Έχοντας ως δεδομένη τη χαριτωμένη εμφάνιση, έτσι όπως διακρίνεται από τις φωτογραφίες, το νέο μικρό της Hyundai κερδίζει από κοντά το “στοίχημα” της πρώτης ματιάς. Καταφέρνει να γίνει συμπαθές άμα τη εμφανίσει και αυτό πρέπει να του το πιστώσουμε ευθύς εξαρχής για να μην μένουν αναπάντητα ερωτήματα και “χρωστούμενα”. Το Inster είναι όμορφο, με ένα τρόπο που γίνονται χαριτωμένα τα προϊόντα που έρχονται στη ζωή μας για να την κάνουν ευκολότερη στην καθημερινότητα.
Hyundai Inster Imitos
K. Boidanis
Θα μπορούσε να είναι απλά πρακτικό και να κερδίζει και πάλι συμπάθειες. Όμως, όπως έχει δείξει με τα τελευταία δείγματα γραφής της η Κορεάτικη εταιρεία, δίνει ιδιαίτερη σημασία και στο θέμα της αισθητικής- κάτι που θεωρούμε απόλυτα θετικό και ευχάριστο. Το Inster επαναπροσδιορίζει την κατηγορία των μικρών ηλεκτροκινήτων με την φουτουριστική εξωτερική του εμφάνιση με τις καθαρές γραμμές και το high tech σχεδιασμό του. Τόσο το εμπρός, όσο και το πίσω μέρος του αυτοκινήτου, είναι χαρακτηριστικά και δεν τα μπερδεύεις με τίποτα άλλο στο δρόμο.
Ως σχήμα αλλά και μέγεθος, το Inster θα μπορούσε να είναι η “επόμενη μέρα” του Suzuki Ignis, όπου ο κύβος είναι το αρχικό σχήμα πάνω στο οποίο σμιλεύτηκαν κατά κάποιο τρόπο, οι δύο όγκοι του μικρού μοντέλου. Στην καμπίνα αντίστοιχα, το Inster προσφέρει ένα εξαιρετικά εκλεπτυσμένο και άνετο εσωτερικό, που συνδυάζει τη σύγχρονη τεχνολογία με πολλές δυνατότητες εξατομίκευσης. Η χωροταξία είναι σχεδιασμένη έτσι ώστε να προσαρμόζεται σε μια ποικιλία καθημερινών καταστάσεων, από οικογενειακά ταξίδια μέχρι αστικές μετακινήσεις.
Hyundai Inster
NikosMitsouras / Reporter Images)
Με μεταξόνιο 2.580 χιλιοστών, το οποίο είναι άμεσα συγκρίσιμο με αυτό ενός αυτοκινήτου της κατηγορίας Β, το Inster διαθέτει γενναιόδωρο χώρο για τους επιβάτες, ειδικά στη δεύτερη σειρά, εξασφαλίζοντας ότι κάθε ταξίδι θα είναι άνετο και απολαυστικό. Η ευελιξία του μοντέλου είναι ένα από τα βασικά πλεονεκτήματά του. Η δυνατότητα διέλευσης στις δύο πλευρές του μοντέλο από μέσα στο μπροστινό μέρος, χάρη στην έξυπνη εκμετάλλευση του χώρου ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό, καθιστά δυνατή την έξοδο από την πόρτα που βολεύει περισσότερο και για τους δύο εμπρός.
Τα πίσω καθίσματα είναι δύο και έχουν δυνατότητα μετατόπισης και ανάκλισης για πρόσθετη άνεση ή αυξημένο χώρο αποσκευών. Όταν αναδιπλώνονται, δημιουργούν μια επίπεδη επιφάνεια φόρτωσης. Τα εμπρός καθίσματα μπορούν επίσης να αναδιπλωθούν, προσφέροντας πρακτικές λύσεις για τη μεταφορά αντικειμένων μεγάλου μήκους, όπως αθλητικός εξοπλισμός, ή δημιουργώντας χώρο για χαλάρωση μέσα στο αυτοκίνητο. Σε ότι αφορά το πορτμπαγκάζ, το Inster διαθέτει εντυπωσιακή ευελιξία. Η στάνταρ χωρητικότητα των 280 λίτρων μπορεί να αυξηθεί στα 351 λίτρα, σύροντας τα πίσω καθίσματα προς τα εμπρός.
Hyundai Inster
NikosMitsouras / Reporter Images)
Με όλα τα καθίσματα πλήρως αναδιπλωμένα, η μέγιστη χωρητικότητα φτάνει τα 1.059 λίτρα, κάτι που καθιστά το Inster ιδανικό για τη μεταφορά μεγάλων αντικειμένων. Τόσο τα καθίσματα της πρώτης όσο και της δεύτερης σειράς μπορούν να αναδιπλωθούν για να φιλοξενήσουν αντικείμενα μεγάλου μήκους, αυξάνοντας την πρακτικότητα του αυτοκινήτου για ταξίδια ή μεγαλύτερες ανάγκες μεταφοράς φορτίου. Ο εσωτερικός φωτισμός συμβάλλει στη σύγχρονη, φιλόξενη ατμόσφαιρα του Inster. Προσφέρει επιλογή μεταξύ 64 χρωμάτων, επιτρέποντας τη διαμόρφωση της ιδανικής ατμόσφαιρας.
Μπαίνοντας πιο “βαθιά” στην ουσία του Inster, οι εκδόσεις που προσφέρονται στην ελληνική αγορά με βάση τη χωρητικότητα της μπαταρίας, την απόδοση και την αυτονομία, είναι δύο. Έχουμε λοιπόν την Standard και τη Long range, όπου στην πρώτη περίπτωση η μπαταρία είναι 42 kWh και στη δεύτερη 49 kWh. Η απόδοση είναι αντίστοιχα 97 και 115 ίπποι, με τη ροπή να είναι και στις δύο περιπτώσεις 147 Nm και να καταλήγει στους τροχούς του εμπρός άξονα. Τα 100 χλμ./ώρα από στάση, είναι υπόθεση που διαρκεί 11,7” και 10,6”, ενώ η τελική ταχύτητα είναι 140 και 150 χλμ./ώρα αντίστοιχα.
Hyundai Inster Trunk
K.Boidanis
Σε ότι αφορά στην αυτονομία του αυτοκινήτου με μια φόρτιση, για μικτές συνθήκες κίνησης η Hyundai ανακοινώνει 327 χιλιόμετρα στην Standard και 327 χλμ. στη δυνατότερη Long Range (φτάνει έως και τα 370 χλμ. η αυτονομία με τους τροχούς των 15 ιντσών). Το Inster έχει σχεδιαστεί με τη μπροστινή ανάρτησή του να χρησιμοποιεί ένα σύστημα με γόνατα τύπου McPherson, ενώ η πίσω να βασίζεται σε ημιάκαμπτο άξονα. Η ακρίβεια του ηλεκτρομηχανικού τιμονιού βελτιώνει τον χειρισμό, παρέχοντας αμεσότητα και καλή αίσθηση του δρόμου.
Το νέο μικρό ηλεκτρικό της Hyundai είναι ιδιαίτερα ευχάριστο στο δρόμο, εκεί που κρίνονται όλα και επιδεικνύει άνεση στη διαχείριση της δύσκολης ελληνικής ασφάλτου. Στο πλαίσιο της παρουσίασης του αυτοκινήτου, είχαμε τη δυνατότητα να οδηγήσουμε για κάποια χιλιόμετρα το μοντέλο, παίρνοντας τις πρώτες εντυπώσεις από την προσαρμογή του στην ελληνική πραγματικότητα. Ακόμα και στη “βασική” του έκδοση, οι 97 ίπποι είναι ικανοποιητικοί για να ακολουθεί ο οδηγός τη ροή της κίνησης και να μην αισθάνεται “ξεκρέμαστος”.
Hyundai Inster Engine Bay
K.Boidanis
Πολύ ευχάριστος είναι και ο τρόπος με τον οποίο η ανάρτηση αντιμετωπίζει τις ανωμαλίες της ασφάλτου, αφού σε καμία περίπτωση (όχι ότι κάναμε και πολλά χιλιόμετρα σε αυτή την πρώτη επαφή) δεν ήρθε σε δύσκολη θέση με θόρυβο, χτυπήματα και λοιπά “παρατράγουδα”. Χωρίς να είναι ενοχλητικά μαλακή σε ρύθμιση, η ανάρτηση του Inster δίνει πόντους άνεσης στους επιβάτες, ενώ επιτρέπει στον οδηγό να έχει διαρκώς feedback από το δρόμο. Σε αυτό παίζει το ρόλο του και το αρκετά καλό τιμόνι.
Πολύ καλή είναι η εικόνα που δίνουν τα φρένα του μικρού μοντέλου, τα οποία αποτελούνται από δίσκους σε όλους τους τροχούς (και όχι ταμπούρα πίσω) και σε αίσθηση αποτελεσματικότητας, μοιάζουν να ξεπερνούν τις ανάγκες του μικρού μοντέλου, που παρά το μικρό δέμας, ζυγίζει κατ’ ελάχιστον 1.390 κιλά. Η ισχύς του Inster, σε κάθε μία από τις δύο περιπτώσεις, προσφέρει μια εμπειρία οδήγησης χωρίς άγχος, ειδικά σε συνθήκες stop-and-go στην πόλη. Η ενσωμάτωση σύγχρονων συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης, όπως το αυτόματο κράτημα (auto hold) και το Smart Cruise Control με δυνατότητα πλήρους στάσης, ενισχύει περαιτέρω την οδηγική άνεση.
Hyundai Inster
NikosMitsouras / Reporter Images)
Επιπλέον, το έξυπνο σύστημα αναγεννητικής πέδησης προσαρμόζει τη δύναμη πέδησης ανάλογα με τις συνθήκες κυκλοφορίας και τις οδηγικές συνήθειες, προάγοντας την αποτελεσματικότητα και την ομαλότητα σε διάφορες συνθήκες οδήγησης. Κατά την οδήγηση σε σαμαράκια ή ανώμαλες επιφάνειες, το σύστημα ανάρτησης του Inster απορροφά τους κραδασμούς για άνετες μετακινήσεις. Στους αυτοκινητόδρομους, το αυτοκίνητο προσφέρει σταθερότητα που συναγωνίζεται τα μεγαλύτερα οχήματα.
Με δεδομένη την πληρότητα του εξοπλισμού του, το νέο Hyundai Inster, έρχεται να τοποθετηθεί πολύ εύστοχα στην ελληνική αγορά, όπου η έλλειψη προτάσεων με κόστος κάτω από 20 χιλιάρικα, είναι ένα θέμα. Το Inster λοιπόν, εκμεταλλευόμενο την κρατική επιδότηση του προγράμματος “Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ”, είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά με τιμή που “μένει” έστω και οριακά, κάτω από τις 17 χιλιάδες ευρώ. Μιλάμε για τη βασική εκδοχή του μοντέλου, η οποία είναι πολύ καλά εξοπλισμένη και αφορά στην απόδοση των 97 ίππων με τη στάνταρ μπαταρία των 42 kWh. Περισσότερα θα έχουμε όμως να πούμε, μετά την πλήρη δοκιμή του αυτοκινήτου.