Aprilia SXR 50: Πενηντάρι με χαρακτηριστικά μεγάλου scooter
Η Aprilia συνεχίζει την ιστορία των scooters μικρού κυβισμού, που ξεκίνησε από το SR 50 τη δεκαετία του '90, με το νέο SXR 50 - στο οποίο προσέδωσε περαιτέρω λύσεις λειτουργικότητας από μεγαλύτερα scooters και κινητήρα Euro5.
Παράλληλα με την αναβάθμιση του τετράχρονου κινητήρα των 50 κ.εκ. ώστε να τον κάνει πιο οικονομικό και ζωηρό για την ευελιξία στην πόλη, η ιταλική εταιρεία πρόσφερε στο «πενηντάρι» της χαρακτηριστικά όπως φώτα LED, ψηφιακό πίνακα οργάνων και, για πρώτη φορά στα scooters 50 κ.εκ., δυνατότητες συνδεσιμότητας του smartphone.
Και αναβάθμισε, επίσης, σημαντικά τη λειτουργικότητά του μικρού της scooter: η ευμεγέθης, για τα δεδομένα της κατηγορίας, ποδιά κρύβει ένα μεγάλο ντουλαπάκι και άγκριστο συγκράτησης τσαντών και ο χώρος στα πόδια του αναβάτη είναι επίπεδος για την τοποθέτηση των τελευταίων.
Επιπλέον, ο χώρος κάτω από τη σέλα έχει μέγεθος 20 λίτρων (που σημαίνει ότι χωρά ένα κράνος jet) με εσωτερικό φωτισμό και θύρα USB για τη φόρτιση των ηλεκτρονικών συσκευών. Αντίστοιχα έχει βελτιωθεί και η άνεση της σέλας, που έχει μήκος 850 χιλ., ενώ το ύψος της είναι στα 775 χιλ. για πιο τον εύκολο χειρισμό από κάθε ύψους αναβάτες.
Η ποδιά με τα LED φώτα ημέρας είναι το κυρίαρχο στοιχείο της σχεδίασης. Ο προβολέας αποτελείται από δύο στοιχεία και ένα τρίτο μικρότερο στο κέντρο - παραπέμποντας στις σπορ μοτοσικλέτες του Noale, ως ένα στοιχείο δυναμισμού του SXR 50. Εξίσου σπορτίφ είναι και το σχέδιο των πίσω φώτων LED, όπως και οι πέντε ακτινών τροχοί αλουμινίου διάστασης 12 ιντσών, η διπλή ραφή της σέλας και τα στοιχεία με γυαλιστερό γκρι φινίρισμα.
Το τιμόνι είναι τοποθετημένο ψηλότερα, και μαζί με τον ανεμοθώρακα είναι και τα δύο προσαρμοσμένα στην ποδιά. Στο κέντρο του πρώτου, ο μεγάλος πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων LCD περιλαμβάνει ψηφιακό ταχύμετρο και στροφόμετρο, ολικό και μερικό χιλιομετρητή, θερμοκρασία περιβάλλοντος, ψηφιακό ρολόι και ένδειξη στάθμης καυσίμου.
Ο αναβάτης επίσης, μέσω του κουμπιού MODE που βρίσκεται στο δεξί χειριστήριο, μπορεί να επιλέξει πληθώρα πληροφοριών που σχετίζονται με την οδήγηση. Στην οθόνη, παράλληλα, προσαρμόζεται και το (προαιρετικό) σύστημα συνδεσιμότητας Aprilia MIA, το οποίο επιτρέπει τη σύνδεση του SXR 50 με smartphone μέσω Bluetooth - κάτι πρωτόγνωρο για την κατηγορία.
Το τεράχρονο, μονοκύλινδρο μοτέρ των 50 κ.εκ. της οικογένειας i-get διαθέτει βελτιωμένο χρονισμό των 3 βαλβίδων και καλύπτει τις προδιαγραφές ρύπων Euro 5. Σύμφωνα με την Aprilia, η κατανάλωσή του δεν ξεπερνά τα 2,5 λίτρα / 100 χλμ. (στο ρεαλιστικό κύκλο μετρήσεων WMTC), χάρη και στον ηλεκτρονικό ψεκασμό με μπεκ 8 οπών που βελτιώνει μαζί με την οικονομία και την απόδοση στις χαμηλές στροφές, για καλύτερη απόκριση του γκαζιού στις συνθήκες της πόλης. Το ρεζερβουάρ έχει χωρητικότητα 7 λίτρων.
Το πλαίσιο περιλαμβάνει μια στιβαρή δομή ενός μονού σωλήνα από ατσάλι και στοιχεία από χυτευμένα, μεταλλικά φύλλα, για ακαμψία και σταθερότητα που επίσης συναντάται σε μεγαλύτερου κυβισμού scooters. Ένα τηλεσκοπικό πιρούνι διαδρομής 76 χιλ. ελέγχει το μπροστινό σύστημα, ενώ ένα μονό πίσω αμορτισέρ με 5 ρυθμίσεις προφόρτισης επιτρέπει την προσαρμογή του SXR 50 στις ανάγκες του αναβάτη.
Τα ελαστικά είναι μεγέθους 120/70, για περαιτέρω πρόσφυση και σταθερότητα, χωρίς κόστος στην ευελιξία - ενώ το σύστημα πέδησης αποτελείται από δίσκο 220 χιλ. με δαγκάνα δύο εμβόλων στον εμπρός τροχό και από ταμπούρο 140 χιλ. στον πίσω.
Το Aprilia SXR 50 αναμένεται σύντομα στην ελληνική αγορά με τιμή 2.070 Ευρώ, και σε λευκό ή γκρι χρώμα είτε σε δύο σπορ χρωματισμούς -τον κόκκινο Power Red και τομ ματ μαύρο Enigma Black- με ειδικής σχεδίασης γραφικά. Θα συνδυάζεται με μια ευρεία γκάμα από αξεσουάρ, που περιλαμβάνουν από κεντρική βαλίτσα 32 λίτρων και μεγαλύτερο ανεμοθώρακα, μέχρι πλαϊνό σταντ και κάλυμμα των ποδιών.