KIA NIRO

Δοκιμή KiaNiro 1.6 HEV: Το υβριδικό οικογενειακό crossover των 141 ίππων

Δοκιμή KiaNiro 1.6 HEV: Το υβριδικό οικογενειακό crossover των 141 ίππων
S24 AUTO

Με ιδιαίτερο ντιζάιν, υβριδική τεχνολογία, μεγάλους χώρους και πλούσιο εξοπλισμό, το Niro απευθύνεται σε οικογενειάρχες που αναζητούν οικονομία χωρίς συμβιβασμούς.

Με μια ματιά

  • Το νέο KiaNiro είναι διαθέσιμο ως υβριδικό (HEV), Plug-inHybrid (PHEV) και αμιγώς ηλεκτρικό (ΒEV).

  • Το NiroHEV έχει 1.600άρη βενζινοκινητήρα & ηλεκτροκινητήρα με συνδυαστική ισχύ 141 ίππων.

  • Ποιοτικό εσωτερικό με μεγάλους χώρους επιβατών και αποσκευών (451 lt).

  • Στιβαρό πλαίσιο που συμβάλλει σε πολύ καλή οδική συμπεριφορά και ποιοτική κύλιση.

  • Πλούσιος στάνταρ εξοπλισμός και τιμή από 33.690 € με 7 χρόνια εγγύηση και 5 χρόνια δωρεάν service.

Το KiaNiro 1.6 HEV αναλυτικά

Το νέο Niro είναι από τα λίγα μοντέλα της αγοράς που είναι διαθέσιμα σε τρεις εξηλεκτρισμένες μορφές: υβριδικό HEV με 141 ίππους, Plug-inHybridPHEV με 183 ίππους και αμιγώς ηλεκτρικό BEV με 204 ίππους. Στην περίπτωσή μας, δοκιμάζουμε την πρώτη περίπτωση με το υβριδικό σύστημα HEV.

KiaNiro 1.6 HEV: Σχεδίαση

Πρόκειται αναμφίβολα για ένα από τα πιο ιδιαίτερα σε εμφάνιση μοντέλα που παρουσιάστηκαν πρόσφατα. Με μήκος 4.420 mm, είναι μεγαλύτερο από το XCeed και μικρότερο από το Sportage. Παράλληλα, η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος φτάνει τα 160 mm και εκπληρώνει τον χαρακτηρισμό crossover.

Αισθητικά, δείχνει μεγάλο και γωνιώδες, με κυρίαρχα στοιχεία τη μακρόστενη μάσκα, τη μεγάλη εισαγωγή χαμηλά και τους ιδιαίτερους προβολείς στο εμπρός μέρος, αλλά και τα σχήματος μπούμερανγκ πίσω φώτα που μαζί με τις μαύρες φαρδιές πίσω κολώνες συμβάλλουν στην πολύ ξεχωριστή αισθητική του Niro.

Δοκιμή KiaNiro 1.6 HEV: Το υβριδικό οικογενειακό crossover των 141 ίππων
S24 AUTO

KiaNiro 1.6 HEV: Εσωτερικό

Το πιλοτήριο του Niro είναι επίσης ξεχωριστό σε αισθητική. Το τιμόνι με τις δύο φαρδιές ακτίνες και τους διακόπτες στις άκρες έχει πίσω του την οθόνη 10,25’’ του πλήρους ψηφιακού πίνακα οργάνων και δεξιά του μια ακόμη οθόνη αφής, επίσης 10,25’’ που φιλοξενεί το σύστημα πολυμέσων - αμφότερες είναι στάνταρ από την έκδοση Titanium. Χαμηλά στην κονσόλα υπάρχει ο περιστροφικός επιλογέας του κιβωτίου.

Τα υλικά που χρησιμοποιούνται είναι ποιοτικά και σε συνδυασμό με τον προσεγμένο διάκοσμο και τον ατμοσφαιρικό φωτισμό προσδίδουν μια premium αύρα στο κορεατικό μοντέλο. Η ψηλή θέση οδήγησης προσφέρει καλή ορατότητα και συνοδεύεται από σωστά μελετημένη εργονομία. Στα θετικά και η ύπαρξη ξεχωριστών διακοπτών εκτός οθόνης, για τον ευκολότερο έλεγχο του κλιματισμού.

Οι χώροι είναι ένα ακόμη δυνατό σημείο του Niro. Πίσω, οι μεγάλες πόρτες που ανοίγουν διάπλατα διευκολύνουν την είσοδο – έξοδο και ο αέρας για τα πόδια και το κεφάλι είναι πραγματικά πολύ μεγάλος. Ακόμη, ένας τρίτος επιβάτης θα βολευτεί στη μέση χάρη και στο χαμηλό τούνελ στο πάτωμα.

Ανάλογα ευρύχωρο είναι και το πορτμπαγκάζ, με χωρητικότητα 451 λίτρα, που με την αναδίπλωση της πλάτης του πίσω καθίσματος μπορεί να μεγαλώσει στα 1.445 λίτρα. Ο χώρος δεν είναι απόλυτα εκμεταλλεύσιμος καθώς οι θόλοι των τροχών εισβάλλουν στο χώρο. Την πρακτικότητα ενισχύουν από την άλλη ο έξτρα χώρος κάτω από το δάπεδο και η εύκαμπτη εταζέρα που, αν χρειαστεί να αφαιρεθεί, μπορεί να διπλωθεί σε ειδική θήκη.

Δοκιμή KiaNiro 1.6 HEV: Το υβριδικό οικογενειακό crossover των 141 ίππων
S24 AUTO

KiaNiro 1.6 HEV: Επιδόσεις

Το υβριδικό σύστημα του NiroHEV αποτελείται από έναν ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων και 105 ίππων, έναν ηλεκτροκινητήρα 43,5 ίππων, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων και μπαταρία 1,32 kWh που φορτίζει αποκλειστικά στην οδήγηση, κατά το φρενάρισμα ή το ρολάρισμα. Όταν ο οδηγός επιταχύνει, η μπαταρία τροφοδοτεί με ενέργεια τον ηλεκτροκινητήρα ο οποίος συμβάλλει στην κίνηση, μειώνοντας έτσι το έργο και την κατανάλωση του κινητήρα βενζίνης. Όσο για την κίνηση όπισθεν, αυτή γίνεται αποκλειστικά από τον ηλεκτροκινητήρα καθώς δεν υπάρχει σχετικό γρανάζι στο κιβώτιο.

Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει πρόγραμμα οδήγησης μέσω του μπουτόν που βρίσκεται στο τιμόνι. Στο ECOmode, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων αποκτά τιρκουάζ ενδείξεις με ένα μεγάλο δυναμόμετρο δεξιά και τα paddles πίσω από το τιμόνι χρησιμοποιούνται για τη ρύθμιση της έντασης ανάκτησης ενέργειας στο άφημα του γκαζιού, για τη φόρτιση της μπαταρίας.

Επιλέγοντας το SPORTmode, τα paddles μετατρέπονται σε χειριστήρια του αυτόματου κιβωτίου για χειροκίνητες αλλαγές σχέσεων, ενώ ο πίνακας οργάνων αλλάζει σε κόκκινες ενδείξεις, με το δεξί όργανο να διαμορφώνεται σε στροφόμετρο. Ταυτόχρονα, φυσικά, αλλάζει και η απόκριση στο πάτημα του γκαζιού και γίνεται πιο άμεση, δίνοντας περισσότερο νεύρο στο αυτοκίνητο.

Η συνδυαστική απόδοση του υβριδικού συστήματος ανέρχεται στους 141 ίππους και 265 Nm, δίνοντας καλές επιταχύνσεις στο NiroHEV. Τα 100 km/h από στάση έρχονται σε 10,4’’, με την τελική ταχύτητα να είναι σχετικά χαμηλή: 165 km/h.

Τα οφέλη σε κατανάλωση από την άλλη είναι σημαντικά. Τιμές κοντά στα 5,5 lt/100 km είναι εύκολα επιτεύξιμες στην πόλη, ενώ στο ταξίδι η μέση κατανάλωση ανεβαίνει ελαφρώς πάνω από τα 6 lt/100 km. Αν το επιδιώξεις πάντως, μπορείς στην πόλη να πλησιάσεις αρκετά το άνω εύρος των 4,4-4,7 lt/100 km που ανακοινώνει επίσημα το εργοστάσιο.

Δοκιμή KiaNiro 1.6 HEV: Το υβριδικό οικογενειακό crossover των 141 ίππων
S24 AUTO

KiaNiro 1.6 HEV: Οδική συμπεριφορά

Το νέο Niro ακολουθεί τη φιλοσοφία των σύγχρονων Kia, προσφέροντας ευχάριστη, ασφαλέστατη και αποτελεσματική οδική συμπεριφορά. Το στιβαρό πλαίσιο και η σωστά ρυθμισμένη ανάρτηση (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) προσφέρουν ποιοτική κύλιση και άνεση υψηλού επιπέδου. Σε συνδυασμό με την πολύ καλή ηχομόνωση, κάθε διαδρομή γίνεται ξεκούραστα.

Αν το πιέσεις σε δρόμο με στροφές, το Niro δεν έχει κρυφή σπορ πτυχή σε επίπεδο αίσθησης για να ξεδιπλώσει. Θα ακολουθήσει όμως το ρυθμό που θέλεις στρίβοντας με ασφάλεια. Άλλωστε, το πλούσιο πακέτο τεχνολογιών υποβοήθησης της οδήγησης “DriveWise” της Kia είναι εκεί για να συνεισφέρει όταν χρειαστεί.

Μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει στάνταρ τα συστήματα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα ή κατηφόρα, αποφυγής παρέκκλισης & διατήρησης οχήματος στο μέσον της λωρίδας κυκλοφορίας, αυτόματης πέδησης για την αποφυγή σύγκρουσης με αυτοκίνητα, δίκυκλα και πεζούς, προειδοποίησης απόσπασης προσοχής οδηγού και ειδοποίησης εκκίνησης προπορευόμενου οχήματος.

Δοκιμή KiaNiro 1.6 HEV: Το υβριδικό οικογενειακό crossover των 141 ίππων
S24 AUTO

KiaNiro 1.6 HEV: Γιατί αξίζει να το αγοράσεις

Το Niro εντυπωσιάζει με την εμφάνισή του αλλά και με την ποιότητα σε βάθος που διαθέτει. Ποιότητα όχι μόνο στην κατασκευή του, αλλά και στην απόδοση και τις επιδόσεις του σε κάθε τομέα. Είναι πολύ ευρύχωρο και καλά εξοπλισμένο, προσφέρει μια άνετη και ασφαλή συμπεριφορά στην οδήγηση και διακρίνεται σε οικονομία καυσίμου.

Σε όλα αυτά, έρχονται να προστεθούν η 7ετής εργοστασιακή εγγύηση, τα 5 χρόνια δωρεάν service, η ελεύθερη είσοδος καθημερινά στο δακτύλιο και τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, για να κάνουν την αγορά του ακόμη πιο συμφέρουσα.

KiaNiro 1.6 HEV: Τεχνικά* / Τιμή

Βενζινοκινητήρας: 1.580 κ.εκ. 105 PS

Ηλεκτροκινητήρας: 43,5 PS

Υβριδικό σύστημα: full hybrid (HEV)

Κιβώτιο / σχέσεις: Αυτόματο / 6

Κίνηση: Εμπρός

Ισχύς: 141 ίπποι / 5.700 rpm

Ροπή: 265 Nm / 4.000 rpm

0-100 km/h: 10,4 sec

Τελική ταχύτητα: 165 km/h

Κατανάλωση: 4,4-4,7 lt/100 km

Εκπομπές CO2: 100-107 g/km

Μήκος: 4,2 m

Βάρος: 1.450 kg

Απόσταση από το έδαφος: 160 mm

Πορτμπαγκάζ: 451 lt

Ελαστικά: 205/60 R16

Τέλη Κυκλοφορίας: 0 €

Service: Δωρεάν για 5 ‘ετη

Εγγύηση: 7 χρόνια

Τιμή: από 33.690 €

*Στοιχεία κατασκευαστή

TAGS KIA NIRO ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ