Το activesphere μας δείχνει τα μελλοντικά crossover coupe της Audi
Το τέταρτο πρωτότυπο της οικογένειας sphere της Audi ξεχωρίζει με τη διπλή του προσωπικότητα και υπόσχεται υψηλή αποδοτικότητα και εξαιρετικές ικανότητες εντός και εκτός δρόμου.
Το αμιγώς ηλεκτρικό Audi activesphere concept είναι το τέταρτο πρωτότυπο της σειράς sphere με την οποία η Γερμανική εταιρίας μας ταξιδεύει στο χρόνο και σε όσα μας ετοιμάζει για το μέλλον. Ξεχωρίζει για το crossover coupe στυλ και εξοπλίζεται με σύστημα κίνησης και ανάρτησης που του χαρίζουν εξαιρετικές ικανότητες τόσο εντός όσο και εκτός δρόμου.
Παρατηρώντας το μήκους μέτρων activesphere, μοιάζει περισσότερο με υπερυψωμένο coupe παρά με crossover που έχει κεκλιμένη πίσω οροφή. Το εντυπωσιακό στοιχείο του πρωτοτύπου ωστόσο είναι η δυνατότητά του μέσα σε λίγα μόλις δευτερόλεπτα να μετατραπεί σε pick-up, δημιουργώντας τον απαραίτητο χώρο για για τη μεταφορά εξοπλισμού αναψυχής, π.χ. δύο ηλεκτρικών ποδηλάτων.
Εντυπωσιακά στοιχεία είναι επίσης οι αντίθετα ανοιγόμενες πίσω πόρτες, η έλλειψη κεντρικής κολόνας, οι τροχοί των 22 ιντσών με ελαστικά διαστάσεων 285/55 R22, οι ικανές γωνίες προσέγγισης (18,9 μοίρες) και διαφυγής (28,1 μοίρες), αλλά και η μεγάλη και μεταβαλλόμενη απόσταση από το έδαφος (168-248 mm) μέσω της αερανάρτησης, έτσι ώστε το αυτοκίνητο να προσαρμόζεται ιδανικά στην οδήγηση εντός ή εκτός δρόμου.
Όπως και τα αντίστοιχα πρωτότυπα grandsphere και urbansphere της Audi, το activesphere βασίζεται στην πλατφόρμα για ηλεκτρικά οχήματα Premium Platform Electric ή PPE. Δύο ηλεκτροκινητήρες, ένας στον εμπρός κι ένας στον πίσω άξονα, αποδίδουν συνδυαστικά 445 ίππους και 720 Nm. Αντλούν ενέργεια από μια μεγάλη μπαταρία 100 kWh και εκτός από υψηλές επιδόσεις και τετρακίνηση, προσφέρουν και αυτονομία που ξεπερνά τα 600 km.
Η τεχνολογία των 800 volt τέλος εξασφαλίζει ιδιαίτερα γρήγορη φόρτιση. Μόλις 10 λεπτά φόρτισης είναι αρκετός χρόνος για να ανακτηθεί ηλεκτρική ενέργεια αρκετή για 300 χιλιόμετρα οδήγησης. Και αυτό επειδή η μπαταρία υψηλής τάσης μπορεί να φορτίζεται από το 5% έως το 80% του περιεχομένου της μέσα σε λιγότερο από 25 λεπτά!
Στο εσωτερικό του concept είναι ξεκάθαρη η εστίαση στη λειτουργικότητα και το μινιμαλισμό. Τα τέσσερα ανεξάρτητα καθίσματα μοιάζουν σαν να αιωρούνται ως προεκτάσεις της ψηλής κεντρικής κονσόλας, ενώ όταν το Audi activesphere concept κινείται στο αυτόνομο πρόγραμμα οδήγησης, το ταμπλό, το τιμόνι και τα πεντάλ εξαφανίζονται από το οπτικό πεδίο των επιβατών δημιουργώντας ένα καθαρό οπτικό πεδίο με ανεμπόδιστη θέα προς το δρόμο.
Μια ακόμη σημαντική πτυχή του Audi grandsphere είναι η δύναμη του activesphere. Για πρώτη φορά, το νέο σύστημα συνδυάζει τη φυσική πραγματικότητα και την ψηφιακή σφαίρα για να δημιουργήσει έναν νέο κόσμο: την Audi Dimension. Το κεντρικό στοιχείο του νέου συστήματος είναι τα καινοτόμα ακουστικά μεικτής πραγματικότητας – διαθέσιμα ξεχωριστά για τον οδηγό και τον κάθε επιβάτη. Οι χρήστες έχουν πρόσβαση σε ένα ολοκληρωμένο ψηφιακό οικοσύστημα την στιγμή που βρίσκονται στο Audi activesphere.
Αρχικά, τα γυαλιά VR περιορίζονταν στην απεικόνιση μιας εικονικής πραγματικότητας χωρίς στοιχεία πραγματικού κόσμου. Ωστόσο, η τεχνολογία εξελίχθηκε προς την επαυξημένη πραγματικότητα, όπου ο πραγματικός κόσμος εμπλουτίζεται με εικονικό περιεχόμενο.
Η μικτή πραγματικότητα είναι πλέον σε θέση να απεικονίσει εικονικό περιεχόμενο στον πραγματικό κόσμο και στις τρεις διαστάσεις! Έτσι, με πρωτοφανή οπτική ακρίβεια, υψηλότερη ανάλυση και εξαιρετική αντίθεση, το καινοτόμο σύστημα φέρνει τις επιφάνειες ελέγχου και τις οθόνες στο οπτικό πεδίο του χρήστη και ενώ βρίσκεται πίσω από το τιμόνι.
Στη συνέχεια, ο οδηγός μπορεί με χειρονομίες να ελέγξει τις λειτουργίες του αυτοκινήτου, ενώ η διεπαφή χρήστη (η εικονική οθόνη στα ακουστικά) αντιδρά σε αλλαγές σε πραγματικό χρόνο, όπως ένα συμβατικό όργανο. Επιπλέον, στο πρόγραμμα εκτός δρόμου, μπορούν να προβληθούν 3D εικονογραφήματα υψηλής ανάλυσης από το πραγματικό τοπίο και να εμφανιστούν πληροφορίες σχετικά με την πλοήγηση και τον προορισμό. Οι πληροφορίες για την οδική ασφάλεια, δηλαδή ειδοποιήσεις για κυκλοφοριακή συμφόρηση ή ολισθηρούς δρόμους, μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν και σε αυτή την περίπτωση.