Αυτό είναι το εξωφρενικό νέο Ioniq 5 N
Αποκάλυψη για το νέο σημείο αναφοράς των ηλεκτρικών μοντέλων υψηλών επιδόσεων, στο Goodwood Festival of Speed όπου πραγματοποιήθηκε η παγκόσμια πρεμιέρα του Ioniq 5 N.
Το IONIQ 5 N αντιπροσωπεύει το ηλεκτρικό μέλλον της μάρκας N και έναν νέο τρόπο για τους λάτρεις των υψηλών επιδόσεων να εξηλεκτρίσουν το πάθος τους για οδήγηση στο δρόμο και την πίστα. Το νέο μοντέλο αντιπροσωπεύει τη δέσμευση της Hyundai να προσφέρει κινητικότητα υψηλής ποιότητας εστιάζοντας στον οδηγό.
Το τμήμα “N” που έκανε ντεμπούτο στο WRC το 2014 και η επακόλουθη επιτυχία του με πολλαπλά Παγκόσμια Πρωταθλήματα, εμφύσησε στη Hyundai ένα DNA νίκης, το οποίο αντικατοπτρίζεται στα μοντέλα υψηλών επιδόσεων με την “υπογραφή N”. Αυτή η δυναμική συνεχίζεται με την ηλεκτροκίνηση, καθώς το πολυβραβευμένο Ioniq 5 βασιζόμενο στην πλατφόρμα E-GMP παρέχει την τέλεια βάση.
Ο στόχος ήταν η δημιουργία του πρώτου ηλεκτρικού μοντέλου υψηλών επιδόσεων από το τμήμα “N” και όπως όλα δείχνουν, επιτεύχθηκε εμφατικά. Το Ioniq 5 N καθιερώνει το τμήμα “Ν” της Hyundai ως τεχνολογική δύναμη και πρωτοστατεί σε προηγμένες τεχνολογίες που στη συνέχεια θα εφαρμοστούν σε όλα τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα της Hyundai με στρατηγικό στόχο την αύξηση της συνολικής ανταγωνιστικότητας της μάρκας.
Το Ioniq 5 N αντιπροσωπεύει το πρώτο βήμα της στρατηγικής αυτής, ενώ θα ακολουθήσουν και άλλα ηλεκτρικά μοντέλα N. Το Ioniq 5 N συνδυάζει την Electrified-Global Modular Platform (E-GMP) του βασικού μοντέλου με τις τεχνολογίες N που βασίζονται στο μηχανοκίνητο αθλητισμό και αξιοποιεί την τεχνογνωσία της “N” από τα ηλεκτροκίνητα «Rolling Labs» πρωτότυπα (RM20e, RN22e και N Vision 74).
Μέσω της διαδικασίας αυτής, μεγιστοποιούνται οι δυνατότητες υψηλών επιδόσεων της ηλεκτροκίνησης και διασφαλίζεται η απόλυτα ανταπόκριση στους τρεις πυλώνες επιδόσεων της N: Corner Rascal, Racetrack Capability και Everyday Sportscar. Οι δυνατότητες Corner Rascal του IONIQ 5 N ξεκινούν με βελτιώσεις στη βασική δομή του πλαισίου του (BIW) με 42 επιπλέον σημεία συγκόλλησης.
Η στήριξη των κινητήρων και της μπαταρίας είναι ενισχυμένη, ενώ τα εμπρός και πίσω υποπλαίσια έχουν επίσης ενισχυθεί για χάρη της ακαμψίας. Τα εμπνευσμένα από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι ημιαξόνια χρησιμοποιούνται μπροστά και πίσω, ενισχυμένα για να αντέχουν την αυξημένη ροπή του ηλεκτροκινητήρα, μειώνοντας παράλληλα τη μη αναρτώμενη μάζα σε συνδυασμό με τις σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου των 21 ιντσών.
Το N Drift Optimizer συμβάλλει στη διατήρηση της γωνίας drift, εξισορροπώντας πολλαπλά συστήματα ελέγχου του οχήματος που ανταποκρίνονται σε δεδομένα πραγματικού χρόνου. Η ενσωματωμένη λειτουργία Torque Kick Drift επιτρέπει στον οδηγό να προσομοιώνει τη λειτουργία του συμπλέκτη των πισωκίνητων οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης για σενάρια που απαιτούν άμεση έναρξη του drift.
Αυτό είναι αποτέλεσμα της εξελιγμένης τεχνολογίας ηλεκτρονικού ελέγχου. Η κατανομή ροπής N Torque Distribution παρέχει πλήρως μεταβλητή κατανομή ροπής εμπρός και πίσω η οποία μπορεί να ρυθμιστεί σε 11 επίπεδα. Το e-LSD (ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό) στον πίσω άξονα βελτιστοποιεί την απόδοση και τον έλεγχο στις στροφές.
Οι πρόσθετοι αισθητήρες τροχών και η μεγαλύτερη δυνατότητα απόσβεσης χάρη στα μεγαλύτερα αμορτισέρ διευρύνει το εύρος επιδόσεων της ηλεκτρονικά ελεγχόμενης ανάρτησης. Το βελτιωμένο σύστημα PE, η ενισχυμένη ψύξη της μπαταρίας και το N Brake Regen αυξάνουν τις δυνατότητες του αυτοκινήτου σε περιβάλλον πίστας.
Οι ηλεκτροκινητήρες του περιστρέφονται μέχρι τις 21.000 σ.α.λ. αποδίδοντας 650 ίππους με ενεργοποιημένο το N Grin Boost. Αυτό είναι αποτέλεσμα του μετατροπέα δύο σταδίων με την αυξημένη ενεργειακή απόδοση για την ακόμα καλύτερη εκμετάλλευση της ισχύος από τη νέα μπαταρία των 84 kWh.
Το Ioniq 5 N διαθέτει αναβαθμισμένα φρένα με εμπρός δίσκους 400 mm με τετραπίστονες δαγκάνες και πίσω δίσκους 360 mm. Τα φρένα αυτά είναι κατασκευασμένα από νέα, ελαφριά υλικά και με βελτιστοποιημένη ροή αέρα για καλύτερη ψύξη. Επιπλέον, επανασχεδιασμένο είναι και το σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση.
Όλα τα παραπάνω, σε κάθε περιβάλλον, εντυπωσιάζουν ιδιαίτερα, χάρη και στην επιλογή των τεχνικών του τμήματος “Ν” να δώσουν ήχους κινητήρα από τα 8 ηχεία στην καμπίνα και τα 2 εξωτερικά. Με τον τρόπο αυτό, ενισχύεται η οδηγική απόλαυση, αφού το ταίριασμα του ψηφιακού ήχου με τις πραγματικές συνθήκες κίνησης του αυτοκινήτου, είναι ιδανικό.