Volkswagen ID. Buzz: Το θρυλικό Transporter επιστρέφει ως ηλεκτρικό
Το νέο, αμιγώς ηλεκτρικό ID. Buzz αναβιώνει τον θρύλο του van που γνωρίσαμε ως T1, T2, Transporter, Bulli ή Kombi.
Η αρχική σπίθα άναψε πριν από 50 χρόνια. Στην Εμπορική Έκθεση του Ανόβερου, η Volkswagen είχε παρουσιάσει ένα T2 που κινούνταν από έναν ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο στο πίσω μέρος. Η μέγιστη αυτονομία των 85 χιλιομέτρων έδειξε ωστόσο, εκείνη την εποχή, ότι η τεχνολογία μπαταριών απείχε ακόμη πολύ από το να είναι κατάλληλη για πρακτική χρήση. Αλλά ακόμα και τότε, το 1972, είχε γεννηθεί το όνειρο ενός αμιγώς ηλεκτρικού Transporter – ή Bulli, όπως θέλετε πείτε το.
Το πλήρωμα του χρόνου έφτασε και τα νέα ID. Buzz και ID. Buzz Cargo έρχονται να αναβιώσουν το θρυλικό μοντέλο της Volkswagen, ηλεκτρικά. Ένα ευρύχωρο Minibus και ένα πρακτικό Van αντίστοιχα, τα ID. Buzz και ID. Buzz Carg βασίζονται στην αρθρωτή πλατφόρμα για την ηλεκτροκίνηση (MEB) του Volkswagen Group και αντλούν από την παράδοση της VW τη σχεδίαση ενός από τα μεγαλύτερα icons του αυτοκινήτου – του θρυλικού T1, του αρχέτυπου Microbus.
Επίσης σημαντικό και ενδεικτικό της φιλοσοφίας του Γερμανού κατασκευαστή, είναι πως τo ID. Buzz κατασκευάζεται και φτάνει στον κάτοχό του με ουδέτερο αποτύπωμα άνθρακα – το πρώτο στην αυτοκινητοβιομηχανία για μοντέλα MPV και Van. Ένα υψηλό ποσοστό ανακυκλωμένων υλικών και η μη χρήση δέρματος στο εσωτερικό, ολοκληρώνουν τη στρατηγική αειφορίας της Volkswagen.
Οι ευρωπαϊκές εκδόσεις του ID. Buzz θα λανσαριστούν με μπαταρία 77 kWh (net, ακαθάριστο ενεργειακό περιεχόμενο 82 kWh) η οποία παρέχει ρεύμα σε έναν ηλεκτροκινητήρα 205 ίππων (150 kW), που βρίσκεται και δίνει κίνηση στον πίσω άξονα. Η ισχύς φόρτισης με εναλλασσόμενο ρεύμα σε wallbox (AC) είναι 11 kW, ενώ μέσω μιας υποδοχής βύσματος CCS σε σταθμό ταχείας φόρτισης συνεχούς ρεύματος (DC) η ισχύς φόρτισης φτάνει έως και 170 kW. Όταν φορτίζεται με αυτόν τον τρόπο, το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας αυξάνεται από 5% σε 80% σε περίπου 30 λεπτά.
Οι βασικές τάσεις της σύγχρονης αυτοκίνησης συγχωνεύονται στα ID. Buzz και ID. Buzz Cargo: η κίνηση με ηλεκτρική ενέργεια, η έξυπνη διασύνδεση των συστημάτων υποβοήθησης οδηγού και των συστημάτων infotainment, οι over-the-air ενημερώσεις του λογισμικού του οχήματος και η συμβατότητα με εντελώς νέα concept κινητικότητας.
Βασικό ατού όμως επιτρέψτε μας να πούμε πως είναι η εμβληματική του σχεδίαση που παραπέμπει άμεσα στο αυθεντικό κλασικό όχημα του Τ1.
Στο T1 o οδηγός καθόταν πάνω ακριβώς από τον μπροστινό άξονα, δεν υπήρχε ουσιαστικά μπροστινός πρόβολος.
Παρέχοντας υψηλά επίπεδα ασφάλειας, το ID. Buzz έχει επίσης πολύ κοντούς προβόλους. Οι καθαρές φόρμες συνοδεύονται από εξαιρετική αεροδυναμική, με συντελεστή οπισθέλκουσας 0,285 (ID. Buzz Cargo: 0,29) για χαμηλή κατανάλωση ενέργειας και μεγαλύτερη αυτονομία.
Παράλληλα, με μήκος 4.712 mm και μεταξόνιο 2.988 mm το ID. Buzz υπόσχεται μεγάλη ευρυχωρία και πρακτικότητα. Στη φιλική ατμόσφαιρα της πενταθέσιας έκδοσης MPV, πέντε άτομα έχουν άφθονο χώρο για ταξίδια και αντίστοιχα για τις αποσκευές τους (χωρητικότητα έως 1.121 λίτρα). Εάν η δεύτερη σειρά καθισμάτων αναδιπλωθεί, ο χώρος φόρτωσης αυξάνεται στα 2.205 λίτρα. Μεσοπρόθεσμα, θα ακολουθήσει επίσης εξαθέσια και επταθέσια διαμόρφωση με μεγαλύτερο μεταξόνιο.
Το ID. Buzz Cargo από την άλλη έχει τρεις θέσεις μπροστά (εναλλακτικά δύο) και ένα σταθερό χώρισμα για τον 3,9 κ.μ. χώρο φόρτωσης, όπου χωράνε δύο ευρωπαλέτες.
Τα νέα ID. Buzz και ID. Buzz Cargo παράγονται από την Volkswagen Επαγγελματικά Οχήματα στο κεντρικό της εργοστάσιο στο Αννόβερο, και θα κυκλοφορήσουν στις ευρωπαϊκές χώρες το φθινόπωρο, με τις προπωλήσεις να ξεκινούν ήδη από τον Μάιο.