Μικρές αναβαθμίσεις για τις Honda CRF450R και CRF450RΧ του 2022
Η ετήσια αναβάθμιση μιας 'εξωφρενικά' προηγμένης ΜΧ μοτοσικλέτας συνεχίστηκε, αν και σε μικρότερο βαθμό, και ενόψει του 2022 - με επεμβάσεις στην ανάρτηση και στη χαρτογράφηση του κινητήρα.
Η «absolute holeshot» 'επανάσταση' του CRF450R του 2017, που μετεξελιγμένη στο αγωνιστικό CRF450RW κατέκτησε δύο διαδοχικά παγκόσμια πρωταθλήματα MXGP τα δύο τελευταία χρόνια στα χέρια του Τιμ Γκάισερ, δημιούργησε τη βάση για την ίσως πιο προηγμένη σήμερα ΜΧ μοτοσικλέτα.
Μετά, λοιπόν, το εν λευκώ σχεδιασμένο πλαίσιο, τον ολοκαίνουριο κινητήρα και την πλειάδα ηλεκτρονικών της γενιάς του 2017, κάθε χρόνο το CRF450R δέχεται διαρκείς αναβαθμίσεις. Η πιο μεγάλη ήρθε πέρσι, για το μοντέλο του 2021, με βάση την τεχνογνωσία της εξέλιξης που η Honda ανέπτυξε στα υψίπεδα του παγκόσμιου ΜΧ.
Τώρα, οι βελτιώσεις του για το μοντέλο της γενιάς του 2022 είναι πολύ μικρότερες: οι μηχανικοί της Honda εστίασαν κυρίως στην αλλαγή της χαρτογράφησης της ECU του κινητήρα των 449,7 κ.εκ. για πιο γραμμική απόδοση και ομαλή καμπύλη ροπής, καθώς και στην επαναρύθμιση της ανάρτησης της Showa για καλύτερη ισορροπία της απόσβεσης του εμπρός και του πίσω τροχού.
Το πλαίσιο, απαράλλαχτο από εκείνο που χρησιμοποίησε ο Γκάισερ στο παγκόσμιο MX, δεν έχει δεχθεί φέτος αλλαγές - και το ίδιο ισχύει και για την εμφάνιση και τα γραφικά. Είναι ακριβώς ίδιο με εκείνο του 2021, που η Honda το ενέταξε στη φιλοσοφία που ονομάζει 'Razor-sharp Cornering'.
Η τελευταία προέβλεπε αύξηση της ροπής στις χαμηλές και μέσες στροφές, βελτιστοποίηση της ακρίβειας του χειρισμού των 110,6 κιλών του CRF450R και φιλική εργονομία όλων των χειριστηρίων. Το πλαίσιο έτσι κι αλλιώς είχε δεχθεί μείωση 2 κιλών από πέρσι, ενώ αυξήθηκε και το ύψος της απόστασης από το έδαφος.
Στον τομέα των ηλεκτρονικών, ιδιαίτερα προηγμένων για μια ΜΧ μοτοσικλέτα, μετά την προσθήκη του Launch Control στο μοντέλο του 2019, ακολούθησε το Honda Selectable Torque Control (HSTC), στην ουσία το Traction Control, στο μοντέλο του 2020.
Το HSTC, που ελέγχει το σπινάρισμα του πίσω τροχού (αποτρέποντας τη σπατάλη ισχύος) προσφέρει τη δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε 3 riding modes - όπου το πρώτο επιφέρει τη μικρότερη και το τρίτο τη μεγαλύτερη παρέμβαση. Επίσης 3 ρυθμίσεις έχει το Launch Control, αναλόγως της ολισθηρότητας της επιφάνειας, και 3 χαρτογραφήσεις ο κινητήρας μέσω του Engine Mode Select Button (EMSB): ομαλή, στανταρ και δυναμική.
Παράπλευρα με το CRF450R, τις ίδιες αναβαθμίσεις έχει στο μοντέλο του 2022 και η πιο μεγάλων αποστάσεων / cross country / enduro παραλλαγή CRF450RX. Θυμίζουμε ότι οι διαφορές μεταξύ των δύο είναι η μεγαλύτερη χωρητικότητα καυσίμου, η λίγο πιο μαλακή ανάρτηση (με κατά 5 χιλ. μεγαλύτερη διαδρομή για το '22), η πιο ήπια χαρτογράφηση του κινητήρα και ο μεγαλύτερος πίσω τροχός (18 αντί 17 ιντσών).