ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ

Η γενιά του 2021 του Honda NC750X

Η γενιά του 2021 του Honda NC750X

Adventure και παιδί της πόλης μαζί, το δημοφιλές ιαπωνικό all-rounder δέχθηκε μια εκτενή μηχανική και αισθητική αναβάθμιση για το 2021.

Στα εννέα χρόνια της πορείας του στους ευρωπαϊκούς δρόμους, το NC750X, που είχε λανσαριστεί ως NC700X το 2012 πριν μετατραπεί σε «εφτάμισι» δύο χρόνια αργότερα, καθιερώθηκε ως ένα βολικό, ροπάτο και οικονομικό δίτροχο για την πόλη, αλλά με Andevture στιλ, άνετη θέση οδήγησης και σέλα, και μεγάλο αποθηκευτικό χώρο για το ταξίδι.

Στη γενιά του 2021, η αύξηση της ισχύος και του ορίου περιστροφής του κινητήρα, η προσθήκη τριών Riding Modes, ο ανασχεδιασμός του πλαισίου με ταυτόχρονη μείωση του βάρους, αλλά και τα νέα φώτα LED και η ψηφιακή οθόνη του πίνακα οργάνων είναι οι βασικές του βελτιώσεις.

Ο υγρόψυκτος, 8-βάλβιδος, δικύλινδρος εν σειρά κινητήρας πληροί πλέον τις προδιαγραφές ρύπων Euro5, είναι 1,2 κιλά πιο ελαφρύς και έχει 4 ίππους περισσότερους - συνολικά 58,6 PS. Η «κόκκινη» γραμμή του τώρα βρίσκεται 600 σ.α.λ. πιο πάνω (στις 7.000 στροφές), ενώ η ροπή του αγγίζει τα 69 Nm στις 4.750 στροφές και έχει υψηλότερη καμπύλη πάνω από τις 5.000 σ.α.λ.

Η επιτάχυνση του κινητήρα βελτιώνεται περαιτέρω, μάλιστα, με την κοντύτερη ρύθμιση των τριών πρώτων σχέσεων (τόσο στο μηχανικό όσο και στο αυτόματο DCT κιβώτιο), ενώ ο συμπλέκτης ολίσθησης/υποβοήθησης καθιστά πιο ελαφριά τη μανέτα κατά 20%, και προσφέρει καλύτερη διαχείριση του πίσω τροχού σε διαδοχικά κατεβάσματα. Πρόκειται για στοιχεία εξαιρετικά βολικά για την πόλη.

Η γενιά του 2021 του Honda NC750X

Ταυτόχρονα, το ηλεκτρονικό γκάζι Throttle By Wire (TBW) φέρνει τη λειτουργία του κινητήρα στις προδιαγραφές καθενός από τα τρία προφίλ οδήγησης που επιλέγει ο αναβάτης από τα αριστερά χειριστήρια και μέσω της οθόνης: των προφίλ Rain, Standard και Sport (ενώ ένα τέταρτο, το User, είναι παραμετροποιήσιμο από τον τελευταίο).

Το ηλεκτρονικό σύστημα διαχείρισης της ροπής και του πίσω τροχού, Honda Selectable Torque Control (HSTC), έχει τώρα 3 επίπεδα παρέμβασης: το Επίπεδο 1 επεμβαίνει ελάχιστα επιτρέποντας την ελαφριά ολίσθηση του πίσω τροχού –π.χ. για το χαλίκι ή το χώμα- και στο άλλο άκρο το Επίπεδο 3 προσφέρει μέγιστο έλεγχο σε ολισθηρούς δρόμους.

Παράλληλα, το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη Dual Clutch Transmission (DCT) διαθέτει προγράμματα αυτόματων αλλαγών που συνδέονται με τα ride modes. Εδώ, το Επίπεδο 1 είναι το πιο ξεκούραστο και χρησιμοποιείται στο προφίλ Rain, ενώ τα Επίπεδα 2 και 4 κάνουν τα ανεβάσματα σε υψηλότερες στροφές.

Πίσω στο ηλεκτρονικό γκάζι TBW, το προφίλ Sport προσφέρει πιο σπορ καμπύλη ισχύος και φρένο κινητήρα, με χαμηλή παρέμβαση του HSTC και DCT mode 4. Το Rain μειώνει την ισχύ και το φρένο κινητήρα, με μέγιστη παρέμβαση του HSTC και Επίπεδο 1 για τη χαρτογράφηση αλλαγών του DCT. Τέλος, το Standard προσφέρει έναν ισορροπημένο συνδυασμό μεταξύ ισχύος και φρένου κινητήρα και παρέμβασης HSTC, και mode 2 για το DCT.

Το Honda NC750X, χάρη και στις μακρύτερες, τώρα, τρεις τελευταίες σχέσεις (4η-5η-6η) επιτυγχάνει μέση κατανάλωση (κατά WMTC) που προσεγγίζει τα 3,5 λίτρα / 100 χλμ. - που σημαίνει ότι η αυτονομία μετά το γέμισμα του ρεζερβουάρ των 14,1 λίτρων μπορεί να φτάσει και τα 400 χιλιόμετρα.

Η γενιά του 2021 του Honda NC750X

Όσον αφορά στο πλαίσιο, ο ανασχεδιασμός του ατσάλινου χωροδικτυώματος τύπου ‘διαμάντι’ συνέβαλλε στη συνολική μείωση του βάρους κατά 1,8 κιλά και πέτυχε κατανομή 48/52 του συνολικού βάρους των 214 κιλών (224 κ. με DCT), ενώ ταυτόχρονα μεγάλωσε το διαθέσιμο αποθηκευτικό χώρο μπροστά και μείωσε το ύψος της σέλας κατά 30 χιλ. (στα 800 χιλ., τώρα).

Εμπρός συνδέεται με πιρούνι μικρότερης διαδρομής με διπλές βαλβίδες Showa Dual Bending Valve 41 χιλ., και πίσω με ανάρτηση Pro-Link με ρυθμιζόμενη προφόρτιση ελατηρίου. Το χαμηλό κέντρο βάρους και η μεγάλη γωνία στροφής του τιμονιού συμβάλλουν στην ευελιξία και στην ασφαλή συμπεριφορά και ισορροπία στις χαμηλές ταχύτητες της πόλης.

Τα φρένα αποτελούνται από δίσκους ‘μαργαρίτα’ 320 χιλ. εμπρός με διπίστονη δαγκάνα και 240 χιλ. με μονοπίστονη δαγκάνα πίσω, μαζί το ελαφρύ, δικάναλο ABS.

Σχεδιαστικά, το νέο NC750X δείχνει πιο αιχμηρό και μινιμαλιστικό, με πιο μυώδες ρεζερβουάρ, και έχει αποκτήσει πλέον LED προβολέα. Η αύξηση του μεγέθους του χώρου αποσκευών στα 23 λίτρα σημαίνει ότι χωρά ένα full-face κράνος, ενώ η νέα ζελατίνα προσφέρει καλύτερη προστασία από τον αέρα.

Σημαντική είναι, επίσης, και η προσθήκη του ψηφιακού πίνακα οργάνων LCD με πολλαπλές ενδείξεις (καυσίμου, σχέσης κιβωτίου, μερικής ή ολικής κατανάλωσης), η αυτόματη λειτουργία των φλας σε περίπτωση κινδύνου / απότομου φρεναρίσματος (Emergency Stop Signal / ESS), αλλά και η δυνατότητα εγκατάστασης μιας θύρας USB-C στο χώρο αποσκευών.

Το μοντέλο του 2021 του NC750X διατίθεται ήδη στην Ελλάδα, με τιμή που ξεκινά από τα 8.850 Ευρώ - και με DCT από τα 9.850 Ευρώ. Στα γνήσια αξεσουάρ περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων η θύρα φόρτισης USB, η πίσω σχάρα, top box και πλαϊνές βαλίτσες, ψηλή ζελατίνα, πλευρικές μπάρες προστασίας, φώτα ομίχλης και θερμαινόμενα γκριπ.

Τέλος, για κατόχους διπλωμάτων κατηγορίας A2 διατίθεται μία έκδοση 47,6 ίππων, που μπορεί εύκολα να μετατραπεί σε full power έκδοση -και το αντίστροφο- σε εξουσιοδοτημένο επισκευαστή της Honda.

Photo credits: Honda News Europe

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ