ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ

Αποκάλυψη για το νέο Yamaha R7

Αποκάλυψη για το νέο Yamaha R7

Ελαφριά, συμπαγής, με street στοιχεία αλλά και με αγωνιστική θέση οδήγησης, η νέα μοτοσικλέτα της οικογένειας R της Yamaha εισβάλλει στα μεσαίου κυβισμού supersport αποδίδοντας φόρο τιμής στη θρυλική superbike YZF-R7.

Το εξωτικό YZF-R7 είχε παραχθεί σε μόλις 500 αντίτυπα στη δύση της δεκαετίας του 1990, ώστε να πάρει η Yamaha έγκριση τύπου για το Παγκόσμιο SBK και για τις 8 Ώρες της Σουζούκα - κι όπως εύκολα γίνεται αντιληπτό το σημερινό R7 μοιράζεται με εκείνο μόνο το όνομα.

Διότι φορά τον δικύλινδρο εν σειρά CP2 κινητήρα 73,4 ίππων του ΜΤ-07 και Tracer 7, δεν διαθέτει ηλεκτρονικά και αποσκοπεί κυρίως να αποτελέσει το δεύτερο βήμα (μετά το μονοκύλινδρο R125 ή το δικύλινδρο R3) για νέους αναβάτες στον κόσμο των supersport της Yamaha, σε όλο το δρόμο μέχρι το υψηλών επιδόσεων και τεχνολογίας R1Μ.

Για τον σκοπό αυτό, έτσι, το νέο R7 υιοθετεί κρίσιμα σπορ στοιχεία όπως τα κλιπ-ον του τιμονιού, τις πλήρως ρυθμιζόμενες αναρτήσεις, το προαιρετικό κιβώτιο Quick Shift (QSS), αλλά και το συμπλέκτη Assist & Slipper. Ο A&S προσφέρει ομαλότερες αλλαγές ταχυτήτων, ελαφρύτερη αίσθηση της μανέτας και αποτροπή υπερστροφίας του κινητήρα και αναπηδήσεων του πίσω τροχού στα δυνατά φρένα.

Αποκάλυψη για το νέο Yamaha R7

Στην σπορ αίσθηση και θέση οδήγησης, πέραν των κλιπ-ον, συμβάλλει τόσο η θέση των μαρσπιέ όσο και η σέλα: το σχέδιό της, που την κάνει πιο στενή στο χώρο των ποδιών του αναβάτη, διευκολύνει τη μετακίνηση του σώματος για τις αλλαγές της γεωμετρίας εν κινήσει. Το πίσω μέρος της σέλας, για τον συνεπιβάτη, είναι στενό και διαθέτει και (προαιρετικό) κάλυμμα που μεταμορφώνει το R7 σε μονόσελο.

Ο CP2 κινητήρας των 689 κ.εκ., με στροφαλοφόρο 270 μοιρών και ανομοιόμορφη ακολουθία ανάφλεξης για γραμμική ροπή σε μεγάλο εύρος στροφών, φτάνει στο peak των 73,4 ίππων του στις 8.750 στροφές, και των 6,8 χλγρ. της ροπής στις 6.500 σ.α.λ.

Γενικότερα στην επιτάχυνση συμβάλλουν και οι πιο κοντές σχέσεις του κιβωτίου, σε σύγκριση με το ΜΤ-07, όπως και οι νέες ρυθμίσεις της ECU και του ψεκασμού, οι βελτιώσεις στις εισαγωγές αέρα και ο ανασχεδιασμός της εξάτμισης. Επίσης, ο CP2 πληροί τις προδιαγραφές ρύπων Euro5.

Παρότι δεν υπάρχει ούτε Traction Control, ούτε διαφορετικές χαρτογραφήσεις ούτε φυσικά IMU, το έργο της σπορ οδήγησης καλύπτεται μηχανικά: με το αντεστραμμένο πιρούνι 41 χιλ. της KYB (που ρυθμίζεται πλήρως σε απόσβεση επαναφοράς και προφόρτιση) εμπρός, και με την ανασχεδιασμένη ανάρτηση με μοχλικό, του πίσω τροχού.

Αποκάλυψη για το νέο Yamaha R7

Το πλαίσιο δεν έχει αλλαγές σε σχέση με το ΜΤ-07, ωστόσο το μεταξόνιο έχει μειωθεί λίγο -στα 1.395 χιλ.- και το βάρος δεν έχει αυξηθεί περισσότερο από 4 κιλά.

Καλύπτεται, επίσης, ο σπορ προσανατολισμός του R7 με την κατανομή 51/49 του βάρους των 188 κιλών, καθώς και από τα φρένα: τις ακτινικές δαγκάνες τεσσάρων εμβόλων του εμπρός δισκόφρενου, μαζί με την ακτινική αντλία της Brembo επίσης μπροστά.

Σχεδιαστικά, η Yamaha έχει κρατήσει το R7 κοντά στις συμπαγείς διαστάσεις των R3 και R125, με λεπτό σώμα και στενό ρύγχος. Όμως, από την άλλη, το ρεζερβουάρ (που χωρά 1 λίτρο λιγότερο από το ΜΤ-07, δηλαδή 13 λίτρα) παραπέμπει στο σχέδιο του δοχείου καυσίμου της Μ1 του MotoGP. Επίσης, τεχνολογίας LED είναι και ο προβολέας και τα φώτα θέσης.

Αποκάλυψη για το νέο Yamaha R7

Για τα όργανα η Yamaha τοποθέτησε οθόνη LCD υψηλής αντίθεσης, με ανασχεδιασμένες ενδείξεις και την προσθήκη του shift light για την ενδεδειγμένη στιγμή αλλαγής ταχύτητας.

Το Yamaha Ρ7 αναμένεται στην Ευρώπη τον Οκτώβριο, με ακαθόριστη τιμή μέχρι στιγμής, στο μπλε Icon Blue και το μαύρο Yamaha Black. Προαιρετικά θα προσφέρει μεταξύ άλλων εξάτμιση τιτανίου Akrapovic, Quickshift, κιτ καλύμματος κινητήρα και προστατευτικά ψυγείου και κινητήρα.

Photo credits: Yamaha Motor Media

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ