Οι νέες μοτοσικλέτες της Honda στην EICMA του Μιλάνου
Η νέα CB1000 Hornet, η επιστροφή της CBR600RR και η πρωτοποριακή τεχνολογία Honda E-Clutch κυριαρχούν στην ευρωπαϊκή γκάμα της Honda για τα μοντέλα του 2024, που παρουσιάζεται στην φετινή έκθεση EICMA.
Η νέα «γυμνή» ναυαρχίδα CB1000 Hornet εντάσσεται στην Ευρωπαϊκή γκάμα της Honda το 2024. Παράλληλα, η CBR600RR επιστρέφει στην Ευρώπη μετά από έξι χρόνια, με βελτιωμένο κινητήρα, νέο στυλ και πλήρες πακέτο ηλεκτρονικών συστημάτων. Δύο ακόμα νέα μοντέλα -η CB500 Hornet και το NX500- έρχονται να προστεθούν στις μοτοσυκλέτες 500κ.εκ. που είναι κατάλληλες για κατόχους διπλώματος A2, μαζί με την ανανεωμένη CBR500R.
Όσον αφορά στην τεχνολογία Honda E-Clutch, την πρώτη του είδους σε παγκόσμιο επίπεδο, θα είναι διαθέσιμη στα αναβαθμισμένα τετρακύλινδρα μεσαίου κυβισμού μοντέλα CB650R και CBR650R. Η CBR1000RR-R Fireblade και η SP παραλλαγή της, διαθέτουν βελτιώσεις στο πλαίσιο, το σώμα, τον κινητήρα και το κιβώτιο για τη μεγιστοποίηση των επιδόσεων στις μεσαίες στροφές.
Πέραν αυτών, τα μοντέλα του 2024 των CRF1100L Africa Twin και CRF1100L Africa Twin Adventure Sports θα κάνουν στο Μιλάνο την πρώτη τους δημόσια εμφάνιση, ενώ το SC e: Concept αποτελεί το πρώτο δείγμα της δέσμευσης της Honda να παρουσιάσει 10 ή περισσότερα ηλεκτρικά δίτροχα οχήματα παγκοσμίως έως το 2025. Ας δούμε τις νέες Honda της EICMA ξεχωριστά:
Νέα CB1000 Hornet
Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος βρίσκεται το νέο, κορυφαίο μέλος της συνεχώς διευρυνόμενης οικογένειας Hornet της Honda - η CB1000 Hornet. Η νέα «γυμνή» ναυαρχίδα, χρησιμοποιεί μία βελτιωμένη έκδοση του εν σειρά τετρακύλινδρου κινητήρα της 2017YM CBR1000RR Fireblade, που αποδίδει μέγιστη ισχύ πάνω από 150 Ps (110kW) και ροπή πάνω από 100Nm.
Ο κινητήρας περικλείεται από ένα ολοκαίνουργιο, ατσάλινο πλαίσιο διπλής δοκού, που προσφέρει ένα μοναδικό συνδυασμό δυναμικής απόδοσης στις στροφές και ευστάθειας, με τη βοήθεια του ανεστραμμένου πιρουνιού Showa Separate Function Fork Big Piston (SFF-BP) 41χλστ. το οποίο προσφέρει δυνατότητα ρύθμισης συμπίεσης και επαναφοράς, και συνδυάζεται με πίσω αμορτισέρ με μοχλικό Pro-link της Showa.
Η σχεδίαση είναι απέριττη και δυναμική. Τα κυρίαρχα στοιχεία της είναι οι ισχυροί, εξαιρετικά συμπαγείς διπλοί προβολείς LED και το ρεζερβουάρ ‘σήμα κατατεθέν’ της Hornet - με τα φτερά διπλωμένα προς τα εμπρός- το οποίο είναι φαρδύ μπροστά και στενεύει έντονα πίσω. Η προσέγγιση αυτή αντικατοπτρίζεται και στη μινιμαλιστική σχεδίαση της σέλας, υπογραμμίζοντας την παραδοσιακή σχεδιαστική φιλοσοφία της Hornet με τη στενή μέση. Το νέο πλαίσιο αξιοποιείται επίσης ως σχεδιαστικό στοιχείο, αλλά με ένα ελαφρώς πιο μαύρο χρώμα, όπως και το σωληνωτό πίσω υποπλαίσιο - τύπου χωροδικτύωμα.
Τα ηλεκτρονικά βοηθήματα λειτουργούν μέσω του Συστήματος Ηλεκτρονικής Διαχείρισης Γκαζιού - Throttle By Wire (TBW) προσφέροντας στον αναβάτη τη δυνατότητα να επιλέξει από 3 προγράμματα οδήγησης (riding modes), που προβάλλονται στην έγχρωμη οθόνη TFT 5”. Η συνδεσιμότητα διατίθεται τόσο για συσκευές Android όσο και iOS μέσω της εφαρμογής Honda RoadSync (η οποία, πάντως, προς το παρόν δεν είναι διαθέσιμη στη χώρα μας).
Νέα CB500 Hornet
Η οικογένεια Hornet θα αποκτήσει ένα νέο τρίτο μέλος για το 24YM: πρόκειται για τη CB500 Hornet η οποία εισάγει ένα νέο, δυναμικό στυλ εμπνευσμένο από τις δύο μεγαλύτερες αδελφές της, καθώς και αεροδυναμική απόδοση που αρμόζει στο εμβληματικό όνομα Hornet.
Το φέρινγκ της CB500 Hornet ενσωματώνει αγωγούς εκατέρωθεν του προβολέα, που κατευθύνουν τη ροή του αέρα επάνω από το ρεζερβουάρ, με στόχο τη γραμμική αίσθηση κατά το χειρισμό της μοτοσυκλέτας, με αυξημένη πληροφόρηση για τον αναβάτη. Ένα νέος προβολέας LED με μεγαλύτερο πλάτος δέσμης, προσφέρει αυξημένη ορατότητα.
Η ισχύς και η ροπή του κινητήρα των 471 κ.εκ. πληρούν τις απαιτήσεις της άδειας A2 – μέγιστη ισχύς 47,6 Ps (35kW) και ροπή 43Nm - ενώ οι βελτιστοποιημένες ρυθμίσεις στο σύστημα ψεκασμού καυσίμου, βελτιώνουν την αίσθηση της επιτάχυνσης από τις χαμηλές στροφές. Η CB500 Hornet διαθέτει τώρα HSTC για μεγαλύτερη ασφάλεια και αυτοπεποίθηση του αναβάτη.
Το υψηλής ποιότητας σύστημα ανάρτησης και πέδησης εξοπλίζεται με ανεστραμμένο πιρούνι Showa SFF-BP USD 41 χλστ., πίσω αμορτισέρ Showa και διπλούς δίσκους εμπρός με τετραπίστονες δαγκάνες, ενώ μια νέα οθόνη TFT 5 ιντσών προσφέρει συνδεσιμότητα smartphone, μέσω της εφαρμογής Honda RoadSync.
Νέα CBR600RR
Μετά από έξι χρόνια απουσίας από την ευρωπαϊκή γκάμα της Honda, η πολυαγαπημένη και εκρηκτική CBR600RR επιστρέφει το 24YM για να αναζωογονήσει τη μεσαίου κυβισμού, super sport κατηγορία. Εξοπλισμένη με προηγμένα ηλεκτρονικά συστήματα και αεροδυναμικά στοιχεία εμπνευσμένα από το MotoGP, η νέα CBR600RR είναι μία πολύστροφη τετρακύλινδρη μοτοσυκλέτα «κόσμημα». Ο κινητήρας που της δίνει «ψυχή», είναι σημαντικά βελτιωμένος σε σχέση με την προηγούμενη εκδοχή του και αποδίδει μέγιστη ισχύ 121 Ps (89kW) στις 14.250rpm και 63Nm ροπής στις 11.500rpm.
Η δυναμική συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας χαρακτηρίζεται από ευκολία κατά το χειρισμό, άμεσες αλλαγές κατεύθυνσης αλλά και σταθερότητα, χάρη στο αλουμινένιο πλαίσιο διπλής δοκού με αλουμινένιο ψαλίδι, το ανεστραμμένο πιρούνι Showa Big Piston USD 41 χλστ., το πίσω αμορτισέρ της Showa με μοχλικό Pro-Link και τα φέρινγκ με αεροδυναμικά πτερύγια (winglets) προερχόμενα από το MotoGP.
Το νέο ολοκληρωμένο πακέτο ηλεκτρονικών συστημάτων της CBR600RR επωφελείται από μία Μονάδα Μέτρησης Αδράνειας (IMU) έξι αξόνων, όπως αυτή που εξοπλίζει τη CBR1000RR-R Fireblade. Περιλαμβάνει επίσης, Σύστημα Ηλεκτρονικής Διαχείρισης Γκαζιού - Throttle By Wire (TBW), 5 Riding Modes, Cornering ABS, Honda Selectable Torque Control (HSTC) 9 επιπέδων, Wheelie Control, Rear Lift Control και Emergency Stop Signals. Το Honda Electronic Steering Damper (HESD), ο μονόδρομος συμπλέκτης ολίσθησης/υποβοήθησης (assist/slipper) και το quickshifter περιλαμβάνονται επίσης στον βασικό εξοπλισμό.
Honda NX500
Η εμβληματική ονομασία "NX" επιστρέφει στη γκάμα της Honda, με τη μορφή της νέας NX500. Με τα αρχικά "NX" να σημαίνουν ‘New X-over’, η ΝΧ500 έχει σχεδιαστεί για απολαυστική οδήγηση, τόσο σε δρόμους με στροφές και στο χώμα, όσο και σε μακρινές διαδρομές. Βασισμένη στη δημοτικότητα της απερχόμενης CB500X, υιοθετεί νέο στυλ και βελτιώνεται ως προς τις προδιαγραφές και τις επιδόσεις.
Η δυναμική συμπεριφορά και η αίσθηση της μοτοσυκλέτας έχουν βελτιωθεί χάρη στο μειωμένο κατά 3 κιλά συνολικό βάρος (έχει δεχθεί μείωση βάρους 1,5 κιλού, μόνο από τις νέες ελαφριές ζάντες από χυτό αλουμίνιο με 5 μπράτσα) που είναι πλέον 196 κιλά (πλήρες υγρών), στη βελτιστοποίηση της σκληρότητας του ελατηρίου και της απόσβεσης για το ανεστραμμένο πιρούνι Showa Separate Function Fork Big Piston (SFF-BP) 41 χλστ. και στην πιο ισχυρή επιτάχυνση χάρη στις νέες ρυθμίσεις του συστήματος ψεκασμού καυσίμου.
Οι αναβαθμίσεις περιλαμβάνουν επίσης μία νέα οθόνη TFT 5 ιντσών, συνδεσιμότητα smartphone Honda RoadSync και προσθήκη του Honda Selectable Torque Control (HSTC). Η ανανεωμένη σχεδίαση περιλαμβάνει ένα νέο προβολέα, νέα πλαστικά από μπροστά μέχρι πίσω που συνδυάζουν την χρηστικότητα μιας compact adventure τύπου μοτοσυκλέτας, με την επιβλητική σιλουέτα και τη στιβαρότητα.
CBR500R
Η μοτοσυκλέτα εισαγωγής στην οικογένεια CBR, εκπροσώπου της super sports κατηγορίας της Honda, έχει επίσης ανανεωθεί σημαντικά για το 24YM. Η μοντέρνα και εκτενώς ανανεωμένη σχεδίαση, που είναι εμπνευσμένη από τη Fireblade, περιλαμβάνει νέο προβολέα και πίσω φωτιστικό σώμα, καθώς και νέο φέρινγκ με αεροδυναμικά πτερύγια (winglets) για γραμμική αίσθηση κατά το χειρισμό και αυξημένη πληροφόρηση για τον αναβάτη.
Τα νέα γραφικά και χρώματα ενισχύουν την «baby Blade» εμφάνιση της CBR500R και οι νέες ρυθμίσεις του συστήματος Ηλεκτρονικού Ψεκασμού Καυσίμου, βελτιώνουν την αίσθηση της επιτάχυνσης από τις χαμηλές στροφές. Η έγχρωμη οθόνη TFT 5 ιντσών, διαθέτει συνδεσιμότητα Honda RoadSync* και ο χειρισμός της γίνεται με έναν εύχρηστο, φωτιζόμενο διακόπτη που βρίσκεται στο αριστερό γκριπ.
CB650R και CBR650R
Η «γυμνή» μεσαίου κυβισμού CB650R της Honda, όπως και η αδελφή της, CBR650R, ανανεώνονται σχεδιαστικά και εμπλουτίζονται με νέες τεχνολογίες για το '24. Η μοναδική Neo Sports Café εμφάνιση της CB650R έχει εξελιχθεί ώστε να δίνει την εικόνα μιας πιο δυναμικής και στοχευμένης στην οδηγική απόλαυση μοτοσυκλέτας. Μεταξύ των στοιχείων που ξεχωρίζουν είναι ο νέος, κεκλιμένος προβολέας τεχνολογίας LED, τα νέα καλύμματα και το πιο αιχμηρό νέο πίσω τμήμα της μοτοσυκλέτας με επίσης νέο, πίσω φωτιστικό σώμα.
Στη CBR650R, οι επανασχεδιασμένοι διπλοί προβολείς LED συνδυάζονται με ανανεωμένα πάνω και κάτω φέρινγκ που, μαζί με την ανανεωμένη σχεδίαση της ουράς, εξασφαλίζουν μυώδη εμφάνιση, με λεπτές γραμμές και ελκυστικές γωνίες που ενισχύουν το σπορ χαρακτήρα της.
Και οι δύο μοτοσυκλέτες διαθέτουν συνδεσιμότητα Honda RoadSync και μια νέα, έγχρωμη, οθόνη TFT 5 ιντσών σχεδιασμένη για να είναι ευανάγνωστη ακόμα και τις ημέρες με έντονη ηλιοφάνεια.
Honda E-Clutch
Η CB650R και η CBR650R είναι επίσης οι πρώτες μοτοσυκλέτες της Honda που διατίθενται με την πρωτοποριακή τεχνολογία Honda E-Clutch. Πρόκειται για το πρώτο στον κόσμο, πλήρως αυτοματοποιημένο σύστημα διαχείρισης συμπλέκτη για μηχανικό κιβώτιο μοτοσυκλέτας πολλαπλών σχέσεων, που έχει σχεδιαστεί για ακόμα πιο ευχάριστη και απολαυστική οδήγηση, τόσο για τον αρχάριο όσο και για τον έμπειρο αναβάτη.
Το σύστημα Honda E-Clutch καταργεί την ανάγκη χρήσης της μανέτας του συμπλέκτη, τόσο στα ανεβάσματα όσο και στα κατεβάσματα σχέσεων. Ο αναβάτης απλά χειρίζεται το μοχλό αλλαγής σχέσεων του κιβωτίου για ταχύτατες και αξιόπιστες αλλαγές, όπως ακριβώς και με ένα quickshifter. Κατά τη διάρκεια της αλλαγής σχέσεων, το σύστημα συνδυάζει αρμονικά μια λειτουργία τεχνητού «πατιναρίσματος», με τη διακοπή του ψεκασμού καυσίμου και τον έλεγχο του χρονισμού ανάφλεξης για την εξάλειψη των κραδασμών, με στόχο μια εξαιρετικά ομαλή εμπειρία οδήγησης.
Η χρήση της μανέτας του συμπλέκτη δεν απαιτείται επίσης κατά την εκκίνηση ή την ακινητοποίηση της μοτοσυκλέτας. Το σύστημα Honda E-Clutch ενεργοποιείται με την εκκίνηση του κινητήρα και διαχειρίζεται ομαλά και τις δύο αυτές περιπτώσεις. Αν το επιθυμεί, ο αναβάτης μπορεί να χειριστεί κανονικά τη μανέτα του συμπλέκτη ή να απενεργοποιήσει το σύστημα, μέσω του πίνακα οργάνων.
CBR1000RR-R Fireblade και CBR1000RR-R Fireblade SP
Για το 24YM, η CBR1000RR-R Fireblade και η SP παραλλαγή της, εξελίσσονται ακόμα περισσότερο με μία σειρά βελτιώσεων στον κινητήρα και το κιβώτιο, που αυξάνουν σημαντικά την απόδοση στις μεσαίες στροφές και την απόκριση στο γκάζι.
Αξιοποιώντας την τεχνογνωσία καθώς και πολλά από τα επιτεύγματα της HRC στον τομέα της ανάπτυξης, η απόδοση ροπής και ισχύος των 113Nm και 217 Ps (160kW) της CBR1000RR-R Fireblade SP έχει αλλάξει σημαντικά, για καλύτερη επιτάχυνση στην έξοδο των στροφών και εκρηκτική απόδοση στις υψηλές στροφές. Όλα αυτά ενισχύονται από τις νέες, πιο κοντές σχέσεις και την κοντύτερη τελική σχέση μετάδοσης, το επανασχεδιασμένο μεσαίο φέρινγκ με τα νέα αεροδυναμικά πτερύγια (winglets), καθώς και από το βελτιστοποιημένο, ελαφρύτερο πλαίσιο.
Η προσθήκη ενός Διπλού Μηχανισμού Συστήματος Ηλεκτρονικής Διαχείρισης Γκαζιού (2-Motor Throttle By Wire) βελτιώνει τον έλεγχο στο μερικό άνοιγμα του γκαζιού και αυξάνει το φρένο του κινητήρα. Οι ελαφρύτεροι στροφαλοθάλαμοι, στροφαλοφόρος άξονας και μπιέλες, μαζί με το βελτιωμένο χρονισμό των βαλβίδων και την αυξημένη σχέση συμπίεσης, εξασφαλίζουν ότι η CBR1000RR-R Fireblade SP αντλεί περισσότερη ισχύ από κάθε κύκλο καύσης, ενώ οι αλλαγές στο τελικό της Akrapovic (στάνταρ εξοπλισμός) μειώνουν τον ήχο της εξάτμισης κατά 5dB.
Η έκδοση SP της CBR1000RR-R Fireblade είναι η πρώτη μοτοσυκλέτα στον κόσμο που χρησιμοποιεί τη νέα, τρίτη γενιά του ανεστραμμένου πιρουνιού Öhlins Smart Electronic 43χλστ. S-EC3.0 (SV) NPX USD. Προσφέρει επίσης έναν ‘οδηγό’ ρύθμισης προφόρτισης ελατηρίου μέσω του πίνακα οργάνων, ο οποίος προσφέρει στους αναβάτες έναν κατανοητό και εύκολο τρόπο, ώστε να ρυθμίζουν ιδανικά τη Fireblade τους. Οι νέες, ακτινικά τοποθετημένες τετραπίστονες δαγκάνες της Brembo Stylema R προσφέρουν σταθερά υψηλή απόδοση πέδησης.
CRF1100L Africa Twin και Africa Twin Adventure Sports
Η EICMA σηματοδοτεί επίσης το δημόσιο ντεμπούτο της 24YM CRF1100L Africa Twin και της έκδοσης Adventure Sports, οι οποίες έρχονται ανανεωμένες σε επίπεδο επιδόσεων και πρακτικότητας για το 24YM.
Και τα δύο μοντέλα έχουν αυξημένη κατά 7% μέγιστη ροπή - η οποία αποδίδεται 750 rpm νωρίτερα - χάρη στις αλλαγές στη σχέση συμπίεσης, στο χρονισμό των βαλβίδων, στους αυλούς εισαγωγής και στις ρυθμίσεις της ECU. Οι βελτιώσεις στο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη εξασφαλίζουν ότι οι επιλεγμένες σχέσεις του κιβωτίου ταιριάζουν απόλυτα στα νέα χαρακτηριστικά απόδοσης του κινητήρα, παράλληλα με βελτιωμένη ανίχνευση στροφών και ακόμα πιο φυσική αίσθηση κατά την εκκίνηση και την αλλαγή από πρώτη σε δεύτερη σχέση. Η πρακτικότητα βελτιώνεται με την προσθήκη tubeless ελαστικών για ευκολότερη επισκευή στο πλάι του δρόμου και μιας μεγαλύτερης, ρυθμιζόμενης ζελατίνας 5 θέσεων.
Η CRF1100L Africa Twin θα διατίθεται τώρα προαιρετικά και για πρώτη φορά με την ανάρτηση Showa Electronically Equipped Ride Adjustment (Showa EERA), η οποία προσφέρει βελτιστοποιημένη απόσβεση σε όλες τις συνθήκες οδήγησης, καθώς και τη δυνατότητα αλλαγής της προ-φόρτισης του πίσω ελατηρίου εν κινήσει, μέσω της οθόνης αφής 6,5 ιντσών.
Οι δυνατότητες της CRF1100L Africa Twin Adventure Sports στο δρόμο ενισχύονται από το νέο μπροστινό τροχό 19" με φαρδύτερο ελαστικό, ένα φαρδύτερο μπροστινό φέρινγκ που παρέχει υψηλότερη προστασία από τις καιρικές συνθήκες και μία μεγαλύτερη οθόνη. Η άνεση για τον αναβάτη αυξάνεται χάρη στην ενισχυμένη εσωτερική επένδυση της σέλας.
SC e: Concept
Ένα ακόμα ενδιαφέρον έκθεμα στο περίπτερο της Honda στην EICMA είναι το SC e: Concept, μία πρωτότυπη έκδοση του δεύτερου ηλεκτρικού δίτροχου της εταιρείας για την Ευρώπη, μετά την άφιξη του ηλεκτρικού EM1 e: το 2023 σε ορισμένες βασικές Ευρωπαϊκές αγορές.
Το SC e: Concept διαθέτει χαρακτηριστική μοντέρνα σχεδίαση, μεγάλο επίπεδο πάτωμα και μεγάλη σε μήκος και πλάτος σέλα. Θα είναι εξοπλισμένο με δύο εναλλάξιμες μπαταρίες Honda Mobile Power Pack e: για μεγαλύτερη αυτονομία, υποστηρίζοντας τους πελάτες που αναζητούν ένα αθόρυβο και συμπαγές μέσον για τις μετακινήσεις τους στην πόλη, απαλλαγμένο από εκπομπές ρύπων, με το πρόσθετο πλεονέκτημα της άνετης επαναφόρτισης στο σπίτι.
Το ‘SC’ αποτελεί συντομογραφία του scooter, που σημαίνει ότι οι κάτοχοι διπλώματος οδήγησης Α1 θα μπορούν να οδηγήσουν την έκδοση μαζικής παραγωγής, η οποία αναμένεται να φτάσει μέχρι το 2025.