Τι είναι το “X-in-1” της Nissan που υπόσχεται πιο προσιτά ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Η Nissan έχει θέσει ως στόχο τη μείωση του κόστους στα ηλεκτρικά οχήματα μέσω της κοινής χρήσης και της “σπονδυλοποίησης” των βασικών στοιχείων EV και e-POWER.
Τη νέα της προσέγγιση για την ανάπτυξη ηλεκτρικών κινητήριων συνόλων αποκάλυψε η Nissan. Την αποκαλεί “X-in-1” και με αυτή στοχεύει να αυξήσει περαιτέρω την ανταγωνιστικότητα των οχημάτων με αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης EV και ηλεκτρο-υβριδικό σύστημα e-POWER.
Με την προσέγγιση “X-in-1”, τα βασικά εξαρτήματα του συστήματος μετάδοσης κίνησης EV και e-POWER θα μοιραστούν και θα διαμορφωθούν, με αποτέλεσμα τη μείωση κατά 30% στο κόστος ανάπτυξης και κατασκευής έως το 2026, σε σύγκριση με το 2019.
Η Nissan έχει αναπτύξει ένα πρωτότυπο σύστημα μετάδοσης κίνησης 3-σε-1, το οποίο διαμορφώνει τον κινητήρα, τον μετατροπέα και τον μειωτήρα, και το οποίο έχει προγραμματιστεί για χρήση σε EV. Ένα πρωτότυπο 5-σε-1, το οποίο διαμορφώνει επιπλέον τη γεννήτρια και τον ενισχυτή, σχεδιάζεται για χρήση σε οχήματα e-POWER.
Η προσέγγιση “X-in-1”, η οποία καλύπτει το 3-σε-1, το 5-σε-1, καθώς και άλλες πιθανές παραλλαγές, έχει αναπτυχθεί για να επιτρέψει την παραγωγή βασικών εξαρτημάτων EV και e-POWER στην ίδια γραμμή παραγωγής. Σύμφωνα με τη Nissan, η προσέγγιση X-in-1 για την ανάπτυξη ηλεκτρικών κινητήριων συνόλων παρέχει τα ακόλουθα πλεονεκτήματα:
- Μοιράζεται και διαμορφώνει τα βασικά εξαρτήματα, βελτιώνει την απόδοση της παραγωγής και μειώνει το κόστος του συστήματος μετάδοσης κίνησης κατά περίπου 30%. Στο e-POWER, στοχεύει να καταστεί το κόστος των οχημάτων ισοδύναμο με τα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE), έως το 2026 περίπου.
- Η μείωση μεγέθους και βάρους της μονάδας βελτιώνει την απόδοση του οχήματος και ελαχιστοποιεί τον θόρυβο και τους κραδασμούς.
- Ο κινητήρας χρησιμοποιεί 1% λιγότερα βαριά στοιχεία σπάνιων γαιών.
- Η κοινή χρήση βασικών εξαρτημάτων και η τεχνολογία ελέγχου παρέχει μια ελκυστική οδηγική εμπειρία, μοναδική για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα της Nissan.
Το “X-in-1” αποτελεί απόρροια της εμπειρίας που κατέχει η Nissan στον τομέα της ηλεκτροκίνησης. Είναι η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που κυκλοφόρησε μαζικά στην αγορά, το 2010, ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο (EV), το Nissan LEAF, ενώ το 2016 κυκλοφόρησε το μοναδικό ηλεκτροκίνητο σύστημα μετάδοσης κίνησης e-POWER, που υπόσχεται την ίδια οδηγική απόλαυση με ένα EV, χωρίς την ανάγκη φόρτισης στην πρίζα.
Σύμφωνα με το μακροπρόθεσμο όραμά της, Nissan Ambition 2030, η εταιρεία στοχεύει να ενισχύσει τη γκάμα της με 27 νέα ηλεκτροκίνητα μοντέλα, συμπεριλαμβανομένων 19 EVs, έως το οικονομικό έτος 2030.