Οι Aprilia RS 125 και Tuono 125 του 2021
Οι Sport και Naked του Noale στα 125 κ.εκ. περνούν στη νέα τους γενιά με ολοκαίνουριο κινητήρα, ECU, σχεδιασμό και ψηφιακά όργανα.
Οι «μικρογραφίες» των RSV4 / RS660 και Tuono V4 Hypernaked υιοθετούν από αυτές όχι μόνο τις νέες τεχνολογίες των τελευταίων τους γενεών, αλλά και πολλές σχεδιαστικές επιρροές από την οικογένεια RS.
Καλύπτοντας την κατηγορία Α1 διπλωμάτων είναι μεν τα δίτροχα που εισάγουν νέους αναβάτες προς τις πανίσχυρες μεγαλύτερες Aprilia, αλλά παράλληλα φροντίζουν να είναι και οι ίδιες ψυχαγωγικές στο δρόμο - με βελτιωμένη ισχύ, ροπή και έλεγχο στο δρόμο.
Σχεδιαστικά, το ρύγχος τους πήρε την έμπνευσή του από τα νέα RS 660 και Tuono 660, με το κλασικό τριπλό εμπρός φως full LED και με τα φλας τοποθετημένα στις άκρες των προβολέων.
Ειδικά το Tuono 125 έχει τροποποιημένες εμπρός διαστάσεις και πιο συμπαγές ρύγχος, χωρίς να χάνει σε προστασία από τον αέρα. Επίσης, και στις δύο μοτοσικλέτες το τιμόνι είναι τοποθετημένο 18 χιλ. πιο ψηλά, ώστε να παρέχει στον αναβάτη πιο άνετη στάση οδήγησης.
Σημαντικό, ακόμη, είναι ότι τα νέα Aprilia RS 125 και Tuono 125 έχουν το μεγαλύτερο δοχείο καυσίμων της κατηγορίας, χωρητικότητας 14,5 λίτρων. Επιπλέον, ο αποθηκευτικός χώρος κάτω από τη σέλα έχει μεγαλώσει και χωρά πια ένα tablet 8 ιντσών, ενώ προαιρετικά διαθέτει και θύρα φόρτισης USB.
Στα νέα, ψηφιακά πια, όργανα έχουν προστεθεί δίπλα στο ταχύτερο και στροφόμετρο σημαντικές ενδείξεις - όπως του καυσίμου, της μέσης ή στιγμιαίας κατανάλωσης και της υπολειπόμενης αυτονομίας. Ο αναβάτης μπορεί να διαλέξει λευκό ή απαλό μπλε φωτισμό για την οθόνη, και φυσικά να προσθέσει (προαιρετικά) την πλατφόρμα πολυμέσων Aprilia MIA, η οποία εκτός των άλλων συνδέεται με το smartphone μέσω Bluetooth.
Η μεγάλη, ωστόσο, ριζική αλλαγή των νέων ιταλικών μοτοσικλετών στο «ένα όγδοο του λίτρου» είναι ο ολοκαίνουριος μονοκύλινδρος αερόψυκτος κινητήρας, με 4 βαλβίδες και ψεκασμό, που κάνει το ντεμπούτο του σε αυτές.
Είναι πλήρως αναθεωρημένος στη διαχείριση της θερμότητας, με ανασχεδιασμένο κύλινδρο και κεφαλή, νέους αυλούς εισαγωγής-εξαγωγής και μπουζί ιριδίου. Με τη διαχείριση από τη νέα κεντρική ηλεκτρονική μονάδα (ECU) Marelli MIUG4, η ροπή είναι πιο γραμμική και η ισχύς αποδίδεται από χαμηλότερες στροφές.
Μαζί με τη μακρύτερη τελική σχέση μετάδοσης, τα νέα RS 125 και Tuono 125 ελίσσονται ακόμα πιο ζωηρά στην πόλη - ενώ οι ίδιες ακριβώς αρετές του νέου κινητήρα βοηθούν και στη μείωση της κατανάλωσης. Ειδικά όταν συνδυάζονται με το -μοναδικό στην κατηγορία- προαιρετικό ηλεκτρονικό κιβώτιο quick shift.
Τα φρένα έχουν επίσης αναβαθμιστεί, με το προηγμένο δικάναλο ABS (με προστασία πτώσης σε απότομο φρενάρισμα) και δισκόφρενο 300 χιλ. εμπρός. Οι δύο ιταλικές μοτοσικλέτες καρπώνονται πια και το αλουμινένιο πλαίσιο της οικογένειας RS, που συνδυάζεται με αλουμινένιο ψαλίδι, αλλά και από το μεγαλύτερο (στα 140 χιλ., τώρα) πίσω ελαστικό της Michelin.
Τέλος, η Aprilia έχει κάνει σημαντικές αναβαθμίσεις και στην απτή ποιότητα των υλικών αλλά και της διεργασίας της βαφής. Το RS 125 διατίθεται σε χρώμα Aprilia Black (συνδυασμός μαύρου και κόκκινου) ή Sintesi Blue με πιο έντονα χρώματα - αλλά και με τα αυτοκόλλητα της Aprilia RS-GP του MotoGP, με επιπλέον στάνταρ στάνταρ quick shift και και κάλυμμα της σέλας του συνεπιβάτη. Το Tuono 125 διατίθεται στο Aprilia Black, στο Lightning White (ματ λευκό και γκρι) και στο Arrow Grey (γυαλιστερό γκρι και μαύρο).
Photo credits: Piaggio Media Area