Honda Super Cub 125 και Monkey 125: Η επιστροφή δύο "θρύλων"
Το παγκόσμιο "παπί" Super Cub και ο θρυλικός "μπόμπος" Monkey, δύο από τα ορόσημα της ιστορίας των διτρόχων της Honda, ανανεώθηκαν τεχνολογικά και επιστρέφουν στην Ευρώπη.
Η ιστορία των δύο μικρών δίτροχων της ιαπωνικής εταιρείας στην ουσία δεν έφτασε ποτέ στο τέλος της. Από το 1958 το Super Cub και από το 1961 το Monkey, συνέχισαν να εξελίσσονται - κι έτσι, από τα πρώτα τους χρόνια στα ξέφρενα Sixties, έχουν διανύσει όλη τη διαδρομή μέχρι τη δεκαετία του 2020 για να περάσουν σήμερα στη γενιά του 2022.
Με το Super Cub αυτό που συνέβη, τότε, ήταν κάπως αδιανόητο: σχεδιάστηκε για τους Ιάπωνες διανομείς noodles, καταργώντας τη μανέτα του συμπλέκτη ώστε ο χειριστής να το οδηγεί με το ένα χέρι, αλλά με ένα παράξενο παιχνίδισμα της τύχης κατάφερε να προσελκύσει εντελώς διαφορετικούς ανθρώπους, τους νεαρούς σέρφερς της αμερικανικής Δυτικής Ακτής, σε τέτοιο βαθμό που ολόκληροι Beach Boys έγραψαν γι' αυτό το 1964 τραγούδι του "My Little Honda".
Σε μια αντίστοιχη παράλληλη πορεία με το Super Cub, από το 1961 που παρουσιάστηκε, ο μέγας «μπόμπος» Monkey πέτυχε κι εκείνος να προσελκύσει ετερόκλητους ανθρώπους. Ενώ αρχικά σχεδιάστηκε με προδιαγραφές παιδικού παιχνιδιού 49cc για το Tama Tech, ένα λούνα παρκ στο Τόκιο, κατάφερε -μετά την πρώτη του εμπορική έκδοση του 1963- να περάσει τον Ειρηνικό και να γίνει ιδιαίτερα αγαπητό σε κατόχους αυτοκινούμενων τροχόσπιτων RV που ήθελαν ένα βολικό μέσο μεταφοράς για χρήση όσο είχαν το όχημά τους σταθμευμένο.
Honda Super Cub 125 2022
Όταν ο Soichiro Honda δημιούργησε το πρώτο σχήμα του Super Cub από πυλό, σκοπός του ήταν 'να προσφέρει χαρά παίζοντας χρήσιμο ρόλο στις ζωές των ανθρώπων'. Το πρώτο Super Cub του 1958, έτσι, εισήγαγε τις πρώτες ιδέες που θα καθιερώνονταν τις επόμενες δεκαετίες: το χαμηλό πάτωμα για εύκολη πρόσβαση, τα μεγάλα προστατευτικά των ποδιών για προστασία από σκόνη και λάσπες, την ‘κλειστού τύπου σχεδίαση’ για να μην είναι ορατά ο κινητήρας και οι καλωδιώσεις, το σχήμα του τιμονιού σχήματος φτερών γλάρου και το μπλε φέρινγκ ως χρώμα του ουρανού.
Το ιαπωνικό "παπί" ανέκαθεν χρησιμοποιούσε τετράχρονο κινητήρα, και τώρα με τη γενιά του 2022 πέρασε στις προδιαγραφές ρύπων Euro5. Παραμένει αερόψυκτος, αλλά είναι πιο αποδοτικός -με 9,8 ίππους και 10,4 Nm ροπής- και παράλληλα πιο οικονομικός, μιας και η κατανάλωσή του δεν ξεπερνά το 1,5 λτ./100 χλμ. (κατά WLTP) μέσω του, σταθερά, 4τάχυτου κιβωτίου του. Έτσι, με κάθε γέμισμα του ρεζερβουάρ 3,7 λίτρων πετυχαίνει αυτονομία 250 χιλιομέτρων.
Η θρυλική ‘S’ σιλουέτα του Super Cub, που ξεκινά πίσω από την ποδιά και καταλήγει στο πίσω φτερό, διατηρείται και συνδυάζεται πια με φωτισμό full LED. Τα όργανα αποτελούνται από δύο χρωμιωμένους ομόκεντρους δακτυλίους, ενώ πλέον η σέλα και τα μαρσπιέ του συνεπιβάτη περιλαμβάνονται στο βασικό εξοπλισμό - όπως και το εξαιρετικά βολικό Smart Key, που επιτρέπει τη λειτουργία χωρίς να βγάλετε το κλειδί από την τσέπη.
Τέλος, το σωληνωτό ατσάλινο πλαίσιο τύπου ραχοκοκαλιάς συνοδεύεται, στην έκδοση του 2022, από ανανεωμένες ρυθμίσεις της ανάρτησης -με νέα ελατήρια εμπρός και πίσω- για βελτιωμένη άνεση και ποιότητα κύλισης. Ο νέος χρωματισμός Matte Grey με ρετρό κόκκινες σέλες παραπέμπουν στην κλασική αισθητική του ιαπωνικού "παπιού" - το οποίο το 2017 έφτασε τα 100 εκατομμύρια πωλήσεις, για να στεριώσει τη φήμη του δημοφιλέστερου οχήματος που πάτησε ποτέ τους τροχούς του στον πλανήτη.
Honda Monkey 125
Εξ αρχής το Monkey έθεσε τα μοναδικά του δεδομένα: λιλιπούτειες διαστάσεις, χαμηλό βάρος, ψηλό σπαστό τιμόνι σε στιλ chopper, τριτάχυτο κιβώτιο, χρωμιωμένο ρεζερβουάρ και τροχοί 5 ιντσών χωρίς αναρτήσεις. Η μεγάλη του επιτυχία κρυβόταν στο φυγοκεντρικό συμπλέκτη, που σήμαινε ότι δεν χρειαζόταν γνώσεις χειρισμού μοτοσικλέτας για να οδηγηθεί - κι έτσι έγινε το πρώτο μηχανάκι για εκατομμύρια πιτσιρικάδες στο πέρασμα των δεκατιών.
Από το 1978, που το ρεζερβουάρ του μεταμορφώθηκε στο κλασικό σχήμα σταγόνας, διατήρησε το κλασικό του σχέδιο. Πέραν των βασικών του χαρακτηριστικών -χρωμιωμένα φτερά, ψηλά τοποθετημένο σιλανσιέ, φαρδιά ελαστικά, μεγάλη άνετη σέλα και σωληνωτή ατσάλινη σχάρα- στη γενιά του 2022 απέκτησε φώτα full LED, μια νέα ατσάλινη πίσω σχάρα, ενώ οι τροχοί του έχουν τώρα μεγαλώσει στις 12 ίντσες.
Ο Euro5 αερόψυκτος κινητήρας των 124 κ.εκ. στον «μπόμπο» συνδυάζεται με κιβώτιο 5 ταχυτήτων για καλύτερη άνεση σε μεγαλύτερες αποστάσεις - ενώ η κατανάλωση παραμένει στο 1,5 λτ./100 χλμ. Με τη διαφορά ότι η αυτονομία είναι μεγαλύτερη από το Super Cub, φτάνει τα 370 χιλιόμετρα, λόγω του μεγαλύτερου δοχείου καυσίμων (5,6 λίτρων). Η τελική ταχύτητα είναι 91 χλμ./ώρα. Τέλος, σε συνδυασμό με το εμπρός ανεστραμμένο πιρούνιο (USD) τα νέα πίσω αμορτισέρ δύο σταδίων βελτιώνουν το επίπεδο άνεσης.
Η γενιά του 2022 των Honda Monkey και Super Cub με το νέο τους κινητήρα Euro5 των 125 κ.εκ. αναμένεται στην ελληνική αγορά από τον προσεχή Αύγουστο και Σεπτέμβριο αντίστοιχα.