Δοκιμή Volvo C40 Recharge P8 4WD: Το ηλεκτρικό κουπέ SUV των 408 ίππων
Εμφάνιση coupe, πρακτικότητα SUV, αρετές ηλεκτρικού και επιδόσεις supercar σε ένα από τα πιο ενδιαφέροντα Volvo όλων των εποχών.
Το C40 αποτελεί ορόσημο για τη Volvo. Είναι το δεύτερο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Σουηδικής εταιρίας, μετά το XC40 Recharge, και το πρώτο που διατίθεται αποκλειστικά ως ηλεκτρικό.
Όσο κι αν ψάξεις στον τιμοκατάλογο, δεν θα βρεις αυτό το πανέμορφο SUV με κινητήρα βενζίνης ή diesel. Το C40 είναι το πρώτο αποφασιστικό βήμα της Volvo προς τον στόχο της, που θέλει από το 2030 και μετά όλα τα νέα της μοντέλα να είναι ηλεκτρικά.
Volvo C40 Recharge P8 4WD: Σχεδίαση
Ταυτόχρονα, είναι και το πρώτο SUV της Volvo με κουπέ αισθητική. Το C40 βασίζεται μεν στην πλατφόρμα του ηλεκτρικού XC40, διαφοροποιείται όμως αισθητά λόγω της μεγάλης κλίσης στο πίσω μέρος της οροφής. Ιδιαίτερη είναι και η σχεδίαση της πίσω κολόνας, που μαζί με τα hi-tech φώτα κάνουν το C40 όμορφο, σπορ και ξεχωριστό.
Το εμπρός μέρος υιοθετεί την ταυτότητα της Volvo, με την κλειστή μάσκα να κάνει φανερό πως πρόκειται για ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Πέρα από την εμφάνιση όμως, ωφελημένη είναι και η αεροδυναμική του Σουηδικού SUV, συνεπώς και η αυτονομία.
Volvo C40 Recharge P8 4WD: Εσωτερικό
Μπαίνοντας στο εσωτερικό, η αίσθηση που αποκομίζεις είναι αυτή ενός καλοφτιαγμένου και καλά εξοπλισμένου αυτοκινήτου. Η σχεδίαση είναι λιτή και οι διακόπτες ελάχιστοι, κάνοντας τον χειρισμό του αυτοκινήτου και των υποσυστημάτων του απλό κι εύκολο.
Κάθεσαι αναπαυτικά στη σωστή θέση οδήγησης και έχεις εμπρός σου τον πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων με οθόνη 12’’. Στα δεξιά και στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει η κάθετη οθόνη αφής 9 ιντσών, που θυμίζει τάμπλετ. Εκεί φιλοξενείται το σύστημα infotainment, το οποίο είναι από τα πιο προηγμένα της αγοράς, εξελιγμένο σε συνεργασία με τη Google.
Πέρα από τις κλασικές δυνατότητες συνδεσιμότητας και ψυχαγωγίας, ενσωματώνει περιμετρικό έλεγχο οχήματος 360 μοιρών με 4 κάμερες – μία σε κάθε πλευρά, πλοήγηση μέσω Google Maps, εφαρμογές από το Google Play Store και τον "ψηφιακό βοηθό" Google Assistant.
Η ποιότητα συναρμογής είναι άριστη και τα υλικά καλά αλλά όχι αντίστοιχα του κορυφαίου ανταγωνισμού. Η επιλογή τους βέβαια έχει γίνει συνειδητά από τη Volvo, η οποία έβαλε σε προτεραιότητα την οικολογική της συνείδηση και κατήργησε το δέρμα από το εσωτερικό του C40. Αντίθετα, χρησιμοποιεί ανακυκλωμένο υλικό από πλαστικά στο δάπεδο και τις επενδύσεις των θυρών, ύφασμα Nubuck / Microtech Charcoal από ανακυκλωμένα υλικά στα καθίσματα και οικολογικό δέρμα στο τιμόνι.
Με μήκος 4.440 mm και μεταξόνιο 2.702 mm, οι χώροι είναι αναμενόμενα μεγάλοι. Πίσω θα βολευτούν με άνεση δύο επιβάτες ύψους μέχρι 1,80 m, παρά την πανοραμική ηλιοροφή που κλέβει από το διαθέσιμο αέρα για το κεφάλι. Για τις αποσκευές, εκτός του εύκολα εκμεταλλεύσιμου πορτμπαγκάζ των 413 λίτρων, υπάρχει ένας ακόμη χώρος 31 λίτρων εμπρός, εκεί που συνήθως βρίσκεται ο κινητήρας στα θερμικά μοντέλα, ιδανικός για αποθήκευση καλωδίων αλλά και άλλων αντικειμένων.
Volvo C40 Recharge P8 4WD: Επιδόσεις
Μέχρι τώρα, το άρθρο αφορά σε ένα όμορφο, ευρύχωρο, καλά φτιαγμένο και πρακτικό SUV. Η εμπειρία οδήγησης όμως, παραπέμπει σε supercar – και δεν υπερβάλλουμε καθόλου σε αυτό.
Το Volvo C40 στην τετρακίνητη έκδοση P8 κινείται από δύο πανίσχυρους ηλεκτροκινητήρες που αποδίδουν συνολικά 408 ίππους και 660 Nm ροπής. Οι επιδόσεις που εξασφαλίζουν στο Σουηδικό SUV είναι εκρηκτικές: 0-100 km/h σε 4,7’’ και τελική ταχύτητα που περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 km/h.
Αν τα νούμερα σου φαίνονται εντυπωσιακά, άλλο τόσο εντυπωσιακή είναι η αίσθηση στην πράξη. Σανιδώσεις το γκάζι στο πάτωμα και η απόκριση είναι ακαριαία. Το C40 επιταχύνει τόσο άμεσα και δυνατά που ξαφνιάζεσαι. Η φράση “σε κολλάει στο κάθισμα” εδώ βρίσκει πραγματική εφαρμογή.
Κατά τα άλλα, είναι σαν να οδηγείς ένα αυτόματο SUV. Με τη διαφορά πως δεν αλλάζεις ταχύτητες, ότι προσέχεις πολύ τους πεζούς που συνήθως δεν σε ακούνε – είναι πραγματικά επικίνδυνη η συνήθεια των πεζών να μην βλέπουν αν πλησιάζει αυτοκίνητο πριν διασχίσουν ένα δρόμο αλλά βασίζονται στην ακοή τους – και ότι δεν χρειάζεται να… βάλεις εμπρός! Απλώς έχεις το κλειδί στην τσέπη και όταν πλησιάζεις το αυτοκίνητο, αυτό ξεκλειδώνει αυτόματα. Στη συνέχεια μπαίνεις μέσα, επιλέγεις D στο αυτόματο κιβώτιο και πατάς το γκάζι. Δεν υπάρχει πουθενά διακόπτης ή start button.
Μια ακόμη ιδιαιτερότητα, είναι το σύστημα One Pedal Drive, με το οποίο δεν χρειάζεται να πατάς συχνά το φρένο. Όσο αφήνεις το γκάζι τόσο το αυτοκίνητο φρενάρει, ανάλογα, φτάνοντας ακόμη και σε πλήρη ακινητοποίηση, π.χ. σε ένα φανάρι. Το One Pedal Drive δεν το επιλέγεις, ούτε μπορείς να το απενεργοποιήσεις, αλλά το συνηθίζεις πολύ γρήγορα και εκτιμάς το πόσο πιο εύκολη κάνει την οδήγηση. Φυσικά, υπάρχει και το πεντάλ του φρένου για όταν χρειαστεί να σταματήσεις πολύ πιο σύντομα.
Volvo C40 Recharge P8 4WD: Φόρτιση - αυτονομία μπαταρίας
Τους δύο ηλεκτροκινητήρες τροφοδοτεί με ηλεκτρική ενέργεια μία μπαταρία ιόντων λιθίου με χωρητικότητα 78 kWh. Βρίσκεται στο πάτωμα του αυτοκινήτου συμβάλλοντας στην καλή οδική συμπεριφορά – λόγω χαμηλού κέντρου βάρους.
Ο Σουηδός κατασκευαστής ανακοινώνει μέση κατανάλωση ενέργειας 19,9 kWh/100 km, που μεταφράζεται σε θεωρητική αυτονομία 449 χιλιομέτρων με μία πλήρη φόρτιση.
Η μπαταρία έχει τη δυνατότητα επαναφόρτισης σε ταχυφορτιστή 130 kW, φτάνοντας από το 10% στο 80% σε μόλις σε 28’. Η φόρτιση 0-100% σε οικιακό wallbox 11 kW από την άλλη, διαρκεί 8 ώρες.
Volvo C40 P8 4WD: Οδική συμπεριφορά
Στην πορεία, τα πάντα εκτυλίσσονται ήσυχα, άνετα και με περίσσεια αίσθηση ασφάλειας – όπως ακριβώς θα περίμενες από ένα Volvo. Στην πόλη εκτιμάς την καλή ποιότητα κύλισης από την ανάρτηση (γόνατα McPherson εμπρός - πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) και την παντελή έλλειψη θορύβου στη καμπίνα. Ίδια είναι η εικόνα και στον αυτοκινητόδρομο, όπου το C40 καλύπτει μεγάλες αποστάσεις ξεκούραστα και ταχύτατα.
Η έκπληξη έρχεται όταν βρεθείς σε επαρχιακό στροφιλίκι. Στρίβεις το τιμόνι και το C40 δεν στρίβει απλά, αλλά σε προδιαθέτει να πιέσεις κι άλλο. Το βαρύ - λόγω μπαταρίας - SUV δείχνει ανάλαφρο, εκτελεί άμεσα τις εντολές σου και έχει απίστευτη πρόσφυση, χάρη και στην τετρακίνηση που του προσφέρουν οι δύο ηλεκτροκινητήρες.
Δεν είναι απλά ασφαλές και αποτελεσματικό, αλλά σου προσφέρει απλόχερα οδηγική αίσθηση και ευχαρίστηση που δεν την περιμένεις από ένα ηλεκτρικό SUV. Προφανώς και για να προκύψει όλη αυτή η εμπειρία, οι Σουηδοί έχουν μελετήσει και έχουν ασχοληθεί επισταμένως τόσο με το σύστημα κίνησης όσο και με το στιβαρό πλαίσιο του C40.
Σε κάθε περίπτωση, για την ασφάλεια και την άνεση στην οδήγηση φροντίζουν και τα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης (ADAS) που περιλαμβάνονται στο βασικό εξοπλισμό.
Volvo C40 Recharge P8 4WD: Γιατί αξίζει να το αγοράσεις
Η περίπτωση του C40 Recharge είναι πολύ ενδιαφέρουσα και ιδιαίτερη. Πρόκειται για ένα modern premium SUV με ξεχωριστή εμφάνιση, hi-tech εσωτερικό και πολύ υψηλό επίπεδο άνεσης και ασφάλειας, που στο δρόμο μεταμορφώνεται σε ένα σπορ αυτοκίνητο με εκρηκτικές επιδόσεις.
Πρόκειται ουσιαστικά για ένα ολοκληρωμένο ηλεκτρικό SUV το οποίο απολαμβάνεις σε κάθε σου διαδρομή, είτε κινείσαι αργά στην πόλη, είτε ταξιδεύεις με υψηλή μέση ωραία ταχύτητα στον αυτοκινητόδρομο, είτε παίζεις με το τιμόνι και το γκάζι στην αγαπημένη σου στριφτερή διαδρομή.
Volvo C40 P8 4WD: Τεχνικά* / Τιμή
- Κινητήρες: 2 ηλεκτροκινητήρες (Twin Motor)
- Κιβώτιο / σχέσεις: Αυτόματο / 1
- Μπαταρία: Ιόντων λιθίου 78 kWh
- Χρησιμοποιήσιμη χωρητικότητα μπαταρίας: 75 kWh
- Κίνηση: 4x4
- Ισχύς: 408 ίπποι
- Ροπή: 660 Nm
- 0-100 km/h: 4,7 sec
- Τελική ταχύτητα: 180 km/h
- Κατανάλωση: 19,9 kWh/100 km
- Μέση Αυτονομία: 449 km
- Εκπομπές CO2: 0 g/km
- Μήκος: 4,44 m
- Βάρος: 2.185 kg
- Απόσταση από το έδαφος: 176 mm
- Πορτμπαγκάζ: 413 lt (+31 lt)
- Τέλη Κυκλοφορίας: 0 €
- Εγγύηση: 2 χρόνια (μπαταρία: 8 χρόνια)
- Τιμή: από 57.644 €
*Στοιχεία κατασκευαστή