Παιδί της ηλεκτρικής εποχής και καρπός της σύμπραξης της Ford Ευρώπης με τον όμιλο Volkswagen, το ευρωπαϊκό Ford Explorer μπαίνει στην καρδιά των οικογενειακών C-SUV με ηλεκτρική αυτονομία που φτάνει ρεαλιστικά στα 500 χιλιόμετρα και με τιμή -με την κρατική επιδότηση- κάτω από 40 χιλιάδες ευρώ.
Η Hyundai, η οποία τα τελευταία χρόνια έχει επενδύσει σημαντικά στη δημιουργία μοντέλων που συνδυάζουν προηγμένη τεχνολογία, μοντέρνα σχεδίαση και εξαιρετική οδηγική εμπειρία, αναδεικνύει το Tucson ως έναν από τους πιο δημοφιλείς εκπροσώπους στην κατηγορία των SUV.
Το πέρασμα στην εποχή του ηλεκτρισμού δεν στέρησε τίποτα από τον εκλεπτυσμένο σχεδιαστικό μινιμαλισμό και από την οδηγοκεντρική αίσθηση, που είναι οι βασικές αρχές της σύγχρονης premium αναβίωσης του Mini Cooper. Δοκιμάζουμε την έκδοση με τους 218 ίππους και τα 402 χιλιόμετρα αυτονομίας.
Το Renault Captur με το διπλό καύσιμο, έχει μια αυτονομία που ξεπερνά τα 1.100 χιλιόμετρα όταν είναι και τα δύο ντεπόζιτα γεμάτα και με την επίδοση αυτή μπαίνει σε ένα πολύ κλειστό club με λίγα και εκλεκτά SUV- “χιλιομετροφάγους”.
H ηλεκτροκίνηση έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας, και στο γκαράζ μας βρέθηκαν ταυτόχρονα δύο από τις πλέον κομψές “Ιταλίδες” του είδους -η Vespa Primavera Elettrica και το Fiat 600e- οι οποίες χρειάζονται το ίδιο δίπλωμα: το δίπλωμα αυτοκινήτου. Διαβάστε ποιες είναι οι μεγάλες αρετές της νέας ηλεκτρικής Vespa.
Σε ένα περιβάλλον που η μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση το κάνει να φαίνεται, για τους παραδοσιακούς τουλάχιστον, δυστοπικό, προτάσεις όπως αυτή της MINI με το δυναμικό τετρακίνητο Countryman JCW, μας κρατούν σε χαμογελαστή εγρήγορση.
Ένα μεγάλο SUV από τη Leapmotor που αξίζει την προσοχή μας καθώς έχει πειστικότατες απαντήσεις για όλα τα ερωτήματα που μπορεί να θέσει όποιος αναζητά την επόμενη αγορά αυτοκινήτου και δη ηλεκτρικού.
Η εποχή του ρεύματος έχει ξεκινήσει για τα καλά και προτάσεις σαν το Cupra Born παίζουν σημαντικό ρόλο στην αποδοχή της νέας πραγματικότητας ακόμα και από τους φανατικούς των “παραδοσιακών” σπορ προτάσεων.
Δεν είναι καινούργια η συνταγή που βλέπουμε εδώ στο Audi Α3, που με ορισμένες επεμβάσεις αισθητικής φύσεως και λίγο ψήλωμα, προσφέρεται ως “light SUV” για περιπετειώδεις τύπους αλλά στην προκειμένη περίπτωση είναι πολύ καλά εκτελεσμένη.
Το πιο προσιτό κανονικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο -εξαιρουμένων των “σπαρτιάτικων” microcars- είναι το Dacia Spring, που χαρίζει περίπου 250 χιλιόμετρα αυτονομίας στην πόλη. Πόσους συμβιβασμούς έχει κάνει, όμως, για να κοστίζει κάτω από 18 χιλιάδες ευρώ (με την επιδότηση);
Είναι ένα coupe βγαλμένο από τη φαντασία ορισμένων ρομαντικών όπου τα αυτοκίνητα που “καταπίνουν” αποστάσεις, έχουν μεγάλες διαστάσεις, δύο πόρτες και όλο εκείνο το τεχνολογικό φάσμα που μπορεί να κάνει τον οδηγό να αισθάνεται πραγματικά VIP.
Πιστή στην παράδοσή της, η Subaru εμπότισε το πρώτο της ηλεκτρικό SUV με την τετρακίνηση και τον διαχρονικό adventure χαρακτήρα της, με αποτέλεσμα το Solterra (αδελφό μοντέλο του Toyota bZ4X) να είναι πιο ψυχαγωγικό στην οδήγηση από ό,τι ίσως αφήνει να εννοηθεί.
Βάζοντας στο χέρι το πεντάμετρο σεντάν με την ευγενή καταγωγή, έρχονται στην επιφάνεια ορισμένοι “ξεχασμένοι” παράγοντες οδηγικής ευτυχίας, που εν προκειμένω, “πασπαλισμένοι” με μπόλικη τεχνολογία, μεγαλώνουν την απορία για την επικράτηση των SUV.
Παραμένει και στη νέα του γενιά κορυφαίο σε σχέση τιμής-αξίας και οικονομικό με το εργοστασιακό του σύστημα υγραερίου το διαχρονικό “ιερό δισκοπότηρο” της ελληνικής αυτοκινητικής πραγματικότητας, το τόσο δημοφιλές SUV Dacia Duster;
Η Lynk & Co έφτασε και στην Ελλάδα, όπου το λανσάρισμά της έγινε ταυτόχρονα με τη διάθεση του ικανού plug-in υβριδικού SUV με την κωδική ονομασία 01, το οποίο διατίθεται σε μια και μόνο έκδοση, με τους ενδιαφερόμενου να έχουν να επιλέξουν ανάμεσα σε δύο χρώματα.
Το Renault Austral ήρθε την κατάλληλη στιγμή, ως ένα "καλοκουρδισμένο" SUV, για να δώσει στη Renault την ώθηση που χρειάζεται για να αντιμετωπίσει στις προκλήσεις του άμεσου μέλλοντος. Δοκιμάζουμε την έκδοση 1.3 Mild Hybrid 160ps.
Με ολίγη από την υβριδική τεχνολογία του Βιρύ (του τμήματος κινητήρων της Renault F1) και με τον “αέρα” της Διέππης (του εργοστασίου της Alpine) στην εμφάνιση και τον εξοπλισμό του, αυτό είναι το κορυφαίο Renault Clio - μια “χρυσή τομή” επιδόσεων και οικονομίας.
Από τις πρώτες φωτογραφίες που αποκάλυπταν το σχήμα και την αισθητική του νέου B-SUV μοντέλου της Fiat, όλοι περίμεναν να δουν το μοντέλο με το οποίο “ομορφαίνει” όλη η κατηγορία.
Έχουμε μπροστά μας ένα καλαίσθητο μεγάλο σεντάν, σε σκούρο χρώμα για να τονίζεται ο σοβαρός χαρακτήρας του και με τον ικανό δίλιτρο diesel κινητήρα που το καθιστά πραγματικό χιλιομετροφάγο.
Πιστό σε αυτό που ήταν με τη γέννησή του πριν από δυόμισι δεκαετίες, ο ορισμός του οδηγοκεντρικου hatchback, το Ford Focus έρχεται στα μέτρα και σταθμά της υβριδικής και ψηφιακής εποχής. Δοκιμάζουμε τη βασική του έκδοση, με τους 125 ίππους και το νοσταλγικό μηχανικό 6άρι κιβώτιο.
Σε ένα παράλληλο σύμπαν, όπου τα SUV δεν γεννήθηκαν ποτέ, και ποτέ δεν μετασχημάτισαν τη σιλουέτα των οικογενειακών αυτοκινήτων, το Ioniq 6 θα ήταν ένα ορόσημο της εξελικτικής διαδικασίας των sedan λιμουζινών με μια νοσταλγία από το πνεύμα των Coupe των 1970s.
Οι SUV προτάσεις της MG στην ελληνική αγορά, έχουν ένα κοινό χαρακτηριστικό που έχει να κάνει με την πολύ καλή τιμολογιακή τους τοποθέτηση απέναντι στον ανταγωνισμό και η κορυφαία σε απόδοση πρόταση με το υβριδικό σύνολο δεν αποτελεί εξαίρεση.
Με το best seller της Opel να αποκτά και υβριδική έκδοση, ο ανταγωνισμός θα πρέπει να αισθάνεται κάπως άβολα, καθώς το ποιοτικό Γερμανικό μικρό γίνεται ακόμα πιο τεχνολογικά προηγμένο και ενδιαφέρον.
Στον πυρήνα της φετινής ανανέωσης του Ford Puma βρίσκεται η “ψηφιοποίηση” του ριζικά ανασχεδιασμένου του εσωτερικού, που συνδυάζεται με την απόδοση / οικονομία του ήπια υβριδικού κινητήρα των 125 ίππων και με την ευρυχωρία για να κρατήσει φρέσκο ένα από τα καλύτερα B-SUV της αγοράς.
Κάτω από το Coupe-SUV πλέον -και τόσο εκλεπτυσμένο- αμάξωμά του, το νέο Peugeot 3008 κρύβει μια θεμελιώδη αλλαγή, που του ανοίγει τους τεχνολογικούς του ορίζοντες πέραν της βασικής, υβριδικής του έκδοσης με τον τρικύλινδρο κινητήρα 1.2 PureTech που δοκιμάζουμε εδώ.
Το Volvo C40 P8 Recharge είναι ένα πανίσχυρο και στυλάτο SUV με τετρακίνηση που ξεχωρίζει ανάμεσα στις προτάσεις του είδους με μπόλικη τεχνολογία, κορυφαία ποιότητα και μεγάλη αυτονομία.
Πόσο βοηθά στην κατανάλωση ο εξηλεκτρισμός του Jeep Avenger με το υβριδικό σύστημα 48V; Αξίζει, το Avenger e-Hybrid με το αυτόματο κιβώτιο DCT-6, τις επιπλέον 2,5 χιλιάδες ευρώ της τιμής του; Οδηγήσαμε την τρίτη κατά σειρά έκδοση του μικρότερου -πλην του Willys, φυσικά- αυτοκινήτου στην ιστορία της Jeep.
Με το best seller της Opel να αποκτά και υβριδική έκδοση, ο ανταγωνισμός θα πρέπει να αισθάνεται κάπως άβολα, καθώς το ποιοτικό Γερμανικό μικρό γίνεται ακόμα πιο τεχνολογικά προηγμένο και ενδιαφέρον.
Είναι ίσως η πρώτη φορά στη “μετά Κρις Μπανγκλ” εποχή, που η BMW εμφανίζεται τόσο τολμηρή σε επίπεδο σχεδίασης ορισμένων από τα μοντέλα της- αν και το συγκεκριμένο αισθητικό μοτίβο μάλλον θα μας απασχολήσει αρκετά στο μέλλον και όχι μόνο σε SUV της μάρκας.
Καθιερωμένο πλέον, τώρα στην κορυφαία του έκδοση το οικογενειακό C-SUV της Opel εξηλεκτρίστηκε: το plug-in υβριδικό Grandland αποδίδει 224 ίππους, και αν το φορτίζετε καθημερινά θα έχετε περίπου 45 χιλιόμετρα αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης είτε μέση κατανάλωση της τάξης των 5,5 λίτρων.
Σε ένα περιβάλλον που η μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση το κάνει να φαίνεται, για τους παραδοσιακούς τουλάχιστον, δυστοπικό, προτάσεις όπως αυτή της MINI με το δυναμικό τετρακίνητο Countryman JCW, μας κρατούν σε χαμογελαστή εγρήγορση.
Στον όγδοο χρόνο της ύπαρξής της η Lynk & Co ήρθε και στη χώρα μας, και το πρώτο της αυτοκίνητο είναι ένα Plug-in υβριδικό SUV με μηχανικά μέρη της Volvo και υπερπλήρη εξοπλισμό στη μία και μοναδική του έκδοση. Πόσο καλό είναι το Lynk & Co 01;
Με το λανσάρισμα της νέας full hybrid έκδοσης, που όπως όλοι βλέπουν είναι άλλο αυτοκίνητο σε σχέση με το γνωστό Mazda 2, τα χαρτιά στο τραπέζι ανοίγουν και όλοι βλέπουν καθαρά ποιοι είναι οι σημαντικότεροι παίκτες σε μια δύσκολη για την ελληνική αγορά κατηγορία.
Η πλέον ώριμη στιγμή του Tiguan που αισίως βρίσκεται στην τρίτη γενιά του, είναι και εκείνη που μάλλον θα “κλείσει” τον κύκλο του SUV μοντέλου, μια και όπως φαίνεται δεν αφήνει και πολλά περιθώρια στη VW για εκπροσώπηση σε μεγαλύτερες και πολυτελέστερες κατηγορίες.
Ο προπάτορας των SUV δεν μένει ποτέ στάσιμος: τώρα φρεσκαρίστηκε η τρίτη του γενιά με σημαντικές σχεδιαστικές αλλαγές, ψηφιακές προθήκες και καλύτερο εξοπλισμό από τη βασική του έκδοση. Δοκιμάζουμε την ήπια υβριδική με τον κινητήρα 1.33 λίτρου των 140 PS.
Η δεύτερη γενιά ενός μοντέλου που έμελλε να είναι κομβικό για την ιστορία της Toyota, έρχεται ως εύλογα πιο “ώριμη”, να συνεχίσει αβίαστα την παράδοση που θέλει την τόλμη της Ιαπωνικής εταιρείας να μην έρχεται σε “κόντρα” με την τεχνολογική της πληρότητα.
Η Volkswagen έχει πιάσει από νωρίς το νόημα και έχει κατακλύσει την αγορά με μια σειρά από budget SUV’s που καλύπτουν ένα μεγάλο εύρος αγοραστών. Εδώ, οδηγούμε τη μικρότερη πρόταση του είδους, που είναι “μικρή μόνο στο μάτι”.
Κάτω από το Coupe-SUV πλέον -και τόσο εκλεπτυσμένο- αμάξωμά του, το νέο Peugeot 3008 κρύβει μια θεμελιώδη αλλαγή, που του ανοίγει τους τεχνολογικούς του ορίζοντες πέραν της βασικής, υβριδικής του έκδοσης με τον τρικύλινδρο κινητήρα 1.2 PureTech που δοκιμάζουμε εδώ.
Η MG Motor συνεχίζει τις εκπλήξεις και φέρνει το νέο της μικρό μοντέλο, σε μια υβριδική έκδοση που έχει όλο το πακέτο προδιαγραφών και εξοπλισμού για να διεκδικήσει την κορυφή αλλά και την τιμή που δυνητικά θα το φέρει στην πρώτη θέση των πωλήσεων.
O συνδυασμός του εξαιρετικού χαρακτήρα συνολικά από το Γαλλικό μοντέλο, έρχεται στο συνδυασμό με το ικανό PHEV σύνολο να συνθέσει ένα σύνολο που δύσκολα μπορείς να αγνοήσεις αν “ψάχνεις” για το επόμενό σου αυτοκινήτου- και ιδιαίτερα για B-SUV.