GP Γαλλίας, FP3: Απάντηση του Φερστάπεν στις τρίτες δοκιμές του Πολ Ρικάρ
Ο Μαξ Φερστάπεν ήταν ο νικητής των τρίτων ελεύθερων δοκιμών στο GP Γαλλίας, αφήνοντας πίσω του τον Κάρλος Σάινθ.
Ο Μαξ Φερστάπεν βρήκε λύσεις στα χθεσινά του προβλήματα ρύθμισης της Red Bull RΒ18 και απάντησε στη Ferrari στη σημερινή 3η περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP Γαλλίας, με διαφορά 3 δεκάτων απο τον Κάρλος Σάινθ και 0,64'' από τον Σαρλ Λεκλέρ.
Η δεύτερη ημέρα του 12ου φετινού αγωνιστικού τριημέρου της Formula 1, στο Πολ Ρικάρ της Γαλλίας, ξεκίνησε με την επιβεβαίωση ότι ο Κάρλος Σάινθ θα εκκινήσει -μαζί με τον Κέβιν Μάγκνουσεν της Haas- από τις τελευταίες θέσεις της εκκίνησης του αυριανού GP.
Ο Ισπανός είχε δεχθεί αρχικά ποινή 10 θέσεων στην εκκίνηση διότι άλλαξε την κεντρική ηλεκτρονική μονάδα του κινητήρα της Ferrari F1-75, αλλά σήμερα η Scuderia του άλλαξε και άλλα εξαρτήματα της μονάδας ισχύος, με αποτέλεσμα ο 27χρονος να δεχθεί νέες ποινές που τον έριξαν στο τέλος της εκκίνησης.
Τα νέα αυτά έρχονται σε ένα τριήμερο που ο Σάινθ δείχνει να βρίσκεται σε εξαιρετική φόρμα. Μετά τον πρώτο χρόνο που πέτυχε στη χθεσινή δεύτερη περίοδο των ελεύθερων δοκιμών, σήμερα ήταν ο πλησιέστερος αντίπαλος του Μαξ Φερστάπεν, αν και σε απόσταση 0,35'', αλλά και τρία δέκατα ταχύτερος από τον Σαρλ Λεκλέρ που σημείωσε τον τρίτο χρόνο. Ο Μονεγάσκος είχε και έναν τετ-α-κε στην αριστερή στροφή 12, νωρίς στην ωριαία διαδικασία.
Από την πλευρά του, ο Φερστάπεν έδειξε πως σημείωσε πολύ σημαντική πρόοδο σε σχέση με χθες - οπότε έκανε διάφορους πειραματισμούς στη ρύθμιση της RB18. Ακόμα και με τη μέση γόμα αρχικά ήταν κοντά στη Ferrari όταν οι οδηγοί της Scuderia βγήκαν στην πίστα με τη μαλακή, και εντέλει ο Ολλανδός όταν τοποθέτησε κι αυτός τα μαλακά ελαστικά σημείωσε το χρόνο 1:32.272, επίσης σε πολύ ζεστές συνθήκες και καυτή άσφαλτο, περίπου τρία δέκατα ταχύτερο από τον χθεσινό καλύτερο του Σάινθ.
Αντίθετα, ο Σέρτζιο Πέρεζ δεν κατάφερε να βρει αντίστοιχες λύσεις για τη δική του RB18, και έμεινε ένα δευτερόλεπτο πίσω από τον Φερστάπεν, στην 5η θέση και μισό δέκατο πίσω από τον Λιούις Χάμιλτον με τη Mercedes W13. Ενδιαφέρον έχει ότι ο Χάμιλτον και ο Τζορτζ Ράσελ με την έτερη W13 συμμετείχαν σε αυτές τις δοκιμές με πολύ διαφορετική ρύθμιση της πίσω πτέρυγας – με περισσότερη άντωση για τον πρώτο και λιγότερη για τον δεύτερο.
Στο ένα δέκατο από τον Ράσελ πλησίασε ο Φερνάντο Αλόνσο, που με τον 7ο χρόνο ανέστρεψε τη χθεσινή κατάσταση για την Alpine και άρχισε να εμφανίζει την ταχύτητα της βαρέως αναβαθμισμένης Α522. Την οκτάδα, μισό δέκατο πιο πίσω, έδειξε ο -πάλι εντυπωσιακός- Άλεξ Άλμπον με τη Williams, εμπρός από τις επίσης αναβαθμισμένες McLaren και Alpha Tauri των Λάντο Νόρις και Γιούκι Τσουνόντα αντίστοιχα.
Προβλήματα, τέλος, αντιμετώπισε ο Μικ Σουμάχερ με τη Haas VF-22, που έχασε αρκετή ώρα στο γκαράζ, αλλά και ο Σεμπάστιαν Φέτελ που δεν κατάφερε να βγει στο τέλος επίσης λόγω προβλημάτων της Aston Martin AMR22.