Οι νέες BMW R 12 nineT και R 12 είναι σχεδιασμένες για απολαυστικές διαδρομές
Μία classic roadster για δυναμική οδήγηση σε επαρχιακούς δρόμους και μία classic cruiser για ταξίδια με χαλαρή cruising διάθεση, είναι οι νέες προτάσεις της BMW Motorrad.
Όταν η R nineT παρουσιάστηκε το 2013, για την BMW Motorrad, ήταν κάτι περισσότερο από μία κλασική roadster. Από την αρχή συνδύαζε μία κλασική σχεδίαση μοτοσικλέτας και σύγχρονη τεχνολογία με υψηλή ποιότητα κατασκευής και ποικίλες δυνατότητες customizing. Λίγο αργότερα, η R nineT εμπλουτίστηκε με ελκυστικές εκδόσεις, δημιουργώντας μια ολόκληρη οικογένεια μοντέλων για τον κόσμο της BMW Motorrad Heritage.
Ως εκ τούτου, η νέα BMW R 12 nineT, εξελίχθηκε με γνώμονα «Το πνεύμα της nineT », βαδίζοντας στα χνάρια της επιτυχημένης R nineT και προάγοντας την αρχετυπική εμφάνιση, τη διαχρονικότητα και τις υψηλές δυνατότητες customizing. Η νέα R 12 nineT, ως μία κομψή, κλασική roadster επιδιώκει να προσελκύει την προσοχή σε ένα αστικό περιβάλλον, και παράλληλα υπόσχεται δυναμική διασκεδαστική οδήγηση σε επαρχιακούς δρόμους με στροφές.
Από την άλλη, η νέα BMW R 12 προωθείται ως μία ευκολοδήγητη μοτοσικλέτα με το σλόγκαν “ The Spirit of Easy ” – ενσαρκώνοντας άριστα μία classic cruiser για cool και ανέμελες διαδρομές. Η λιτή προσέγγιση που αποφεύγει κάθε τι περιττό και η προσήλωση στη λεπτομέρεια ήταν πρωταρχικές προτεραιότητες στη φάση της σχεδίασης, πετυχαίνοντας μία ισχυρή συναισθηματική απήχηση.
Οι νέες BMW R 12 nineT και R 12 είναι κλασικές roadster και cruiser μοτοσυκλέτες που συνδυάζουν τον αυθεντικό και ισχυρό χαρακτήρα του boxer κινητήρα και τη σχεδιαστική γλώσσα μοτοσυκλετών παλαιότερων εποχών με καινοτόμες τεχνολογίες και μία αρθρωτή φιλοσοφία που προσφέρει στον αναβάτη αναρίθμητες επιλογές εξατομίκευσης.
Τα τελευταία 100 χρόνια, ο δικύλινδρος boxer κινητήρας σε συνδυασμό με άξονα μετάδοσης είναι συνώνυμα των μοτοσικλετών BMW. Συνεχίζοντας αυτή την παράδοση, τα νέα μοντέλα BMW R 12 nineT και R 12, που παρουσιάστηκαν με την ευκαιρία της επετείου για τα "100 χρόνια BMW Motorrad", δίνουν περαιτέρω έμφαση σε αυτή τη χαρακτηριστική διάταξη μετάδοσης κίνησης, μετά την πρόσφατη παρουσίαση της νέας BMW R 1300 GS.
Ο αεροελαιόψυκτος boxer κινητήρας χωρητικότητας 1.170 κ.εκ., ήδη γνωστός από πολυάριθμα μοντέλα BMW Motorrad, αποδίδει 80 kW (109 hp) στις 7.000 rpm στην R 12 nineT και 70 kW (95 hp) στις 6.500 rpm στην R 12. Με τον πλήρη επανασχεδιασμό του πλαισίου, τα νέα μοντέλα R 12 διαθέτουν επίσης νέο φιλτροκούτι, το οποίο είναι πλέον πλήρως ενσωματωμένο κάτω από τη σέλα.
Το αριστερά τοποθετημένο σύστημα εξάτμισης "Twin Pipe" με διπλό τελικό εξάτμισης και κωνικές απολήξεις εναρμονίζεται τέλεια με την αισθητική τόσο μιας κλασικής, σπορ roadster όσο και μιας cruiser. Στα νέα μοντέλα της σειράς BMW R 12 υπάρχει το εντελώς νέο ατσάλινο πλαίσιο χωροδικτύωμα τύπου γέφυρας, διαφορετικό από της προηγούμενης γενιάς R nineT που έφερε δύο κεντρικά πλαίσια εμπρός και πίσω.
Ως αποτέλεσμα, το νέο πλαίσιο καταργεί την ανάγκη για συνδέσμους, μειώνει το βάρος και προσφέρει στα νέα μοντέλα R 12 μια πιο καθαρή και κλασική εμφάνιση. Το βιδωτό υποπλαίσιο κατασκευάζεται επίσης από ατσάλινους σωλήνες. Νέα κλασικά στρογγυλά όργανα, θύρα USB - C και πρίζα 12 V , ως στάνταρ εξοπλισμός. Ψηφιακή οθόνη διατίθεται προαιρετικά ως εργοστασιακός εξοπλισμός.
Η νέα R 12 nineT είναι εξοπλισμένη με δύο αναλογικά στρογγυλά όργανα – ταχύμετρο και στροφόμετρο, μια θύρα USB-C στην αριστερή πλευρά και μια πρίζα 12V στη δεξιά πλευρά. Τα στρογγυλά όργανα παρέχουν επίσης δυνατότητες εξατομίκευσης καθώς μέσω ενός δικτύου επικοινωνίας LIN-Bus διαχωρίζονται οι μονάδες ελέγχου από τις μονάδες απεικόνισης.
Τα στάνταρ όργανα για τη νέα R 12 περιορίζονται στο ταχύμετρο, αλλά το στροφόμετρο διατίθεται ως retrofit εξοπλισμός από τη γκάμα γνήσιων αξεσουάρ μοτοσικλετών BMW. Οι νέες R 12 nineT και R 12 διατίθενται ως εκδόσεις roadster και cruiser , με την κάθε μία να προσφέρει κλασική σχεδίαση και βέλτιστη εργονομία.
Στην R 12 nineT το αλουμινένιο ρεζερβουάρ με τα βουρτσισμένα και διαφανή πλευρικά πάνελ, η σέλα και η ουρά δημιουργούν μια ανοδική, δυναμική γραμμή. Η βελτιωμένη εργονομία σε σχέση με την προκάτοχό της οφείλεται κυρίως στο κατά 30 mm κοντύτερο και στενότερο ρεζερβουάρ καυσίμου στο πίσω τμήμα του. Ο αναβάτης κάθεται πιο μπροστά, άρα και πιο κοντά στο τιμόνι, ενώ απολαμβάνει και καλύτερη επαφή με τα γόνατα.
Στη νέα BMW R 12, το ατσάλινο ρεζερβουάρ που θυμίζει τα λεγόμενα ‘Toaster Tanks’ των μοντέλων BMW/5 της δεκαετίας του 1970, τονίζει την τυπική σχεδίαση ενός cruiser σε κλασικό σχήμα σταγόνας και σχηματίζει μια κατηφορική γραμμή σε συνδυασμό με το στάνταρ μονόσελο και το καμπυλωτό, χαμηλά τοποθετημένο πίσω φτερό. Ο μεγάλος μπροστινός τροχός 19 ιντσών και ο μικρός πίσω τροχός 16 ιντσών ολοκληρώνουν αρμονικά το σύνολο.