Οκτώ hot scooters που έρχονται το 2022
Η γοργή έλευση της ηλεκτροκίνησης και η μόδα των Adventure Scooters αλλάζουν το χάρτη των πιο δημοφιλών διτρόχων της ελληνικής αγοράς, ενώ τα καθιερωμένα αναβαθμίζονται. Επιλέξαμε οκτώ από τα πιο χαρακτηριστικά που θα φέρει η νέα χρονιά.
Δύο σημαντικές εξελίξεις στα Adventure Scooters είναι το «κατέβασμα» της Honda στα 350 κυβικά και η έλευση του Husky της SYM στα 125, την ώρα που η iONEX της Kymco και η Super Soco έρχονται δίπλα στα ήδη καθιερωμένα ηλεκτρικά του 2021 -όπως το Piaggio 1- για να συμβάλλουν στην όλο και μεγαλύτερη αλλαγή του χάρτη.
Παρόλα αυτά, εμβληματικά scooters σαν το Yamaha T-MAX καιεπιτυχημένα όπως το KymcoAgility+ S 125 / 200 αναβαθμίζονται,και μαζί με καινούριες αντίστοιχες προτάσεις από την Aprilia και τη Voge δείχνουν ότι τα scooters όπως τα γνωρίζαμε ακόμη καλά κρατούν. Διαλέγοντας από τους διαφορετικούς αυτούς κόσμους, παρακάτω είναι οκτώ από τα σημαντικότερα scooters της γενιάς του 2022.
Aprilia SR GT 125 & 200
Το πρώτο «urban adventure» scooter της Aprilia έκανε το ντεμπούτο του στην EICMA. Συνθέτει την κίνηση στην πόλη με την off-road δυνατότητα, που του προσδίδουν τα all-terrain ελαστικά, το αυξημένο ύψος από το έδαφος και η μεγάλη διαδρομή της ανάρτησης. Στις δύο εκδόσεις του, SR GT 125 και SR GT 200, κινείται από τους i-get 125 ή 200 κ.εκ., με απόδοση 15 και 17,6 ίππων αντίστοιχα.
Honda ADV 350
Η μεταφορά στα μεσαία κυβικά του άκρως επιτυχημένου πειράματος του X-ADV 750 είναι το ADV 350. Η αφαίρεση του Χ παραπέμπει πιθανότατα στις περιορισμένες off-road δυνατότητές του σε σχέση με τον μεγάλο του αδερφό. Αντίθετα, εστιάζει στην ευελιξία στην πόλη και στους χώρους για λίγο μεγαλύτερες διαδρομές, καθώς κάτω από τη σέλα χωρούν δύο full-face κράνη και η ζελατίνα είναι ρυθμιζόμενη. Υιοθετεί τον e-SP+ μονοκύλιδρνο κινητήρα των 330 κ.εκ. από τη γκάμα των scooters της ιαπωνικής εταιρείας.
i-ONE X
Η υπο-μάρκα ηλεκτρικών scooters της Kymco ξεδίπλωσε τη πλούσια γκάμα της στην EICMA και είναι έτοιμη για την εξάπλωση στην Ευρώπη. Περιλαμβάνει έξι scooters, με αφαιρούμενη μπαταρία ιόντων λιθίου, ξεκινώντας από τα μικρά iOne και iOne X με αυτονομία 52-60 χιλιομέτρων και συνεχίζοντας με τα μεγαλύτερα Super 6 και Super 7 με λίγο ισχυρότερους κινητήρες 6,4 kW και 7.2 kW και αυτονομία 100 km χάρη στις δύο μπαταρίες τους. Κι ακόμη, το σπορ Super 9 με 13,4 ίππους και τελική 100 km/h, και το επαγγελματικό Kymco Agility Carry EV με σχάρα και κινητήρα 2 kW.
KYMCO Agility+ S 125 / 200
Την Άνοιξη θα έρθει στην ελληνική αγορά η νέα γενιά των δημοφιλών scooters μεγάλων τροχών Agility+ S 125 / 200, που είναι ανασχεδιασμένα και φέρουν σημαντικές αναβαθμίσεις των Euro5 μονοκύλινδρων κινητήρων τους, με δύο επιπλέον ίποους (10,4 hp) στην έκδοση 125. Επιπλέον, διαθέτουν μεγαλύτερο χώρο κάτω από τη σέλα, με θύρα USB, και καινούριο ψηφιακό πίνακα οργάνων.
Super Soco CT3
Με το CT3 η κινεζική Super Soco μπαίνει στα μεγάλα ηλεκτρικά scooters, και πέραν του ευρύχωρου μεγέθους του η μπαταρία των 7,2 kW είναι αρκετή για να του προσδώσει αυτονομία 180 χιλιομέτρων με κάθε φόρτιση - η οποία διαρκεί 3 ώρες σε οικιακή πρίζα. Η ηλεκτροκινητήρας του, μάλιστα, φέρεται ότι θα φτάνει τους 25 ίππους, και θα του χαρίζει τελική ταχύτητα μέχρι και 125 km/h. Η λειτουργικότητα συμπληρώνεται με την μεγάλη οθόνη TFT 7'', με πλήρη συνδεσιμότητα.
SYM Husky ADV 150
Τα adventure scooters κερδίζουν έδαφος παγκοσμίως, είτε αυτό είναι ασφάλτινο είτε χωμάτινο, και η SYM είναι η πρώτη που τα «κατέβασε» στα χαμηλά κυβικά με το καλαίσθητο Husky ADV 150. Χρησιμοποιεί τον μονοκύλινδρο κινητήρα 150 κ.εκ. με ψεκασμό, που με τη χαμηλή του κατανάλωση και με ρεζερβουάρ 15 λίτρων εξασφαλίζει αυτονομία ταξιδιού. Με LED φώτα και έγχρωμη TFT οθόνη, δεν του λείπει τίποτα από τα όλο και αυξανόμενα adventure scooters.
Voge SR4
Με το εντυπωσιακό του ρύγχος, τη μεγάλη του σέλα και την ευρεία προστασία από τον αέρα απο τα πλαστικά και την ψηλή ζελατίνα, το SR4 δείχνει αμέσως ότι είναι ένα scooter μεγάλου τουρισμού. Κάτω από τη σέλα χωρά 41,5 λίτρα, έχει δύο ντουλαπάκια και θύρα USB, οθόνη TFT 7 ιντσών, εγκατεστημένη κάμερα στο ρύγχος, το βολικό smart key,ενώ όλα τα μπροστινά του φώτα είναι LED. Ο κινητήρας των 350 κ.εκ. είναι της BMW, όπως και το πλαίσιο, και η ισχύς του φτάνει στους 28,5 hp.
Yamaha T-MAX
Στο πέρασμά του στην τρίτη δεκαετία της ζωής του, το δημοφιλές δικύλινδρο ιαπωνικό scooter έρχεται το 2022 με το μικρότερων διαστάσεων «κοστούμι» από ποτέ και ακόμα πιο σπορ σχεδιαστικές παρεμβάσεις στο ρύγχος - όπως οι νέοι αεραγωγοί και τα λεπτότερα φώτα LED. Η ζελατίνα είναι νέα, η θέση οδήγησης πιο σπορ, η οθόνη TFT 7'' είναι καινούρια και έγχρωμη (με πλήρη συνδεσιμότητα και πλοήγηση Garmin), ενώ μηχανικά έχει νέες ρυθμίσεις της ανάρτησης για τους ελαφρύτερους Spin Forged τροχούς. Το Euro5 μοτέρ των 560 κ.εκ. παραμένει αναλλοίωτο. Η άφιξη του νέου Τ-ΜΑΧ στην Ευρώπη είναι προγραμματισμένη για το Μάρτιο του 2022.