Δοκιμή του Volvo XC40 Recharge P8
Μια απάντηση σε όσους θέλουν επιδόσεις και ηλεκτρική πολυτέλεια, σε ένα πακέτο που δεν μπορεί να αφήσει κανέναν αδιάφορο από τη Volvo που αν μη τι άλλο, έχει ορισμένες από τις καλύτερες προτάσεις του είδους.
Ως κατασκευαστής πολυτελών αυτοκινήτων, η Volvo μας έχει δώσει εδώ και πολλά χρόνια διαπιστευτήρια, έχοντας ταυτόχρονα καταφέρει να μπει με αξιώσεις ανάμεσα στο γερμανικό κατεστημένο. Με το XC40 να πρωταγωνιστεί στην επιθετική διάθεση της Volvo, οι εκδόσεις του έρχονται να δώσουν πειστικές απαντήσεις, όποιο κι αν είναι το ερώτημα.
Με το πιο δυνατό χαρακτηριστικό μάλιστα, να είναι η σχέση τιμής/ αξίας. Στα χέρια μας τώρα λοιπόν, το XC40 Recharge στην πλέον ισχυρή του έκδοση, με τους 408 ίππους να προσφέρουν εκρηκτικές επιδόσεις, δημιουργώντας το απόλυτο sleeper, μια και τίποτα δεν ξεχωρίζει τη συγκεκριμένη έκδοση (που είναι η δυνατότερη παραγωγής) του μοντέλου, από τις υπόλοιπες “ταπεινότερες” σε ότι έχει να κάνει με τις επιδόσεις.
Μην ξεχνάμε πως το αυτοκίνητο που έχουμε μπροστά μας, είναι ιδιαίτερα αξιοπρεπές ακόμα και στη βασική έκδοση T3, με τον τρικύλινδρο 1.500άρη turbo βενζινοκινητήρα και τους 156 ίππους του. Εδώ, στην πλέον δυνατή και γρήγορη έκδοση, η ιδιαιτερότητά του που έχει να κάνει με το ότι είναι αμιγώς ηλεκτρικό, είναι και αυτή που “απογειώνει” τον premium χαρακτήρα του μοντέλου συνολικά.
Είναι ο πολιτισμός που αποπνέει σε όλες του τις εκφάνσεις και οδηγεί αβίαστα το χαρακτηρισμό premium να είναι εκείνος που πλαισιώνει κάθε πτυχή του μοντέλου. Η αισθητική του είναι αλάνθαστα χαρακτηριστική της μάρκας και με όλη τη γκάμα “χτισμένη” πάνω στην ίδια, είναι παραπάνω από ευχάριστο το τελικό προϊόν που απολαμβάνει κανείς.
Καθώς το XC40 ήταν εξαρχής σχεδιασμένο για να έχει και αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις, η καμπίνα του P8 δεν έχει αλλαγές σε σχέση με τις υπόλοιπες του μοντέλου. Εκτός της διαμόρφωσης του ταμπλό με τη χαρακτηριστική κάθετη οθόνη στο κέντρο και της ψηφιακής οθόνης που παίζει το ρόλο του πίνακα οργάνων, καλοδεχούμενη είναι και η ύπαρξη χώρου για ορισμένες αποσκευές, κάτω από το εμπρός καπό.
Είναι μάλιστα ιδιαίτερα θετικό και απόλυτα χαρακτηριστικό του συνολικού προφίλ του μοντέλου, το ότι ο χώρος αυτός, όχι μόνο είναι εκεί για να δώσει μια έξτρα λύση αποθήκευσης με διαθέσιμο όγκο 31 λίτρων (επικουρικά στα 413 λίτρα του πίσω χώρου αποσκευών) αλλά έχει και το δικό του “δεύτερο” κάλυμμα που σφραγίζει και ασφαλίζει.
Όλα τα παραπάνω έχουν το δικό τους ξεχωριστό ρόλο στη διαμόρφωση της εικόνας του αυτοκινήτου που δεν ξεχωρίζει από τις υπόλοιπες εκδόσεις του μοντέλου. Η διάταξη με τα δύο πεντάλ, στη δυνατότερη έκδοση του μοντέλου, δίνει περισσότερο χώρο στον οδηγό να εξετάσει την αίσθηση που εισπράττει από τις λειτουργίες καθενός εξ αυτών.
Όπως λοιπόν για το γκάζι η… χαρά της χρήσης είναι μεγάλη καθότι η πίεσή του απελευθερώνει με τρόπο γραμμικό την απόδοση των δύο ηλεκτροκινητήρων, η αίσθηση του αριστερού πεντάλ είναι κάπως περίεργη. Έχει πολύ μικρή ωφέλιμη περιοχή και θέλει αρκετή εξοικείωση για την καλύτερη δυνατή χρήση του, δεδομένου και του γεγονότος πως το XC40 (ανάλογα το πρόγραμμα οδήγησης) ενσωματώνει την “one pedal” λειτουργία, πράγμα που σημαίνει πως αφήνοντας το γκάζι, το αυτοκίνητο φρενάρει αρκετά έντονα εξυπηρετώντας και την ανάγκη για ανάκτηση ενέργειας.
Φυσικά και το γκάζι είναι αυτό που κρατάει την περισσότερη προσοχή του οδηγού, αφού η χρήση του προκαλεί ξάφνιασμα και ευχάριστη έκπληξη. Είναι απόκοσμη η απόδοση που μετουσιώνεται σε ακαριαία επιτάχυνση λόγω της τετρακίνησης και με την ησυχία του ηλεκτρισμού να κάνει τη συνολική εμπειρία πραγματικά ξεχωριστή.
Ειδικά στην περίπτωση του XC40, αυτό γίνεται πιο έντονο, καθώς σε αντίθεση με τα άλλα αντίστοιχης απόδοσης ηλεκτρικά, το μοντέλο της Volvo έχει και πολύ ταπεινότερες εκδόσεις. Τα 4,9 δευτερόλεπτα για τα 100 χλμ./ώρα από στάση, είναι χρόνος που επαναλαμβάνεται με χαρακτηριστική ευκολία και κάθε φορά, κόβει την ανάσα.
Είναι τόσο έντονη η διάθεση του P8 για επιτάχυνση, που δεν μπορείς παρά να ανησυχήσεις για την… υγεία των ημιαξονίων που υποδέχονται τα 670 Nm της ροπής και αγόγγυστα περιστρέφουν τους τροχούς προς τέρψιν από την ακαριαία επιτάχυνση, οδηγού και επιβατών. Η άνεση των τελευταίων, αξίζει να σημειωθεί πως είναι και αυτή πολύ ψηλά στη λίστα των προτεραιοτήτων που έχουν θέσει οι τεχνικοί της εταιρείας.
Μάλιστα, κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, προέκυψε πως όταν το XC40 κινείται με τέσσερις στην καμπίνα του, η φυσική αυτή προφόρτιση της ανάρτησης, ωφελεί έτι περαιτέρω την άνεση, δίνοντας μια έξτρα “γλύκα” στην απορρόφηση των ανωμαλιών του δρόμου. Γενικότερα το XC40 στην Ρ8 έκδοση είναι ιδιαίτερα θετικό σε όλες του τις εκφάνσεις.
Αυτό που πραγματικά εντυπωσιάζει είναι το πόσο καλά “δουλεμένο” είναι σε ότι αφορά την οδική του συμπεριφορά, με την αγαστή συνεργασία των ηλεκτρονικών βοηθημάτων- συμπαραστατών του οδηγού, που θα εκπλαγεί ευχάριστα όταν δοκιμάσει τις επιταχύνσεις των 408 ίππων σε επαρχιακό οδικό δίκτυο και με τους κατευθυντήριους τροχούς στριμμένους.
Σε αυτές τις συνθήκες, περνά σε δεύτερη μοίρα η αίσθηση του πεντάλ των φρένων, που όταν χρειαστεί, κερδίζει την εμπιστοσύνη του οδηγού αφού η απόδοση του συστήματος πέδησης είναι εξαιρετική και με μεγάλη αντοχή στη σκληρή χρήση. Εύκολη και σύντομη αναλογικά, είναι και η διαδικασία της φόρτισης της μπαταρίας των 78 kWh, που όταν το αυτοκίνητο συνδυαστεί με wallbox 11kW, από τελείως άδεια στο 100% της φτάνει σε 8 ώρες.
Αξίζει να σημειωθεί πως σύμφωνα με τη Volvo, η μπαταρία του XC40 P8 από το 10% έως το 80%, φτάνει μόλις σε 27 λεπτά της ώρας, όταν συνδεθεί σε ταχυφορτισή 150 kW- και αυτό είναι πολύ σημαντικό για τα ταξίδια που ξεπερνούν την αυτονομία του αυτοκινήτου, που είναι 537 χιλιόμετρα. Στις πραγματικές συνθήκες της δοκιμής μας που είχε πολύ αστικό περιβάλλον, το XC40 P8 έδειξε ικανό για πάνω από 450 χιλιόμετρα με μια φόρτιση, χωρίς ιδιαίτερη προσοχή από τη μεριά του ενθουσιώδους (λόγω των 408 ίππων) οδηγού.
Η πραγματικότητα του αμιγώς ηλεκτρικού Volvo, είναι πως πρόκειται για μια πραγματικά αξιόλογη πρόταση για την “είσοδο” που ενδεχομένως να θέλει να κάνει κάποιος στον κόσμο της ηλεκτρικής αυτοκίνησης. Άνετο και ασφαλές, προσφέρει όλο το τεχνολογικό πακέτο που στις ημέρες μας θεωρείται εκ των ουκ άνευ, σε ένα σύνολο που δείχνει σπάνια ποιοτικά χαρακτηριστικά και ιδιαίτερα αξιόλογη αντοχή στο χρόνο.
Το κόστος είναι ένα δεδομένο που έρχεται να “σταθεί” εμπόδιο για την επιλογή του Ρ8 αλλά ούτως ή άλλως, ο ρόλος της συγκεκριμένης έκδοσης, έχει περισσότερο να κάνει με την “σφράγιση” της ικανότητας της Volvo να προσφέρει ένα XC40 για κάθε ανάγκη. Το Ρ8, παίζει περισσότερο το ρόλο του “halo” XC40, προκειμένου να “δει” κανείς το μοντέλο με διαφορετικό μάτι και να κοιτάξει τόσο τις εκδόσεις με κινητήρα εσωτερικής καύσης και τις πολύ καλές τιμές αγοράς, όσο και το πιο “λογικό” σε απόδοση και επιδόσεις P6, με τους 231 ίππους.
Τεχνικά χαρακτηριστικά Volvo XC40 Recharge P8
Ισχύς: 408 PS
Ροπή: 670 Nm
Κινητήρες: 2 (ένας ηλεκτροκινητήρας ανά άξονα)
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο κιβώτιο 1 σχέσης
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 4,9 sec
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Μεικτή κατανάλωση εργοστασιακή: 17,6 kWh/100 km
Αυτονομία εργοστασιακή: 537 km
Εκπομπές CO2: 0
Βάρος: 2.188 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.440/ 1.863/ 1.647 mm
Μεταξόνιο: 2.702 mm
Χώρος αποσκευών: 419 lt (+31 lt μπροστά)
Τιμή: Από 62.186 ευρώ (Plus)