Οδηγούμε τα ηλεκτρικά Volvo C40 και XC40 Recharge στην Αθήνα
Για τη Volvo το μέλλον είναι εξηλεκτρισμένο, ασφαλές αλλά και συναρπαστικό και τα αμιγώς ηλεκτρικά SUV της κινούνται ακριβώς σε αυτή την κατεύθυνση.
Μπορεί η Volvo να μην ήταν από τις εταιρίες που βούτηξαν από νωρίς στα βαθειά νερά της ηλεκτροκίνησης, φαίνεται όμως ότι οι επιλογές της είναι πολύ σωστά μελετημένες και οι ιδέες της άριστα εφαρμοσμένες στην πράξη.
Η Σουηδική εταιρία ξεκίνησε τον εξηλεκτρισμό της γκάμας της παρουσιάζοντας τουλάχιστον μια υβριδική έκδοση για κάθε μοντέλο της, ενώ για την είσοδό της στον κόσμο των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων επέλεξε πολύ σοφά το πετυχημένο, νεανικό XC40.
Το επόμενο βήμα ήταν μια έκπληξη από τη Volvo. Το C40 Recharge δεν είναι απλώς μια άλλη εκδοχή του XC40 Recharge. Ξεχωρίζει με την coupe crossover αισθητική του και είναι αποκλειστικά ηλεκτρικό, το πρώτο τέτοιο μοντέλο της μάρκας που θέλει μέχρι το 2030 να πουλά αποκλειστικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε στην Αθήνα τόσο το C40 Recharge P8 AWD, όσο και τη νέα έκδοση P6 FWD του XC40 Recharge.
Volvo C40 Recharge P8 AWD
Αν θέλαμε να δώσουμε ένα συγκεκριμένο χαρακτηρισμό στο C40 Recharge, θα το λέγαμε modern premium. Μοντέρνο από τη μία με την όμορφη εξωτερική του εμφάνιση και τη hi-tech αισθητική του εσωτερικού, και premium ταυτόχρονα χάρη στην χρήση προηγμένης τεχνολογίας, την προσεγμένη ποιότητα κατασκευής και τον πολυτελή χαρακτήρα της καμπίνας.
Ολόκληρη η εμπειρία οδήγησης όμως του C40 είναι ξεχωριστή – χωρίς υπερβολή! Έχεις το κλειδί του αυτοκινήτου στην τσέπη και πλησιάζεις το αυτοκίνητο που ξεκλειδώνει αυτόματα για να σε υποδεχτεί. Ανοίγεις την πόρτα, κάθεσαι στο αναπαυτικό και με καλή στήριξη κάθισμα και… όχι, δεν βάζεις μπροστά. Δεν υπάρχει πουθενά διακόπτης ή start button. Απλώς επιλέγεις D στο αυτόματο κιβώτιο μιας σχέσης και πατάς το γκάζι. Το αυτοκίνητο ήταν ήδη έτοιμο να ξεκινήσει, πριν από σένα!
Στην πορεία, τα πάντα εκτυλίσσονται ήσυχα, άνετα και με περίσσεια αίσθηση ασφάλειας – όπως ακριβώς θα περίμενες από ένα ηλεκτρικό Volvo. Ακόμη και το φρένο, σπάνια το πατάς καθώς με το σύστημα One Pedal Drive, όσο αφήνεις το γκάζι τόσο το αυτοκίνητο φρενάρει, ανάλογα.
Όταν όμως σανιδώσεις το γκάζι στο πάτωμα, ξαφνικά το SUV με την coupe περιβολή μεταμορφώνεται σε σπορ αυτοκίνητο. Η επιτάχυνση είναι ακαριαία και τόσο δυνατή που ξαφνιάζεσαι. Φτάνεις στην στροφή και καταλαβαίνεις ότι παρασυρμένος από το γκάζι, έχεις αργήσει να φρενάρεις. Στρίβεις το τιμόνι και το C40 δεν στρίβει απλά, αλλά σε προδιαθέτει να πιέσεις κι άλλο. Το βαρύ SUV δείχνει ανάλαφρο, εκτελεί άμεσα τις εντολές σου και έχει απίστευτη πρόσφυση, χάρη και στην τετρακίνηση που του προσφέρουν οι δύο ηλεκτροκινητήρες.
Με δυο λόγια, δεν είναι απλά ασφαλές και αποτελεσματικό, αλλά σου προσφέρει και οδηγική αίσθηση και ευχαρίστηση που δεν την περιμένεις από ένα ηλεκτρικό SUV. Καταλήγεις λοιπόν να απολαμβάνεις κάθε σου διαδρομή, είτε κινείσαι αργά στην πόλη, είτε ταξιδεύεις με υψηλή μέση ωραία ταχύτητα στον αυτοκινητόδρομο, είτε παίζεις με το τιμόνι και το γκάζι σε στριφτερή επαρχιακή διαδρομή.
Προφανώς και για να προκύψει όλη αυτή η εμπειρία, οι Σουηδοί έχουν μελετήσει και έχουν ασχοληθεί επισταμένως με το σύστημα κίνησης και το πλαίσιο του C40. Θα μπορούσαμε να χαθούμε σε χιλιάδες λέξεις και αράδες για να αναλύσουμε όλη την τεχνολογία και τεχνογνωσία που υπάρχει κάτω από το ηλεκτρικό Volvo.
Ας σταθούμε όμως στα σημαντικά, που πρέπει να ξέρουμε:
- Οι πανίσχυροι ηλεκτροκινητήρες της έκδοσης P8 αποδίδουν συνολικά 408 ίππους και 660 Nm ροπής, δίνοντας παράλληλα και τετρακίνηση στο σουηδικό SUV.
- Οι επιδόσεις είναι εκρηκτικές: 0-100 km/h σε 4,7 sec και τελική ταχύτητα που περιορίζεται στα 180 km/h.
- Η μπαταρία ιόντων λιθίου 78 kWh φορτίζει από το 10 στο 80% σε ταχυφορτιστή 150 kW μόλις σε 37’. Η φόρτιση 0-100% σε οικιακό wallbox 11 kW διαρκεί 8 ώρες.
- Η αυτονομία είναι μεγάλη και φτάνει τα 444 χιλιόμετρα με μία φόρτιση.
- Εύκολη οδήγηση χάρη στην ανάκτηση ενέργειας πέδησης One Pedal Drive – όσο αφήνεις το γκάζι, τόσο το όχημα φρενάρει. Φυσικά, υπάρχει και το πεντάλ του φρένου για όταν χρειαστεί.
- Η ανάρτηση αποτελείται από γόνατα McPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω.
- Για την ασφάλεια και την άνεση στην οδήγηση φροντίζουν 26 συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης ADAS που περιλαμβάνονται στο βασικό εξοπλισμό.
- Εξελιγμένη τεχνολογία φωτισμού Pixel LED με 84 Pixel σε κάθε εμπρός προβολέα.
- Το σύστημα infotainment είναι από τα πιο προηγμένα της αγοράς, εξελιγμένο σε συνεργασία με τη Google και ενσωματώνει περιμετρικό έλεγχο οχήματος 360 μοιρών με 4 κάμερες, χάρτες Google Maps, εφαρμογές από το Google Play Store και τον "ψηφιακό βοηθό" Google Assistant.
- Πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3’’.
- Μεγάλοι χώροι για επιβάτες και αποσκευές (413 lt συν άλλα 31 lt στο εμπρός καπό).
- Ενισχύοντας την οικολογική της συνείδηση, η Volvo κατήργησε το δέρμα από το εσωτερικό και χρησιμοποιεί ανακυκλωμένο από πλαστικά Fjord blue carpet στο δάπεδο και τις επενδύσεις των θυρών, ύφασμα Nubuck / Microtech Charcoal από ανακυκλωμένα υλικά στα καθίσματα και οικολογικό δέρμα στο τιμόνι.
- Το C40 Recharge παράγεται στο Βέλγιο, στο εργοστάσιο της Volvo που βρίσκεται στη Γάνδη.
- Η τιμή του C40 Recharge P8 AWD ξεκινά από 58.085 ευρώ με 3 χρόνια δωρεάν service και 5 χρόνια εγγύηση (χωρίς την κρατική επιδότηση), ή 62.582 € με μικτή ασφάλιση για 3 χρόνια (πακέτο Platinum). Υπάρχει και δυνατότητα χρηματοδότησης με επιτόκιο 4,9%.
- Τον Ιούλιο θα λανσαριστεί και η μικρότερη έκδοση P6 FWD με ένα ηλεκτροκινητήρα, 231 ίππους, κίνηση εμπρός, αυτονομία 434 km και τιμή από 51.026 €.
Volvo XC40 Recharge P6 FWD
Η ίδια εμπειρία οδήγησης ισχύει και στη μικρή έκδοση P6 του XC40 Recharge που ξεκίνησε να διατίθεται στη χώρα μας. Στιβαρή αίσθηση, αμεσότητα αντιδράσεων, πολύ υψηλό επίπεδο πρόσφυσης και εξαιρετικές επιδόσεις από τον ηλεκτροκινητήρα των 231 ίππων και 330 Nm ροπής.
Προφανώς η “κλωτσιά” στο πάτημα το γκαζιού εδώ είναι πιο ήπια συγκριτικά με το P8 των 408 ίππων, αλλά και πάλι το “μικρό” XC40 είναι πολύ γρήγορο επιταχύνοντας από στάση στα 100 km/h σε 7,4’’.
Η μπαταρία ιόντων λιθίου των 69 kWh χρειάζεται 7 ώρες για φόρτιση 0-100% σε wallbox 11kW ή 32’ σε ταχυφορτιστή 150 kW (10-80%) και δίνει υψηλή μέση αυτονομία 434 km.
Οι τιμές του XC40 Recharge P6 στην Ελλάδα ξεκινούν από 46.252 €, ή από 50.052 € με 3ετή μικρή ασφάλιση.
Η Volvo στην Ελλάδα
Η Volvo έχει ήδη διεισδύσει με επιτυχία στην ελληνική αγορά εξηλεκτρισμένων μοντέλων. Ήταν πρωταθλήτρια το 2021 στις πωλήσεις Plug-in Hybrid αυτοκινήτων με το XC40, ενώ σήμερα οι μισές παραγγελίες που δέχεται αφορούν έκδοση Recharge!
Το σημαντικότερο είναι πως οι πελάτες της δηλώνουν εξαιρετικά ικανοποιημένοι από την εξυπηρέτηση μετά την πώληση, δίνοντας της κορυφαία βαθμολογία στους αντίστοιχους δείκτες CSI. Ενδεικτικό είναι πως η ελληνική αντιπροσωπεία πήρε την 1η θέση παγκοσμίως ανάμεσα στις αγορές της Volvo στην πρόθεση σύστασης για αγορά νέου αυτοκινήτου!
Με τα εξαιρετικά από κάθε άποψη, αμιγώς ηλεκτρικά XC40 και C40 είναι βέβαιο πως θα συνεχίσει την καλή της εμπορική πορεία, την οποία θα ενισχύσουν ακόμη περισσότερο τα ηλεκτρικά XC30 και XC90 που θα ακολουθήσουν τα επόμενα χρόνια.