριστο το ότι κρατάει τις βασικές αρχές όλων των SUV της μάρκας, με την κυβοειδή αισθητική να είναι εμφανής κάτω από τις πλούσιες καμπύλες εμπρός και πίσω.
Η στιβαρότητα που αποπνέει το σύνολο, γίνεται έντονα αισθητή όταν κοιτά κανείς το μοντέλο από το πλάι. Από αυτή την όψη, όλα παίρνουν τη θέση τους στο μάτι και η Mercedes ως έννοια πια, “λάμπει” μεγαλειωδώς. Στην καμπίνα του μοντέλου, δεν κρύβονται εκπλήξεις και μάλλον θα μπορεί να πει κανείς πως έχουμε να κάνουμε με “μια από τα ίδια”.
Ποτέ όμως δεν θα γίνει βαρετή η υψηλή ποιότητα που συναντάμε μέσα στην καμπίνα, με τα ποιοτικά υλικά να είναι κυριολεκτικά παντού και να αγκαλιάζουν ιδανικά τη διάθεση του οδηγού και των επιβατών. Στην προκειμένη περίπτωση, το MBUX με τη μεγάλη του οθόνη, είναι αυτό -μαζί με τον “κρυφό” φωτισμό- που ορίζει ένα hi class πακέτο ως εικόνα στα μάτια των επιβαινόντων αλλά και ως συμπλήρωμα της ανώτερης ποιοτικά κατασκευής.
Μηχανολογικά τώρα, το θέμα με τα plug-in υβριδικά είναι αρκετά “σοβαρό” και μας αφορά ιδιαίτερα, μια και στη χώρα μας, όσο και να θέλουμε να επιταχυνθούν οι διαδικασίες, οι υποδομές και το δίκτυο δεν θα επιτρέψουν να κινούμαστε παράλληλα με την υπόλοιπη Ευρώπη αναφορικά με τις πωλήσεις και τη χρήση των αμιγώς ηλεκτρικών.
Συνεπώς, τα υβριδικά εν γένει αλλά και τα plug-in ειδικότερα, με τις μεγάλες μπαταρίες που εξασφαλίζουν αυξημένη ηλεκτρική αυτονομία, θα έχουν για πολλά χρόνια ακόμα την προτεραιότητα των σοβαρών χρηστών που θέλουν τα καλύτερα από τους δύο κόσμους: του απερχόμενου με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης και του επερχόμενου με τους ηλεκτροκινητήρες.
Τούτου λεχθέντος και με δεδομένο πως στη νέα της εκδοχή η GLC 400e εμφανίζει αυτονομία που ξεπερνά τα 100 χιλιόμετρα με μια φόρτιση (από 118 έως 130 χλμ. λέει η Mercedes-Benz), ως “πακέτο” αγοράς φαντάζει ιδανικό. Αξίζει να κάνουμε ανοίξουμε μια παρένθεση και να πούμε πως ο “κοινός τόπος” ηλεκτρικής αυτονομίας για τα PHEV είναι τα 60-65 χιλιόμετρα.
Αυτομάτως καταλαβαίνει κανείς πως με μια μεγαλύτερη μπαταρία, όπως είναι αυτή που χρησιμοποιεί πλέον η GLC 400e (31,2 kWh) μπορεί να εξασφαλίσει ακόμα και τριών ημερών αστικές διαδρομές χωρίς φόρτιση. Αυτές μάλιστα, γίνονται με ιδιαίτερη άνεση μια και το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης της Merc, επιτρέπει την κίνηση του αυτοκινήτου έως και με 140 χλμ./ώρα χωρίς να ενεργοποιηθεί ο turbo δίλιτρος.
Ναι, είναι τόσο καλό όσο ακούγεται, μια και όταν θα έρθει η ώρα του ταξιδιού με κόσμο, αφού μιλάμε για ένα άνετο αυτοκίνητο με μήκος 4,7 μέτρα και χώρους πλούσιους ακόμα και για πέντε, δεν θα προβληματίζεται ο οδηγός με τα της αυτονομίας. Στη “δική μας” GLC 400e, η πνευματική ανάρτηση αλλά και η τετραδιεύθυνση (έρχονται με το πακέτο Engineering που κοστίζει περί τις 3,6 χιλιάδες- αλλά αξίζει μέχρι και το τελευταίο ευρώ) κάνουν την άνεση και την ευελιξία να μοιάζουν “από άλλο πλανήτη”.
Στον ανοιχτό δρόμο τώρα, οι παραδοσιακές αξίες της Mercedes-Benz λάμπουν για ακόμα μια φορά, με τη σταθερότητα, την άνεση και τη συνολική ευκολία στην κάλυψη μεγάλων αποστάσεων να συνθέτουν μια εικόνα άξια να τραβήξει κάποιον στην πλησιέστερη αντιπροσωπεία για να δώσει προκαταβολή. Η συνδυαστική απόδοση των 381 ίππων, είναι ένα εχέγγυο πως ποτέ ο οδηγός δεν θα παραπονεθεί για έλλειψη ισχύος.
Ενδεικτικά, το μεσαίο προς μεγάλο SUV της Mercedes-Benz, επιταχύνει από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 5,6 δευτερόλεπτα- κάνοντας τα 2.355 κιλά του απόβαρου να μην φαίνονται και τόσα πολλά εν τέλει. Η ευστάθεια του αυτοκινήτου δεν έχει θιγεί παρά την ύπαρξη της τετραδιεύθυνσης που υπερθεματίζει στην ευελιξία, κάνοντας τις αλλαγές κατεύθυνσης στον ανοιχτό δρόμο, πραγματικά ακαριαίες.
Τα περιθώρια πρόσφυσης είναι έτσι και αλλιώς αυξημένα, της τετρακίνησης βοηθούσης η GLC μοιάζει ασταμάτητη και εμπνέει εξαιρετική σιγουριά στον οδηγό της. Μέσα στο πλαίσιο της πληρότητας εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας, εντάσσεται και η υπεροπλία του μοντέλου σε συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης αλλά και του άριστου ελέγχου περιμετρικά του αυτοκινήτου.
Με τη χρήση της τεχνολογίας επαυξημένης πραγματικότητας στην προβολή των εικόνων από τις περιφερειακές κάμερες του αυτοκινήτου, ο οδηγός έχει τον πλήρη έλεγχο σε στενά περάσματα (ή “σφιχτά” παρκαρίσματα)- εκεί όπου μακροπρόθεσμα μπορεί να εκτιμηθεί και η λειτουργία του αυτόματου φρεναρίσματος που δεν επιτρέπει στον οδηγό να “εξαντλήσει” τα περιθώρια εμπρός και πίσω σε ότι έχει να κάνει με την απόσταση από τα γύρω αυτοκίνητα.
Δεν χρειάζεται να είναι μάντης κανείς για να σκεφτεί πως το αυτοκίνητο με όλα τα παραπάνω περιγραφόμενα χαρακτηριστικά, δεν θα είναι φτηνό. Ανεξάρτητα με το αν η “υπογραφή” της Mercedes-Benz μπορεί να παίξει το ρόλο εγγυητή για να προχωρήσει στην τελική καταφατική απόφαση ο υποψήφιος αγοραστής, η GLC 400e είναι ένα αυτοκίνητο τόσο πλήρες και εμφατικό σε όλες του τις “δηλώσεις”, που εύκολα το ονειρεύεσαι να είναι το ένα και μοναδικό που θα ήθελες να έχεις.
Για όλες τις χρήσεις και όλες τις αποστολές. Ο “διττός” χαρακτήρας του “πράσινου γίγαντα” στο δρόμο με την ευελιξία μπαλαρίνας και την συγκλονιστική επάρκεια χαρακτήρα αλλά και τεχνολογίας, κάνουν την Mercedes-Benz GLC 400e 4MATIC, ένα πραγματικό κουκούλι μεταφοράς, με πολλές αναφορές στο μέλλον της αυτοκίνησης, όπου και μόνο γι’ αυτό, αξίζει μια ιδιαίτερη θέση στο πάνθεον της αυτοκινητικής πραγματικότητας.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά Mercedes GLC 400e 4MATIC
Κινητήρας: 1.999 κ.εκ.
Συνδυαστική ισχύς: 381 ps
Συνδυαστική ροπή: 650 Nm
Μετάδοση: Σε όλους τους τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 9 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (δλ.): 5,6”
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 237
Μέση κατανάλωση (εργοστασίου): 0,5-0,6 λτ./100 χλμ.
Ηλεκτρική αυτονομία (WLTP): 118-130 χλμ.
Εκπομπές CO2 (WLTP): 12-15 γρ./χλμ.
Διαστάσεις ΜxΠxΥ: 4.716x1.890x1.648 χιλ.
Βάρος (κιλά): 2.355
Χώρος αποσκευών: 470-1.520 λτ.
Τιμή: Από 90.450 ευρώ