ΜΟΤΟΣΙΚΛΕΤΑ

Η BMW R 12 G/S είναι ένα σύγχρονο enduro βγαλμένο από τα παλιά

BMW R 12 G/S BMW MOTORRAD

Eμπνευσμένη από τη θρυλική BMW R 80 G/S, η νέα R 12 G/S που μόλις παρουσίασε η βαυαρική εταιρεία ξαναφέρνει στη ζωή το πνεύμα των κλασικών enduro – σε ένα νεο-ρετρό σχέδιο για γνήσια οδηγική διασκέδαση εντός και εκτός δρόμου.

Η ιστορία της BMW Motorrad στους αγώνες εκτός δρόμου πάει πολύ πίσω. Ο υψηλόροπος boxer κινητήρας της προπέλας του Μονάχου, σε συνδυασμό με τον άξονα μετάδοσης, ήταν ένας συνδυασμός που κέρδιζε και επιδείκνυε την αντοχή του σε αμέτρητους αγώνες.

Ωστόσο, μόλις το 1980 η BMW Motorrad προχώρησε στην παραγωγή μιας enduro με κινητήρα boxer. Έτσι γεννήθηκε η BMW R 80 G/S (τα διακριτικά G/S, Gelende / Straße, σημαίνουν off-road / Street). Μία μοτοσικλέτα off-road μαζικής παραγωγής που όμοιά της δεν είχε υπάρξει μέχρι τότε.

Η R 80 G/S αμέσως εντυπωσίασε με τα πολλαπλά ταλέντα της: με τις εκτός δρόμου ικανότητές της, τις δυνατότητές της σε ταξίδια τουρισμού και τις δυναμικές επιδόσεις της στο δρόμο, κερδίζοντας περίοπτη θέση στο διεθνές μοτοσικλετιστικό σκηνικό της δεκαετίας του ‘80

BMW R 12 G/S BMW MOTORRAD

Σχεδόν μισό αιώνα μετά, το ίδιο πνεύμα αναβιώνει με τη νέα BMW R 12 G/S, η οποία ενσαρκώνει έξυπνα το χαρακτήρα μιας off-road enduro με boxer κινητήρα και το στυλ μιας R 80 G/S – μεταφέροντάς το στο σήμερα εμπλουτισμένο με σύγχρονη τεχνολογία. Διαθέτει μεγάλες διαδρομές αναρτήσεων, τροχούς με σταυρωτές ακτίνες και ένα μικρό φέρινγκ οργάνων.

Η νέα BMW R 12 G/S διαθέτει flat μονόσελο, ιδανικό για οδήγηση εκτός δρόμου ακόμα και σε όρθια θέση. του οποίου το ύψος (με πίσω τροχό 17”) είναι στα 860 mm και στο Enduro Package Pro (με πίσω τροχό 18”) στα 875 mm.

Η βασική έκδοση της νέας BMW R 12 G/S είναι εξοπλισμένη με ένα σύστημα μαρσπιέ που έχει σχεδιαστεί κυρίως για χρήση στο δρόμο, αλλά είναι κατάλληλο και για χρήση εκτός δρόμου χάρη στο οδοντωτό προφίλ του.

BMW R 12 G/S BMW MOTORRAD

Με το πακέτο εξοπλισμού «Enduro Package Pro», η R 12 G/S αποκτά σύστημα μαρσπιέ enduro, το οποίο, χάρη στο ακόμα μεγαλύτερο μέγεθος και τις τρεις σειρές ‘καρφιών’, παρέχει βέλτιστη πρόσφυση για οδήγηση endurο. Το αλουμινένιο σωληνωτό τιμόνι προσφέρει επιπλέον εργονομικές ρυθμίσεις, ενώ το προαιρετικό Enduro Package περιλαμβάνει αποστάτες 20 mm.

Περνώντας στον κινητήρα, από τότε που λανσαρίστηκε η πρώτη μοτοσικλέτα BMW -η R 32- το 1923, οι κινητήρες boxer της BMW Motorrad είναι συνώνυμοι με τη γεμάτη καμπύλη ροπής και τον χαρακτηριστικό ήχο. Έτσι, στη νέα BMW R 12 G/S ο γνωστός αεροελαιόψυκτος κινητήρας boxer χωρητικότητας 1.170 κ.εκ., αποδίδει 109 ίππους στις 7.000 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 115 Nm στις 6.500 σ.α.λ.

Ένα από τα πιο χαρακτηριστικά στοιχεία της νέας γερμανικής μοτοσικλέτας, το σύστημα εξάτμισης στην αριστερή πλευρά με το ψηλά τοποθετημένο πίσω σιλανσιέ πληροί τις απαιτήσεις ενός κλασικού enduro.

BMW R 12 G/S BMW MOTORRAD

Παράλληλα, η νέα BMW R 12 G/S περιλαμβάνει στο βασικό εξοπλισμό της τα riding modes «Rain», «Road» και «Enduro», όπως επίσης και το Dynamic Traction Control (DTC) για τον έλεγχο της πρόσφυσης και την ασφάλεια κατά την επιτάχυνση. Για εκτός δρόμου χρήση, το DTC μπορεί να απενεργοποιηθεί πλήρως, ενώ η BMW R 12 G/S είναι επίσης εξοπλισμένη με το σύστημα engine drag torque control (MSR).

Το Shift Assistant Pro, που διατίθεται ως προαιρετικός εξοπλισμός από το εργοστάσιο για τη νέα BMW R 12 G/S, επιτρέπει τις αλλαγές ταχυτήτων χωρίς τη χρήση συμπλέκτη σε σχεδόν όλες τις συνθήκες φορτίου και ταχύτητας. Παρέχει βελτιωμένη δυναμική απόδοση και άνεση σε σύγκριση με την παραδοσιακή χειροκίνητη αλλαγή ταχυτήτων, με εξαιρετικά γρήγορους χρόνους αλλαγών για επιτάχυνση με ανεπαίσθητη διακοπή της ελκτικής ισχύος.

Τον κινητήρα περιβάλλει το ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο τύπου χωροδικτύωμα της οικογένειας R 12, ενώ το βιδωτό υποπλαίσιο κατασκευάζεται επίσης από σωληνωτό ατσάλι. Ο μεγάλος μπροστινός τροχός 21” περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό για βέλτιστες επιδόσεις σε εκτός δρόμου συνθήκες, ενώ το προαιρετικό Enduro Package Pro διαθέτει πίσω τροχό 18” (αντί για 17”) για τη βέλτιστη απόδοση εκτός δρόμου. Όλοι οι τροχοί είναι ακτινωτοί.

BMW R 12 G/S BMW MOTORRAD

Στη νέα R 12 G/S, ο μπροστινός τροχός ελέγχεται από ένα πλήρως ρυθμιζόμενο, ανεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι με διάμετρο 45 mm και μεγάλη διαδρομή 210 mm. Όπως συμβαίνει και με τα άλλα μοντέλα της οικογένειας BMW R 12, ο πίσω τροχός ελέγχεται μέσω ενός ψαλιδιού Paralever. Η ανάρτηση και η απόσβεση επιτυγχάνονται μέσω ενός πλήρως ρυθμιζόμενου γονάτου ελατηρίου με διαδρομή 200 mm, με απόσβεση ανάλογα με τη διαδρομή.

Για την επιβράδυνση της νέας R 12 G/S χρησιμοποιούνται διπλά δισκόφρενα μπροστά με δύο αξονικά τοποθετημένες πλευστές δαγκάνες δύο εμβόλων και δίσκους διαμέτρου 310 mm. Η ίδια διάταξη χρησιμοποιείται και στον πίσω τροχό αλλά με μονό δίσκο και διάμετρο 265 mm.

Η νέα R 12 G/S είναι ήδη στάνταρ εξοπλισμένη με το BMW Motorrad ABS Pro (part-integral). Το ABS Pro προσφέρει επίσης μεγαλύτερη ασφάλεια κατά το φρενάρισμα στις στροφές, επιτρέποντας το φρενάρισμα με υποβοήθηση ABS κατά την κλίση στις στροφές.

BMW R 12 G/S BMW MOTORRAD

Αφήσαμε για το τέλος το σχεδιασμό – τη βασική πτυχή της νέας BMW R 12 G/S. Στο επίκεντρό της βρίσκεται ο συμπαγής στρογγυλός προβολέας LED με μια εμβληματική φωτεινή υπογραφή σε σχήμα “X”. Τα φλας και οι λυχνίες ελέγχου της R 12 G/S είναι επίσης τεχνολογίας LED, ενώ ο προσαρμοζόμενος προβολέας αποτελεί μέρος του προαιρετικού Headlight Pro για αυξημένη ασφάλεια κατά την οδήγηση τη νύχτα.

Στη βασική της έκδοση η BMW R 12 G/S διατίθεται στο μαύρο ματ χρώμα Night black για το εμπρός φτερό / το φέρινγκ οργάνων / το ρεζερβουάρ καυσίμου / το κάλυμμα φιλτροκουτιού / και την ουρά, με μαύρη σέλα.

BMW R 12 G/S BMW MOTORRAD

Στα προαιρετικά της χρώματα περιλαμβάνεται το λευκό Light white για το εμπρός φτερό / το φέρινγκ οργάνων / το ρεζερβουάρ καυσίμου / το κάλυμμα φιλτροκουτιού / και την ουρά, με κόκκινη σέλα. Κι επίσης το καφέ Option 719 Aragonit, ένας συνδυασμός Sandrover ματ / Racing red ματ / Mineral grey μεταλλικό ματ για το ρεζερβουάρ καυσίμου / το εμπρός φτερό / φέρινγκ οργάνων / το κάλυμμα φιλτροκουτιού / και την ουρά, με μαύρη ή κόκκινη σέλα.

BMW R 12 G/S BMW MOTORRAD

Κύρια χαρακτηριστικά της νέας BMW R 12 G/S

  • Κλασική, γνήσια σχεδίαση enduro.
  • Γνήσιος αεροελαιόψυκτος δικύλινδρος boxer κινητήρας με ισχύ 80 kW (109 hp) στις 7.000 σαλ. και ροπή 115 Nm στις 6.500 σαλ.
  • Μονή εξαγωγή αριστερά με ψηλά τοποθετημένο κωνικής διατομής σιλανσιέ.
  • Σωληνωτό πλαίσιο τύπου χωροδικτύωμα με κεφαλή πιο μπροστά και ψηλά τοποθετημένη. Βιδωτό υποπλαίσιο.
  • Πλήρως ρυθμιζόμενο ανεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι μπροστά και ψαλίδι Paralever με κεκλιμένο, πλήρως ρυθμιζόμενο πίσω γόνατο με αμορτισέρ προσαρμοζόμενης απόσβεσης ανάλογη με τη διαδρομή.
  • Μπροστινός τροχός 21” και πίσω τροχός 17”, στάνταρ. Πίσω τροχός 18” ως μέρος του προαιρετικού εξοπλισμού “Enduro Package Pro”.
  • Αξονικά τοποθετημένες πλευστές δαγκάνες δύο εμβόλων, ατσάλινα σωληνάκια υψηλής πίεσης και δίσκοι 310 mm.
  • BMW Motorrad ABS Pro για ασφαλές φρενάρισμα ακόμα και στις στροφές.
  • “Rain”, “Road” και “Enduro” riding modes, στάνταρ. Πρόσθετο “Enduro Pro” riding mode διατίθεται ως προαιρετικός εξοπλισμός.
  • DTC (Dynamic Traction Control) και engine drag torque control (MSR) στάνταρ.
  • Κλασικός στρογγυλός πίνακας οργάνων και πρίζα 12 V. Ψηφιακή οθόνη διατίθεται ως προαιρετικός εργοστασιακός εξοπλισμός.
  • Ισχυρές μονάδες φώτων LED στάνταρ και προσαρμοζόμενο “Headlight Pro” ως προαιρετικός, εργοστασιακός εξοπλισμός.
  • Keyless Ride για άνετο έλεγχο ξε/κλειδώματος μέσω τηλεχειρισμού στάνταρ.
  • Τρία ελκυστικά χρώματα για κομψή εμφάνιση.
  • Ειδική γκάμα εργοστασιακού εξοπλισμού εξατομίκευσης διατίθεται μέσω της σειράς Γνήσιων Αξεσουάρ premium ποιότητας της BMW Motorrad.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ