X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ

Η Moto Guzzi γιορτάζει τα 100 της χρόνια

Τα 100 χρόνια της Moto Guzzi MOTO GUZZI

Έναν αιώνα ζωής έκλεισε αυτόν τον Μάρτιο η εταιρεία του Μαντέλο ντελ Λάριο, και οι εορτασμοί της θα κορυφωθούν στις αρχές Σεπτεμβρίου με την επετειακή φιέστα των φετινών «Moto Guzzi World Days».

Η ιστορία της Moto Guzzi, ιστορία ήδη ενός αιώνα, είναι ένα παζλ φτιαγμένο από μοτοσικλέτες-ορόσημα των δύο τροχών, από αγωνιστικούς θριάμβους, περιπέτειες και σπάνιες προσωπικότητες που έγραψαν τις δικές τους σελίδες κάτω από τον αετό του Μαντέλο ντε Λάριο.

Η Moto Guzzi γιορτάζει φέτος τα 100 χρόνια της, διάγοντας σήμερα μια νέα εποχή νεότητας: με σημαντικά ανανεωμένη γκάμα μοτοσικλετών, με την υιοθέτηση των σύγχρονων τεχνολογιών υποβοήθησης του αναβάτη - αλλά πάντοτε με το χαρακτηριστικό σχεδιαστικό στιλ και τον μοναδικό ήχο των κινητήρων που ανέκαθεν τις χαρακτήριζαν.

Διατηρώντας την παράδοση, κάθε μοτοσυκλέτα Moto Guzzi κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του Mandello del Lario, με χειροποίητη δεξιοτεχνία και με αφοσίωση στη μια μοναδική, αυθεντική ταυτότητα της εταιρείας, και ισορροπώντας το κλασικό στιλ με την τεχνολογία αιχμής.

"Τα εκατό χρόνια της Moto Guzzi αποτελούν μια στιγμή μεγάλης υπερηφάνειας για το Piaggio Group, το οποίο συνδέθηκε με τη μάρκα του αετού το 2004, αλλά και για την ιταλική βιομηχανία στο σύνολό της και όχι μόνο σε ό,τι αφορά την κατασκευή μοτοσυκλετών", αναφέρει ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Piaggio Group, Ρομπέρτο Κολανίνο.

"Από το 1921, κάθε μοτοσυκλέτα Moto Guzzi που έχει κυκλοφορήσει στον κόσμο, έχει κατασκευαστεί στο εργοστάσιο του Mandello, στο σημείο όπου ιδρύθηκε η εταιρία πριν από εκατό χρόνια. Όλα αυτά θα συνεχίσουν και στο δεύτερο αιώνα ιστορίας μας. Η Moto Guzzi είναι ένα παράδειγμα της ιταλικής υπεροχής στο σύνολό της. Έχει ριζώσει στην ιστορία της πατρίδας μας, χωρίς να χάσει ποτέ το νεανικό της πνεύμα και συνεχίζει να εμπνέει αυθεντικό πάθος σε χιλιάδες Guzzisti, από όλο τον κόσμο", καταλήγει.

Το λογότυπο του αετού, το έμβλημα που έχει ταυτιστεί με τη Moto Guzzi, έχει βοηθήσει στη δημιουργία του θρύλου της εταιρείας, που έχει συνδεθεί στενά με την ιστορία της Ιταλίας - αποτελώντας το σύμβολο της ανάπτυξης μιας χώρας που είχε στρέψει το βλέμμα της προς το μέλλον.

Ο αετός με τα ανοιχτά φτερά έχει τις ρίζες του στη στρατιωτική θητεία των ιδρυτών της εταιρίας Κάρλο Γκούτσι και Τζιόρτζιο Παρόντι, στο αεροπορικό σώμα του ιταλικού βασιλικού ναυτικού, την περίοδο του Πρώτου Παγκόσμιου πολέμου.

Κατά τη διάρκεια του πολέμου, οι δύο φίλοι και ο πιλότος Τζιοβάνι Ραβέλι σχεδίαζαν να ασχοληθούν με την κατασκευή μοτοσυκλετών, αμέσως μόλις τελείωνε ο πόλεμος. Ωστόσο, ο Ραβέλι σκοτώθηκε σε δυστύχημα το 1919 και δεν κατάφερε ποτέ να πραγματοποιήσει το όνειρό του. Οι Γκούτσι και Παρόντι επέλεξαν τον αετό ως σύμβολο, για να τιμήσουν τον σύντροφό τους.

Από το ξεκίνημά της, η Moto Guzzi αμέσως απέκτησε τη φήμη μιας κορυφαίας μοτοσυκλέτας για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων. Το 1928, ο αδερφός του Κάρλο Γκούτσι, Τζουζέπε, έφτασε στον Αρκτικό Κύκλο με τη δική του GT Norge - ξεκινώντας μια παράδοση που συνεχίζεται μέχρι σήμερα, με ταξιδιώτες που ξεκινούν κάθε ημέρα από κάθε άκρη του κόσμου για ένα μεγάλο ταξίδι με τη δική τους Moto Guzzi.

Από το 2004, η Moto Guzzi εντάχθηκε στο Piaggio Group - το οποίο αμέσως έδειξε τη σημασία που αποδίδει στην εμβληματική εταιρεία του Μαντέλο ανανεώνοντάς την, και επαναφέροντάς την σε περίοπτη θέση στον κόσμο των δύο τροχών.

Η επιστροφή στους αγώνες, με το Moto Guzzi Fast Endurance Trophy που θα διεξαχθεί φέτος σε ευρωπαϊκό επίπεδο, καθώς και η καινούρια οικογένεια μοτοσυκλετών, επαναφέρουν τη Moto Guzzi σε πρωταγωνιστικό ρόλο και της δίνουν πρόσβαση σε πιο νεανικό κοινό.

Η κλασική V7, η οποία εφοδιάστηκε με τον νέο κινητήρα 850 κ.εκ. και η "ταξιδιάρα" classic enduro V85TT, είναι οι μοτοσυκλέτες με τις μεγαλύτερες πωλήσεις για το εργοστάσιο του Μαντέλο, που εξακολουθεί να αναπτύσσεται διαρκώς.

Στους εορτασμούς του Σεπτεμβρίου, στη φετινή έκδοση των Moto Guzzi World Days που θα διεξαχθεί στο Mandello del Lario από τις 9 έως τις 12 Σεπτεμβρίου, πρωταγωνιστές θα είναι οι δεκάδες χιλιάδες μοτοσικλετιστές από όλο τον κόσμο, ανεξάρτητα από τη μοτοσικλέτα που διαθέτουν.

Η ιστορία της Moto Guzzi

Η «Società Anonima Moto Guzzi» ιδρύθηκε στις 15 Μαρτίου 1921 με αντικείμενο την ‘κατασκευή και πώληση μοτοσυκλετών, καθώς και κάθε άλλη ενέργεια που σχετίζεται ή συνδέεται με την μεταλλουργία’.

Έκτοτε, η Moto Guzzi μέχρι έμεινε στην ιστορία των δύο τροχών ως μια εταιρία κατασκευής μοτοσυκλετών που εξάπτουν την φαντασία των αναβατών: μοτοσυκλέτες όπως η GT 500 Norge (1928), η Airone 250 (1939) και η Galletto (1950) πυροδότησαν τη μαζική παραγωγή στην μεταπολεμική περίοδο.

Τη δεκαετία του 1950 έκανε το ντεμπούτο της η σήραγγα αεροδυναμικών δοκιμών, η οποία ήταν η πρώτη στον κόσμο της μοτοσυκλέτας και είναι ακόμη επισκέψιμη στο εργοστάσιο του Mandello. Ήταν το δημιούργημα μιας ομάδας ευφυών μηχανικών, μεταξύ των οποίων βρισκόταν και ένας σχεδιαστής που πολύ γρήγορα εξελίχθηκε σε θρύλο: ο Μιλανέζος Τζούλιο Τσεζάρε Τσαρκάνο, ο «πατέρας» της μυθικής Otto Cilindri ή V8, με τελική ταχύτητα 285 χλμ./ώρα (1955) και των πρωτότυπων μοτοσυκλετών που κέρδισαν 15 παγκόσμιους τίτλους ταχύτητας και 11 τίτλους Tourist Trophy την περίοδο 1935-‘57.

Τη δεκαετία του 1960, μετά από τις ελαφριές μοτοσυκλέτες Stornello και Dingo, η Moto Guzzi παρουσίασε τον 700 κ.εκ. 90° V-twin κινητήρα με τον άξονα μετάδοσης κίνησης cardan, ο οποίος έμελλε να γίνει το σύμβολο του κατασκευαστή από το Mandello, τροφοδοτώντας θρυλικά μοντέλα όπως είναι οι V7 Special, V7 Sport, California και Le Mans.

Ο κινητήρας διατηρεί με συνέπεια αυτή την αρχιτεκτονική και σήμερα, εφοδιασμένος με προηγμένης τεχνολογίας ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου, είναι τοποθετημένος στα πιο δημοφιλή μοντέλα της Moto Guzzi, όπως είναι η γκάμα V7, οι V9 Roamer και Bobber, καθώς και η V85TT, η πρώτη classic enduro στον κόσμο.

Για να τιμηθεί η επέτειος, όλη η γκάμα Moto Guzzi είναι διαθέσιμη και στην ειδική έκδοση Centennial, η οποία θα ισχύσει αποκλειστικά για το 2021 και είναι εμπνευσμένη από τη θρυλική αγωνιστική ‘8 Cilindri’.

Photo credits: Moto Guzzi

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ