Δοκιμάζουμε 5 ηλεκτρικά για την πόλη: σκούτερ, χάτσμπακ, SUV και microcar
Πώς είναι να οδηγείς ηλεκτρικό όχημα στην πόλη; Πάρτε μια ιδέα από την οδήγηση ηλεκτρικού σκούτερ, χάτσμπακ, SUV και microcar, μέσα από τις δοκιμές του SPORT24.
Με την ηλεκτροκίνηση να είναι πλέον κομμάτι της καθημερινότητάς μας, πολλές από τις δοκιμές του S24AUTO αφορούν οχήματα που φορτίζουν στην πρίζα και κινούνται αθόρυβα και αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια.
Πάρτε μια ιδέα από την οδήγηση ηλεκτρικού σκούτερ, χάτσμπακ, SUV και microcar στην πόλη, μέσα από τις δοκιμές μας. Πατήστε στο σχετικό link για την αναλυτική δοκιμή κάθε μοντέλου.
Piaggio 1 Active
Τιμή με επιδότηση: από 2.570 €*
Εκτός από μεγάλη οικονομία, το “1” προσφέρει ευκολία χρήσης και ευχάριστη συμπεριφορά, αλλά και το προσιτό, ασφαλές πρώτο βήμα προς την ηλεκτροκίνηση σε δύο τροχούς. Η αυτονομία φτάνει θεωρητικά τα 85 km στο πρόγραμμα Eco που περιορίζει την τελική ταχύτητα στα 30 km/h. Πιο συχνή είναι η χρήση του Sport mode όπου η τελική ανεβαίνει στα 60 km/h και η θεωρητική αυτονομία διαμορφώνεται στα 66 km.
Τα 60 km/h τελικής είναι υπεραρκετά στην πόλη, η οδήγηση όμως σε μια λεωφόρο, όπου τα αυτοκίνητα κινούνται σαφώς πιο γρήγορα, το “1” δυσκολεύεται να ακολουθήσει τη ροή της κυκλοφορίας. Στην πόλη από την άλλη, το ηλεκτρικό σκούτερ είναι πολύ εύκολο, ιδιαίτερα ευέλικτο και σβέλτο. Περνά με αρκετή άνεση από τις ανωμαλίες, στρίβει με ασφάλεια εμπνέοντας εμπιστοσύνη στον αναβάτη του και φρενάρει δυνατά και προοδευτικά όταν χρειαστεί.
Γενικά, το Piaggio 1 τα κάνει όλα ήσυχα, άνετα και εύκολα, και γι' αυτό καταλήγει να είναι ευχάριστο με έναν αναβάτη λογικού βάρους.
Διαβάστε εδώ την αναλυτική δοκιμή του SPORT24.
Citroen Ami
Τιμή με επιδότηση: από 6.900 € / 5.900 € για νέους έως 29 ετών
Το Citroen Ami είναι το ιδανικό τετράτροχο για το κέντρο της πόλης. Στιλάτο, προσιτό, με μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και με εξαιρετικά χαμηλό κόστος χρήσης, οδηγείται από την ηλικία των 16 χωρίς δίπλωμα αυτοκινήτου, κυκλοφορεί και παρκάρει παντού πανεύκολα και έχει την υποστήριξη και τη σιγουριά μιας επώνυμης αυτοκινητοβιομηχανίας.
Φορτίζει σε 3 ώρες, τόσο σε απλή πρίζα σούκο, όσο και σε δημόσιο σταθμό φόρτισης με ειδικό αντάπτορα και η αυτονομία του με μία πλήρη φόρτιση φτάνει τα 75 km. Η ανάρτηση έχει σφικτή ρύθμιση αλλά δεν είναι τόσο κουραστική τελικά, ενώ δίνει και ασφαλέστατη οδική συμπεριφορά. Η τελική ταχύτητα του Ami περιορίζεται στα 45 km/h.
Διαβάστε εδώ την αναλυτική δοκιμή του SPORT24.
Fiat 500e
Τιμή με επιδότηση: από 25.550 €
Αν σκέφτεστε σοβαρά την μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, το FIAT 500e είναι μια από τις καλύτερες επιλογές. Συνδυάζει ιδανικά την ηρεμία, τις επιδόσεις, την ευελιξία και την οικονομία στην οδήγηση με καλή αυτονομία μπαταρίας, υψηλό επίπεδο εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας και φυσικά την ξεχωριστή ρετρό γοητεία του 500, σε ιδιαίτερα ελκυστική τιμή.
Στην οδήγηση προσφέρει μια πραγματικά απολαυστική εμπειρία. Δεν μιλάμε με όρους σπορ οδήγησης, αλλά για το ευχάριστο συναίσθημα που σου προκαλεί όταν το οδηγείς, στους δρόμους της πόλης κυρίως.
Η επιτάχυνση είναι άμεση στο πάτημα του γκαζιού και η ευελιξία εξαιρετική, χάρη στο τιμόνι που κόβει πολύ (κύκλος στροφής 9,7 m) και το μικρό μήκος των μόλις 3,6 μέτρων. Η ανάρτηση έχει κάπως σφιχτή ρύθμιση αλλά διακρίνεται για την ποιοτική της λειτουργία και την αποτελεσματικότητά της. Απορροφά σωστά τις ανωμαλίες, ενώ παράλληλα προσφέρει ασφαλέστατη οδική συμπεριφορά.
Διαβάστε εδώ την αναλυτική δοκιμή του SPORT24.
Honda e
Τιμή με επιδότηση: από 28.000 €*
Το Honda e είναι ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον αυτοκίνητο πόλης. Ενσωματώνει την αφρόκρεμα της σύγχρονης τεχνολογίας που καθιστά κάθε διαδρομή πιο άνετη και πιο ασφαλή και που στο τέλος κάνει την ηλεκτροκίνηση πιο προσιτή και πολύ πιο ενδιαφέρουσα στο ευρύ κοινό.
Στην πόλη, οι κόμπακτ διαστάσεις και το τιμόνι που κόβει πολύ, χαρίζουν μεγάλη ευελιξία και μικρό κύκλο στροφής (9,2 m). Η ανάρτηση διακρίνεται για την πολιτισμένη λειτουργία της και διαχειρίζεται με επιτυχία τις ανωμαλίες του οδοστρώματος.
Στο μποτιλιάρισμα, την οδήγηση κάνει πιο εύκολη και ενδιαφέρουσα το σύστημα Single Pedal Control. Ενεργοποιώντας το, μπορείς να επιταχύνεις και να επιβραδύνεις το αυτοκίνητο χρησιμοποιώντας μόνο το πεντάλ του γκαζιού. Έχεις μάλιστα τη δυνατότητα να ρυθμίσεις τη δύναμη της αναγέννησης πέδησης σε τρία στάδια, μέσω των paddles στο τιμόνι.
Διαβάστε εδώ την αναλυτική δοκιμή του SPORT24.
Mazda MX-30
Τιμή με επιδότηση: από 31.390 €*
Το αμιγώς ηλεκτρικό SUV της Mazda αξίζει κατ’ αρχήν επειδή ως ηλεκτρικό, είναι προσιτό. Κατά δεύτερον, επειδή είναι μια premium κατασκευή με ξεχωριστή αισθητική και φιλοσοφία που προσφέρει σβελτάδα και οδηγική ευχαρίστηση.
Στην οδήγηση, το MX-30 είναι κλασικό Mazda: ευχάριστο και αποτελεσματικό, σε κάθε περίπτωση και κάθε διαδρομή. Η ανάρτηση έχει την ιδανική ρύθμιση και ισορροπεί αρμονικά μεταξύ της άνεσης και του κρατήματος. Η περιορισμένη του αυτονομία δεν αποτελεί τροχοπέδη στις καθημερινές αστικές μετακινήσεις και μόνο στο ταξίδι απαιτεί σωστό προγραμματισμό.
Διαβάστε εδώ την αναλυτική δοκιμή του SPORT24.
*Τιμή με επιδότηση, κατ’ εκτίμηση