Ducati MotoE: Η ηλεκτρική μοτοσυκλέτα του πρωταθλήματος FIM MotoE που ξεκινά το 2023
Η Ducati παρουσίασε τις τεχνικές λεπτομέρειες της πρωτότυπης «V21L», της πρώτης ηλεκτρικής μοτοσυκλέτας για την εταιρεία με έδρα την Μπολόνια.
Η εξέλιξη της ηλεκτρικής Ducati V21L προχωρά με γοργούς ρυθμούς, καθώς το 2023 η ιταλική εταιρία θα έχει τον ρόλο του αποκλειστικού προμηθευτή του Παγκόσμιου Κυπέλλου FIM MotoE στο οποίο υα συμμετέχουν 18 αμιγώς ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες.
Η Ducati αποκάλυψε τα τεχνικά στοιχεία του project MotoE, σε ένα βίντεο στο οποίο πρωταγωνιστεί η ομάδα που έχει αναλάβει τη δημιουργία και την εξέλιξη του πρωτότυπου μοντέλου.
Η μέγιστη ισχύς και ροπή της μοτοσυκλέτας φτάνουν τους 150 ίππους και 140 Nm αντίστοιχα, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 275 km/h στην πίστα του Mugello. Το βάρος της Ducati MotoE φτάνει τα 225 κιλά, νούμερο που είναι κατά 12 κιλά χαμηλότερο από τις ελάχιστες απαιτήσεις που έχουν θέσει η Dorna και η FIM για μία μοτοσυκλέτα που μπορεί να ολοκληρώσει την απόσταση του εκάστοτε αγώνα.
Η μπαταρία, ένα από τα σημαντικότερα στοιχεία της μοτοσυκλέτας, είναι ειδικά σχεδιασμένη με τέτοιο τρόπο ώστε να καταλαμβάνει τον μικρότερο δυνατό χώρο. Το συνολικό της βάρος ανέρχεται στα 110 κιλά, με την χωρητικότητά της να φτάνει τις 18 kWh, ενώ στην ουρά βρίσκεται ενσωματωμένη μια υποδοχή φόρτισης 20 kW.
Ο εναλλάκτης που προέρχεται από τον κόσμο των ηλεκτρικών αγωνιστικών αυτοκινήτων έχει βάρος 5 κιλά, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας (βάρος 21 κιλά και με ανώτατο όριο περιστροφής τις 18.000 σ.α.λ.) εξελίχθηκε από εξωτερικό συνεργάτη της Ducati και δουλεύει σε κύκλωμα 800V, με σκοπό τη μεγιστοποίηση της απόδοσής του και κατά συνέπεια τις βέλτιστες τιμές σε επιδόσεις και αυτονομία.
Το κύκλωμα ψύξης της Ducati MotoE είναι πρωτοποριακό. Τα εξαρτήματα ψύχονται από ένα ιδιαίτερα εξελιγμένο υδρόψυκτο σύστημα, που αποτελείται από δύο κυκλώματα, ένα για την μπαταρία κι ένα για τον ηλεκτροκινητήρα/εναλλάκτη, καθώς αυτά τα μέρη έχουν διαφορετικές ανάγκες ψύξης. Αυτό εξασφαλίζει τον απόλυτο έλεγχο της θερμοκρασίας της μπαταρίας, επιτυγχάνοντας μεγάλη αποδοτικότητα και σημαντικά οφέλη σε επιδόσεις και χρόνους φόρτισης. Η Ducati MotoE μπορεί να μπει κατευθείαν στην πρίζα και σε 45 λεπτά να φορτίσει έως στο 80%, χωρίς να υπάρχει ανάγκη να κρυώσει πριν η μπαταρία.
Η θήκη από ανθρακόνημα που περιέχει την μπαταρία λειτουργεί και ως ενεργό μέρος του πλαισίου, όπως ακριβώς συμβαίνει και στον κινητήρα της Ducati Panigale V4, με το εμπρός αλουμινένιο monocoque πλαίσιο να ζυγίζει μόλις 3,7 κιλά.
Η εμπρός ανάρτηση διαθέτει ένα ανεστραμμένο πιρούνι Öhlins NPX 25/30 με διάμετρο καλαμιών 43 χιλιοστά, προερχόμενο από τη Superleggera V4, ενώ η πίσω ανάρτηση Öhlins TTX36 έχει ρυθμιζόμενη απόσβεση συμπίεσης και επαναφοράς, όπως και το αμορτισέρ του τιμονιού, επίσης της Öhlins.
Πίσω βρίσκουμε ένα αλουμινένιο ψαλίδι που ζυγίζει 4,8 κιλά, με τη γεωμετρία του να προέρχεται από τη Desmosedici του MotoGP, ενώ το υποπλαίσιο που περιλαμβάνει την ουρά και τη σέλα του αναβάτη είναι κατασκευασμένο από ανθρακόνημα.
Τα φρένα της Brembo περιλαμβάνουν εμπρός διπλούς ατσάλινους δίσκους διαμέτρου 338,5 χλστ. με δαγκάνες GP4RR M4 32/36 και ακτινική τρόμπα PR19/18, τα οποία έχουν ειδική σχεδίαση για να μην υπερθερμαίνονται στην περίπτωση έντονης χρήσης. Πίσω υπάρχει μονός δίσκος διαμέτρου 220 χλστ.
Για την παραγωγή της MotoE, η Ducati δημιούργησε μια ομάδα σχεδιαστών, τόσο από την ίδια την εταιρεία όσο και από το αγωνιστικό τμήμα Ducati Corse. Ο καταμερισμός των καθηκόντων και η συνεχής επικοινωνία μεταξύ των ανθρώπων που απαρτίζουν την ομάδα ήταν θεμελιώδεις σε όλη τη διαδικασία.
Το τμήμα Ducati R&D φρόντισε για όλες τις δραστηριότητες των βασικών αρχών διοίκησης και διαχείρισης έργων (Project Management), παράλληλα με τις προσομοιώσεις στο ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης, ενώ για τη σχεδίαση της MotoE φρόντισε το τμήμα Centro Stile Ducati που δημιούργησε και το ανάλογο χρώμα της μοτοσυκλέτας.
Η Ducati Corse, από την άλλη πλευρά, εργάστηκε πάνω στον σχεδιασμό των ηλεκτρονικών εξαρτημάτων, στον έλεγχο και τις στρατηγικές του λογισμικού, στις προσομοιώσεις που αφορούν τα δυναμικά χαρακτηριστικά και την αεροδυναμική της μοτοσυκλέτας, όπως και στις διαδικασίες της συναρμολόγησης, των δοκιμών και της συλλογής δεδομένων.
Στην εξέλιξη της MotoE έχει βοηθήσει σημαντικά και η τεχνογνωσία του Volkswagen Group, στο οποίο ανήκει η Ducati, καθώς το συγκεκριμένο πρόγραμμα έχει ενταχθεί υπό την ομπρέλα της στρατηγικής «New Auto 2030», αποτελώντας ένα σημαντικό σύμμαχο για την εξέλιξη των ηλεκτρικών κινητήρων. Παράλληλα, ο Ιταλός κατασκευαστής βρίσκεται σε συνεχή επικοινωνία τόσο με το Centre of Excellence (CoE) στο Salzgitter της Γερμανίας, όσο και με άλλες μάρκες του ομίλου, όπως η Porsche και η Lamborghini.
Περισσότερες πληροφορίες για την Ducati MotoE υπάρχουν στην επίσημη ιστοσελίδα: https://www.ducati.com/ww/en/company/product-innovation/moto-e.