Δοκιμή του SUV Peugeot 3008 1.5 BlueHDi 130 EAT8
Σε ένα περιβάλλον που τα ηλεκτρικά έχουν αρχίσει και “ανθούν”, η επιμονή ορισμένων εταιρειών στο να προσφέρουν προτάσεις με κινητήρες diesel, έχει πραγματικά μεγάλη αξία. Ειδικά όταν το τελικό προϊόν είναι τόσο καλό όσο το αειθαλές SUV της Peugeot.
Η επιλογή του diesel κινητήρα, άπτεται ξεκάθαρα στη διάθεση του οδηγού, όταν συνειδητά επιλέξει το αυτοκίνητο που θα εξυπηρετήσει τις αυξημένες χιλιομετρικά ανάγκες του. Κατά κάποιο τρόπο, η επιλογή ενός diesel αυτοκινήτου και ιδιαίτερα ενός SUV, για όποιον θέλει να κάνει πολλά χιλιόμετρα, είναι μονόδρομος. Ο ίδιος που ψάχνει πως τα χιλιόμετρα αυτά θα είναι επίσης και άνετα αλλά και με ένα πολύ ενδιαφέρον ποιοτικό υπόβαθρο, έχει μπροστά του την απάντηση.
Το λευκό 3008 που έχουμε εδώ και με το οποίο διανύσαμε κατά τις ημέρες της δοκιμής, πάνω από 1.200 χιλιόμετρα, απέδειξε πως το diesel για τους “ταξιδιάρηδες” είναι μια πολύ λογική επιλογή σε ότι έχει να κάνει με το κόστος. Εν προκειμένω όμως, καθώς το 3008 είναι αυτοκίνητο εγνωσμένης αξίας, συνολικά ως πρόταση, συγκεντρώνει πολύ θετικά σχόλια σε όλες τις παραμέτρους που μπορεί να επηρεάσουν την τελική απόφαση όποιου ψάχνεται για αγορά.
Η πραγματικά πετυχημένη αισθητική συνταγή, έχει διατηρηθεί στο ακέραιο, με τις σχετικά πρόσφατες επεμβάσεις να έχουν απλά εκσυγχρονίσει την εικόνα. Το κομψό αμάξωμα καταφέρνει και κρύβει τις διαστάσεις ακόμα και όταν το αυτοκίνητο το κοιτάς απ’ έξω, σταματημένο. Το πόσο επιτυχημένο είναι το σχέδιο της Peugeot, αποδεικνύεται και από το γεγονός πως έχουμε μπροστά μας τη βασική εικόνα του μοντέλου που είδαμε για πρώτη φορά το 2016- πριν σχεδόν 8 χρόνια- και ακόμα δείχνει φρέσκο.
Ίδια εικόνα και στην καμπίνα, όπου πλέον το μέγιστο της προσοχής, “φεύγει” από τον πίνακα των οργάνων που σε πρώτη φάση είχε κάνει πραγματικά μεγάλη διαφορά για το μοντέλο και καταλήγει στη συνολική ποιότητα που έχει αναβαθμιστεί μέσα στα χρόνια αλλά και στη μεγάλη κεντρική οθόνη που δεσπόζει το κέντρο του ταμπλό. Από κάτω, η εικόνα με τους χαρακτηριστικούς μεταλλικούς διακόπτες, παραμένει ιδιαίτερα ευχάριστη τονίζοντας το ποιοτικό προφίλ του συνόλου.
Οι χώροι είναι εξαιρετικοί, θα βολέψουν το ταξίδι ακόμα και 5 ενηλίκων- όπου σε αυτή την περίπτωση αναδεικνύεται η ρύθμιση της ανάρτησης, κάτι που θα δούμε πιο κάτω. Για τις αποσκευές, το σχήμα του χώρου με το “διπλό” πάτωμα, είναι απόλυτα κανονικό- άρα και εκμεταλλεύσιμο, με χωρητικότητα 520 λίτρα που όπως και να έχει, είναι εξαιρετική.
Το σημαντικότερο στοιχείο του μοντέλου που έχουμε στα χέρια μας, δεν είναι άλλο από το χαρισματικό για τα ταξίδια, συνδυασμό του 1.500άρη diesel με τα εξαιρετικά λειτουργικά χαρακτηριστικά και την πολύ καλή εικόνα σε επίπεδο οικονομίας, με το 8άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, που ταιριάζει γάντι στο σύνολο δίνοντας μια αίσθηση διαρκούς άριστης εκμετάλλευσης της απόδοσης του κινητήρα.
Το μικρό τιμόνι, είναι πλαισιωμένο με τα paddles για τις χειροκίνητες αλλαγές -που απευθύνονται σε μερακλήδες που θέλουν να νιώθουν εμπλεκόμενοι στη διαδικασία της οδήγησης. Στην πραγματικότητα, ο ενδεδειγμένος τρόπος χρήσης του τεχνολογικά προηγμένου πακέτου, είναι και ο πιο απλός: επιλέγεις το πρόγραμμα οδήγησης που θέλεις και η κεντρική μονάδα ελέγχου του συστήματος κάνει… τη γη να γυρίζει.
Η ηχομόνωση κρατά μακριά από την καμπίνα τον έτσι και αλλιώς περιορισμένο θόρυβο του κινητήρα, τονίζοντας έτι περαιτέρω την premium αίσθηση του συνόλου. Το 3008 είναι εύκολο και όσο ευέλικτο πρέπει, για να κινείται μέσα στον αστικό οικιστικό ιστό αλλά το πραγματικό πεδίο δράσης του, είναι ο ανοιχτός δρόμος. Εκεί που τα προτερήματα του diesel κινητήρα αναδεικνύονται.
Εκεί που τα 300 Nm της ροπής του στις μόλις 1.750 σ.α.λ. βοηθούμενα και από το 8άρι κιβώτιο, κρατούν την ταχύτητα ταξιδιού σε ένα ιδιαίτερα οικονομικό φάσμα λειτουργίας του κινητήρα. Οι καμπές “ισιώνουν” και οι όποιες ανωμαλίες του δρόμου “σιδερώνονται”. Το 3008 βρίσκεται κυριολεκτικά στο στοιχείο του, ενώ ανήκει στην elite του δρόμου που είτε είναι φορτωμένο, είτε άδειο, η ανάρτηση λειτουργεί υποδειγματικά.
Στο πλήρως φορτωμένο modus operandi, η ανάρτηση αναδεικνύει την άνεση, καθώς χωρίς σε καμία περίπτωση να εμφανίζεται ενοχλητική πλεύση, το 3008 παραδίδει μαθήματα διαχείρισης των εγκάρσιων δυνάμεων. Με άλλα λόγια ταξιδεύει με premium διάθεση τους επιβαίνοντες και τους δίνει τη δυνατότητα να απολαμβάνουν τη διαδρομή και τη μουσική τους από το εξαιρετικό ηχοσύστημα.
Με όλα τα παραπάνω, η κατανάλωση του καυσίμου μένει εύκολα στα όρια των 6,0 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα απόστασης, κάτι που μας οδηγεί στο συμπέρασμα πως τα 5,4 λτ./100 χλμ. του WLTP, είναι εφικτά ως επίδοση- ειδικά όταν στο mix των διαδρομών υπάρχει πολύ Εθνική οδός. Αυτό είναι και το χαρακτηριστικό που κάνει αυτή την έκδοση του αξιόμαχου 3008 ιδιαίτερα χρήσιμη στην αγορά.
Είναι ξεκάθαρο το που απευθύνεται, όπως και το ότι -προς τιμήν της- η Peugeot δεν έχει μπει ακόμα στο “χορό” των κατασκευαστών που καταργούν το diesel για να προαχθεί η ηλεκτροκίνηση. Ως τιμή, η έκδοση με τη μεγάλη ηλιοροφή που έχουμε στη διάθεσή μας, είναι μάλλον καλή για ένα αυτοκίνητο με αυτό το μέγεθος και την πληθώρα των πλεονεκτημάτων, οπότε και ως πρόταση αγοράς, το Peugeot 3008 στην έκδοση με τον χαρισματικό 1.500άρη diesel, είναι μια πραγματικά ξεχωριστή περίπτωση που αξίζει την προσοχή.
Tεχνικά Χαρακτηριστικά – Peugeot 3008 1.5 BlueHDi
Κινητήρας (κ.εκ.): 1.499
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 130/3.750
Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 300/1.750
Μετάδοση κίνησης: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (δλ.): 11,5”
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 189
Μέση κατανάλωση (λτ/100 χλμ. WLTP): 5,4
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 142
Βάρος (κιλά): 1.504
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ χιλ.): 4.447x1.841x1.624
Μεταξόνιο (χιλ.): 2.675
Χώρος αποσκευών (λίτρα): 520
Τιμή: από 36.900 €