Δοκιμή Honda e: Το ηλεκτρικό που πάει τη Honda στη νέα εποχή, όπως έκανε και το πρώτο Civic 50 χρόνια πριν
Με το Civic του ‘72 η Honda ουσιαστικά εδραιώθηκε ως κατασκευαστής αυτοκινήτων παγκοσμίου βεληνεκούς. Το ίδιο κάνει στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με το Honda e.
Το Honda e συνδέει το μέλλον με το παρελθόν της Honda, μιας εταιρίας που δεν μας έχει συνηθίσει στα ρετρό μοντέλα. Το πρώτο βήμα της όμως στα 100% ηλεκτρικά αυτοκίνητα, επέλεξε να το συνδέσει με το Civic πρώτης γενιάς – καθόλου τυχαία.
Το Civic φέτος γιορτάζει μισό αιώνα εξαιρετικά πετυχημένης ιστορίας, καθώς 50 χρόνια πριν ουσιαστικά έβαλε την ιαπωνική εταιρία στο γκρουπ των κατασκευαστών που μπορούν να επηρεάσουν συνολικά την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Η Honda στοχεύει να πετύχει το ίδιο στην εποχή της ηλεκτροκίνησης, οπότε μπορούμε να θεωρήσουμε το "e" ως την ηλεκτρική μετενσάρκωση του πρώτου Civic.
Honda e: Σχεδίαση
Είχαμε χρόνια να νιώσουμε τόσο έντονα ότι όλοι μας κοιτούν στο δρόμο – δηλαδή, όχι εμάς, αλλά το αυτοκίνητο που οδηγούμε. Το Honda e μαγνητίζει τα βλέμματα και αποτελεί πόλο έλξης θαυμασμού και ερωτήσεων. Δεν μπορούμε να απαντήσουμε αν είναι όμορφο με αντικειμενικά κριτήρια, μπορούμε με βεβαιότητα όμως να πούμε ότι αρέσει πολύ!
Τα στρογγυλά φώτα με το μαύρο πλαίσιο ανάμεσά τους, η ίσια οροφής με την έντονη γωνία στην ένωση με το πίσω μέρος και η χαρακτηριστική χάτσμπακ σιλουέτα παραπέμπουν ξεκάθαρα στο Civic του ‘72.
Το ξεχωριστό, vintage στυλ συνδυάζεται με φουτουριστικά στοιχεία, όπως τα φώτα LED, οι αναδυόμενες λαβές των θυρών και οι λεπτεπίλεπτες κάμερες που έχει πάρει τη θέση των εξωτερικών καθρεπτών. Χαρακτηριστικά που δίνουν μια ιδιαίτερα μοντέρνα και hi-tech αισθητική στο Honda e.
Honda e: Εσωτερικό
Αν το εξωτερικό προκαλεί θαυμασμό, η καμπίνα του ηλεκτρικού Honda προκαλεί ακόμη μεγαλύτερη έκπληξη. Και αυτό κυρίως λόγω του ταμπλό που ουσιαστικά είναι μια οθόνη απ’ άκρη σ’ άκρη.
Δηλαδή, όχι μία, αλλά πέντε οθόνες! Στις άκρες, στο ιδανικό οπτικό πεδίο του οδηγού, υπάρχουν οι δύο οθόνες 6’’ των εξωτερικών καμερών. Ρυθμίζονται κανονικά, όπως και οι κλασικοί καθρέπτες και προσφέρονται στον στάνταρ εξοπλισμό του αυτοκινήτου.
Όπως άλλωστε και οι υπόλοιπες τρεις οθόνες. Μπροστά από τον οδηγό, μια οθόνη TFT 8” έχει το ρόλο του ψηφιακού πίνακα οργάνων, έχοντα δεξιά δύο ακόμη οθόνες αφής, 12,3’’ η κάθε μία, για το infotainment και μια σειρά εφαρμογών που ελέγχονται όπως ακριβώς και στα smartphone, με απλές κινήσεις των δακτύλων.
Γενικά, η λογική του Honda e υιοθετεί τους τρόπους και συνήθειες της νέας γενιάς που έχει μάθει να χειρίζεται τη ζωή και την καθημερινότητα μέσα από οθόνες κι εφαρμογές. Φυσικά δίνουν το παρών λειτουργίες όπως η συνδεσιμότητα μέσω Apple CarPlay ή Android Auto, streaming μέσω της θύρας HDMI, σύνδεση στο internet μέσω Wi-Fi hotspot, απομακρυσμένες υπηρεσίες μέσω της εφαρμογής My Honda+ και ο ενσωματωμένος προσωπικός ψηφιακός βοηθός που απαντά στο “OK HONDA”.
Όπως και στο εξωτερικό, ο μοντέρνος ψηφιακός κόσμος παντρεύεται αρμονικά με την vintage αισθητική που παραπέμπει στο Civic πρώτης γενιάς, χάρη σε στοιχεία όπως η σχεδίαση του ταμπλό και η απομίμηση ξύλου στο ταμπλό και την κονσόλα.
Γενικά, η καμπίνα του Honda e αποπνέει μια ιδιαίτερα ευχάριστη αύρα, στην οποία συμβάλλουν επίσης η προσεγμένη ποιότητα υλικών και συναρμογής, οι όμορφες υφασμάτινες επενδύσεις και ο προσεγμένος διάκοσμος με τις μοντέρνες αποχρώσεις.
Τέσσερις ενήλικες θα βολευτούν με άνεση στο εσωτερικό παρά τα μόλις 3,9 μέτρα μήκους του αμαξώματος. Το τίμημα του μικρού μεγέθους πληρώνεται στον χώρο αποσκευών που έχει όγκο 171 λίτρα. Ευτυχώς στην περίπτωση που υπάρξει ανάγκη για περισσότερο χώρο, η αναδίπλωση του πίσω καθίσματος ανεβάζει τα συνολικά λίτρα στα 861.
Honda e: Επιδόσεις / Μπαταρία
Η βασική έκδοση του Honda e κινείται με έναν ηλεκτροκινητήρα 136 ίππων και 315 Nm ροπής. Η ισχυρότερη έκδοση Advance που δοκιμάζουμε έχει αυξημένη ισχύ 154 ίππων, ίδια ροπή και καλύτερες επιδόσεις: 0-100 km/h σε 8,3’’ έναντι 9’’ της βασικής.
Η τελική ταχύτητα περιορίζεται και στις δύο εκδόσεις στα 145 km/h, προς όφελος της αυτονομίας. Στην πράξη, ειδικά αν έχεις επιλέξει το SPORT mode οδήγησης, η απόκριση στο πάτημα του γκαζιού είναι άμεση, με το “e” να εκτινάσσεται προς τα εμπρός με δύναμη και απόλυτη ησυχία.
Βέβαια, αν παρασυρθείς από τον σπιρτόζο χαρακτήρα του ηλεκτρικού Honda βάζεις ξεκάθαρα σε δεύτερη μοίρα την αυτονομία. Και αυτό επειδή οι Ιάπωνες έχουν επιλέξει μια μικρή μπαταρία ιόντων λιθίου 35,5 kWh, η οποία δίνει μέση αυτονομία 222 km - ή 210 με τις ζάντες 17’’.
Νούμερα που καθιστούν το Honda e ιδανικό για την πόλη, αλλά όχι και για μακρινά ταξίδια. Η φόρτιση της μπαταρίας γίνεται από το μπροστινό μέρος του καπό και διαρκεί:
- 31 λεπτά σε ταχυφορτιστή 50 kW (έως 80%).
- 4,1 ώρες σε wallbox 7,4 kW (έως 100%).
- 18,8 ώρες σε οικιακή πρίζα σούκο 2,3 kW (έως 100%).
Φυσικά, όπως συμβαίνει σε κάθε ηλεκτρικό και υβριδικό όχημα, η μπαταρία φορτίζεται και κατά το φρενάρισμα, από το σύστημα αναγέννησης πέδησης.
Να προσθέσουμε τέλος πως με την αγορά του Honda e, η ελληνική αντιπροσωπεία κάνει δώρο τον οικιακό φορτιστή Honda Power Charger.
Honda e: Οδική συμπεριφορά
Αν το Honda e είναι ευχάριστα γρήγορο στο δρόμο, στην οδήγηση είναι πραγματική αποκάλυψη. Κάνει από την πρώτη κιόλας διαδρομή εντύπωση με το πόσο στιβαρό και κόμπακτ δείχνει.
Σε επαρχιακό δρόμο με συνεχείς στροφές είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικό αλλά και απολαυστικό. Δεν γέρνει αισθητά και έχει υψηλό περιθώριο πρόσφυσης, με τα ηλεκτρονικά να επεμβαίνουν σπάνια και όσο χρειάζεται.
Είναι μάλιστα από τα λίγα ηλεκτρικά που δίνει τη δυνατότητα να απενεργοποιήσεις το σύστημα ευστάθειας ESP και να παίξεις λίγο παραπάνω με την πίσω κίνηση – ναι, το Honda e είναι πισωκίνητο! Και λέμε λίγο παραπάνω, καθώς όταν τα πράγματα τείνουν να ξεφύγουν, τα ηλεκτρονικά επεμβαίνουν και πάλι για να επαναφέρουν την τάξη.
Στην ευχάριστη οδηγική εμπειρία συμβάλλουν η άψογα ρυθμισμένη ανάρτηση (γόνατα MacPherson σε όλους τους τροχούς), το άμεσο τιμόνι με μεταβλητή υποβοήθηση, η ιδανική κατανομή του βάρους (50:50 εμπρός/πίσω) στην οποία συμβάλλει η τοποθέτηση του μοτέρ στο πίσω μέρος και το χαμηλό κέντρο βάρους, χάρη στην τοποθέτηση της μπαταρίας στο πάτωμα του αυτοκινήτου.
Στον αυτοκινητόδρομο, το ηλεκτρικό Honda πατάει καλά και κινείται με ταχύτητες κοντά στην τελική του δίνοντας την αίσθηση ασφάλειας και σταθερότητας πολύ μεγαλύτερων αυτοκινήτων. Παράλληλα είναι ιδιαίτερα αθόρυβο και έχει ποιοτική κύλιση.
Στην πόλη, οι κόμπακτ διαστάσεις και το τιμόνι που κόβει πολύ, χαρίζουν μεγάλη ευελιξία και μικρό κύκλο στροφής (9,2 m). Η ανάρτηση διακρίνεται για την πολιτισμένη λειτουργία της και διαχειρίζεται με επιτυχία τις ανωμαλίες του οδοστρώματος.
Στο μποτιλιάρισμα αλλά και στην οδήγηση σε επαρχιακό δρόμο με συνεχείς στροφές και καμπές, την οδήγηση κάνει πιο εύκολη και ενδιαφέρουσα το σύστημα Single Pedal Control. Ενεργοποιώντας το, μπορείς να επιταχύνεις και να επιβραδύνεις το αυτοκίνητο χρησιμοποιώντας μόνο το πεντάλ του γκαζιού.
Έχεις μάλιστα τη δυνατότητα να ρυθμίσεις τη δύναμη της αναγέννησης πέδησης σε τρία στάδια, μέσω των paddles στο τιμόνι. Στην πράξη, μόλις το συνηθίσεις, το Single Pedal Control αποδεικνύεται πρακτικό αλλά και ευχάριστο.
Την άνεση και την ασφάλεια υψηλού επιπέδου που προσφέρει το Honda e στην οδήγηση υποστηρίζει ιδανικά η σουίτα συστημάτων υποβοήθησης Honda Sensing. Ανάμεσα στις τεχνολογίες του περιλαμβάνονται οι εξής:
- Collision Mitigation Throttle Control: αποτρέπει την απότομη εκκίνηση προς τα εμπρός ή με όπισθεν αν υπάρχει κάποιο εμπόδιο.
- Low Speed Brake Function: εφαρμόζει πίεση πέδησης έκτακτης ανάγκης κατά την οδήγηση με χαμηλή ταχύτητα.
- Lead Car Departure Notification System: ειδοποιεί τον οδηγό όταν το προπορευόμενο όχημα αρχίσει να κινείται.
- Σύστημα Υποβοήθησης Διατήρησης Λωρίδας (LKAS).
- Σύστημα Αναγνώρισης Σημάτων Οδικής Κυκλοφορίας (TSR).
- Πληροφόρηση Τυφλού Σημείου & Παρακολούθηση Κυκλοφορίας Διασταυρώσεων (BSI & RCTM).
- Κλήση Έκτακτης Ανάγκης - Emergency Call (e Call).
Honda e: Γιατί αξίζει να το αγοράσεις
Το πρώτο βήμα της Honda προς τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον αυτοκίνητο πόλης. Το Honda e ταιριάζει απόλυτα στο σύγχρονο τρόπο ζωής. Ενσωματώνει την αφρόκρεμα της σύγχρονης τεχνολογίας για να κάνει κάθε διαδρομή πιο ευχάριστη, πιο άνετη και πιο ασφαλή, καθιστώντας την ηλεκτροκίνηση πιο προσιτή και πολύ πιο ενδιαφέρουσα στο ευρύ κοινό.
Honda e Advance: Τεχνικά / Τιμή
- Κινητήρας: Ηλεκτρικός
- Κιβώτιο / σχέσεις: Αυτόματο / 1
- Κίνηση: Πίσω
- Ισχύς: 154 ίπποι
- Ροπή: 315 Nm
- 0-100 km/h: 8,3 sec
- Τελική ταχύτητα: 145 km/h
- Μπαταρία: Ιόντων λιθίου 35,5 kWh
- Κατανάλωση ενέργειας: 17,2 kWh/100 km
- Αυτονομία (μέση): 222 km
- Φόρτιση σε οικιακή πρίζα (0-100%): 18,8 h
- Φόρτιση σε wallbox (AC) 7,4 kW (100%): 4 h 6’
- Φόρτιση σε ταχυφορτιστή (DC) 50 kW (80%): 31’
- Εκπομπές CO2: 0 g/km
- Μήκος: 3,9 m
- Βάρος: 1.595 kg
- Πορτμπαγκάζ: 171 lt
- Τέλη Κυκλοφορίας: 0 €
- Τιμή: από 35.990 €
- Τιμή με επιδότηση: από 28.000 €
*Στοιχεία κατασκευαστή