Formula 1: Red Bull και Honda επέκτειναν τη συνεργασία τους ως το τέλος του 2025
Η παροχή κινητήρων και τεχνικής υποστήριξης της Honda στη Red Bull Racing, που συνεχίστηκε μετά την αποχώρηση των Ιαπώνων από τη Formula 1 στο τέλος του 2021, επεκτάθηκε μέχρι και το 2025 όπως ανακοίνωσαν οι δύο πλευρές.
Το τέλος του 2025 είναι κομβική ημερομηνία, καθώς το 2026 θα εφαρμοστούν οι νέοι κανονισμοί των κινητήρων των μονοθεσίων της F1, ενώ την ίδια χρονιά αναμένεται να ξεκινήσει στην πράξη η συνεργασία της RBR με την Porsche.
Παρότι -σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες- η εταιρεία του Zuffenhausen θα αγοράσει το 50% της Red Bull Racing, και θα βαφτίσει με το όνομά της τους κινητήρες που θα βγαίνουν από το νεότευκτο εργοστάσιο μονάδων ισχύος της Red Bull Powertrains στο Μίλτον Κινς, η Honda συμφώνησε να επεκτείνει τη συμφωνία της με την RBR μέχρι και το τέλος του 2025.
Η Red Bull επένδυσε στο νέο της εργοστάσιο κινητήρων Red Bull Powertrains με σκοπό να αναλάβει η ίδια την κατασκευή των κινητήρων για την RBR και την Alpha Tauri. Για το σκοπό αυτό, συμφώνησε με τη Honda να συνεχίσει να παρέχει τεχνική υποστήριξη το 2022, ώστε η Red Bull να καταφέρει να ανταπεξέλθει σε αυτό το εγχείρημα.
Λίγο αργότερα, έγινε γνωστό ότι η Honda θα κατασκευάζει τους κινητήρες της Formula 1 στην Ιαπωνία. Ήταν μια κίνηση τακτικής, ώστε η Red Bull Powertrains να μπει ως νέος κατασκευαστής το σπορ το 2026, για να αποκομίσει τα προνόμια που προσφέρει η FIA στα εργοστάσια που θα μπουν εκείνη τη χρονιά στο σπορ - συγκεκριμένα, στις Porsche και Audi του ομίλου Volkswagen.
Ωστόσο, μετά από όλα αυτά προέκυψε η διαφαινόμενη συμφωνία της Red Bull με την Porsche. Πρόσφατα έγγραφα που είδαν το φως της δημοσιότητας αποκάλυψαν ότι η γερμανική εταιρεία θα αγοράσει το 50% της Red Bull Racing, και κατά συνέπεια θα κατασκευάζει τους αγωνιστικούς της κινητήρες στο εργοστάσιο της Red Bull Powertrains, καθώς δεν έχει τις κατάλληλες και εξειδικευμένες τεχνικές υποδομές στο Zuffenhausen.
Παρά τους δεσμούς, λοιπόν, που αναπτύσσονται μεταξύ της Red Bull και της Porsche, η Honda συμφώνησε να συνεχίσει να παρέχει την τεχνική της βοήθεια στην πρώτη μέχρι και την δύση των υπαρχόντων κανονισμών κινητήρων στο τέλος του 2025, και λίγο πριν την αυγή της συνεργασίας Red Bull-Porsche.
Με αυτή τη συμφωνία, που τώρα ανακοινώθηκε επίσημα, η Red Bull έλυσε οριστικά το θέμα της παροχής κινητήρων στις δύο αγωνιστικές της ομάδες στη Formula 1, ενώ η Honda θα συνεχίσει να απολαμβάνει την επιτυχία των μονάδων ισχύος της στο κορυφαίο μηχανοκίνητο σπορ του πλανήτη. Και μάλιστα χωρίς να δαπανά τα εξωφρενικά ποσά της εξέλιξης τους, διότι αυτή έχει παύσει ολοκληρωτικά πλέον μέχρι το τέλος του 2026.
Τα μονοθέσια της RBR και της Alpha Tauri φέρουν φέτος τα αυτοκόλλητα της Honda Racing Corporation (HRC), αλλά από το 2023 ενδέχεται να υπάρχει πιο εμφανής παρουσία και του σήματος της Honda.
Ο πρόεδρος του HRC, Κότζι Ουατανάμπε, δήλωσε πως «συμφωνήσαμε να συνεχίσουμε να υποστηρίζουμε τη Red Bull Powertrains στη Formula 1 μέσω του HRC, έπειτα από αίτημα της Red Bull για επέκταση της τωρινής μας συνεργασίας που το HRC μπορεί να καλύψει με τους υπάρχοντες πόρους του. Για άλλη μια φορά, θέλουμε να αξιοποιήσουμε την εμπλοκή μας στην κορωνίδα του μότορσπορ για την εξέλιξη νέων τεχνολογιών και την εκαπίδευση του ανθρωπίνου δυναμικού μας».
Οι Ιάπωνες, θυμίζουμε, αποσύρθηκαν πέρσι από τη F1 για να αφιερώσουν όλες τις υποδομές τους στην εξέλιξη της ηλεκτροκίνησης και άλλων τεχνολογιών μείωσης του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των εμπορικών τους αυτοκινήτων.