X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

TOYOTA

Δοκιμή του Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid

Toyota Yaris Cross Hybrid P.DIAMANTIS

Πάνε δύο χρόνια από τότε που το Yaris Cross άνοιξε τις πύλες των B-SUV για την Toyota, και έκτοτε δεν έχει χάσει τίποτα από τα πολλαπλά του ταλέντα που το κάνουν ένα από τα σύγχρονα αυτοκινητικά σημεία αναφοράς. Ειδικά τη μειωμένη κατανάλωση του αυτοφορτιζόμενου υβριδικού του συστήματος.

Είναι σαν να σερφάρει, το Yaris Cross, με την απόλυτη χάρη, με όλες τις πολύπλευρες πηγαίες του ικανότητες στην κορυφή του κύματος μιας εκ των πιο σημαντικών κατηγοριών της αγοράς. Κι ακόμη πριν την έλευσή του στη χώρα μας, νωρίς το 2022, η φήμη του μοντέλου της Toyota προηγούνταν.

Toyota Yaris Cross Hybrid P.DIAMANTIS


Τα B-SUV είχαν ήδη αναλάβει -εκ των αναγκών και των οικονομικών πραγμάτων- το ρόλο του μοναδικού αυτοκινήτου μιας νεαρής οικογένειας, και όταν το Yaris Cross άρχισε το ταξίδι του από την Ιαπωνία για τα μέρη μας η επιτυχία του έδειχνε προδιαγεγραμμένη.

Ήταν η πρόταση της Toyota στα ήδη υπερδημοφιλή B-SUV, με ξεκάθαρο και ισχυρό σχεδιαστικό χαρακτήρα, με αυξημένο ύψος από το έδαφος, με υβριδική τεχνολογία αιχμής, με πλήρως ψηφιοποιημένο εσωτερικό, με χώρο αποσκευών για ταξίδι και ακόμα και με τετρακίνητες εκδόσεις για το χώμα. Τι μπορούσε να σταθεί εμπόδιο στην τεράστια επιτυχία του;

Δύο χρόνια μετά, όμως, πώς στέκεται απέναντι στον όλο και εντεινόμενο, όλο και πιο αξιόλογο και προηγμένο ανταγωνισμό; Είναι όλα εκείνα τα ταλέντα του ακόμη στην κορυφή του κύματος της κατηγορίας; Οδηγήσαμε και πάλι το Yaris 1.5 Hybrid και αναζητήσαμε τις απαντήσεις.

Toyota Yaris Cross Hybrid PDIAMANTIS


Σχεδίαση

Η Toyota έκανε με το YarisCross μια σειρά από σχεδιαστικές επιλογές: η πρώτη είναι ότι δεν το δημιούργησε κατ’ ομοίωση του Yaris, παρότι το τελευταίο ήταν -ανέκαθεν- αισθητικά καθιερωμένο. Βασίστηκε μεν στην ίδια πλατφόρμα (TNGA-B) με το Yaris, αλλά δεν μοιάζει με αυτό στο design του. Εισήγαγε τη δική του αισθητική και στο ερώτημα αν η εικόνα του παραμένει φρέσκια δύο χρόνια μετά το λανσάρισμά του, η απάντηση είναι πανηγυρική.

Toyota Yaris Cross Hybrid PDIAMANTIS


Οι σχεδιαστές του έδωσαν στο YarisCross αυτό ακριβώς που ήθελε η τόσο δημοφιλής κατηγορία των B-SUV: αυξημένο ύψος από το έδαφος –που είναι 17 εκατοστά αλλά μοιάζει με περισσότερο-, έντονους και τετραγωνισμένους θόλους των τροχών με πλαστικά προστατευτικά για περιπετειώδη χαρακτήρα, καθώς και πολλές νευρώσεις στο αμάξωμα, αιχμηρά LED φώτα με κάθετα LED ημέρας και αεροτομή στην απόληξη της οροφής για περισσότερο δυναμισμό.

Μια άλλη σχεδιαστική επιλογή έχει να κάνει με τη διαχείριση των χώρων: το YarisCross είναι -με μήκος 4.180 μέτρων- 24 ολόκληρα εκατοστά πιο μακρύ από το Yaris (και φυσικά πολύ πιο ψηλό), και αυτό προσδίδει στον SUV χαρακτήρα του και πτυχές πρακτικότητας και χώρων. Μόνο που η επιλογή αξιοποίησης του παραπάνω χώρου δεν έγινε για χάρη των (πίσω) επιβατών, αλλά για να προσεγγίσει το πορτ-μπαγκάζ τα 400 λίτρα.

Toyota Yaris Cross Hybrid TOYOTA


Έχει λογική αυτή η επιλογή: είναι δεδομένο ότι οι διαστάσεις της κατηγορίας των B-SUV –και το μεταξόνιο των μεταξόνιο 2.560 mm - ασκούν περιορισμούς χώρων, αλλά η Toyota φαίνεται να θυσίασε λίγο το χώρο των πίσω επιβατών ώστε το YarisCross να καλύπτει τις ανάγκες μιας βασικής ομάδας αγοραστών: των οικογενειών με μικρά παιδιά. Που δεν χρειάζονται τόσο χώρο για σωματώδεις πίσω επιβάτες, αλλά χρειάζονται χώρο για ταξίδια με αρκετές αποσκευές.

Για τον ίδιο σκοπό είναι μεγάλες και οι γυάλινες επιφάνειες –σε αντίθεση με του C-HR- ώστε να προσφέρει, εκτός από φωτεινότητα, και ορατότητα για τους πίσω επιβάτες. Δεν θα ήταν παράλογη μια τέτοια υπόθεση, ειδικά αν σκεφτεί κανείς ότι με τα νέα οικονομικά δεδομένα οι δυνατότητες πολλών ευρωπαϊκών οικογενειών για το μοναδικό τους αυτοκίνητο φτάνουν μέχρι ένα B-SUV.

Toyota Yaris Cross Hybrid PDIAMANTIS


Εσωτερικό

Το Yaris Cross φυσικά πετυχαίνει διάνα και σε ακόμη μια σημαντική πτυχή της επιτυχίας ενός σύγχρονου αυτοκινήτου: στα πολυμέσα, τη συνδεσιμότητα του smartphone (μέσω Android Auto και Apple CarPlay) και τη λειτουργία τύπου tablet της «αιωρούμενης» στο ταμπλό κεντρικής ψηφιακής οθόνης αφής, που έχει –αναλόγως της έκδοσης- διαγώνιο 8 ή 9 ιντσών.

Toyota Yaris Cross Hybrid TOYOTA


Οι ακριβότερες εκδόσεις με την οθόνη 9’’ έχουν το νέο σύστημα πολυμέσων Smart Connect που προσφέρει ασύρματη σύνδεση του smartphone, ταχύτερη λειτουργία, over-the-air αναβαθμίσεις και το λογισμικό που παραπέμπει σε εκείνα των tablets με τη χρήση εφαρμογών.

Η κεντρική οθόνη συνδυάζεται με την ψηφιακή του πίνακα οργάνων, που έχει στο κέντρο του το ταχύμετρο και πλευρικά που απεικονίζουν –μεταξύ άλλων- και τη λειτουργία του υβριδικού συστήματος. Όλα αυτά περικλείονται από αρκετά αξιόλογα υλικά, σε ένα λιτό αλλά ευχάριστο εσωτερικό, φωτεινό και με πολλές θέσεις για μικροαντικείμενα.

Toyota Yaris Cross Hybrid PDIAMANTIS


Κινητήρας

Στη συνέχεια, η επόμενη πτυχή του YarisCross στον πυρήνα της επιτυχίας του είναι η οικονομία που προσφέρει το υβριδικό του σύστημα κίνησης. Η μέση κατανάλωση της δοκιμής μας κυμάνθηκε στα 5,6 lt/100km, που είναι μια εξαιρετική τιμή συμπεριλαμβανομένης και της κίνησης στην πόλη.

Toyota Yaris Cross Hybrid PDIAMANTIS


Πρόκειται για ένα καλορυθμισμένο σύνολο, αυτό που συνδυάζει αρμονικά τον τρικύλινδρο κινητήρα κύκλου Atkinson του 1,5 λίτρου και 92 ίππων με τον ηλεκτροκινητήρα (580V) των 80 hp, το αυτόματο κιβώτιο e-CVT και το σύστημα ανάκτησης της ενέργειας κατά το φρενάρισμα για τη φόρτιση της μπαταρίας ιόντων-λιθίου.

Όλα αυτά συμβάλλουν καίρια στην οικονομία, όπου βρίσκεται η έμφαση των μηχανικών της Toyota - αν και το YarisCross Hybrid αποδίδει συνδυαστικά 116 ίππους, με αποτέλεσμα να έχει αξιοπρεπείς επιδόσεις (0-100 km/h σε 11,2 δευτερόλεπτα) και να μην εμφανίζει τάσεις να «κρεμάσει» στις ρεπρίζ (επιταχύνσεις εν κινήσει) παρότι το peak της ροπής έρχεται στις 3.800 στροφές. Σε αυτό βοηθά ο ηλεκτροκινητήρας, αλλά φυσικά βγάζοντας στην επιφάνεια όλη του τη δύναμη η κατανάλωση ξεπερνά τα 8,5 lt/100km, και τα πράγματα γίνονται λίγο θορυβώδη.

Toyota Yaris Cross Hybrid PDIAMANTIS


Όμως ο αρχικός σκοπός είναι η οικονομία καυσίμου, και το ιαπωνικό B-SUV μπορεί να λειτουργεί και αμιγώς ηλεκτρικά στην πόλη (και μέχρι τα 130 km/h). Όσο υπάρχει ρεύμα ο θερμικός κινητήρας τίθεται αυτόματα εκτός λειτουργίας, και αυτό μειώνει σημαντικά την κατανάλωση και κρατά τους ρύπους στα 102 g/km.

Έτσι, με πολύ ήπια και έξυπνη χρήση του γκαζιού ο οδηγός μπορεί στην πόλη να ρίξει την κατανάλωση ακόμα και κάτω από τα 4,5 lt/100km. Το Yaris Cross Hybrid δεν μπαίνει στην πρίζα, αλλά μόλις ο οδηγός του εξοικειωθεί μαζί του μπορεί να πετυχαίνει καλά τη φόρτιση της μπαταρίας και να αξιοποιεί με μεγάλα οφέλη την αποθηκευμένη ενέργεια. Ξέχωρα ότι έχει μηδενικά τέλη κυκλοφορίας.

Στο δρόμο

Η αύξηση του ύψους από το έδαφος έκανε απαραίτητη τη λίγο πιο σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης για τον έλεγχο των κλίσεων στις στροφές, ενώ επιπλέον η Toyota ενίσχυσε και το πλαίσιο σε σχέση με το Yaris. Έτσι, επιτυγχάνεται η στιβαρότητα του πατήματος και η ασφάλεια της οδικής συμπεριφοράς που περιμένει κανείς από ένα σύγχρονο B-SUV, αλλά χωρίς επιπτώσεις στην άνεση της ανάρτησης πάνω από τις (τόσες) κακοτεχνίες των δρόμων της πόλης.

Το Yaris Cross, έτσι, παραμένει άνετο, εύκολο και ευχάριστο στην καθημερινή του οδηγική αίσθηση, και ως έναν βαθμό μπορεί να ανταποκριθεί σε λίγο πιο αυξημένο τέμπο σε έναν ορεινό δρόμο - όσο, τουλάχιστον, θα μπορούσε να περιμένει κανείς από την κατηγορία. Δεν είναι αυτή η προτεραιότηταγια ένα υβριδικό B-SUV.

Toyota Yaris Cross Hybrid PDIAMANTIS


Από την άλλη, τα 17 εκατοστά του ύψους από το έδαφος, οι μεγαλύτερες διαδρομές της ανάρτησης και η δυνατότητα επιλογής τετρακίνησης (που έχουν ελάχιστα αυτοκίνητα της κατηγορίας) δίνει στο Yaris Cross και την πραγματική ικανότητα κίνησης στο χώμα που δεν έχουν άλλα αυτοκίνητα της κατηγορίας - ειδικά όσα τείνουν περισσότερο προς τον Crossover προσανατολισμό.

Επιπλέον, το ιαπωνικό B-SUV διανθίζεται σε όλες τις εκδόσεις και με την πλήρη -νέας γενιάς- σουίτα ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης Toyota Safety Sense, που εκτός των άλλων διαθέτει Adaptive Cruise Control, υποβοήθηση διατήρησης της λωρίδας κυκλοφορίας, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με αναγνώριση οχημάτων, δικυκλιστών και πεζών και αυτόματη λειτουργία της μεγάλης σκάλας των φώτων LED, που το κάνουν ακόμα πιο άνετο.

Toyota Yaris Cross Hybrid PDIAMANTIS


Συμπέρασμα

Με εξαιρέσεις το χώρο των πίσω επιβατών και τις επιδόσεις, δύσκολα θα βρει κανείς κάτι που το Yaris Cross Hybrid δεν εκτελεί άψογα. Η αιχμή του δόρατος είναι η οικονομία καυσίμου του αληθινά αποδοτικού αυτοφορτιζόμενου υβριδικού του συστήματος, ενώ ιδιαίτερης σημασίας είναι οι περιηγητικές ικανότητες που του προσδίδει το υπερυψωμένο του αμάξωμα (και η τετρακίνηση στις κορυφαίες εκδόσεις) και ο χώρος αποσκευών, και ανάλογης η συνδεσιμότητα και οι ψηφιακές τεχνολογίες του εσωτερικού του.

Μια κορυφαία του πτυχή είναι φυσικά η ασφάλεια, τόσο της οδικής συμπεριφοράς και της πρόληψης (με το πλήρες Toyota Safety Sense από τη βασική έκδοση) όσο και της μακροχρόνιας διαβίωσης μαζί του, δεδομένης της φήμης αξιοπιστίας που διαχρονικά συνοδεύει την ιαπωνική εταιρεία. Και τέλος, δεδομένου ότι στις μέρες μας οι τιμές των νέων αυτοκινήτων έχουν εκτοξευθεί στο διάστημα, η αρχική τιμή των 23.230 ευρώ για ένα τόσο πολυτάλαντο υβριδικό B-SUV είναι άλλο ένα σχετικό προσόν.

Toyota Yaris Cross Hybrid PDIAMANTIS


Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid: Τεχνικά χαρακτηριστικά*

Κινητήρας: Βενζίνης 1.490 κ.εκ. & Ηλεκτροκινητήρας 580V

Μπαταρία: Ιόντων Λιθίου 177,6V

Κιβώτιο: Αυτόματο CVT

Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς

Ισχύς: 116 hp / 5.500 σ.α.λ.

Ροπή: 120 Nm / 3.800 σ.α.λ.

Επιτάχυνση 0-100 km/h: 11,2’’

Τελική ταχύτητα: 170 km/h

Μέση κατανάλωση: 4,4 lt/100 km

Εκπομπές ρύπων CO2: 102 g/km

Μήκος: 4,180 m

Απόσταση από το έδαφος: 170 mm

Χώρος αποσκευών: 397 λίτρα

Τέλη κυκλοφορίας: 0 €

Τιμή: από 23.230 €

*Στοιχεία κατασκευαστή

TAGS TOYOTA TOYOTA YARIS CROSS ΥΒΡΙΔΙΚΑ ΔΟΚΙΜΗ TEST DRIVE
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ