Audi urbansphere: Το ηλεκτρικό concept που ξαναφέρνει τα πολυμορφικά στη μόδα
Με το φουτουριστικό urbansphere η Audi μας δείχνει το όραμά της για το μέλλον των αστικών μετακινήσεων.
Το urbansphere είναι το τρίτο concept της σειράς “sphere” της Audi, μετά τα Skysphere και Grandsphere. Το φουτουριστικό πρωτότυπο έχει τη σιλουέτα πολυμορφικού και είναι σχεδιασμένο ειδικά για τις μεγαλουπόλεις (megacities) του μέλλοντος, βάζοντας σε προτεραιότητα την εμπειρία των επιβατών στην καμπίνα.
Το urbansphere ήταν προγραμματισμένο να κάνει ντεμπούτο στο Auto Show του Πεκίνου, το οποίο ωστόσο ματαιώθηκε λόγω της έξαρσης που παρουσιάζει τελευταία η πανδημία στην Κίνα. Έτσι, οι Γερμανοί προχώρησαν στην online αποκάλυψη του μοντέλου.
Αν και η Audi κάνει λόγο για αστικές μετακινήσεις, οι διαστάσεις του urbansphere μόνο σε όχημα πόλης δεν παραπέμπουν. Το μήκος του φτάνει τα 5,5 μέτρα, το πλάτος τα 2 m και το ύψος τα 1,8 m! Αντίστοιχα μεγάλο είναι το μεταξόνιο των 3,4 m που εξασφαλίζει τεράστια ευρυχωρία και πρακτικότητα.
Η εξήγηση της Audi είναι σαφέστατη: Σε αυτές τις αστικές περιοχές όπου ο προσωπικός χώρος είναι ιδιαίτερα περιορισμένος, το πρωτότυπο όχημα παρέχει τον μεγαλύτερο εσωτερικό χώρο οχήματος στην ιστορία της μάρκας. Το ευρύχωρο μοντέλο έχει το χαρακτήρα ενός σαλονιού αλλά και γραφείου σε τροχούς, συνδυάζοντας την πολυτέλεια της απόλυτης ιδιωτικότητας με ένα πλήρες εύρος high-tech χαρακτηριστικών.
Η τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης, κατά την οποία το τιμόνι, τα πεντάλ και το συμβατικό ταμπλό κρύβονται, μετατρέπει το εσωτερικό σε έναν κινητό χώρο αλληλεπίδρασης που αποτελεί μια πύλη σε ένα ευρύτερο ψηφιακό οικοσύστημα.
Ακόμη και οι πόρτες του πρωτοτύπου συμβάλλουν στην αίσθηση απαράμιλλης ευρυχωρίας. Είναι τύπου suicide μπροστά και πίσω και δεν έχουν κολόνα (Β) ανάμεσά τους. Έτσι, όλος ο κόσμος του εσωτερικού του urbansphere απλώνεται μπροστά στους επιβάτες από τη στιγμή της επιβίβασης. Επιπλέον, τα καθίσματα που στρέφονται προς τα έξω και ένα κόκκινο χαλί φωτός που προβάλλεται στο έδαφος δίπλα στο όχημα, μετατρέπουν κάθε μοναδική είσοδο στο όχημα σε μια εμπειρία άνεσης.
Τέσσερα μεμονωμένα καθίσματα σε δύο σειρές παρέχουν στους επιβάτες κορυφαία άνεση. Ειδικά τα καθίσματα στο πίσω μέρος διαθέτουν εξαιρετικά μεγάλες διαστάσεις και μια μεγάλη γκάμα δυνατοτήτων ρύθμισης. Στις λειτουργίες Relax και Entertain, η πλάτη τους μπορεί να ανακλιθεί έως και 60 μοίρες, ενώ τα μαξιλάρια ποδιών ταυτόχρονα εκτείνονται.
Τα καθίσματα ικανοποιούν επίσης τις μεταβαλλόμενες επικοινωνιακές ανάγκες των επιβατών με διάφορους τρόπους. Όταν συνομιλούν, μπορούν να κάθονται αντικριστά στα περιστρεφόμενα καθίσματα. Επίσης, αυτοί που χρειάζονται λίγη απομόνωση μπορούν να διαχωρίζουν την περιοχή του κεφαλιού από το άτομο που κάθεται δίπλα τους χρησιμοποιώντας ένα παραβάν διακριτικότητας πίσω από το προσκέφαλο.
Επιπλέον, κάθε κάθισμα έχει τη δική του ηχητική ζώνη με ηχεία στο προσκέφαλο. Μεμονωμένες οθόνες είναι επίσης ενσωματωμένες στις πλάτες των μπροστινών καθισμάτων. Όταν οι επιβάτες επιθυμούν να χρησιμοποιήσουν το σύστημα Infotainment από κοινού, υπάρχει μια μεγάλων διαστάσεων και διαφανής οθόνη OLED που στρέφεται κάθετα από την περιοχή οροφής προς την περιοχή ανάμεσα στις σειρές των καθισμάτων και καταλαμβάνει όλο το πλάτος του εσωτερικού. Έτσι, δύο επιβάτες στην πίσω σειρά μπορούν να συμμετάσχουν από κοινού σε μια συνδιάσκεψη βίντεο ή να παρακολουθήσουν μια ταινία.
Υπάρχει βέβαια η δυνατότητα λειτουργίας διαιρούμενης οθόνης. Όταν η οθόνη δεν χρησιμοποιείται, παρέχει καθαρή ορατότητα προς τα εμπρός χάρη στη διάφανη σχεδίαση ή – όταν είναι διπλωμένη επάνω – προς τον ουρανό μέσα από τη γυάλινη ηλιοροφή.
Ένα ιδιαίτερο, πρωτοποριακό χειριστήριο βρίσκεται πίσω από την εσοχή της πόρτας στην επένδυση του εσωτερικού: το MMI touchless response. Όταν ο επιβάτης κάθεται σε όρθια θέση, μπροστά στην περιοχή του, μπορεί να χρησιμοποιήσει αυτό το χειριστήριο για να επιλέγει διάφορα λειτουργικά μενού μέσω ενός περιστροφικού δακτυλίου και κουμπιά και να πλοηγείται μέσα από τα μεμονωμένα επίπεδα με ένα εύκολο και διαισθητικό χειρισμό.
Ακόμα και όταν το κάθισμα είναι σε πλήρη ανάκλιση, οι επιβάτες μπορούν να χρησιμοποιούν αυτό το χαρακτηριστικό άνεσης χάρη σε έναν συνδυασμό παρακολούθησης ματιών και χειρισμού με χειρονομίες. Ένας αισθητήρας που παρακολουθεί τα μάτια, ανιχνεύει τη γραμμή του βλέμματος όταν η μονάδα ελέγχου πρέπει να ενεργοποιηθεί. Τότε ο επιβάτης πρέπει απλά να κινήσει τα χέρια όπως και κατά τον φυσικό χειρισμό – χωρίς να σηκωθεί – για να χειριστεί το σύστημα χωρίς να αγγίξει τίποτα.
Επίσης εντυπωσιακό είναι το γεγονός πως το πρωτότυπο urbansphere προσαρμόζεται στον εκάστοτε χρήστη και μαθαίνει τις προτιμήσεις και τις λειτουργίες που χρησιμοποιεί συχνά – και βάσει αυτού δεν συμπληρώνει λογικά μόνο τις βασικές εντολές, μπορεί να κάνει και εξατομικευμένες προτάσεις απευθείας προς τον χρήστη. Ταυτόχρονα, υπάρχουν γυαλιά εικονικής πραγματικότητας στα υποβραχιόνια των θυρών αριστερά και δεξιά που μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε συνδυασμό με λειτουργίες του infotainment.
Έμφαση έχει δοθεί και στη χρήση υλικών από βιώσιμες πηγές, όπως οι επενδύσεις καρπίνου, το ανακυκλωμένο πολυαμίδιο και το ύφασμα βισκόζης μπαμπού.
Το Audi urbansphere βασίζεται στην πλατφόρμα Premium Platform Electric ή PPE, η οποία έχει σχεδιαστεί αποκλειστικά για συστήματα ηλεκτροκίνησης και περιλαμβάνει μια μπαταρία 120 kWh στο δάπεδο που τροφοδοτεί δύο ηλεκτροκινητήρες με συνολική απόδοση ισχύ 400 ίππων και ροπή 690 Nm. Φυσικά, το Audi urbansphere διαθέτει μόνιμη τετρακίνηση quattro.
Ο πυρήνας του συστήματος κίνησης είναι η τεχνολογία φόρτισης 800 Volt. Διασφαλίζει ότι η μπαταρία μπορεί να φορτίζεται με έως και 270 kw σε σταθμούς ταχυφόρτισης στον συντομότερο εφικτό χρόνο. Έτσι, οι χρόνοι φόρτισης πλησιάζουν αυτούς μιας συμβατικής στάσης για ανεφοδιασμό καυσίμου ενός οχήματος με κινητήρα εσωτερικής καύσης: Μόλις 10 λεπτά αρκούν για τη φόρτιση της μπαταρίας σε ένα επίπεδο που αρκεί για την κίνηση του οχήματος για περισσότερα από 300 χιλιόμετρα. Επιπλέον, η μπαταρία μπορεί να φορτίζεται από το 5% στο 80% σε λιγότερο από 25 λεπτά και να παρέχει αυτονομία έως 750 χιλιόμετρα.
Στην κορυφαία εμπειρία άνεσης, τέλος, συμβάλλει η προσαρμοζόμενη πνευματική ανάρτηση της Audi, ένα σύστημα πνευματικής ανάρτησης μονού θαλάμου με ημιενεργό έλεγχο αμορτισέρ που παρέχει άριστη άνεση όχι μόνο στους περιφερειακούς δρόμους της πόλης αλλά και στους ανώμαλους, συχνά μπαλωμένους δρόμους του κέντρου. Ό,τι πρέπει για την Ελλάδα δηλαδή...