Οδηγούμε το νέο Nissan Ariya, το ηλεκτρικό SUV που βάζει τη Nissan στην premium κατηγορία
Έρχεται στην Ελλάδα το φθινόπωρο με εντυπωσιακή εμφάνιση, ιδιαίτερο εσωτερικό και μεγάλη μπαταρία που του δίνει αυτονομία έως 533 χιλιόμετρα.
Για το Nissan Ariya θα μπορούσαν να γραφτούν πολλά. Όπως για παράδειγμα ότι ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο για τη Nissan στην ηλεκτροκίνηση, ότι είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό SUV της μάρκας, ή ότι επεκτείνει την εξηλεκτρισμένη γκάμα της που μέχρι τώρα αποτελούταν από το αμιγώς ηλεκτρικό Leaf και τα υβριδικά Juke και Qashqai. Κι όμως, η ουσία για το Ariya βρίσκεται αλλού!
Στις φωτογραφίες βλέπετε το μοντέλο που βάζει τη Nissan με αξιώσεις στην premium κατηγορία.
Προφανώς αυτή δεν είναι η πρώτη αντίστοιχη απόπειρα της εταιρίας (υπήρχε π.χ. κι ένα Murano στο παρελθόν), αλλά με το Ariya οι Ιάπωνες πέτυχαν διάνα.
Και πώς το κατάφεραν αυτό; Απλώς συνδύασαν με ιδανικό τρόπο την τεράστια εμπειρία που έχουν στα Crossover και SUV από τη μία, και στα ηλεκτρικά μοντέλα από την άλλη μεριά. Αυτή ήταν η βάση, στην οποία ήρθε να προστεθεί η ιαπωνική κουλτούρα σε σχεδιασμό, υλικά και πολυτέλεια.
Το αποτέλεσμα είναι άκρως εντυπωσιακό. Το Ariya σε κερδίζει από την πρώτη στιγμή που θα το αντικρίσεις, με την αισθητική του. Και αν νομίζετε πως οι φωτογραφίες το κολακεύουν, σας λέμε με βεβαιότητα ότι τελικά ίσως και να το αδικούν ελαφρώς.
Βρεθήκαμε στην Στοκχόλμη καλεσμένοι της Nissan - Νικ. Ι. Θεοχαράκης για να γνωρίσουμε από κοντά και να οδηγήσουμε το ολοκαίνουριο αμιγώς ηλεκτρικό SUV και δεν μπορούμε να μην εκθειάσουμε τους Ιάπωνες σχεδιαστές. Το αθλητικό ανάστημα του Ariya εκπέμπει δυναμισμό κρύβοντας τις μεγάλες διαστάσεις του αμαξώματος (μήκος 4,6 m, ύψος 1,66 m). Και αυτό χωρίς αιχμηρές και αμφιλεγόμενες λύσεις, αλλά με λιτές γραμμές, κομψές λεπτομέρειες και όμορφες αναλογίες.
Αν το εξωτερικό ανοίγει την όρεξη για κάτι που είναι συνολικά ωραίο, το εσωτερικό απλά ξεπερνά κάθε προσδοκία. Μινιμαλιστικό, με προσεγμένη επιλογή ποιοτικών υλικών και έξυπνες λύσεις που συμβάλλουν σε ένα πολύ ευχάριστο και premium περιβάλλον.
Την αρχική, ιδιαίτερα θετική εντύπωση έρχονται να απογειώσουν στοιχεία όπως η ηλεκτρικά συρόμενη κεντρική κονσόλα (ολόκληρη), το ηλεκτρικά ανοιγόμενο κρυφό δεύτερο ντουλαπάκι στο ταμπλό, οι εργονομικά τοποθετημένοι διακόπτες απτικής τεχνολογίας και φυσικά οι δύο μεγάλες οθόνες.
Η πρώτη αφορά τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3’’ και διακρίνεται για την υψηλή της ανάλυση, τα πολύ ωραία γραφικά και την πληθώρα ενδείξεων αλλά και τρόπων απεικόνισής τους.
Δίπλα της, όχι σε σειρά αλλά σε κυματισμό, η επίσης 12,3 ιντσών κεντρική οθόνη για το infotainment, η οποία ενσωματώνει χαρακτηριστικά όπως ο ψηφιακός βοηθός που απαντά σε φωνητικές εντολές, η κάμερα οπισθοπορείας, το σύστημα πλοήγησης και η συνδεσιμότητα μέσω ασύρματου Apple CarPlay και ενσύρματου Android Auto.
Λειτουργίες που μας φάνηκαν ιδιαίτερα χρήσιμες στους δρόμους της Σουηδίας, ήταν επίσης η ενημέρωση για ραντάρ ελέγχου ταχύτητας, αλλά και το Intelligent Route Planner, το οποίο υπολογίζει την καλύτερη διαδρομή με βάση διάφορους παράγοντες σε πραγματικό χρόνο, όπως η κυκλοφορία, οι συνθήκες του δρόμου, η διαθεσιμότητα σταθμών φόρτισης και το ποσοστό ενέργειας που έχει απομείνει στην μπαταρία.
Επιπλέον όλων αυτών, το Ariya διαθέτει ένα από τα μεγαλύτερα στην κατηγορία, έγχρωμα head-up display, το σύστημα δηλαδή προβολής στο παρμπρίζ χρήσιμων ενδείξεων για τη λειτουργία του οχήματος και τη διαδρομή. Έτσι, ο οδηγός δεν χρειάζεται να αποσπά την προσοχή του από το δρόμο, κάτι που προφανώς αυξάνει την ασφάλεια στην οδήγηση.
Άλλα στοιχεία που καθιστούν ιδιαίτερα ευχάριστη την εμπειρία στην καμπίνα του Ariya είναι τα κλιματιζόμενα καθίσματα Zero Gravity, η πανοραμική ανοιγόμενη ηλιοροφή και φυσικά οι ιδιαίτερα μεγάλοι χώροι επιβατών στο πίσω κάθισμα.
Στην εξαιρετική ευρυχωρία του ηλεκτρικού SUV της Nissan συνδράμουν ο κόμπακτ σε διαστάσεις ηλεκτροκινητήρας νέας γενιάς και η τοποθετημένη στο δάπεδο μπαταρία που είναι 33% πιο λεπτή συγκριτικά με του Leaf.
Στην πρακτικότητα που προσφέρει το Ariya συμβάλλει το μεγάλο πορτμπαγκάζ. Έχει όγκο 468 λίτρα στις εκδόσεις 2WD και 415 στις 4WD, ενώ διαθέτει μεγάλο άνοιγμα και διαχωριστικά τα οποία διαμορφώνουν το χώρο σύμφωνα με τις ανάγκες.
Το Nissan Ariya είναι διαθέσιμο σε τρεις εκδόσεις:
- Ariya 2WD 63kWh: έχει κίνηση στους εμπρός τροχούς, ισχύ 218 ίππων, ροπή 300 Nm, μπαταρία 66 kWh με ωφέλιμη χωρητικότητα 63 kWh, αυτονομία έως 403 km, 0-100 km/h σε 7,5’’ και τελική ταχύτητα περιορισμένη ηλεκτρονικά στα 160 km/h.
- Ariya 2WD 87kWh: έχει κίνηση στους εμπρός τροχούς, ισχύ 242 ίππων, ροπή 300 Nm, μπαταρία 91 kWh με ωφέλιμη χωρητικότητα 87 kWh, αυτονομία έως 533 km, 0-100 km/h σε 7,6’’ και τελική ταχύτητα περιορισμένη ηλεκτρονικά στα 160 km/h.
- Ariya e-4ORCE AWD 87kWh: έχει τετρακίνηση, ισχύ 306 ίππων, ροπή 600 Nm, μπαταρία 91 kWh με ωφέλιμη χωρητικότητα 87 kWh, αυτονομία έως 500 km, 0-100 km/h σε 5,7’’ και τελική ταχύτητα περιορισμένη ηλεκτρονικά στα 200 km/h.
Και στις τρεις περιπτώσεις η μπαταρία ιόντων λιθίου μπορεί να φορτιστεί σε παροχή AC (wallbox) 7,4 kW ή 22 kW, καθώς και σε ταχυφορτιστή DC 130 kW. Ενδεικτικό είναι ότι αναλόγως την έκδοση, μπορεί σε μόλις μισή ώρα φόρτισης (DC) να ανακτήσει ενέργεια αρκετή για μια διαδρομή 267 έως 350 χιλιομέτρων.
Σε wallbox, οι χρόνοι φόρτισης από το 10% στο 100% είναι οι εξής:
- Για τη μπαταρία 63 kWh, 10 ώρες σε φορτιστή AC 7,4 kW ή 3,5 ώρες σε AC 22 kW
- Για τη μπαταρία 87 kWh, 13,5 ώρες σε φορτιστή AC 7,4 kW ή 5 ώρες σε AC 22 kW.
Στη Στοκχόλμη είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την έκδοση 63 kWh. Αυτό που κάνει αρχικά εντύπωση είναι η πολύ καλή δουλειά που έχει γίνει στον τομέα της ηχομόνωσης. Έτσι, το Ariya κινείται εξαιρετικά ήσυχα ακόμη και σε ταχύτητες πολύ πάνω από το όριο ταχύτητας. Η δύναμη είναι πλουσιοπάροχη και έρχεται γραμμικά στο πάτημα του γκαζιού, αν και απουσιάζει αυτό το απότομο ξέσπασμα που συνήθως βλέπουμε στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Οι ειδικοί της Nissan μας είπαν ότι αυτό είναι συνειδητή επιλογή και προκύπτει από τα δεδομένα που έχουν από τους εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες Leaf. Εμείς πάντως θα θέλαμε να υπάρχει μεγαλύτερη διαφορά στην απόκριση του γκαζιού στο Sport mode συγκριτικά με τα Normal και Eco, να είναι δηλαδή αισθητά πιο άμεση,.
Σε κάθε περίπτωση, το Ariya προσφέρει πλούσιο αίσθημα ασφάλειας, είτε κινείσαι στον αυτοκινητόδρομο είτε σε επαρχιακό δρόμο. Αίσθημα που προκύπτει από το ιδιαίτερα στιβαρό πλαίσιο, το υψηλό επίπεδο πρόσφυσης, την αποτελεσματικότατη λειτουργία της ανάρτησης και τον εύκολο έλεγχο που απολαμβάνει ο οδηγός σε κάθε διαδρομή.
Το Ariya είναι άλλωστε εξοπλισμένο με τεχνολογίες ασφαλείας, όπως το Nissan Safety Shield που περιλαμβάνει τα:
- Intelligent Around View Monitor (περιμετρική θέαση του οχήματος),
- Emergency Lane Keeping (υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας),
- Intelligent Emergency Braking (αυτόματο φρενάρισμα),
- Rear Automatic Emergency Braking (αυτόματο φρενάρισμα κατά την όπισθεν).
Φυσικά, το ηλεκτρικό SUV έχει εξοπλιστεί και με το σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης ProPILOT της Nissan.
Τελευταίο αλλά επίσης αξιοσημείωτο είναι πως το Ariya είναι ένα από τα λίγα ηλεκτρικά SUV με απόσταση από το έδαφος που φτάνει τα 185 mm, είναι δηλαδή ισάξια του Qashqai.
Το ολοκαίνουριο Nissan Ariya κατασκευάζεται στην Ιαπωνία και θα είναι διαθέσιμο στην Ελλάδα από το ερχόμενο φθινόπωρο. Μέχρι τότε, μπορείτε να δείτε περισσότερα για το μοντέλο στο https://www.nissan.gr/vehicles/new-vehicles/ariya.html.