Η επιστροφή του κινητήρα Βάνκελ γίνεται για ηλεκτρικό σκοπό
Η Mazda ξαναναφέρνει στο προσκήνιο τον περιστροφικό κινητήρα της, με μια νέα έκδοση του ηλεκτρικού MX-30.
Τον πρωτογνωρίσαμε στο Cosmo Sport του 1967 και τον είδαμε τελευταία φορά στο Mazda RX-8, ενώ τον είχαμε λατρέψει κυρίως κάτω από το καπό όλων των γενιών του RX-7. Ο λόγος για τον περιστροφικό κινητήρα της Mazda (Rotary), που έχει τις ρίζες του στον Βάνκελ - ονομασία που έχει επικρατήσει άλλωστε στη συνείδηση του κόσμου.
Σε κάθε περίπτωση, η Mazda είναι η μόνη εταιρία που πίστεψε τόσο πολύ και επένδυσε για δεκαετίες στην εξέλιξη του περιστροφικού κινητήρα, γι’ αυτό είναι δικαίως συνυφασμένη μαζί του. Τώρα, η Ιαπωνική εταιρία ξαναφέρνει στο προσκήνιο τον περιστροφικό κινητήρα, αλλά με έναν πολύ διαφορετικό ρόλο: αυτόν του range extender.
Στην Έκθεση Αυτοκινήτου των Βρυξελλών, στις 13 Ιανουαρίου 2023, η Mazda θα παρουσιάσει μια νέα έκδοση του ηλεκτρικού MX-30. Διαθέσιμο στην ευρωπαϊκή αγορά από την ερχόμενη άνοιξη, το compact crossover της Mazda θα διατίθεται και σε έκδοση με υβριδικό σύστημα κίνησης, το οποίο η Mazda αποκαλεί plug-in. Η συγκεκριμένη έκδοση θα ονομάζεται πιθανότατα R-EV (εκ του Rotary Electric Vehicle) και ξεχωρίζει από το νέο λογότυπο: έναν ρότορα περιστροφικού κινητήρα με το σύμβολο "e" της ηλεκτροκίνησης στο κέντρο.
Το υβριδικό σύστημα διαθέτει μια ηλεκτρική γεννήτρια που παίρνει κίνηση από έναν πρόσφατα αναπτυγμένο περιστροφικό κινητήρα, για να φορτίζει τη μπαταρία ή να τροφοδοτεί με ενέργεια τον ηλεκτροκινητήρα. Αυτό σημαίνει πως ο περιστροφικός κινητήρας έχει αποκλειστικά το ρόλο παραγωγής ενέργειας και δεν συμβάλλει στην κίνηση του αυτοκινήτου.
Η νέα έκδοση του MX-30 θα προσφέρει αρκετά μεγαλύτερη αυτονομία από τα 200 km που υπόσχεται το αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο που έχουμε ήδη δοκιμάσει στο S24AUTO. Περισσότερες λεπτομέρειες για την απόδοση και την αυτονομία, θα μάθουμε στο λανσάρισμα της νέας έκδοσης.