Μετά την εμπορική επιτυχία που έγραψε η VW με τα SUV, αρχής γενομένης από το Tiguan, έφτασε η ώρα της “αναζήτησης” κάτι διαφορετικού στη μικρότερη κατηγορία, με το εναλλακτικό Taigo να δίνει “πάτημα” σε όσους θέλουν οπωσδήποτε σπορτ διάθεση στο αυτοκίνητο τους- έστω και στην εμφάνιση.
Με αιχμές του δόρατος την ποιότητα, τους χώρους, την οδική συμπεριφορά και τον εξοπλισμό του, πέραν φυσικά του status του, το Audi Q2 καλύπτει καλά -μετά και από την ανανέωση του 2021- τα όποια μειονεκτήματα της ηλικίας του. Δοκιμάζουμε την ισχυρότερη εκ των δύο εκδόσεών του, την 35 TFSI με τους 150 ίππους.
Σε ένα περιβάλλον που τα ηλεκτρικά έχουν αρχίσει και “ανθούν”, η επιμονή ορισμένων εταιρειών στο να προσφέρουν προτάσεις με κινητήρες diesel, έχει πραγματικά μεγάλη αξία. Ειδικά όταν το τελικό προϊόν είναι τόσο καλό όσο το αειθαλές SUV της Peugeot.
Το πιο συμπαγές SUV της Skoda είχε ανέκαθεν πολλά να προσφέρει με λογική τιμή, με αιχμή του δόρατος τους χώρους. Το δοκιμάζουμε στην ισχυρότερη -και πρόσφατα τροποποιημένη- έκδοση του τρικύλινδρου κινητήρα 1.0 λίτρου των 110 ίππων.
Η επαναφορά ενός παλιού σχεδίου, είναι κάτι σύνηθες για την αυτοκινητοβιομηχανία, οπότε αυτό το “κάπου σε έχω ξαναδεί” με το Microlino, μας φέρνει απέναντι σε κάτι χαριτωμένο, το οποίο μας αφήνει όμως με πολλά ερωτηματικά.
Θέλοντας και μη, όλοι πρέπει να αποδεχτούμε την πραγματικότητα που έχει όλο και περισσότερο ηλεκτρικό ρεύμα στο δρόμο και αντικειμενικά, αν το “αύριο” έχει τα χαρίσματα του SUV Audi Q4 Sportback 50 e-tron που έχουμε εδώ, τα πάντα θα είναι λίγο πιο εύκολα στην προσαρμογή, για όλους.
Η εταιρεία της Χιροσίμα κοιτάζει από διαφορετικό ύψωμα τον κόσμο της αυτοκίνησης, και αυτό γίνεται σαφές και από το CX-30: ένα συμπαγές SUV, πιστό σε διαφορετικές σχεδιαστικές και μηχανικές ιδέες. Δοκιμάζουμε την αναβαθμισμένη του δίλιτρη έκδοση των 186 ps.
Ποιοτικό περιβάλλον, πολύ καλοί χώροι (το MPV που λέγαμε), οικονομική κίνηση αλλά και δυναμισμός όπου χρειαστεί. Αυτά είναι τα στοιχεία- κλειδιά του μοντέλου με το οποίο η Mercedes-Benz κάνει τη διαφορά, σε μια κατηγορία που μάλλον αδικαιολόγητα, οδεύει προς εξαφάνιση.
Το Suzuki Vitara πέρασε στην πλήρως υβριδική (HEV) εποχή του χωρίς την παραμικρή αστοχία στον όλο ιστό που το καθιστά κλασσική αξία στα SUV - ιστό που εξυφαίνεται από τις μηχανικές του επιλογές, την αξιοπιστία, την παράδοση στην τετρακίνηση και την εξαίρετη σχέση αξίας-τιμής. Το οδηγήσαμε τόσο στη δικίνητη όσο και στην 4x4 (AllGrip) εκδοχή του.
Η BMW φέρνει στο προσκήνιο άλλη μια πολύ πετυχημένη ηλεκτρική πρόταση για την ομαλότερη δυνατή μετάβαση στο “αύριο” της αυτοκίνησης. Αυτή τη φορά, η νέα iX1 δείχνει το δρόμο, καθώς φαίνεται πως είναι “δουλεμένη” προς την κατεύθυνση της ανάδειξης των χαρακτηριστικών γνωρισμάτων που κάνουν τα μοντέλα της BMW ξεχωριστά.
Αμάλγαμα πολλών και διαφορετικών κατηγοριών, το Citroen C4 X φέρνει με επιτυχία τις μνήμες των Sedan και Liftback σε μια Crossover σιλουέτα, πετυχαίνοντας την αρετή ενός ολοκληρωμένου οικογενειακού αυτοκινήτου. Δοκιμάζουμε την ισχυρότερη έκδοση βενζίνης του τρικύλινδρου μοτέρ 1.2 PureTech.
Δεν είναι η ανανέωση που έκανε τη Stelvio ένα πραγματικά επιθυμητό μοντέλο, γιατί το μεγάλο SUV της Alfa Romeo ήταν τέτοιο έτσι και αλλιώς. Είναι ο χαρακτήρας και το DNA της που φέρνει πράγματα πρωτόγνωρα για την κατηγορία.
Τα μοντέλα της μικρομεσαίας κατηγορίας, είναι αυτά που κατά κύριο λόγο “αντιστέκονται” στον καταιγισμό της αγοράς από SUV και crossover, με ορισμένα από αυτά να είναι χαρισματικά ως προς την τοποθέτησή τους στην αγορά.
Της “πάει” πολύ η ανανέωση της Alfa Romeo Giulia, μια και πήρε ένα ραφινάρισμα σε ορισμένα σημεία, κάνοντας την έτσι και αλλιώς ιδιαίτερη Ιταλική μπερλίνα, ακόμα πιο γοητευτική.
Συνυφασμένο με την ελληνική αυτοκίνηση τις τελευταίες δεκαετίες, και στις πέντε γενιές του, το Seat Ibiza δέχθηκε ένα ελαφρύ φρεσκάρισμα -στην εμφάνιση, την ποιότητα και τα ηλεκτρονικά του- για να μείνει επίκαιρο. Το δοκιμάζουμε με τον τρικύλινδρο κινητήρα 1.0 Eco TSI των 110 ίππων.
Θα έλεγε κανείς πως εδώ έχουμε μια τυπική περίπτωση αυτοκινήτου που χωρίς να το “δείχνει”, είναι σε επίπεδο επιδόσεων πραγματικός “φονέας γιγάντων”, μια και η τετρακίνητη Active Tourer χωρίς να προκαλεί, είναι ιδιαίτερα αποτελεσματική σε κάθε “αποστολή”.
Την ώρα που ο αυτοκινητικός πλανήτης -από την Καλιφόρνια (Tesla) μέχρι το Βόλφσμπουργκ (VW)- ετοιμάζει το ηλεκτρικό των 25 χιλιάδων ευρώ, η MG το έχει ήδη στην Ελλάδα. Αυτή είναι η έκδοση του αμιγώς ηλεκτρικού MG4 που κοστίζει -με την επιδότηση- κάτω από 25 χιλιάρικα.
Τα αυτοκίνητα που μπορούν να θεωρούνται “λιμουζίνες”, χωρίς να έχουν οδηγό με καπέλο και να σταθμεύουν σε ειδικές θέσεις, είναι ελάχιστα και η Mercedes-Benz μας “συστήνει” ένα από αυτά που έχει εν αφθονία στη γκάμα της και μάλιστα σε χαρισματική έκδοση.
Στις πλευρές της κοιλάδας του Σαραντάπορου, στο Σμόλικα και το Γράμμο -βόρεια από την Κόνιτσα και τα Γιάννενα- είναι αδύνατον να μην νιώσει κανείς την ένταση τεραστίων κεφαλαίων της ελληνικής Ιστορίας. Ταξιδέψαμε εκεί με το Subaru Forester 2.0 e-Boxer.
Δεν είναι η πρώτη φορά που η Peugeot παρουσιάζει ένα πραγματικά εντυπωσιακό μοντέλο αλλά είναι η πρώτη φορά που η “ναυαρχίδα” των επιβατικών της, είναι τόσο “εύστοχη” σε όλα τα επίπεδα.
Η Volkswagen δεν επέλεξε για το Polo GTI τις ακρότητες που θα πήγαζαν από το παρελθόν των παλιών, ωμών GΤi: το γερμανικό hot-hatch είναι πρώτα ένα δυναμικό αυτοκίνητο του καιρού του, και μετά μία κατασκευή σπορ συγκινήσεων.
Ένα SUV από τη Mercedes-Benz, δεν είναι ποτέ μια “απλή” υπόθεση υπεροχής. Όπως όλα τα μοντέλα της Γερμανικής μάρκας, έτσι και η GLC στην υβριδική της εκδοχή με τη μεγάλη μπαταρία που υπόσχεται αντίστοιχη αυτονομία, έχει το δικό της ξεχωριστό ενδιαφέρον.
Στην πλημμυρίδα των SUV, το Skoda Fabia Monte Carlo μένει πιστό στη φιλοσοφία του χαμηλού hot-hatch που φτιάχνει την ψυχολογία με νοσταλγικές πρακτικές σπορ συγκινήσεων. Διαβάστε πού διαφέρει από τις άλλες εκδόσεις του Fabia, στην κορυφαία του έκδοση 1.5 λίτρου και 150 ίππων με το αυτόματο κιβώτιο DSG7.
Η Lexus ανέκαθεν είχε τον τρόπο της και τώρα, με την κορυφαία SUV πρόταση της αγοράς από τη γκάμα της, ρίχνει το γάντι στο κατεστημένο των Γερμανών και αναζητά τους “ψαγμένους” που θα εκτιμήσουν τη διαφορετικότητα.
Με την X5 η BMW μας “σύστησε” τη μεγάλη κατηγορία των premium SUV, που στη δική της κωδικοποίηση, ήταν και παραμένει “SAV”. Στη συγκεκριμένη έκδοση που οδηγούμε τώρα, δικαιολογείται στο σπορ ύφος, μια και οι επιδόσεις είναι κορυφαίες, όπως και η πολυτέλεια.
Το MG ZS, που μπαίνει στην κατηγορία-“φωτιά” των B-SUV, είναι από εκείνα τα αυτοκίνητα που έχουν τη δυναμική να αλλάξουν την τροπή των πραγμάτων με την εξαίρετη σχέση όσων προσφέρει σχετικά με όσα ζητά. Οδηγούμε την κορυφαία του -θερμική- έκδοση με τον τρικύλινδρο 1.0 Turbo.
Το MX-5 είναι ήδη 23 χρόνια στην αγορά και αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες επιτυχίες της Mazda, που βάζει στο στόχαστρο όσους αναπολούν την ατόφια οδήγηση και θέλουν όλες τις παραδοσιακές χαρές ενός πισωκίνητου.
Το Ford Puma στα B-SUV δύσκολα βρίσκει αντίπαλο, καθώς είναι δυνατό σε όλες τις συνθήκες, με χαμηλή κατανάλωση και καλούς χώρους, ενώ στην έκδοση που οδηγήσαμε με τον χιλιάρη turbo Ecoboost και τους 155 ίππους, αποδεικνύεται και ιδιαίτερα ευχάριστο για τον οδηγό που θέλει να κινηθεί πιο σβέλτα χωρίς να ξεφεύγει σε κατανάλωση.
Εν όψει της έλευσης του νέου που έχει “υπογραφή” Toyota, το υπάρχον Mazda 2 αποχαιρετά την αγορά και εμείς οδηγούμε την πιο πλούσια και εκλεκτή έκδοσή του, που μοιάζει να απευθύνεται μόνο σε όσους έχουν τατουάζ το σήμα της μάρκας.
Άρτι αφιχθέν, μαζί με την υπόλοιπη γκάμα της MG που “γράφει” επανεμφάνιση μετά από μια εικοσαετία στην ελληνική αγορά, το MG4 έρχεται να μας δείξει πως το άμεσο μέλλον ανήκει σε αυτούς που δουλεύουν και κερδίζουν το σεβασμό μας.
Πάνε δύο χρόνια από τότε που το Yaris Cross άνοιξε τις πύλες των B-SUV για την Toyota, και έκτοτε δεν έχει χάσει τίποτα από τα πολλαπλά του ταλέντα που το κάνουν ένα από τα σύγχρονα αυτοκινητικά σημεία αναφοράς. Ειδικά τη μειωμένη κατανάλωση του αυτοφορτιζόμενου υβριδικού του συστήματος.
Ένα καλοκουρδισμένο σύνολο που έχει έρθει μάλλον στην κατάλληλη στιγμή για να δώσει στη Renault την ώθηση που χρειάζεται για να αντιμετωπίσει στις προκλήσεις του άμεσου μέλλοντος.
Κάτω από το ακόμη πιο εξευγενισμένο της περίβλημα, η δεύτερη γενιά του Volkswagen είναι μεγαλύτερη, ισχυρότερη και ικανότερη εκτός δρόμου. Οδηγούμε την κορυφαία του έκδοση με το τρίλιτρο, εξακύλινδρο μοτέρ V6 diesel των 240 ίππων.
Η παραλλαγή του C5 Aircross για όσους θέλουν το απόλυτο στους τομείς της άνεσης και της πολυτέλειας, είναι στην αγορά και προσφέρει premium μετακινήσεις και maximum οικονομία.
Με τη νέα εκδοχή του DS 7, ο στόχος της DS Automobiles φαίνεται πως έχει επιτευχθεί στο ακέραιο, μια και έχουμε μπροστά μας ένα μοντέλο με όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που κάνουν πραγματικά ξεχωριστή τη γαλλική premium μάρκα.
Μια απάντηση σε όσους θέλουν επιδόσεις και ηλεκτρική πολυτέλεια, σε ένα πακέτο που δεν μπορεί να αφήσει κανέναν αδιάφορο από τη Volvo που αν μη τι άλλο, έχει ορισμένες από τις καλύτερες προτάσεις του είδους.
Κάτω από το ακριβοθώρητο plug-in υβριδικό Captur, η Renault προσφέρει το δημοφιλές B-SUV της με το ήπιο υβριδικό σύστημα (mild-hybrid) MHEV, με κινητήρα 1.33 βενζίνης 140 ίππων χωρίς το μεγάλο έξτρα βάρος του PHEV, για βελτιωμένες επιδόσεις και μειωμένη κατανάλωση.
Η έλευση του πρώτου αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου στην ιστορία της Jeep, “απειλεί” να αλλάξει το τοπίο της αγοράς μια και όπως φαίνεται από τις πρώτες μας εντυπώσεις, το Avenger έχει όσα χρειάζεται για να γίνει η “μεταγραφή αεροδρομίου” της εταιρείας.
Το νέο Toyota Aygo X άφησε στη λήθη την προηγούμενη γενιά του και κινήθηκε προς τα χωρικά ύδατα του Yaris Cross, από άποψη καθημερινής ευκολίας, crossover χρηστικότητας, οδικής συμπεριφοράς.
Το Jazz είναι από τις περιπτώσεις των αυτοκινήτων που αν ήταν αθλητής, θα είχε διακρίσεις στο πένταθλο, όντας εξαιρετικό σε μια σειρά από τομείς σημαντικούς, χωρίς όμως πουθενά να είναι “κραυγαλέο”.