Η Renault υποστηρίζει πως τα αυτόνομα αστικά λεωφορεία είναι το μέλλον των δημόσιων συγκοινωνιών

Το Renault Group είναι πεπεισμένο ότι τα αυτόνομα δημόσια ΜΜΜ μπορούν να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο, τη στιγμή που οι δημόσιες αρχές και οι συγκοινωνιακοί φορείς προετοιμάζονται για δομικές αλλαγές στις μετακινήσεις του μέλλοντος.
Το Μάιο του 2024, το Renault Group παρουσίασε τη στρατηγική των αυτόνομων οχημάτων, λανσάροντας, για πρώτη φορά στην Ευρώπη, από κοινού με τη WeRide, μία πειραματική πρόταση δύο αυτόνομων miniBuses, που εξυπηρετούσαν το κοινό κατά τη διάρκεια του τουρνουά τένις του Roland-Garros. Έχοντας διανύσει πάνω από 1.000 χιλιόμετρα και έχοντας μεταφέρει περίπου 700 επιβάτες, το πρώτο αυτό τεστ ευρείας κλίμακας απέδειξε τόσο την ωριμότητα, όσο και την καταλληλότητα της συγκεκριμένης λύσης μεταφοράς επιβατών.
Μετά από αυτό το επιτυχημένο πείραμα, πολλοί φορείς (τοπικές αρχές, συγκοινωνιακοί φορείς, ιδιοκτήτες μεγάλων τουριστικών μονάδων κ.λπ.) εκδήλωσαν το ενδιαφέρον τους για τη χρήση αυτής της λύσης στην περιοχή τους. Καινούργιες πειραματικές προσπάθειες βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη σε όλη την Ευρώπη, όπως στη Ζυρίχη (Ελβετία), στη Βαλένς (Γαλλία) και στη Βαρκελώνη (Ισπανία). Αρκετές από αυτές θα ανακοινωθούν πολύ σύντομα. Ήδη, από τις 10 έως και τις 14 Μαρτίου, το Renault Group, μαζί με την WeRide, έδωσαν στο κοινό τη δυνατότητα να ενημερωθεί, για τις αστικές μετακινήσεις του μέλλοντος μέσω δύο αυτόνομων ηλεκτρικών miniBuses που πραγματοποιούσαν μία κυκλική διαδρομή 2,2 χιλιομέτρων στο κέντρο της Βαρκελώνης.
Με την εξέλιξη των αυτόνομων λεωφορείων, στο πολυσύχναστο και δαιδαλώδες αστικό περιβάλλον, οι δοκιμές αυτές φανέρωσαν την ωριμότητα των νέων τεχνολογιών, σε ό,τι αφορά τις αυτοματοποιημένες υπηρεσίες δημόσιων μεταφορών. Εκφράζουν, επίσης, το όραμα του Renault Group για τις μελλοντικές προκλήσεις των δημόσιων ΜΜΜ στην Ευρώπη, δηλαδή η αυτόνομη μετακίνηση ως μέσο δημιουργίας πιο βιώσιμων πόλεων, πιο προσιτών, πιο αποδοτικών και βιώσιμων μετακινήσεων. Για τα Ι.Χ. αυτοκίνητα, βάσει των σημερινών συνθηκών της αγοράς, το Group εστιάζει στην εξέλιξη κορυφαίων συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης (Advanced Driver Assistance Systems-ADAS), όπως το προσαρμοζόμενο Cruise Control και τα συστήματα διατήρησης πορείας στη λωρίδα κυκλοφορίας). Αυτά τα συστήματα υποβοήθησης Επιπέδου 2 (L2), ή ακόμα και L2+, βελτιώνουν το βαθμό ασφαλείας και άνεσης, αφήνοντας στον οδηγό την ευθύνη της οδήγησης.
Το Renault Group έχει θέσει την ευελιξία ως προτεραιότητα, παρακολουθώντας από κοντά τις εξελίξεις, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά το κόστος και τους κανονισμούς, ώστε να είναι σε θέση να προσφέρει λύσεις για τα οχήματα ιδιωτικής χρήσης με υψηλότερα επίπεδα αυτονομίας, όταν οι συνθήκες στην αγορά είναι οι κατάλληλες. Για τα δημόσια μέσα μεταφοράς, το Renault Group εκτιμά ότι είναι σημαντικό να προσφέρει, στο άμεσο μέλλον, αυτόνομα οχήματα L4, ικανά δηλαδή να διαχειρίζονται μόνα τους καταστάσεις οδήγησης, στον τομέα επιχειρησιακής σχεδίασης, με εξ αποστάσεως έλεγχο και χειρισμό, χωρίς την απαραίτητη παρουσία οδηγού.
Ως συνέπεια της αύξησης των ζωνών χαμηλών εκπομπών, οι πόλεις και οι τοπικές αρχές θα κληθούν να αντιμετωπίσουν τεράστιες προκλήσεις, ειδικότερα στον τομέα των μέσων μαζικής μεταφοράς. Εκτιμάται ότι, την επόμενη δεκαετία, θα χρειαστούν αρκετές χιλιάδες αυτόνομα ηλεκτρικά miniBuses. Ως πρωτοπόρος στην αυτοκίνηση χωρίς άνθρακα, το Renault Group εξετάζει το ενδεχόμενο να προσφέρει, έως το 2030, μια ρομποτική ηλεκτρική πλατφόρμα miniBus, ικανή να ενσωματώνει διάφορες λύσεις αυτοματοποιημένης κίνησης.