Η Mercedes EQS SUV είναι ο γίγαντας των πολυτελών SUV
Επταθέσια και υπερπολυτελής, στα 5,125 μέτρα της η ηλεκτρική Mercedes EQS SUV κρύβει αυτονομία μέχρι και 660 χιλιομέτρων και όλες τις ηλεκτρονικές τεχνολογίες της «φαρέτρας» της εταιρείας από τη Στουτγάρδη.
Πρόκειται για το πρώτο μεγάλο πολυτελές SUV που βασίζεται στη νέα ηλεκτρική πλατφόρμα της Mercedes-Benz, η οποία έχει ήδη εφαρμοστεί στις sedan EQE και EQS. Η πλατφόρμα αυτή παρέχει τη δυνατότητα τοποθέτησης αρκετά μεγάλης μπαταρίας για αυτονομία μέχρι και 660 χιλιομέτρων, καθώς και ταχύτερο ρυθμό φόρτισης χάρη στην δυναμική των 200 kWh. Η ισχύς της φτάνει μέχρι τους 544 ίππους.
Πυρήνας των πάντων είναι η γιγαντιαία οθόνη MBUX Hyperscreen, που καλύπτει όλο το πλάτος του ταμπλό για να απεικονίζει κάθε προηγμένο ηλεκτρονικό λογισμικό της σημερινής αυτοκίνησης και κάθε δυνατότητα συνδεσιμότητας των smartphones 7 επιβατών. Η μεσαία σειρά καθισμάτων σύρεται ηλεκτρονικά, ενώ -όπως αναφέρει η γερμανική εταιρεία- ο χώρος αποσκευών χωρά τέσσερις μεγάλους σάκους με μπαστούνια του γκολφ.
Η Mercedes EQS SUV διατίθεται τόσο με έναν ηλεκτροκινητήρα (στον πίσω άξονα, που κινεί επίσης τους πίσω τροχούς), όσο και με δεύτερο μοτέρ στον εμπρός άξονα - πετυχαίνοντας στη δεύτερη περίπτωση την «ηλεκτρική» τετρακίνηση 4MATIC. Αυτή συνδυάζεται με την ηλεκτρονική λειτουργία Torque Shift για την κατανομή της ροπής μεταξύ των τροχών, καθώς και με το επιπλέον οδηγικό προφίλ Offroad (μαζί με τα Eco, Comfort, Sport, Indinidual) - επιτρέποντας, μαζί με το αυξημένο ύψος από το έδαφος σε σχέση με την EQS, ένα σχετικό πάτημα του μεγάλου SUV σε ήπιο χωματόδρομο.
Στον έλεγχο του τεράστιου αμαξώματος συμβάλλει και η αερανάρτηση AIRMATIC, αλλά και η τετραδιεύθυνση: οι πίσω τροχοί έχουν την ικανότητα να στρίβουν μέχρι 4,5 μοίρες, ή προαιρετικά μέχρι τις 10 μοίρες. Με την τελευταία επιλογή ο κύκλος στροφής μειώνεται στα 11,0 μέτρα, προσδίδοντας στο ογκώδες SUV σχετική ευελιξία στις στενές συνθήκες της πόλης.
Κάτω από τον εξαιρετικά αεροδυναμικό της σχεδιασμό, πιστό στη φιλοσοφία του desing των Mercedes-EQ, η κορυφαία έκδοση EQS 580 4MATIC διαθέτει το πλήρως ψηφιακό ταμπλό με την κεκλιμένη οθόνη MBUX Hyperscreen. Η τελευταία έχει μέγεθος 56 ιντσών (πλάτος 1,41 μέτρου) και ενσωματώνει τρεις μεμονωμένες οθόνες, ενώ μπορεί να συνδυαστεί με δύο έξτρα οθόνες για τους πίσω επιβάτες και ένα tablet για το χειρισμό των πάντων.
Η υπολογιστική μονάδα της Hyperscreen με το λογισμικό MBUX ένα οκταπύρηνη, με μνήμη RAM 24 GB. Όπως συμβαίνει και με την EQS, που ήταν η πρώτη που τις εισήγαγε, οι over-the-air ανανεώσεις (OTA) επιτρέπουν στον οδηγό να κατεβάσει νέες λειτουργίες και αναβαθμίσεις. Για παράδειγμα, μπορεί μέσω του συστήματος να αγοράσει σε δεύτερο χρόνο το πρόγραμμα υποβοήθησης για Trailer ή το λογισμικό πλοήγησης επαυξημένης πραγματικότητας.
Η οθόνη OLED 12,3'' που βρίσκεται μπροστά από τον συνοδηγό ελέγχεται από εκείνον, και επιτρέπει την προβολή δυναμικού περιεχομένου - όπως, π.χ., τα videos του YouTube. Το λογισμικό της Hyperscreen διαθέτει μια έξυπνη κάμερα, η οποία παρακολουθεί το βλέμμα του οδηγού - και αν διαπιστώσει ότι εκείνος κοιτάζει την οθόνη του συνοδηγού, αυτόματα σβήνει την σκοτεινιάζει τη φωτεινότητα του δυναμικού περιεχομένου.
Η γερμανική εταιρεία δεν ανέφερε το μέγεθος της μπαταρίας, αλλά είπε ότι έχει κάνει ένα τεχνολογικό άλμα σχετικά με τη χημική σύσταση της μονάδας ιόντων-λιθίου. Σε συνδυασμό με την πλατφόρμα ισχύος 200 kW, η σύνδεσή του με ταχυφορτιστή παρέχει σε 15 λεπτά ηλεκτρική ενέργεια για την κάλυψη 250 χιλιομέτρων.
Στο οπτικό πεδίο του οδηγού, το Head-up Display επαυξημένης πραγματικότητας απεικονίζει τρισδιάστατα τις ψηφιακές εικόνες του συστήματος πλοήγησης και άλλες πληροφορίες. Το φίλτρο HEPA απομακρύνει το 99,75 των μικροσωματιδίων που σε άλλη περίπτωση θα έπαιναν στην ατμόσφαιρα της καμπίνας, ενώ η γερμανική εταιρεία έχει εξελίξει ειδικούς τεχνητούς ήχους του αυτοκινήτου και εξειδικευμένο άρωμα του εσωτερικού.