X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

FORD

Δοκιμή του υβριδικού SUV Ford Puma των 155 ίππων

Ford Puma 1.0 Hybrid 155PS ST-Line P.DIAMANTIS

Το Ford Puma στα B-SUV δύσκολα βρίσκει αντίπαλο, καθώς είναι δυνατό σε όλες τις συνθήκες, με χαμηλή κατανάλωση και καλούς χώρους, ενώ στην έκδοση που οδηγήσαμε με τον χιλιάρη turbo Ecoboost και τους 155 ίππους, αποδεικνύεται και ιδιαίτερα ευχάριστο για τον οδηγό που θέλει να κινηθεί πιο σβέλτα χωρίς να ξεφεύγει σε κατανάλωση.

Κατά βάθος, δεν είναι μόνο το σχήμα των εμπρός προβολέων και η coupe απόληξη της ουράς που κράτησε από το αρχέγονο Puma του 1997 ο σύγχρονός του διάδοχος του 2019 - που διόγκωσε την sports-coupe σιλουέτα του πρώτου στην SUV νέα σχεδιαστική τάξη πραγμάτων της αυτοκίνησης.

Ford Puma 1.0 Hybrid 155PS ST-Line P.DIAMANTIS


Κράτησε κι εκείνον τον αέρα της οδηγικής ευχαρίστησης από μια εποχή που θα εμφανιζόταν το φαινομενικό για το πάτημά του στο δρόμο πρώτο Focus, με τον αέρα της εξέλιξής του από τον οδηγό του μπλε οβάλ στα ράλι και του πιο αγαπημένου τρελάρα όλων των εποχών Κόλιν ΜακΡέι.

Αυτό είναι που διαφοροποιεί τώρα το Ford Puma από τα άλλα B-SUV. Διότι μπορεί να είναι ένα αυτοκίνητο κατά κύριο λόγο για νεαρές οικογένειες και καθημερινές ανάγκες, όμως δεν ξέχασε τον τρόπο με τον οποίο οι πρόγονοί του έκλειναν το μάτι σε όσους αποζητούσαν και λίγο διαφορετικές -ακόμη, τότε, υποσυνείδητες- συγκινήσεις από το βασικό τους αυτοκίνητο.

Ford Puma 1.0 Hybrid 155PS ST-Line P.DIAMANTIS


Κατά τα άλλα, το Puma είναι σίγουρα στο Top3 των B-SUV -αν δεν είναι το κορυφαίο όλων- από κάθε άποψη: είναι πλέον μόνο υβριδικό (mHEV τεχνολογίας 48V) με τρικύλινδρο μοτέρ βενζίνης 1.0 λίτρου, που σημαίνει ότι ρεαλιστικά καίει 6,5 lt/100km στις καθημερινές συνθήκες.

Το σχέδιό του είναι υπέροχο, ο διάκοσμός του σου φτιάχνει το κέφι, έχει τεράστιο πορτ-μπαγκάζ για τα δεδομένα της κατηγορίας, είναι απόλυτα πρακτικό και με μήκος 4,186 μέτρα ευέλικτο στην πόλη και στο παρκάρισμα, ψηφικά διασυνδεδεμένο και πλούσια εξοπλισμένο από τη βασική του κιόλας έκδοση - πόσω μάλλον στην κορυφαία ST-Line V που δοκιμάζουμε εδώ.

Ford Puma 1.0 Hybrid 155PS ST-Line P.DIAMANTIS


Σχεδίαση

Το πέρασμα στα SUV -καθώς τα χαμηλά supermini βυθίζονται όλο και περισσότερο στο πηγάδι της αυτοκινητικής λήθης- δεν προϋποθέτει κατ' ανάγκη την υιοθέτηση μιας πιο τετραγωνισμένης και πιο συντηρητικής σιλουέτας. Για την εταιρεία του μπλε οβάλ η μετάβαση του κέντρου βάρους από τα supermini στα B-SUV δεν χρειαζόταν να θυσιάσει το διαχρονικό της σχεδιαστικό δυναμισμό.

Ford Puma 1.0 Hybrid 155PS ST-Line P.DIAMANTIS


Το Puma είναι η καταφανής απόδειξη. Η σιλουέτα του τείνει προς τα Coupe-SUV με την κλίση της πίσω κολόνας του και τα μικρά πίσω τζάμια (στις πλευρές και στην ουρά). Επιπλέον, οι ογκώδεις θόλοι των τροχών, οι αιχμηροί αεραγωγοί στις άκρες των προφυλακτήρων, η επιβλητική μάσκα -που πάντα θα μας θυμίζει μια Aston Martin-, η πτέρυγα στην απόληξη της οροφής και η λάξευση των πλευρικών του επιφανειών διαμορφώνουν μαζί ένα κατ' ουσία σπορ αυτοκίνητο.

Όμως, συμβαίνει και κάτι άλλο με τη σχεδίαση: τα μεγάλα του μετατρόχια μαζί με τους ογκώδεις θόλους -ειδικά τους μπροστινούς-, και μαζί με την αύξηση της απόστασης από το έδαφος στα 16,6 εκατοστά και τις μικρές γυάλινες επιφάνειες περιμετρικά, δίνουν την αίσθηση ενός αυτοκινήτου πιο μεγάλου, πιο επιβλητικού από αρκετά του ανταγωνισμού στα B-SUV των περίπου 4,2 μέτρων.

Ford Puma 1.0 Hybrid 155PS ST-Line P.DIAMANTIS


Εσωτερικό: Ψηφιακές τεχνολογίες

Η προδιαγραφή που δεν αλλάζει σε κανένα B-SUV, όμως, είναι οι ψηφιακές τεχνολογίες στο εσωτερικό. Διότι έτσι είναι, πλέον, η αυτοκίνηση: άρρηκτα, πια, συνδεδεμένη με αυτές. Το Ford Puma έχει δύο ψηφιακές οθόνες -μία 12,3 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και μία 8'' στο κέντρο του ταμπλό για τα πολυμέσα- με πολύ όμορφα γραφικά.

Ford Puma 1.0 Hybrid 155PS ST-Line P.DIAMANTIS


Η οθόνη του ταμπλό αλλάζει ενδείξεις και χρώματα ανάλογα με το προφίλ οδήγησης που έχει επιλέξει ο οδηγός, ανάμεσα στα Normal, Eco, Sport, Slippery και Trail. Η κεντρική οθόνη αφής περιλαμβάνει το λογισμικό SYNC 3 που παρέχει τη συνδεσιμότητα με το smartphone μέσω Apple CarPlay και Android Auto, απεικονίζει το σύστημα πλοήγησης, έχει ενσωματωμένο modem και παρέχει τον έλεγχο τόσο των ρυθμίσεων του αυτοκινήτου όσο και της μουσικής που εκπέμπεται από το ηχοσύστημα της B&O με 7 ηχεία.

Η «αιωρούμενη» κεντρική οθόνη βασίζεται σε ένα ταμπλό πανομοιότυπο με του Fiesta, όπου η σύγχρονη σχεδιαστική φιλοσοφία το κρατά απολύτως κάθετο για τη βέλτιστη χωροταξία και λειτουργικότητα. Τα υλικά και η κατασκευή του είναι εξαιρετικής ποιότητας, ακόμα και σε λιγότερο ακριβές εκδόσεις από την ST-Line V που δοκιμάζουμε εδώ.

Ford Puma 1.0 Hybrid 155PS ST-Line P.DIAMANTIS


Εσωτερικό: Χώροι

Μιλώντας λοιπόν για τη χωροταξία, για να έχετε ένα μέτρο σύγκρισης το Puma έχει κατά 10 εκατοστά μεγαλύτερο μεταξόνιο από το Fiesta - που είναι μεγάλη διαφορά. Δεδομένου ότι τα B-SUV απευθύνονται σε μεγάλο βαθμό σε νεαρές οικογένειες, οι σχεδιαστές της Ford φαίνεται να επέλεξαν να αξιοποιήσουν το πλεόνασμα χώρου για τις αποσκευές αντί για τα πόδια των πίσω επιβατών - και αυτό είναι κάτι που μπορεί να διαπιστώσει κανείς και στο Toyota Yaris Cross.

Ford Puma 1.0 Hybrid 155PS ST-Line P.DIAMANTIS


Έτσι, το Puma προσφέρει 452 λίτρα για τις αποσκευές, που είναι μια εξαιρετική τιμή. Συν το βολικό MegaBox, έναν χώρο 80 λίτρων κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών. Πέραν του ότι επιτρέπει τη φόρτωση πιο ψηλών αντικειμένων, το MegaBox μπορεί και να πλυθεί καθώς έχει λαστιχένια επένδυση και διαθέτει τρύπα αποστράγγισης - ώστε να τοποθετεί κανείς εκεί βρώμικα αντικείμενα, ή πάγο για να τον μετατρέψει σε ψυγείο. Το μειονέκτημα είναι ότι θυσιάζει τη ρεζέρβα.

Πάντως, μαζί με το Peugeot 2008, το Ford Puma έχει -και αυτό είναι μια υποκειμενική άποψη- το πιο όμορφο και ευχάριστο εσωτερικό της κατηγορίας όπως το διαμορφώνει τόσο η σχεδίαση του ταμπλό και της κονσόλας όσο και τα γραφικά των οθονών του. Κι αυτό είναι υπέροχο στην τσιμεντένια μουντάδα της καθημερινότητας. Οι επιβάτες νιώθουν ότι κάθονται ψηλά, και παρά την κλίση της οροφής πίσω δεν υπάρχει πρόβλημα για το χώρο των κεφαλιών ακόμα και πιο ψηλών επιβατών.

Ford Puma 1.0 Hybrid 155PS ST-Line P.DIAMANTIS


Κινητήρας & Κατανάλωση

To Puma διατίθεται αποκλειστικά -με εξαίρεση τις κορυφαίες και ακριβότερες σπορ εκδόσεις ST- με το ήπιο υβριδικό σύστημα (mHEV) των 48V, που συνδυάζει τον τρικύλινδρο κινητήρα 1.0 λίτρου EcoBoost με ηλεκτρικό μοτέρ και έχει δύο ρυθμίσεις: 125 και 155 ίππων.

Ford Puma 1.0 Hybrid 155PS ST-Line P.DIAMANTIS


Δεν μπαίνει στην πρίζα. Ο ηλεκτροκινητήρας παίρνει την ενέργειά του από την κινητική ενέργεια που το υβριδικό σύστημα ανακτά από το φρενάρισμα και το ρολάρισμα και την αποθηκεύει στην μπαταρία ιόντων-λιθίου 10 Ah. Όταν το σύστημα το κρίνει απαραίτητο, και συνήθως στις χαμηλές στροφές, ο ηλεκτρικός κινητήρας προσθέτει ισχύ 11,5 kW και ροπή 50 Νm στο έργο του θερμικού κινητήρα βενζίνης.

Συμβάλλει, έτσι, στη βελτίωση και των επιδόσεων και της οικονομίας. Η Ford δίνει τη μέση κατανάλωση βενζίνης (κατά WLTP) στα 5,6-5,8 lt/100km, κι η τιμή αυτή δεν είναι μακριά από την πραγματικότητα: στη δοκιμή μας κυμάνθηκε στα περίπου 6,5 lt/100km, ενώ στον αυτοκινητόδρομο όντως είναι εφικτό να τη ρίξει κανείς κάτω από τα 6 λίτρα. Ειδικά στην πόλη βοηθά σημαντικά την κατανάλωση η αυτόματη απενεργοποίηση του βενζινοκινητήρα σε ταχύτητες κάτω των 15 km/h.

Ford Puma 1.0 Hybrid 155PS ST-Line P.DIAMANTIS


Κι οι 30 επιπλέον ίπποι της ισχυρότερης αυτής έκδοσης δεν έχουν και ιδιαίτερες επιπτώσεις στην κατανάλωση - ενώ, την ίδια στιγμή, κάνουν το Puma πιο ζωηρό, ειδικά στις επιταχύνσεις εν κινήσει (ρεπρίζ). Βυθίζοντας το γκάζι ως το πάτωμα ο οδηγός θα αποκτήσει το peak των 240 Nm ροπής στις2.500στροφές, ενώ σε όλο το φάσμα του στροφόμετρου πριν και μετά θα έχει από 190 έως και 220 Nm. Αυτό συντείνει ότι μόνο στη μείωση της κατανάλωσης, αλλά και στην ξεκούραστη οδήγηση εντός και εκτός πόλης.

Με το αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων Powershift -αυτής της δοκιμής- η επιτάχυνση 0-100 km/h έρχεται σε 8,7'' και η τελική ταχύτητα φτάνει μέχρι τα 200 km/h. Κι όσο η ελαστικότητα και ζωντάνια του υβριδικού συνόλου στις χαμηλές στροφές είναι καίρια για την καθημερινότητα στην πόλη, άλλο τόσο είναι και η ισχυρή απόδοσή του σε όλο το φάσμα των στροφών για τη σπορ οδήγηση.

Διότι μπορεί ο πρωταρχικός σκοπός του Puma να είναι -βάσει των συμπαγών του διαστάσεων- η κάλυψη των καθημερινών και οικογενειακών αναγκών, αλλά η Ford έχει φροντίσει να μην του στερήσει το DNA της που εμπλέκει και το σπορ πάτημα και την οδηγική ψυχαγωγία που έχει τόσο βαθιές και ακλόνητες ρίζες από την εποχή του πρώτου Focus.

Ford Puma 1.0 Hybrid 155PS ST-Line P.DIAMANTIS


Στο δρόμο

Έτσι, το Puma -ειδικά των 155 ίππων και πάνω από όλα στο οδηγικό προφίλ Sport- στέλνει δυνατά αποθέματα ροπής στους εμπρός τροχούς σε όλο το φάσμα των στροφών, που είναι ισχυρά ακόμα και με όταν είναι αρκετά φορτωμένο. Και συνδυάζεται με ένα πολύ στιβαρό πλαίσιο -κατά 50% πιο στιβαρό από του Fiesta- και την άψογα ρυθμισμένη του ανάρτηση -παρά τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω- για να εμπλουτιστεί με τις άνωθεν σπείρες του DNA της Ford.

Ford Puma 1.0 Hybrid 155PS ST-Line P.DIAMANTIS


Η έκδοση ST-Line έχει ελάχιστα πιο σφιχτά ρυθμισμένη ανάρτηση από την Titanium για όσους προτιμούν μια ορεινή βόλτα χωρίς τη φαμίλια, αλλά το κόστος στην άνεση πάνω από τις κακοτεχνίες του δρόμου είναι σχετικά μικρό, παρόλα αυτά. Κι επιφέρει επίσης, κι εδώ σε μικρό βαθμό, την λίγο πιο τραχιά κύλιση στον αυτοκινητόδρομο.

Το αντιστάθμισμα είναι ένας υπέροχος και συγκροτημένος έλεγχος -ειδικά για ένα ανυψωμένο αυτοκίνητο- σε όλες τις φάσεις της στροφής, ίσως ο καλύτερος της κατηγορίας. Οι κλίσεις στις αλλαγές κατεύθυνσης θυμίζουν Fiesta στα καλύτερά του, οι ελιγμοί του είναι σαφείς και ακριβείς -χάρη και στο εξαιρετικό τιμόνι- και μπορεί να κινηθεί κανείς αρκετά σβέλτα με αυτοπεποίθηση και σιγουριά ότι το Puma δεν του επιφυλάσσει κάποια απρόσμενη αντίδραση.

Η ρύθμιση Trail, στο μεταξύ, κάνει όλες τις ρυθμίσεις που δύναται να κάνει για τη βέλτιστη πρόσφυση στο χώμα, σε όσα τερέν επιτρέπουν στο Puma να κινηθεί τα 16,6 εκατοστά της απόστασής του από το έδαφος, η μετάδοση αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς και φυσικά τα ασφάλτινα ελαστικά.

Συμπέρασμα

Το υβριδικό Puma με τους 155 ίππους και το μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων ξεκινά από τα 28.200 ευρώ, ενώ η έκδοση ST-Line V αυτής της δοκιμής με την ίδια ισχύ και το αυτόματο Powershift κοστίζει 35.558 ευρώ. Δεν είναι λίγα χρήματα για ένα B-SUV, αλλά σίγουρα πρόκειται για ένα από τα καλύτερα εξοπλισμένα, πιο ολοκληρωμένα και καλύτερα αυτοκίνητα της κατηγορίας.

Ford Puma 1.0 Hybrid 155PS ST-Line P.DIAMANTIS


Περιλαμβάνει την πλήρη σουίτα ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης Driver Assist Plus, που εκτός των άλλων διαθέτει το Adaptive Cruise Control (ACC) με υποβοήθηση

ελιγμού αποφυγής Evasive Steering Assist (ESA), υποβοήθηση έναντι σύγκρουσης Pre-Collision Assist, έλεγχο διατήρησης και προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, επιτήρηση τυφλών σημείων των καθρεφτών BLIS με Cross Traffic Alert και υποβοήθηση στάθμευσης Active Park Assist με ευρυγώνια 180ο κάμερα οπισθοπορείας υψηλής ανάλυσης.

Η λίστα εξοπλισμού περιλαμβάνει φώτα LED σε κάθε άκρο και τις ψηφιακές οθόνες στο εσωτερικό, αυτόματο κλιματισμό, σύστημα εισόδου και εκκίνησης χωρίς κλειδί Ford KeyFree και πολλά ακόμα. Όλα αυτά λίγο ως πολύ υπάρχουν παντού, σε αντίθεση με την αίσθηση στο εσωτερικό περιβάλλον και την οδηγική ευχαρίστηση του Ford Puma.

Ford Puma 1.0 Hybrid 155PS ST-Line P.DIAMANTIS


Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 155 PS: Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας / Καύσιμο: 999 κ.εκ. Turbo / Βενζίνη

Υβριδικό σύστημα: 48 Volt (mild hybrid)

Κιβώτιο / σχέσεις: Αυτόματο PowerShift / 7

Κίνηση: Εμπρός

Ισχύς: 155 ίπποι / 6.000 rpm

Ροπή: 240 Nm / 2.500 rpm

0-100 km/h: 8,7 sec

Τελική ταχύτητα: 200 km/h

Κατανάλωση: 5,6-5,8 lt/100 km

Εκπομπές CO2: 127-135 g/km

Μήκος: 4.186 m

Βάρος: 1.334 kg

Απόσταση από το έδαφος: 16,6 mm

Χώρος αποσκευών: 452 lt

Τιμή: από 28.200 €

TAGS FORD FORD PUMA TEST DRIVE ΔΟΚΙΜΗ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ